TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El tren de l'Ignasi WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El tren de l'Ignasi

Ir abajo 
+25
ODAKIM
JGDURAND
Mitjans
jordi
FACTOR
Miquel Angel
tram47
flyfabio (†)
Shay
KTK
Mak
peps
Maxx_Rivoli
TOG
TramBlau
Sisu
ut800035 (†)
Olot
AdminTRENS.CAT
josepmaria
fve
MALLET73
jaume
ostman
ignasibaga
29 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 11 ... 21  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDv Maig 24, 2013 10:42 am

Hola a tots.

Un cop feta la presentació i explicat una mica quin és el meu tarannà no us puc explicar en gaire de tall que és el que vull fer perquè encara no ho sé amb claredat.

No vull fer una gran instal·lació amb diferents nivells, ponts, túnels i demés. Tampoc vull fer una col·lecció de màquines en escala G, tot això ja ho estic fent en H0.

El que vull fer és un petit circuit per on hi pugui fer circular els trens que tinc, pensant amb el joc de la mainada que puguin carregar i descarregar vagons sense pensar massa amb que es pot malmetre, ja que el punt de sortida son els trens del Playmobil, en tinc dos. Aquest circuit ha de quedar integrat en el jardí, procurant que no afecti al pas de persones i màquines com el talla gespa. Els trens que pugui comprar en un futur els voldria encarar a poder fer reproduccions de trens que han circulat per la comarca com son els Catalans o el Carrilet de La Pobla de Lillet, però amb màquines petites que pugin circular per aquestes vies, ja que les corbes son de radi 1.

Els trens estaran guardats en una platja de vies tancat en l'interior d'una antiga "porquera" que ara he convertit en taller de treball, crec que és el lloc idoni per preservar-los de les inclemències meteorològiques a on s'hi accedirà per la típica portella tant habitual en aquestes instal·lacions.

El circuit farà un recorregut perimetral en una zona del jardí que queda proper a la "porquera" i quedarà unit a la porta d'accés per dues vies formant un triangle de manera que em permeti girar trens sencers o sortir del garatge en qualsevol de les dues direccions, però deixant previst una possible ampliació a un altre espai que és tres o quatre vegades més gran. A la banda oposada al garatge (porquera) hi ha un espai que em permetria fer algun petit túnel o d'ambientació paisatgística de muntanya , en un dels laterals hi ha la porta d'entrada i una paret amb una finestra d'un local que el fem servir com a menjador exterior a on hi fem les trobades de família, la porta a de volar per sobre les vies, a sota la finestra hi voldria fer l'estació amb dues o tres vies per estacionar i fer creuaments de trens, just a la paret hi faria l'andana amb l'edifici seccionat de l'estació, de manera que al aixecar la part de teulada quedi al descobert els comandaments, trafo, interruptors de les vies i altres, les agulles en un principi funcionaran manualment amb canvis d'agulles de palanca com els que hi havia en les estacions. A l'altra banda que queda hi ha una petita paret que el tren hi podrà passar a tocar.

El que he de veure com fer l'assentament de la via, si fer la base amb fusta tractada o és millor en maons o formigó com m'ha semblat veure en algunes fotos. També he de veure clar com fer les connexions de les vies i trams aïllats i preveure si algun dia vull electrificar les agulles o posar semàfors. En terme general el funcionament ha de ser en analògic, ja que no vull oblidar el sentit pedagògic a possibles futura aficionats, però que pugui commutar el sistema a digital (tal com ja tinc en la maqueta d'H0 que pot funcionar de les dues maneres). No tinc previst fer instal·lació de catenària ( en la maqueta d'H0 tampoc l'hi tinc).

Voldria posar un tub sota la caixa de la via i al llarg de tot el seu recorregut amb caixes de registre per fer connexions i com a càmeres per facilitar el passar els cables que facin falta. La dificultat està en impermeabilitzar aquesta instal·lació de les possibles inundacions.

Les vies del circuit aniran separades en sectors controlats des de una bateria d'interruptors situats a l'estació, de manera que es pugui fer possibles acantonaments o facilitar la localització d'avaries, les vies que formen part d'un tram o acantonament aniran unides per un pont de cable soldat als dos trams de via, com els que hi ha en les vies reals, per facilitar la connexió entre vies i no influir en el possible moviment dels ralls per la dilatació, la temperatura entre hivern i estiu pot arribar a ser de 50º en anys extrems.

La neteja de la via també és un problema a resoldre, ja que si la via està bruta o oxidada impedeix el contacte de les màquines. Com ho feu?. Pensava en fer algun sistema similar als que es fan servir a escala H0, tipus fregador a pressió del seu propi pes, muntat el els baixos d'un vagó.

Quan sàpiga com penjar fotos o dibuixos us en faré una petita exposició. A Picasa hi tinc una col·lecció d'àlbums de fotos de les maquetes que he fet, si algú hi està interessat que m'ho faci saber i l'hi passaré l'enllaç.

Si alguna cosa l'he de detallar més i ho puc fer o faré.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDv Maig 24, 2013 5:00 pm

El que plantejes sona molt interessant... I correcte...

Dedueixo que vols fer la instal.lació al nivell del terra... És aixi?

I és clar que volem aquest link de les teves altres maquetes...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDv Maig 24, 2013 8:28 pm

I tant que volem veure imatges dels teus trens. Pel que fa al circuit escala g, entenc perfectament el que dius. Sembla que vegi algunes imatges dels catalegs de trens de playmobil. Uns cops sobre la gespa, uns altres damunt d'un cami especial...
Pero has de pensar que els trens escala g no tenen del tot el mateix problema de captacio de corrent de la via. No cal que sigui tan neta com els d'escales mes petites.
Potser el problema mes gran que he trobat, ha estat si el lloc era ambplta humitat. Pero netejar amb una goma de les de netejar via, es prou.
Un altre problema el pots trobar en el propi block motor i si es molt net o molt brut. Aci si que n'he trobat de totes les problematiques. Pero el desmunto, netejo, veig l'estat de les preses de corrent, una mica de greix al engrenatges i rodes, on prenen el corrent amb el fregadorr, no al pla de rodolament. Tornar muntar, una mica de ridar del motor-rodes, i muntatge a la maquina. Noves probes de funcionament, i a fer correr trens amunt i avall.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDv Maig 24, 2013 8:30 pm

La neteja de la via també és un problema a resoldre, ja que si la via està bruta o oxidada impedeix el contacte de les màquines. Com ho feu?. Pensava en fer algun sistema similar als que es fan servir a escala H0, tipus fregador a pressió del seu propi pes, muntat el els baixos d'un vagó.


hola bon dia Ignasi..!! doncs en LGB també hi ha aquest sistema, que diriem és el més econòmic..d'altres hi ha una màquina per fer-ho, un taco abrassiu....i si mires per internet hi han construccions de vagons a partir d'aquest taco...també hi ha un fil en aquest foro on en parlem....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDs Maig 25, 2013 6:13 am

Ignasi,

Benvingut a aquest club, jo soc recent com tu, i vinc també de l'escala H0 com tu i he vist construccions teves força interessants.

Va no siguis gasiu i penja unes fotos dels teus vagons del tren del ciment, l'autèntic, no el d'ara, ja sé, que son a escala H0i, però segur que aquí, hi haurà algú que l'hi faria molta gracia fer-los per a via de 45mm, encara que el més correcte seria fer-los en via de 32 mm.

Confesso que jo en soc un dels que m'agradaria fer-ho.

Molta sort amb aquesta nova aventura teva.

Eduard
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDg Maig 26, 2013 4:59 am

Hola a tots.

Pau, si tinc previst fer-lo a terra a peu pla. Tant sols si fes l'ampliació hi hauria canvis de nivell, ja que les dues zones no estan al mateix nivell. Ja he vist el fil del tren d'en Pep, molt interessant i profitós, anem avançant.

