El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Mar 13, 2015 7:17 pm
Hola a tots.
Un vagó magnific.
És molt similar en mides i formes als de la serie C21-23 del CC (Central Català unes de les precursores de CGFC) que passaren a ser els CC1-3 dels Catalans, és un dels possibles candidats a reproduir amb la col·laboració amb en Carles.
Fins aviat, Ignasi.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Mar 13, 2015 7:21 pm
ignasibaga escrigué:
Hola a tots.
Un vagó magnific.
És molt similar en mides i formes als de la serie C21-23 del CC (Central Català unes de les precursores de CGFC) que passaren a ser els CC1-3 dels Catalans, és un dels possibles candidats a reproduir amb la col·laboració amb en Carles.
Fins aviat, Ignasi.
on hi ha que firmar!!!! espectacular!!!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Mar 13, 2015 8:31 pm
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Ds Mar 14, 2015 8:40 am
Olot escrigué:
Be, deixeu alguna cosa per fer als altres !!!
si i tan que nosaltres el fem no vol dir que la resta ja no el faci...cadascu és lliure de fer i desfer... jo he reproduït material que no s'ha fet i d'altres que si han fet a l'estranger i cap problema..
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Amb el xassís que ha fet en Carles hi veig moltes possibilitats, això no vol dir que les haguem d'acotar, limitar o fer-nos la competència, tot el contrari, hem de col·laborar entre nosaltres per gaudir millor de la nostra afició, respectant la llibertat, la diversitat de fer les coses i 'opinió de cada u. Sense deixar de fer allò que ens agradi encara que ja ho hagin fet abans o altres persones.
Jo no hauria fet la Garratt, ja que abans que jo ja la havien fet d'altres i millor que la meva, però era la que jo volia fer i estic content.
Fins aviat, Ignasi.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Amb el xassís que ha fet en Carles hi veig moltes possibilitats, això no vol dir que les haguem d'acotar, limitar o fer-nos la competència, tot el contrari, hem de col·laborar entre nosaltres per gaudir millor de la nostra afició, respectant la llibertat, la diversitat de fer les coses i 'opinió de cada u. Sense deixar de fer allò que ens agradi encara que ja ho hagin fet abans o altres persones.
Jo no hauria fet la Garratt, ja que abans que jo ja la havien fet d'altres i millor que la meva, però era la que jo volia fer i estic content.
Fins aviat, Ignasi.
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Mar 20, 2020 1:46 am
He recuperat unes instruccions de muntatge. Tot i que ja n'hi ha unes reproduïdes en aquest fil, poso també aquestes perquè no són iguals, i com a document d'aquest vagó són interessants. En aquest cas, diria que són més antigues que les d'aquest fil, però no sé perquè, els dibuixos em semblen més clars. De fet, em fan venir ganes de muntar-ne un.
En Joan Mitjans ha restaurat les fotos que s’havien perdut, del seu post en aquest fil. Moltes gràcies, perquè les fotos eren molt bones i enriquien notablement el fil.
En Joan Mitjans ha restaurat les fotos que s’havien perdut, del seu post en aquest fil. Moltes gràcies, perquè les fotos eren molt bones i enriquien notablement el fil.
Una gran feina, ja que aquest fil és un document molt valuós d'aquest vagó. Gràcies, Joan.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
En Joan Mitjans ha restaurat les fotos que s’havien perdut, del seu post en aquest fil. Moltes gràcies, perquè les fotos eren molt bones i enriquien notablement el fil.
Una gran feina, ja que aquest fil és un document molt valuós d'aquest vagó. Gràcies, Joan.
+1
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Feb 19, 2021 7:58 pm
Sorpresa!!!
Després de tants anys, qui ho havia de dir?! Fa uns dies, un company d'aquest fòrum va oferir dos vagons del Tren d'Olot de la casa ARKIT!! Naturalment em va faltar temps per a comprar-los. Gairebé 40 anys després he tingut la joia de compar el kit sencer per a estrenar! I no un, sinó dos. Tot i que al final el segon ha resultat ser un vagó de bogis (no el devia entendre, però és igual perquè també em fa il·lusió) del que ja n'hem parlat en aquest mateix fil i també en aquest altre:
O sigui que ara us podré fer una explicació amb imatges de com es presentava aquest kit, tal com ja us vaig fer amb el malaguanyat tramvia d'Argentona aquí.
Comencem?
La caixa de presentació, molt ben feta, ja la coneixeu perquè n'i ha fotos escampades per a molts llocs. Com podeu veure, porta la firma de'n Joaquim Vallès.
El que potser no podíem tenir era un detall de totes les cares. Dons aquí ho teniu:
Les inscripcions eren en castellà, francès, alemany i angles. Tanmateix sobta una mica que s'expliqui això de les zero hores del dia 16 de juliol del 1969. Igual com les lletres del Oeste.
No us podeu imaginar la il·lusió que m'ha fet trobar aquest kit i poder comprar-lo de nou. Per uns moments, al obrir la caixa, m'he tornat a sentir com un nen.
Quina màgia!! tot i sabent que em trobaria les peces de Zamak desfetes, la màgia hi era igual.
Efectivament, la major part de peces d'aquest material són trencades.
A la imatge es veuen els ganxos per l'enganxall de platet, tot i que aquest vagó no el va portar mai, ja que venia equipat des de sempre amb enganxall de tulipa. També hi ha corda de piano, un trocet de fil de llautó, i quatre peces de vareta metàl·lica.
La versió que havia comprat quan encara es comercialitzava era més antiga i tenia petites diferències amb aquesta. Una d'elles és que la versió antiga venia equipada amb unes rodes magnífiques de llautó troquelat! Veig que posteriorment varen anar al Zamak, causant desastre fins i tot en les peces que a la versió antiga m'havien sortit be. Però jo vaig comprar el kit plenament conscient de que em trobaria exactament això.
