TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El tren de l'Ignasi - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El tren de l'Ignasi

Ir abajo 
+25
ODAKIM
JGDURAND
Mitjans
jordi
FACTOR
Miquel Angel
tram47
flyfabio (†)
Shay
KTK
Mak
peps
Maxx_Rivoli
TOG
TramBlau
Sisu
ut800035 (†)
Olot
AdminTRENS.CAT
josepmaria
fve
MALLET73
jaume
ostman
ignasibaga
29 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 5:12 pm

Has treballat molt !!

Però, home, com pots treballar tan en secret ?? Very Happy 

Això de que t'enredin així amb el material que compres (les vies) i no acaba d'arribar, només m'hi he trobat als comerços de Barcelona, o algun cop també a Andorra. Cansat de que em prenguin el pel, ara ho compro tot per Ebay, i ho tinc portat a casa en qüestió de dies.

Molt be les pedres. Com les talles tu?

El tros d'empedrat a la via està perfecte. Felicitats per el resultat.

T'aguantarà l'intempèrie sense problemes, només envellint una mica de forma molt agradable que encara el farà millor. El perfil de llautó que has fet servir, de quines mides és? has hagut de fresar el carril tal com jo explicava? L'has soldat?

Pedra vermella n'hi ha per aquí a prop de casa... quan acabi amb la meva us oferiré la que em sobri. Tinc previst acabar les obres de fàbrica aviat, potser en uns quants mesos.

I a demés de treballar tant, també tens temps per a fer material rodant ??
Aquesta construcció també mereixeria un fil. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDl Oct 07, 2013 12:08 am

Tren genial applaud applaud applaud 

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDl Oct 07, 2013 1:04 am

Molt bona i callada feina.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDl Oct 21, 2013 10:42 am

Hola a tots.

 Perdoneu que no hagi contestat abans, no acabava de trobar el moment per fer-ho com cal.

 Certament, les vies les vaig encarregar a Andorra, no és la primera vegada que em passa, quan vaig fer el tren tripulat amb material de Märklín Z també vaig haver de carregar-me de paciència.

 Vaig comprar una màquina per tallar pedra en pla bricolatge, a la botiga de material de construcció en tenien una de molt senzilla però que resultava assequible, és per fer coses petites i en poca quantitat. però pel que jo hi he de fer ja n'hi haurà prou.

 Les pedres fan 6x8x18mm, ara n'estic tallant unes de marronoses que aniran bé per fer els bordons, demà en faré una altra tirada. He de buscar el moment en que molesto menys pel soroll i la dona es queixa de pols, però certament en fa molt poca. El que realment em deixa distret és la gran quantitat de llot que es fa, el vaig acumulant en una galleda i després l'enterro, si ho netegés a la claveguera crec que l'embossaria.

 El material rodant el faig per distreure'm mentre no puc treballar a la "cantera" o fent rajoles, però també estic pendent que m'arribin coses que falten i altres que modifiques. La idea de la Mallett em va sorgir de la d'en Jaume i la construcció de la Garratt que vaig seguir detingudament.
 Aquí podeu veure tal com està ara.
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 A1tr
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 Ztpn
 Passant per un tram de radi 1
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 Ieca

Encara falta feina per fer, amb la caldera he fet curt i n'estic esperant una altra per acabar de completar-la, falten dipòsits, compressor i altres complements que m'han d'arribar. Però el seu funcionament és molt correcte i l'experiència em servirà per futures construccions. Si en voleu més detalls ho podem fer en un altre fil.

 Tant aviat com hagi tallat tota la pedra ja començaré per fer l'entrada al dipòsit, qüestió d'espai

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDl Oct 21, 2013 12:52 pm

Bravo Bravo Bravo 

La base és molt bona. Quan vostè té una operació mecànica completa, llavors es pot pensar en acabar el model amb tots els detalls.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDl Oct 21, 2013 2:00 pm

Explica'ns més coses d'aquesta locomotora que t'has fet...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDl Oct 21, 2013 5:29 pm

És clar que val la pena un fil en el que expliquis la teva màquina !! això ni es pregunta, home. Wink 

Com és la màquina de tallar pedra que has comprat?

El fang és la part negativa. Ni s'et acudeixi de tirar-lo per la claveguera !!!

Aquesta setmana he portat 30 litres de fang a la deixalleria. És un fang terriblement enganxós. El vaig posant en galledes, i d'allà el passo a les garrafes buides de l'aigua que compro per el consum diari.
Quan vaig arribar a la deixalleria, l'operària es va quedar uns minuts mirant les garrafes, sense dir res... quan va recuperar la parla va dir-me: porto més de cinc anys treballant aquí, i encara n'hi ha que em porteu coses que ningú m'ha portat mai abans.

Però la precisió de tall i la finesa s'ho mereix.

Per altra banda, la mola si que fa molta pols. Pols que es fica per a tot arreu !!

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 5:00 am

Gracies per les noves noticies.
Si les meves explicacions de com vaug tallar i juntar peces de playmobil t'han servit, millor.
Es un clar exemple de que qualsevol cosa es pot ensenyar i fer. Si jo no hagues vust res d'altres afeccionats tampoc hagues fet res.
Es una manera d'animar tothom perque ensenyi els seus projectes i els expliqui. Ben segur algu en pot treure profit, a mes que tots podem gaudir d'aquesta experiencia.
Felicitats per la teva obra.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 8:23 am

Hola Amadeu i tots els demés.