Ja estic preparant uns fregadors per situar-los als baixos d'alguns vagons, però veig que les vies agafen molta porqueria, potser que quan comenci a fer una infraestructura estable i que l'herba no arribi a la via canviarà molt. Però abans he de veure moltes coses.

Per carregar una foto des d'on s'ha de fer, des de "alojar una imagen" o "imagen", a quina ressol·lució s'ha de fer perquè es vegi bé i no pesi massa, com ho feu vosaltres?

Tant aviat com sàpiga com ho he de fer us enviaré l'enllaç perquè qui vulgui pugui accedir a veure els àlbums de Picasa, ho he de fer com una invitació a veure un àlbum desprès es pot passar a tots els altres, ja que son oberts, aquesta invitació com l'he de fer?.

Eduard, ara no et situo, coneixes els vagons dels tren dels ciment?, son molt recents.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDg Maig 26, 2013 5:34 am

Ignasi,
Jo ho faig desde alojar una imagen, potser el sr. Administrador et donarà més informació.

La grandària ancho 800.
Tornar a dalt Ir abajo
AdminTRENS.CAT
Àngel de la guàrdia
AdminTRENS.CAT


Ubicació : Samalus (Barcelona)
Edat : 64
Data d'inscripció : 03/01/2009
Nombre de missatges : 856

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDg Maig 26, 2013 8:38 am

ignasibaga escrigué:
... Per carregar una foto des d'on s'ha de fer, des de "alojar una imagen" o "imagen", a quina ressol·lució s'ha de fer perquè es vegi bé i no pesi massa, com ho feu vosaltres? ...

Està tot explicat aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t8-manual-d-instruccions-publicar-una-foto#24

El servidor associat a foroactivo és Serving.com, però pots fer servir qualsevol servidor. Llavors només cal que copiïs l'adreça de la foto i l'insereixis amb la tecla "IMAGEN"


_________________
Administrador TRENS.CAT



.
Tornar a dalt Ir abajo
https://trenscat.forosactivos.net
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDl Maig 27, 2013 10:08 am

Moltes preguntes de cop. El tren de l'Ignasi U_THIN%7E1

Intentaré contestar-te segons el meu criteri.

ignasibaga escrigué:
... El que he de veure com fer l'assentament de la via, si fer la base amb fusta tractada o és millor en maons o formigó com m'ha semblat veure en algunes fotos...
Aquí hi ha molts sistemes. Cadascú fa com ho creu millor segons la seva imaginació. Si el circuit és a terra com has dit abans, és aconsellable que hi hagi alguna cosa sota la via, tant per a evitar que perdi l'estabilitat per moviments del terra, com per a evitar les herbes. N'hi ha que fan un llit amb lloses, n'hi ha que buiden el llit, posen un plàstic i després omplen amb grava, n'hi ha que fan un llit de formigó, etc etc etc

ignasibaga escrigué:
...També he de veure clar com fer les connexions de les vies i trams aïllats i preveure si algun dia vull electrificar les agulles o posar semàfors. En terme general el funcionament ha de ser en analògic, ja que no vull oblidar el sentit pedagògic a possibles futura aficionats, però que pugui commutar el sistema a digital (tal com ja tinc en la maqueta d'H0 que pot funcionar de les dues maneres)...
Si a les connexions de les vies et refereixes a la unió entre cables i rails, jo sóc partidari de soldar els cables al carril, i també soldar un cable entre els carrils, ells mateixos. En parlàvem aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t129-soldadura-carril-lgb?highlight=soldadura

Els aïllaments normalment es fan amb una peça de plàstic que substitueix l'eclisa entre carrils, allà a on vulguis "tallar".