En canvi, miracle: les sabates de fre són senceres! I per cert, són molt diferents de la versió antiga que jo coneixia.
Naturalment les caixes de greix, també de Zamak totes trencades... no, no pas totes: una escara és sencera! Veurem per quant de temps!?
Una altra diferència destacable és que sembla que en aquesta versió varen optar per fer els eixos mòbils (giratoris), com fa la marca LGB.
I ara deixeu-me fer un incís sobre el Zamak, aquest material del que tanta por tenim, per l'amarga experiència: El Zamak és una aleació de zink, alumini, magnesi i coure. La paraula que el designa és un acrònim alemany format per les sigles de cada un d'aquests metalls: Zink, Aluminium, MAgnesium i Kupfer. Si la proporció de l'aliatge no és la correcte, el material no esdevé estable i s'oxida, desintegrant-se per si sol amb el pas del temps. Això és el que ens ha passat amb aquestes peces.
En canvi a Alamanya veig que avui dia es venen peces de fosa en Zamak, amb tota normalitat. Jo sempre les he defugit per allò que es diu de que gat escaldat de l'aigua freda fuig, però estic segur de que amb l'aliatge fet a Alemanya això no passa.
Altra cosa és que en el seu moment em varen dir que per a evitar l'oxidació s'havia de pintar de seguida. Però a mi, tot i pintar les peces, també se'm varen desintegrar. Totes!
Vet aquí, en canvi, un material que perdura i perdurarà: el cotó. Aquesta petita mostra de tela de cotó és per a fer el sostre. Precisament jo no recordo pas que en la versió antiga n'hi hagués.
I comencem amb les peces de fusta. Primer de tot aquestes que van soltes, ja que per mida era dificultós d'empaquetar. Per això es servien soltes a dins la caixa. També hi veureu un tros de plàstic transparent per a fer els vidres de les finestres.
Tant aquestes peces com totes les que veureu a continuació venen numerades, per a poder ser identificades correctament amb les explicacions de les instruccions.
A continuació veiem el gran gruix del kit, amb totes les peces de fusta, zamak o llautó empaquetades cada una en la seva bosseta de plàstic i, com deia abans, clarament numerades. Dóna gust.
En detall cada part...
En aquesta primera fotografia es reconeixen fàcilment les baranes dels balconets (de Zamak!)
En la foto següent també és fàcil reconèixer els enganxalls de platet (aquest que al tren d'Olot mai varen tenir) Bé, què hi farem? ningú és perfecte!
I fins aquí ja hem vist totes les peces. Ara veurem la documentació que venia en el kit, tot i que alguna ja la hem vist, i en aquest cas he fet imatges bastant reduïdes, perquè l'intenció és de mostrar tot el que venia en el kit, però no pas de repetir informació que ja s'ha donat en aquest mateix fil.
Planos molt complerts...
I finalment les instruccions, que constaven d'aquesta nota...
... i de les instruccions pròpiament dites.
Aquestes instruccions són idèntiques a les que en Joan Auladell (E.P.D.) va penjar en el seu moment en aquest mateix fil, per això no les he posat amb gaire resolució ja que aquí es tractava de inventariar tot el que venia en el kit, però no cal repetir informació que ja s'ha donat en aquest mateix fil.
Editat per darrera vegada per Olot el Dv Feb 19, 2021 8:26 pm, editat 1 cop en total (Razón : Ortografia)
A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Feb 19, 2021 8:22 pm
Nano!!
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Feb 19, 2021 10:31 pm
Apa mans a la obra, distracció a dojo.
Maties Jardinaire aprenent
Ubicació : Pollença / Mallorca Edat : 70 Data d'inscripció : 24/11/2020 Nombre de missatges : 25
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Dv Feb 19, 2021 10:38 pm
Hola Amadeu, estic tan content que sents tant de goig amb el Kit que des de fa 30anys dins la meva portassa esperava en va per esser convertit en material mòbil. Jo he restaurat aquesta setmana pel meu fill un Hohner Clavinet D6, un piano que sona com una guitarra elèctrica...
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Ds Feb 20, 2021 1:07 am
Fent volar coloms crec que seria interessant reproduir en metall-microfusió les peces que encara es conserven bé abans no es malmetin. Potser hauria requesta dins el fòrum.A més del vagó de l´any podria ser el vagó del fòrum. Com diu TramBlau Adaptant una mica amb les noves tècniques no seria complicat Penso en les seves construccions tallades amb làsser. Els que controlen el 3D ho tenen més fàcil. Salut !
PS El més manetes poden provar de fondre amb l´aliatge de Wood 70º C +/- Un lingot d´1 Kg de bismut pur val 9 € , lingot d´1 Kg de plom pur 5 € , lingot 1 Kg d´estany pur 35 € Potser es pot fer una inclusió de metall per l´eix i el cercle o llanda de rodadura .Les parts que més es desgasten en fer-les circular. Les peces estátiques no cal. El zamak actual no es degrada,costa uns 4 € Kg .Es fan peces industrials com manetes,penjadors etc.Hi ha aliatges per bijuteria que fonen a 107º C
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: Cotxe Olot Arkit Ds Feb 20, 2021 8:04 am
TOG escrigué:
... seria interessant reproduir en metall-microfusió les peces que encara es conserven bé abans no es malmetin...
No et creguis pas que no m'ha passat pel cap, ara que tinc algunes de les peces originals!
Tot i així ja tinc algunes peces de la versió anterior fetes en fosa de llautó que vaig fer, en veure que el material es desfeia, a partir de peces fetes originals meves.
En quant a lo del vagó de l'any, per a no desviar el tema, seria interessant de proposar-ho en el seu fil.