 La màquina és RUBI, és una petita caixa de plàstic que en el seu interior hi ha un compartiment estanc per protegir el motor i un compartiment pel disc de tall amb un petit dipòsit per l'aigua, aquest diposit te un forat com a sobreeixidor per l'excés d'aigua, a la part superior de la caixa és com una taula de treball on hi ha una guia regulable mili-mètricament.
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 Drss

 Està bé per petits treballs, però el dipòsit és massa petit per treballs continuats en que s'ha d'anar afegint aigua perquè el disc treballi correctament, per tant hi vaig afegir una de les tapes de la mateixa màquina com a dipòsit decantador del llot que surt pel sobreeixidor de la màquina i la aigua sobrant que surt pel tub que es veu a la foto ja és bastant neta i va a una galleda d'on es pot tornar a fer servir.

 Al ser la guia de plàstic i al fregar contínuament amb les peces a tallar em va fer pensar en un desgast prematur i perdre la fiabilitat, per tant treballo amb sobre guies que a més m'ajuden
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 4o3i
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 7hr5
a assegurar escaires i millorar el resultat final.

 En aquesta altra foto hi ha el resultat del treball d'avui.
[center]El tren de l'Ignasi - Página 4 Sci6


 Faré un fil per la Mallett.

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 8:41 am

Molt professional...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 8:42 am

Molt interessant aquesta màquina, Ignasi.

La que tinc jo no és tampoc per a grans sèries de treball, però el resultat és bo. Les guies són d'alumini.

Si tens paciència, quan hagi tallat totes les pedres i fet totes les obres de fàbrica, segurament me la vendré. Això podria ser potser l'any vinent o l'altre.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 8:55 am

Hola Pau, Amadeu i tots els demés.

Faig el que puc, però espero que em poc temps ja hagi acabat de tallar, ara em falta poder anar un dia a Badalona a veure a un marbrista que em va donar unes peces per fer probes i en necessito del mateix tipus, un cop fet això em sembla que la cantera ja farà un ERO.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 9:04 am

Un ERO? però si només te un empleat !!

riuuu riuuu riuuu 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 10:33 am

Hola Amadeu.

No recordes que hi ha un encarregat, mestre d'obres?

El tren de l'Ignasi - Página 4 Kmsk

No sabem a qui fotran a fora.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 10:36 am

Jo el posaria de monument enmig de la plaça del poble!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 6:04 pm

Dons mira, Ignasi: o a ell o a tu.  riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDt Oct 22, 2013 6:56 pm

Ben fet, un ero unipersonal... I que pagui el govern...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDj Oct 24, 2013 10:14 am

Hola a tots.

 Si qui ha de aprovar l'ERO ho ha de fer el govern o tinc clar, ja sé qui té tots els números.plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 Però amb mi no podran,diable diable diable  i qui riu l'últim riu millor riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu 

 Ja he acabat aquesta tongada de pedra i he netejat la màquina i plegat de moment, parlàvem del llot, he fet una foto del que s'ha acumulat en aquesta operació.
El tren de l'Ignasi - Página 4 Rbpk
Gaire-bé fa més volum que el material útil produït, està clar que hi ha una bona part d'aigua, s'hauria de deixar assecar per complet per veure la quantitat de pols acumulada.

fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDj Oct 24, 2013 10:26 am

Tota una guarreria... Però els resultats bé s'ho valen... Ara que tens materials per començar les obres...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDj Oct 24, 2013 10:46 am

Hola Pau i tots els demés.

Encara em falta una tongada de pedra (marbre) negre.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDj Oct 24, 2013 5:27 pm

Em pregunto si el fang pot ser útil per a "embrutar" el material rodant.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDj Oct 24, 2013 10:00 pm

Olot escrigué:
Em pregunto si el fang pot ser útil per a "embrutar" el material rodant.
I potser per juntar a l'aigua pel ciment que ha d'unir les pedres?
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDv Oct 25, 2013 1:38 am

No es tindria que diluir molt per embrutar?
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDv Oct 25, 2013 2:04 am

Hola a tots.

La idea no és gens dolenta, ans el contrari.ok 

Hi veig una mica de dificultat en que la aplicació es faci amb gràcia, es podria experimentar amb alguna caixa vella i sotmetre-la a una pluja de llot molt diluït i desprès a un rentat de manera que el llot aniria caient i acumulant-se en els racons i baixos, repetir l'operació unes quantes vegades.

la seva aplicació com a junta de paviments en puc fer alguna prova en les mostres que vaig fer, ja us tindré al corrent.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitimeDv Oct 25, 2013 3:18 am

El ciment es pot tenyir també amb aquest fang. De fet no deixa de ser "terra de color" com les que comprem per a fer aquestes coses.

Jo en faig tant, que estic pensant de omplir petits recipients i vendre'ls.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





El tren de l'Ignasi - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El tren de l'Ignasi
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 21Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 21  Següent
 Temas similares
-
» El Tren dels Cims, nou projecte de tren turístic de FGC
» El tren! El tren! Que arriba el tren!
» foc al tren
» El tren d`en Pep
» El tren d`en Pep

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: