| Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] | |
|
+29fve Mitjans Olot Joelgb marcostrain fantito Sonderzug Antseru KTK Mak Jbmarcos ulises Maxx_Rivoli ut800035 (†) maquinista E4lok TOG Antic mak(baixa volunt) josepmaria tram47 Sisu Pau jaume FACTOR Shay bantren ostman peps TramBlau 33 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dc Jul 31, 2013 10:57 am | |
|
Aquesta escuma !
Quina mala passada ....
Empenta per a tornar-hi !
| |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dc Jul 31, 2013 11:05 am | |
| - ostman escrigué:
- Ja és mala sort... L'escuma aquesta és bastant punyetera...
És un producte malèfic i diabòlic. - Sisu escrigué:
- Ostres Amadeu, quin greu. Quan la feina és feta toca molt la moral haver de tornar-hi...
...Així que no et facis mala sang, gent de l'ofici també ha rebut les seves consequències. Ja hi estic acostumat a fer i tornar a fer... no em ve de nou. N'he comès molts d'errors. - TramBlau escrigué:
- Els farcits amb aquest tipus d'escumes és molt delicat, una setmana després de posar-los encara segueixen creixent i augmenten la preción. Espero que no sigui en excés greu....
Una setmana ???? - bantren escrigué:
- Ostres Amadeu las feta bona.
La tecnologia ta fet una mala passada, deixeu uns dias perquè se expandeixi lliurament , el pots ajudar mullant pulvorizant´aigua. Pren la precaució de aïllarlo de la pluja. Al hivern es pot congelar i el fenomen de la dilatació hi tornara. No passa res aixi se na pren. Fins aviat Josep - ignasibaga escrigué:
- Hola a tots.
D'aquestes coses també se'n aprèn, espero que els desperfectes no siguin massa grans i la reconstrucció senzilla. Fins aviat, Ignasi. Moltes gràcies per tots els vostres encoratjaments. Si, teniu raó; així se'n aprèn. I per això ho poso aquí. M'agrada compartir quan una cosa em surt be i em satisfà, però també quan una cosa em surt malament. Així en puc aprendre jo, i també els altres. No m'agrada utilitzar productes "nous" o que no conegui, perquè solen portar sorpreses desagradables. Però al mateix temps, no es pot ser totalment conservador i no experimentar coses noves, sota risc de no evolucionar. Aquest n'és el preu. No us amoïneu, no estic desanimat; tan sols una mica emprenyat... però no gaire. D'aquí a uns dies, tornaré a tenir, espero, la mina al meu cap. Per cert, - ignasibaga escrigué:
- ... Jo he treballat a la mina de Fígols i a la de Saldes, ambdues de carbó, a la de Fígols es feia servir 50cm d'ample de via mentre a la de Saldes era de 60cm, a totes dues hi havia una gran varietat de mida de ralls, segons a on tenia que anar destinat i la circulació que tenien que suportar. Així a les galeries principals eren més grans i més nous, deixant els vells i provinents d'altres mines a les galeries d'avançament o amb poca maniobra.
Em vaig dedicar a tallar uns trossos de 1 a 2cm de tots els tipus que van caure a les meves mans, encara els conservo com també una mostra de la via de Puigcerdà de Renfe, del tram-baix, del tren de Port Aventura, entre altres, n'hi ha de nous i altres que gaire-bé no tenen pastilla.
Si us interessa us puc passar unes mides, però a mi no em sembla mala idea fer servir via de 16.5mm, per la gran quantitat de motoritzacions que es poden trobar per fer qualsevol transformació que passi pel cap.
Fins aviat, Ignasi. Si, les mines donen molt de marge en el carril que utilitzis, perquè de segur que qualsevol dóna la mida d'algun tipus que s'ha utilitzat a la realitat. Jo també tinc aquesta dèria de guardar trossos de carril. Segur que no en tinc tants com tu, però també he aconseguit tipus molt interessants, com ara el carril Brunel. Si que seria interessant tenir les mides d'aquests carrils que dius. Potser seria convenient obrir un fil dedicat a aquest tema? Totalment d'acord amb la diversitat de motoritzacions en 16'5 mm. Aquest també seria un punt fort per a escollir aquesta galga. | |
|
| |
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dc Jul 31, 2013 11:41 am | |
| Donat que l´expansió costa de controlar encara que es facin forats d´escapament com als sandwichs de peces industrials jo hauria posat un morter lleuger a base de boletes de porex,arlita,perlita o gra- nalla de suro.També m´hauria estalviat males olors i productes volàtils,encara que estant a l éxterior es menys molest. Les escumes i materials "moderns" estan bé si sempre fem el mateix model i es pugui mesurar la dosi o s´apliqui a llocs oberts que permetin l´expansió. De totes maneres no veig que la desfeta sigui tan greu,es pot recuperar. Força !!! | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 7:41 am | |
| Mala sort! Serveix de molt per no errar un altre cop. Tota la feinada enlaire.... Paciencia. Gracies pel teu "curset d'escuma espandible" i la seva malifeta. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 9:44 am | |
| - jaume escrigué:
- Mala sort!
Serveix de molt per no errar un altre cop. Tota la feinada enlaire.... Paciencia. Gracies pel teu "curset d'escuma espandible" i la seva malifeta. De res, Jaume - TOG escrigué:
- Donat que l´expansió costa de controlar encara que es facin forats d´escapament com als sandwichs de peces industrials jo hauria posat un morter lleuger a base de boletes de porex,arlita,perlita o granalla de suro...
...Les escumes i materials "moderns" estan bé si sempre fem el mateix model i es pugui mesurar la dosi o... ...De totes maneres no veig que la desfeta sigui tan greu,es pot recuperar. Força !!! Es ben cert que si es útil si es fa sempre el mateix motllo. Ara ja he après la lliçó. Lo del morter lleuger és una bona idea, però tampoc no hagués sabut a on anar a trobar-lo. I també tens raó... la desfeta és aparatosa, però no n'hi ha per tant. Veiem-ho: Primer, he examinat el túnel per dins, i no està afectat. Sembla que les parets interiors del túnel, al tenir les pedres collades amb ciment a l'estructura, l'han reforçat, i com és lògic ha cedit la paret més feble. Després he tallat amb un cúter tot el sobrant del " material infecte del dimoni" deixant-lo bastant a mida per a tornar a encaixar les peces, sense que molesti. Així he obtingut això: Examinant en calma totes les peces arrencades, sembla que quasi totes es podrien reaprofitar, a excepció d'aquesta que caldria fer-la nova: Així que netejant les peces i bases de restes de la destrossa que han pogut quedar, com ara petits trossets de ciment o de siporex, o del " material infecte del dimoni", que poguessin entorpir el bon ajustat entre les peces que es poguessin aprofitar. Amb això he pogut comprovar que efectivament totes les altres peces tornaven a encaixar molt be: Així, que com que encara tinc peces de Siporex per a estrenar, de seguida he començat a fer la nova peça: Primer dibuixar acuradament la peça Ho he fet a partir de la peça trencada, per a poder fer una copia el més exacte possible Un cop de serra... (la serra no anava sola, només la he deixat anar per a fer la foto )Això va agafant forma I ja tenim la peça feta... només cal ajustar-la amb un parell de cops de llima... I a les 9 del vespre ja tenia fet i acabat tot això !!! | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 9:52 am | |
| Una ràpida reconstrucció... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 9:53 am | |
| Confesso que molt més ràpida del que jo mateix pensava. Per la propera jornada de portes obertes ja estarà a punt. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 9:55 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 9:56 am | |
| És que com que aquí estic rodejat de pencaires... alguna cosa se'm deu haver enganxat | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| |
| |
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 11:00 am | |
| Hola Amadeu,els aditius lleugers s´afegeixen al morter que estás acostumat a fer fins a una pro- porció 1 de morter i 3 d´aditiu.No ha de ser per peces estructurals i que facin força,només per reomplir racons. Si es fa anar boletes de porex és empipador fer la barreja massa líquida.Les bo- letes poden surar.Hi ha un petit truc,afegir calç al morter i queda més cremós i enganxós.Indus- trialment a aquesta mescla en diuen Hormipan i es fa servir per aillar els forjats sota teula.El ser- veixen amb "cubes" de la central de formigó i l´injecten fins els teulats amb aquells camions de tuberies plegables. Si es fa anar Arlita o Perlita n´hi ha de diferents diàmetres.Jo agafaria la granulometria més petita. Venen en sacs de 25 Kg aprox i també es venen en magatzems de materials per a la construcció. No és car ni tòxic.