ignasibaga escrigué:
...Voldria posar un tub sota la caixa de la via i al llarg de tot el seu recorregut amb caixes de registre per fer connexions i com a càmeres per facilitar el passar els cables que facin falta. La dificultat està en impermeabilitzar aquesta instal·lació de les possibles inundacions...
És una bona idea lo del tub per sota de la via. Per a evitar les inundacions potser seria bo evitar de posar les caixes a nivell del terra.

ignasibaga escrigué:
... La neteja de la via també és un problema a resoldre, ja que si la via està bruta o oxidada impedeix el contacte de les màquines. Com ho feu?. Pensava en fer algun sistema similar als que es fan servir a escala H0, tipus fregador a pressió del seu propi pes, muntat el els baixos d'un vagó.
...
Hi ha diversos sistemes. N'hem parlat molt al fòrum.

https://trenscat.forosactivos.net/t436-neteja-de-vies

ignasibaga escrigué:
... Quan sàpiga com penjar fotos o dibuixos us en faré una petita exposició. A Picasa hi tinc una col·lecció d'àlbums de fotos de les maquetes que he fet, si algú hi està interessat que m'ho faci saber i l'hi passaré l'enllaç...
Seria interessant que ens posessis el link aquí mateix. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDl Maig 27, 2013 10:17 am

Jo tambè m'he perdut aquest link al teu picassa...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDt Maig 28, 2013 10:26 am

Hola a tots.

El fil de les soldadures m`ha confirmat la necessitat fer-ho des d'un principi, allà ja he comentat que soldaré tots els clips al seu rall corresponent i un pont amb cable nu unint al rall següent, deixant que cada secció tingui la seva connexió i quedi flexible a les possibles dilatacions, ara he d'esperar a poder comprar més vies i anar decidint el recorregut, però ja començo a tenir forces coses clares, de totes maneres em sembla molt encertada la idea de fer l'estesa de vies al pic de l'estiu.

En el tema de la neteja de les vies a part del fregador amb escoch-brite a sota d'un vagó ja l'he aplicat i encara em sembla el més raonable per les circulacions que he de fer jo i per quan faci un cert temps en que no hi hagin circulacions la millor manera és el fregador amb pal telescòpic.

El link és https://picasaweb.google.com/101177363941714944588/MaquetaDeTrens Si el podeu obrir d'aquest es pot saltar a altres, tots son de maquetes i alguns de com les he fet.

Però em sembla que com està fet des del meu ordinador a vosaltres us demanarà el codi d'accés. De ser així algú em pot escriure al meu correu " ignasibaga@yahoo.es "" llavors jo l'hi faré una invitació i ell podrà penjar el link..

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDt Maig 28, 2013 12:08 pm



Caram amb descarrilaments i tot.

M'ha agradat molt!
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDt Maig 28, 2013 3:00 pm

Gràcies, ja veig les fotos... Molt bones...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDt Maig 28, 2013 5:06 pm

ignasibaga escrigué:
... em sembla molt encertada la idea de fer l'estesa de vies al pic de l'estiu....

L'estiu d'aquest any potser no serà el millor, al pas que anem. neu

Gràcies per les fotos !!!

La neteja de les vies de vegades és molt simple: si el circuit no és molt gran, n'hi ha prou amb la goma de LGB, i fer una repassada de tant en tant. De totes maneres, si el tren va funcionant sovint quasi mai cal netejar la via.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDc Maig 29, 2013 3:08 am

De descobert els teus altres albums al picassa... El tren tripulat és molt simpàtic i enginyòs... I el teu mòdul del drapaire/desguas m'agrada molt, ja em va agradar quan el vaig veure en directe (però recordo a on... Ja em disculparàs)...

Mentre penses com fer el teu tren de jardí no t'has plantejat fer algun mòdul escala IIm?
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDc Maig 29, 2013 9:55 am

Hola Pau i tots els demés.

Ja ens queixarem de calor i jo encara no tindré totes les vies que em faran falta, el pressupost és molt limitat i amés de vies també he de pensar en altres coses que tinc en ment en escala G, però he de veure les possibilitats de realitzar-les.

De moment la dona m'ha prohibit fer més maquetes, per descomptat serà temporal.

Encara falta l'àlbum del mòdul del Carrilet de La Pobla de Lillet, ja deus haver vist alguna foto escampada, amb els vagons que comentava l'Eduard.

El mòdul de la deixalleria forma part de la maqueta de Märklin-café, ha participat en totes les trobades que hi ha anat Märklin-café, Lleida, Castellar del Vallés, ara Sabadell, ... encara que no en totes hi he estat jo.

De moment m'és impensable fer algun mòdul a escala gran, però no ho descarto, si hi ha algun grup amb qui col·laborar. A Märklín-café l'idea va sorgit des del mateix fòrum.

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDc Maig 29, 2013 10:32 am

ignasibaga escrigué:

El mòdul de la deixalleria forma part de la maqueta de Märklin-café, ha participat en totes les trobades que hi ha anat Märklin-café, Lleida, Castellar del Vallés, ara Sabadell, ... encara que no en totes hi he estat jo.

Suposo que el vaig veure a Castellar... En tinc alguna foto...


ignasibaga escrigué:

De moment m'és impensable fer algun mòdul a escala gran, però no ho descarto, si hi ha algun grup amb qui col·laborar. A Märklín-café l'idea va sorgit des del mateix fòrum.

Aquí som uns quants liats fent móduls... I anem bojos per trobar-nos per muntar-la... Revisa els fils dels circuits d'interior... Seguim més o menys la norma Momi...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDc Maig 29, 2013 5:13 pm

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDj Maig 30, 2013 2:31 am

Hola a tos.

Ara estic seguint el fil del digital, després aniré per aquest.

Ho he d'anar paint tot.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDj Maig 30, 2013 2:47 am

Seguim parlant del tema digital en aquest fill:

https://trenscat.forosactivos.net/t896p15-sobre-digital#20643
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDj Maig 30, 2013 7:26 am

benvingut, et veig que molt animat

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDj Maig 30, 2013 8:41 am

Hola Joan i tots els demés.

Gràcies a tu que mi vas adreçar, aquí també hi ha molt bona gent que tenen la paciència per respondre a als meus dubtes.

Per la meva banda hi faré el que podré.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 10:28 am

Hola a tots.

Encara estic seguint fils per anar agafant idees per fer el tren, vaig avançant força i aclarint moltes coses, a més de experimentar coses noves i preveure més possibilitats.

En un dels fils en Joan A. va fer el comentari de variar el radi de curvatura de una via. Bé jo tinc moltes vies de radi 1, més de les que necessito, suficient radi pel que vull però està clar una mica just, però s'ha de tenir en compte que les agulles també son en radi 1.

Però pensava que obrir algunes vies en corba milloraria les circulacions suavitzant les entrades i sortides de les corbes (corbes Clotoides). Un cercle en radi 1 fa servir 12 vies, si faig un cercle amb 16 vies el radi de curvatura passarà de 600 mm a 792,5 mm. He fet una galga per ajustar tant el rall interior com l'exterior, un cop aconseguida la nova corba s'ha de tallar el rall exterior uns 4 o 5 mm. De moment n'he fet un parell i les he provat i han anat bé.

No és que sigui una gran solució, però si que és millor que el R1, tot i que és millor comprar-les ja fetes, però jo ja les tinc, segurament me'n sobraran i serà una manera d'aprofitar-les, però pel que si que m'ha servit és per saber que puc fer una corba especial per tancar o adaptar algun tram.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 10:33 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 2:33 pm

No has fet fotos del procès? De la plantilla?
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El tren de l'Ignasi Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El tren de l'Ignasi
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 21Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 11 ... 21  Següent
 Temas similares
-
» El Tren dels Cims, nou projecte de tren turístic de FGC
» El tren! El tren! Que arriba el tren!
» El tren d`en Pep
» El tren d`en Pep
» gel al tren

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: