TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
La meva antiga intal · lació [Ulises] WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

La meva antiga intal · lació [Ulises]

+7
ostman
Maxx_Rivoli
TOG
Sisu
MALLET73
Olot
ulises
11 participantes
AutorMissatge
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

Ubicació : Logronyo
Edat : 65
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1290

La meva antiga intal · lació [Ulises] Empty
MissatgeAssumpte: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDs Ago 31, 2013 11:59 am

Rebuscant he trobat aquestes fotos de quan tenia el circuit al jardí (fa 10 anys). Ja començava a repintar el material, tot i que encara no ho havia retolat. A destacar que la via estava recolzada simplement sobre el balast, el que exigia un manteniment molt real

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin10

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin11

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin12

Editat per darrera vegada per ulises el Dj Jun 18, 2020 9:09 pm, editat 1 cop en total

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDs Ago 31, 2013 6:15 pm

Gràcies per les fotos, Ulises.

M'agrada molt la manera com pintes el teu material. Això a ho vaig notar en el vagó tancat que vares posar a la teva presentació. A més, per cert, la rotulació molt ben aconseguida.

A la dièsel de dos cabines hi veig els colors de Vascongados... o potser els de Catalans?

La de morros em fa pensar en la del Soller.

També em sembla veure un furgó del Ponferrada-Villablino...

És genial. Una cosa així tinc pensat de fer amb el meu material. Jo sempre he dit que els colors originals de LGB fan molt de plàstic.

Et felicito.

Tant de bo que trobis més fotos!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDs Ago 31, 2013 8:29 pm

Bon dia, Amadeu. Gràcies pels teus comentaris. No m'estranya que et "sonin" d'alguna cosa les decoracions del meu material, doncs, sense voler reproduir res concret, estan inspirades en la via estreta que he anat coneixent al llarg de la meva vida, sobretot la del nord, àrea geogràfica on vaig néixer i vaig viure molts anys.

Aquesta locomotora blava pot estar basada en Vascongados, Catalans ... qui sap. Pel que has encertat de ple és en el furgó amb aires de Ponferrada-Villablino, perquè quan el vaig pintar tenia en ment justament aquells furgons tan "ferroviaris".

He trobat algunes fotos més, i encara que en alguna s'ha colat el fill d'un amic, es pot veure el circuit, quan encara estava a mig construir.

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin13

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin14

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin15

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin16

Editat per darrera vegada per ulises el Dj Jun 18, 2020 9:12 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 2:29 am

Tren Tren Tren Tren bota bota bota bota bota 
si que bé queda pintat..ho fas amb aerograf??? jo encara tinc que millorar el tema de pintura entre d'altres.....Laughing Laughing 

gràcies per les imatges..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 4:21 am

Trobo que feia força goig i encara més amb el material personalitzat.
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 5:47 am

MALLET73 escrigué:
si que bé queda pintat..ho fas amb aerograf??? jo encara tinc que millorar el tema de pintura entre d'altres.....Laughing Laughing 

salutacions

mallet73
Aquest material està pintat a pinzell. El secret per a pintar superfícies llises a pinzell és que aquest estigui en perfecte estat, i donar diverses mans. De tota manera, el material de les fotos posteriorment ho vaig matricular, i en aplicar vernís per protegir la vaig fastiguejar, doncs era molt brillant i no va quedar molt uniforme. Posteriorment vaig descobrir els vernissos acrílics, amb un acabat molt millor.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 5:49 am

ulises escrigué:

MALLET73 escrigué:

salutacions

mallet73

Aquest material està pintat a pinzell. El secret per a pintar superfícies llises a pinzell és que aquest estigui en perfecte estat, i donar diverses mans. De tota manera, el material de les fotos posteriorment ho vaig matricular, i en aplicar vernís per protegir la vaig fastiguejar, doncs era molt brillant i no va quedar molt uniforme. Posteriorment vaig descobrir els vernissos acrílics, amb un acabat molt millor.
ok, moltes gràcies per la info!!!
crec que tots em começ algun que altre error que ens ha donat experiència....Cool 

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG

Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 620

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 9:41 am

Les superfícies de plàstic son punyeteres,hi han moltes classes.Per no entrar en fórmules diria que
una ampolla d´aigua,una de xampú,un iogurt són PET,PVC,acetat ...

Per maquetisme diria de fer unes proves petites en un racó que no sigui important.Potser fregar amb
paper de vidre o d´aigua a fi de donar mordent o superfície rugosa per que la pintura tingui micropo-
ros i enganxar-se.També el fregall fi de llana d´acer pot servir.

Les millors pintures són a base d´aigua tipus acrílic a fi que no hi hagi problemes amb el suport.
Qualsevol pintura sintètica que vagi amb disolvents pot reblanir el suport de plàstic de la peça.
Hi han vernissos acrílics mats per protegir les pintures o donar un acabat.També n´hi han de satinats
i brillants.Qualsevol establiment de material escolar,de belles arts o de pintures en tenen per triar.
També una pintura que quedi molt lluenta es pot matissar amb un fregal o paper de vidre fi.
Sobre tot als que agradi donar un acabat amb pàtina de temps,rovellat,desgastat ...

Convé no fer anar latex a l´aigua doncs si els trens van a l´exterior i es mullen pot reblanir la pintura
i perdre adherència.Tampoc barrejar acrílics i latex o latex i oli .Millor que tot sigui de la mateixa famí-
lia.

Una vegada vaig posar un post recomanant mirar les ofertes del Lidl,Aldi etc que fan ofertes de tubets
de pintures acríliques a bon preu,uns 6 € aprox.

Entre els maquetistes s´empra la tècnica de posar una base acrílica i amb pigments en pols aplicar
amb pinzell sec,bocins d´esponja,cotonets de les orelles sobre la base humida.Va bé per envellir
zones.No va gaire bé per superfícies grans i que es vulgui un acabat pla.Damunt es pot posar un
vernís acrílic mat.

Els aerògrafs costen de fer nets però donen bons resultats.Són cars i requereixen un compressor.
És un món complex que s´hi ha d´entrar poc a poc i triar el que més convé.I fer petar la xerrada
per intercanviar procediments,errors i encerts.Salut !   jan
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 1:04 pm

Enhorabona pel teu camí! ¡Bell!
It 's sempre és agradable per a mi veure als nens jugar amb els trens en un medi ambient sa com el jardí en lloc de PlayStation i smartphones.

Els bonics colors dels trens.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 3:39 pm

Gracies per compartir les teves imatges amn nosaltres...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 5:07 pm

Gràcies per aquesta introducció magistral a les pintures, Jan. Quasi que

Maxx_Rivoli escrigué:
...sempre és agradable per a mi veure als nens jugar amb els trens en un medi ambient sa com el jardí en lloc de PlayStation i smartphones...
Si els trens funcionessin amb joystick i pantalla, n'hi hauria molts més.
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps

Ubicació : vic
Edat : 57
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1720

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 7:35 pm

bones imatges bota  bota  bota 
salutacions
PEP
Tren 
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Set 01, 2013 10:09 pm

Molt bones imatges i molts bonics colors.
Gracies per compartir.
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDl Set 02, 2013 9:31 am

L'última foto trobada de la meva antiga instal · lació (Em l'acaba d'enviar un amic que la tenia per E-mail). Un correu amb material variat creua una riera que, com a bona riera mediterrània, només s'omplia amb les tempestes de tardor. A l'esplanada que es veu vaig instal · lar posteriorment el dipòsit.

La meva antiga intal · lació [Ulises] Jardin17

Editat per darrera vegada per ulises el Dj Jun 18, 2020 9:13 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDl Set 02, 2013 10:08 am

Estava molt bé.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDl Set 02, 2013 11:01 am

Bell!
Gràcies per compartir
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDj Jun 18, 2020 9:15 pm

He recuperat les fotos de el fil que s'havien perdut.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDj Jun 18, 2020 10:56 pm

genial

Moltes gràcies. super12

Jo no les recordava pas.

El circuit ja no existeix, oi?
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDv Jun 19, 2020 8:08 pm

Olot escrigué:
genial

Moltes gràcies. super12

Jo no les recordava pas.

El circuit ja no existeix, oi?

Fa anys que es va desmuntar. No queda ni rastre. Això si, el dia que algú excavi al jardí, trobarà restes d'un pont i els seus fonaments.
Tornar a dalt Ir abajo
jordi
Trenjardinaire
jordi

Ubicació : barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 06/08/2014
Nombre de missatges : 332

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDv Jun 19, 2020 10:10 pm

MOltes gracies jo no les havia vist, esta força be a més la grava que vas posar li donava un plus
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDv Jun 19, 2020 10:24 pm

jordi escrigué:
MOltes gracies jo no les havia vist, esta força be a més la grava que vas posar li donava un plus

Com ja vaig indicar, la via estava simplement recolzada sobre el balast, com en la realitat. Això va donar cert treball a l'hora de posar-la per aconseguir que quedés ben anivellada. Em vaig passar hores batent el balast entre travesses amb un punxó fins que la via va quedar "horitzontal". Amb el temps, l'assentament va ser perfecte, la via no es movia ni 1 mm. Això si, exigia un manteniment regular, sobretot després d'una forta tempesta. Era molt entretingut.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 9:20 am

ulises escrigué:
https://trenscat.forosactivos.net/t1175-la-meva-antiga-intal-lacio-ulises

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

I que se'n ha fet d¡aquest circuit?, hi ha substitut?
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

MissatgeAssumpte: circuit exterior ulises   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 8:10 pm

ignasibaga escrigué:
ulises escrigué:
https://trenscat.forosactivos.net/t1175-la-meva-antiga-intal-lacio-ulises

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

I que se'n ha fet d¡aquest circuit?, hi ha substitut?

El circuit va desaparèixer fa gairebé 20 anys. Estava arran de terra i no tenia comunicació amb una estada interior de la casa on guardar directament el material. En resum, era incòmode de jugar, ja que cada vegada calia anar traient i ficant material de les caixes. Això sí, va ser molt entretingut de construir i mantenir. Després m'he dedicat als circuits interiors, menys interessants de construir però més còmodes d'operar.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitimeDg Ago 06, 2023 8:46 pm

És una llàstima que no tornis a tenir una instal.lació a l'exterior, però també és una sort que tinguis la interior.

Very Happy

A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: La meva antiga intal · lació [Ulises]   La meva antiga intal · lació [Ulises] I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

La meva antiga intal · lació [Ulises]
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1