El cútter és una bona eina clássica per a un modelista de escuma de poliuretà.Veig que la brigada d´obres ja ha refet l´esllavissada a pesar de la calda.Bona feina ! | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Ago 01, 2013 10:11 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Ds Ago 03, 2013 11:55 pm | |
| Des dels satèl·lits es veu perfectament que alguna cosa estic fent a la meva terrassa !! | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Ago 04, 2013 12:33 am | |
| Sembla que et vigilen... Però falta definició... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Ago 04, 2013 12:44 am | |
| Be, la definició màxima de Google es limitada... però la NASA segur que la té molt mes definida.
| |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Ago 04, 2013 1:45 am | |
| On no fiqui el nas la NASA ó....... Pere | |
|
| |
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Ago 04, 2013 4:54 am | |
| Depén del que paguis ... pots tenir més definició si ho contractes amb Google Heart.Males llengües díuen que pots veure un mòbil amb definició.Big Brother per la xarxa,pel cel i per teléfon | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Ago 04, 2013 9:11 am | |
| Top Secret: vist recorregut ferroviari desconegut, Adif desconeix la seva ubicació, possible inici xarxa ferrocarril catalanista, perill (traducció off line informe intern de la nasa) | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Ago 04, 2013 9:19 am | |
| - ut800035 escrigué:
- Top Secret: vist recorregut ferroviari desconegut, Adif desconeix la seva ubicació, possible inici xarxa ferrocarril catalanista, perill (traducció off line informe intern de la nasa)
No és perillosa per a la competència, no és AVE It is dangerous for competition, not A.V.E.Pere | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Ago 05, 2013 7:08 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Ago 05, 2013 7:21 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés. Alerta amb les mirades indiscretes. Ha fet unes fotos per comparar diferents tipus de ralls renfe corredor mediterrani i línia de Puigcerdà Cremallera de Núria, Montserrat i Port Avertura diferents ralls de la mina de Saldes Encara n'hi de més tipus, però en aquesta foto hi ha el més gran i el més petit. Jo no em preocuparia massa per la seva grandària, miraria més la fiabilitat i les opcions que hi poden haver en cada cas. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Ago 05, 2013 8:05 am | |
| Completament d'acord. Moltes gràcies per les fotos. Tens una bona col·lecció de tipus de carril. El de la dreta del grup de mines de Saldes és molt curiós. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Ago 05, 2013 10:29 am | |
| Impressionant col.lecció...
No preguntaré com vas aconseguir el carril de port aventura, però imagino que a la botiga de records no... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Ago 05, 2013 7:51 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- Hola Amadeu i tots els demés.
Alerta amb les mirades indiscretes.
Ha fet unes fotos per comparar diferents tipus de ralls
renfe corredor mediterrani i línia de Puigcerdà
Cremallera de Núria, Montserrat i Port Avertura
diferents ralls de la mina de Saldes Encara n'hi de més tipus, però en aquesta foto hi ha el més gran i el més petit. Jo no em preocuparia massa per la seva grandària, miraria més la fiabilitat i les opcions que hi poden haver en cada cas.
Fins aviat, Ignasi. Pel que fa a la linia de Puigcerda avui hi ha tres tipus de carril: 60, 54 i 45 kg/ m linial. Imagineu si la variacio d'alçades es o no importanr pels nostres trens. Imagino que rls crrmallerrs trnrn carril de 45, inclos de 54. Es cosa senzilla d'esbrinar doncs nomes cal anar i mirar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Ago 05, 2013 8:58 pm | |
| En el cas dels cremalleres no és fàcil canviar la mida del carril, degut a que també s'hauria de variar l'altura de la cremallera si es canvia el tipus de carril. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] | |
|