El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 10 Nov 2023, 13:19
Acabada la primera fase de construcció, i a falta de connectar elèctricament senyals i agulles, aquí van unes fotos de l'actual situació de la maqueta.
Editat per darrera vegada per ulises el Dv 10 Nov 2023, 18:26, editat 1 cop en total
A Olot, TramBlau, MALLET73, lluis7, TOG, mikado, X+ y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 10 Nov 2023, 14:05
ulises escrigué:
Aprofitant uns dies de vacances he començat les obres de la meva instal · lació interior. El primer, desmuntar el tauler d'H0.
Abans
Aquesta és l'estació de Canfranc?
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 09/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 10 Nov 2023, 15:41
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 10 Nov 2023, 18:34
RailwayManiac escrigué:
ulises escrigué:
Aprofitant uns dies de vacances he començat les obres de la meva instal · lació interior. El primer, desmuntar el tauler d'H0.
Abans
Aquesta és l'estació de Canfranc?
La veritat és que no pretenia fer l'estació de Canfranc, encara que el resultat se li assembla. Simplement vaig combinar tres kits de Vollmer, crec recordar que de l'estació de Baden-Baden i el resultat va ser aquest.
A Olot, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Ds 11 Nov 2023, 11:17
Hola Ulises,
Gràcies per la teva resposta !
Va ser una broma per part meva però també ho va ser perquè, fa uns dies, vaig escoltar un programa molt interessant sobre aquesta antiga línia internacional i la seva monumental estació. Quin malbaratament! Però vaig entendre que la línia es tornaria a obrir al costat francès...
Amicalment,
Christophe
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dg 12 Nov 2023, 11:44
Però vaig entendre que la línia es tornaria a obrir al costat francès... Tinc llegit aquí al fòrum que hi ha un pont enderrocat a la part francesa que no s´ha reconstruït . Segur que algú d´aquí en sap més coses .
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dg 12 Nov 2023, 11:58
Amadeu, el programa que vaig escoltar a la ràdio era la segona part d'un doble reportatge de la sèrie: “Une histoire particulière” emès a Françe Culture.
El primer informe es titula: Episode 1/2 : Il faut passer les Pyrénées https://youtu.be/KuYAXyQ-pbQ
El segon informe es titula: Episode 2/2 : Que faire de cette gare et de la ligne qui ne la dessert pas ? No he trobat el vídeo de la segona part.
Aquests programes es van emetre per primera vegada els dies 25 i 26 de maig de 2019. Per tant, va ser una reemissió.
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dg 12 Nov 2023, 12:11
TOG escrigué:
Però vaig entendre que la línia es tornaria a obrir al costat francès... Tinc llegit aquí al fòrum que hi ha un pont enderrocat a la part francesa que no s´ha reconstruït . Segur que algú d´aquí en sap més coses .
El 27 de març de 1970 a les 8.52 h, un tren de blat de moro remolcat per bBB 4227 i 4235 es va allunyar i va escombrar el pont de l'Estanguet.
La SNCF posa en marxa un transbordament en autobús entre Bedous i Confranc. Situació temporal que esdevindrà definitiva! Algunes veus dolentes diuen que l'accident no seria tan accidental després de tot...
A TOG li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dg 12 Nov 2023, 19:28
Una feina excel·lent Ulises, molt ben pensada
A TOG li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dc 22 Maig 2024, 16:19
Avui el Ferrostahl d'Amadeu, dins de la seva llarga gira europea, ha recalat a Logronyo. Sembla mentida que un humil automotor de via estreta hagi resultat tan cosmopolita. Ha estat una gran satisfacció per a mi poder fotografiar tan excel·lent reproducció al meu circuit.
A Olot, TramBlau, TOG, KTK, mikado, gobling y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dc 22 Maig 2024, 21:11
Ah! quina sorpresa!
He trobat el circuit d'en Ulises en un estat molt avançat, gairebé acabat i tot!!
(ell ja m'ho ha dit, que no vol pas que s'acabi....)
Per a mi ha estat una grata sorpresa, però el material que he vist, també.
Amb el vostre permís us en posaré alguna foto...
El circuit d'en Ulises està provist d'una excel·lent col·lecció. Seria molt difícl de dir quina seria la millor peça...
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 07:30
RailwayManiac escrigué:
Qui és l'autor de la magnífica automotor alemanya de color verd i crema? Sembla un germà de l'automotor vermella i crema que bevem a la BKB...
L'automotor, de fet el furgó automotor, és una peça comercial de LGB. Jo simplement ho he repintat amb els colors corporatius de "la meva companyia". Han funcionat a la zona del Harz com a locomotores lleugeres. Espero afegir-hi dos cotxes amb la mateixa decoració per formar una composició tancada. Adjunto un vídeo del model real.
A TramBlau y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 08:56
Fantàstic circuit i material i el Ferrostaal es mou en el seu ambient. Entenc que aquest circuit és completament "urbà/industrial" i no hi haurà decoració paisagística, és així?. Tinc ganes de veure'l acabat amb un bon reportatge, m'agraden els circuits interiors quan estan tan ben fets.
Una pregunta: no t'has plantejat posar un tipus de via més realista? (crec que la Peco havia comentat l'Amadeu alguna vegada que anava bé i tenia proporcions més reals)
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 11:52
Sisu escrigué:
Fantàstic circuit i material i el Ferrostaal es mou en el seu ambient. Entenc que aquest circuit és completament "urbà/industrial" i no hi haurà decoració paisagística, és així?. Tinc ganes de veure'l acabat amb un bon reportatge, m'agraden els circuits interiors quan estan tan ben fets.
Una pregunta: no t'has plantejat posar un tipus de via més realista? (crec que la Peco havia comentat l'Amadeu alguna vegada que anava bé i tenia proporcions més reals)
Gràcies pels teus comentaris. Efectivament, per una qüestió de manca d'espai el paisatgisme amb prou feines tindrà cabuda en aquest circuit. El protagonisme serà per als edificis, com la nau taller que es veu a les fotos. Això de la via de Peco m'ho havia plantejat, perquè, efectivament, les vies de LGB i Piko són molt exagerades, però hi ha hagut raons per no ser així. La primera la d'aprofitar el material que ja tenia, que sobretot en agulles suposa molts diners. La segona és que Peco només ofereix via flexible que, perquè quedi bé és molt fastigosa de treballar, i més en un circuit com aquest, amb moltes zones amb una accessibilitat molt incòmoda (una altra vegada el problema de l'espai). Em conformo amb el que hi ha.
A Sisu li agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 13:38
Només hi ha via flexible? Pensava que també n'hi havia de normal perquè l'Amadeu va penjar unes fotos on es veien trams de via recta. En aquell fil sí que comenta que només hi ha agulles amb un radi. Perdoneu si faig aquest comentari en aquest fil.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 17:26
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 19:43
Bones tardes a tothom,
Ulises escrigué : "L'automotor, de fet el furgó automotor, és una peça comercial de LGB."
No sabia que LGB hagués produït un automotor així!
Salutacions,
Christophe
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 20:17
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dj 23 Maig 2024, 20:58
Gràcies Amadeu: també vaig investigar!
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 24 Maig 2024, 07:54
Ara que parlem d´aquest automotor diré que el seu repintat va ser una operació delicada. Ja m'havia passat alguna vegada amb material de LGB que en treure tots els cargols a la vista per desmuntar la caixa, no sortia. Amb l'automotor em va tornar a passar. Per més que consultava el dibuix del manual, no aconseguia desprendre la carrosseria. La solució va ser armar-me de paciència i començar un emmascarament a consciència. La foto mostra el repintat a meitat del procés.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 24 Maig 2024, 08:18
Bufa, la veritat és que és arriscat perquè si no queda bé.......però hi tens la mà trencada
Assumpte: Re: El circuit d'en Ulises Dv 24 Maig 2024, 10:57
la pintura és una de les coses que he de mirar de milloar