NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] | |
|
+29fve Mitjans Olot Joelgb marcostrain fantito Sonderzug Antseru KTK Mak Jbmarcos ulises Maxx_Rivoli ut800035 (†) maquinista E4lok TOG Antic mak(baixa volunt) josepmaria tram47 Sisu Pau jaume FACTOR Shay bantren ostman peps TramBlau 33 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Maig 20, 2013 9:03 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Maig 20, 2013 9:24 am | |
| Gràcies per les vostres respostes.
Dons no, Narcís. És un model inventat que no obeeix a la reproducció de cap model original.
És de llautó i està construïda sobre dos motoritzacions Stainz, constituint una verdadera Mallet, es a dir que la màquina és solidària amb la motorització posterior mentre que la davantera està enganxada a l'altra i està lliura a sota la caldera.
| |
| | | peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Maig 20, 2013 7:21 pm | |
| una molt bona peça Amadeu com van les obres per aqui? despres de tants viatges;) pensa a fer moltes fotos,de totes maneres no en tinc cap dubte salutacions PEP | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Maig 20, 2013 10:53 pm | |
| Vaig treballant... el que passa és que tantes fotos a posar, no he tingut temps per a explicar les darreres novetat. Però ja vindrà. Tot de mica en mica, que no voldria atiborrar-vos amb tanta foto. | |
| | | Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| | | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| | | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Maig 21, 2013 7:13 am | |
| Cert; la màquina és de llautó. Les motoritzacions són de Stainz, per tant tot el bloc motor si que és de plàstic, però està pintat com la carrosseria i queda molt dissimulat. A on potser es veu el plàstic és a les rodes i a alguna part de les toperes. | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Maig 21, 2013 7:53 pm | |
| No es el primer cas que conec de gent que diu que la llastima es que un model sigui de plastic, quan en realitat era de metall. Tants cops la pintura es tan perfecte que els mes grans puristes la confonen amb plastic... Un cas em va passar a mi: sabent que una metropolitan era de llauto, vaig dir que el pintat la feia veure de plastic. I em van respondre que es vei molt clr que era metall pintat. Es clar, qui m'ho va respondre era el propietari del model.... Un altre cas: jo tinc una fleissman 3/6 de federals suissos. La caixa es de metall. Algu em va vindre veure i em v dir llstima ue no la fbeiqui tal casa, aquesta es nota que es de plastic... No s'ho creia ue era de metall... Fins que vaig desmuntar i en veure l cauxa per dins no podia empassar la soliva... En definitiva: puristes.... | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Maig 21, 2013 9:43 pm | |
| És ben curiós: jo veig els models de LGB massa de plàstic, en canvi amb una mà de pintura ja no m'ho semblen tant. És just l'efecte contrari. | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Maig 21, 2013 11:16 pm | |
| Està ben clar que amb pintura es pot fer que sembli qualsevol acabat... desdel plàstic més plàstic, al metall més metàl.lic... però tambè de pedra o formigó... que una peça vella sembli nova, i que una nova sembli nova...
Tot depent de l'habilitat del pintor i el tipus de pintura utilitzat... | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19506
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dc Maig 22, 2013 4:57 am | |
| - Olot escrigué:
- Des de fa dos dies els homenets dels Ferrocarrils de la Terrassa estan molt enfrescats en posar a punt la màquina que aquesta companyia presentarà a l'exposició d'Ardèche Miniatures. Es tracta concretament de la màquina nº 2, que és una Mallet fabricada per el prestigiós modelista Forné, de Barcelona, i que exhibiran a aquesta exposició
Ja fa uns anys que aquesta màquina va ser adquirida de segona mà per els Ferrocarrils de la Terrassa, i calia instal·lar-l'hi presa de corrent a les rodes ja que l'antic propietari les hi va eliminar per a fer-la funcionar exclusivament alimentada per bateries. Per aquesta raó encara no havia funcionat mai als FFCC de la Terrassa. També ha calgut reparar l'enganxall que es va malmetre en una altra exposició a on també va ser exhibida.
molt bé....!! genial aquestes postes a punt..(tu has passat pipa, eh??!!!)enhorabona i que disfruteu a Ardeche(llastima de no poder anar-hi)!!! una màquina màgnifica!!!! sigui metall o plàstic!!! salutacions mallet73 | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Jun 06, 2013 6:35 am | |
| No és per res, però molt de preguntar als altres com van les coses, però dels FFCC de la Terrassa no se'n sap ni gall ni gallina...... | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Jun 06, 2013 7:02 am | |
| Gall Gràcies per el teu interès, Narcís. Complicacions a la feina han fet que durant les darreres setmanes no hagi pogut dedicar-mi, i encara en tinc per una altra setmana, al menys. Darrerament havia començat a construir un racó amb uns singles de pedra, i espero poder continuar-ho quant reprengui la meva vida normal. Gallina | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Jun 06, 2013 7:57 am | |
| Esperem impacients els teus progresos... | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Jun 06, 2013 10:19 am | |
| S'ha de reconèixer que l'Amadeu té sentit de l'humor | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dj Jun 06, 2013 5:17 pm | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Jun 09, 2013 6:26 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés. Per fi he arribat al final d'aquesta espectacular maqueta que estas construint, és una obra d'un mestre de mestres. A més de felicitar-te per la feina que estas fent vull agrair-te sincerament per explicar-ho tot tant detalladament tots els passos, tant les coses ben fetes com els petits errors i les rectificacions, tot inclòs, així se'n aprèn molt. Hi ha un grapat de coses que m'han agradat molt i moltes preguntes que et volia fer, però mentre anava avançant s'anaven responen una a una. Però me'n han quedat algunes que possiblement m'hagi passat per alt la resposta. Ara últimament has explicat la construcció de les plaques pel túnel número 3, això ja ho havies explicat abans amb la construcció del dipòsit de màquines i en les altres boques de túnels, però em sembla que abans de fer el puzzle de pedres hi posaves una petita capa de sorra per què es pogués ressaltar l'arc de la boca del túnel o els arcs postissos dels murs, és així?. Al posar el ciment no penetra en aquesta sorra?, el ciment dius que és Porland, pur o en morter?. M'ha agradat tant que miraré de fer les obres de fàbrica d'aquesta manera, amb el teu premis, està clar. Per altra banda m'ha sobtat molt la precaució constant per la insonorització, fins al punt d'aixecar una part de les vies ja muntades per variar el sistema de insonorització, al final de tot m'ha semblat entendre que has tingut alguna queixa d'algun veí?. Un altra tema és la gran quantitat de tubs passa cables i caixes per a l'instal·lació elèctrica. Ara al final dius que hi ha alguns aspectes de la instal·lació que no els tens massa definits com fer-los, però si que n'hi ha d'altres que tens clar com han de funcionar, com el control de les vies principals de les estacions des del comandament central a la caseta i des de la mateixa estació, controlant les vies amb interruptors en serie.... També has comentat que el triangle el tens seccionat en dos trams alimentats per transformadors diferents, així com el bucle de retorn, això en digital no te massa problema però en analògic s'ha de tenir en compte la polaritat en el moment que el tren passa de una zona a l'altra, no he vist com ho vols controlar per no tenir incidents, jo també en vull fer un triangle i ja hi estic donant voltes per evitar passar de una via a l'altra si tenen la polaritat invertida. Hi ha tantes i tantes coses que m'han agradat que ha estat un plaer seguir el fil fins al final. Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Jun 09, 2013 8:31 am | |
| Unes paraules molt ben trobades i ben amables, Ignasi. Moltes gràcies. Veig que t'ho has pres molt seriosament i que vas estudiant tots els fils un a un. Ara be, si has llegit el meu fins al final has tingut molta paciència. - ignasibaga escrigué:
- ... Ara últimament has explicat la construcció de les plaques pel túnel número 3, això ja ho havies explicat abans amb la construcció del dipòsit de màquines i en les altres boques de túnels, però em sembla que abans de fer el puzzle de pedres hi posaves una petita capa de sorra per què es pogués ressaltar l'arc de la boca del túnel o els arcs postissos dels murs, és així?. Al posar el ciment no penetra en aquesta sorra?, el ciment dius que és Porland, pur o en morter?. M'ha agradat tant que miraré de fer les obres de fàbrica d'aquesta manera, amb el teu premis, està clar...
La capa de sorra fina, més que per fer ressaltar l'arc de rajoles, te la funció de fer de base i d'acomodar les pedres del puzle com si d'un coixí es tractés, de manera que no es moguin, així com d'evitar que el ciment coli per davant de les pedres. És a dir que la sorra fa de tap i impedeix que el ciment passi a sota (a davant) de les pedres. Et confirmo que utilitzo Pòrtland (que no Morter) i que com més líquid millor. No tinguis por, que no passa a traves de la sorra. No necessites el meu permís. El sistema no el tinc pas patentat. A demés, tampoc puc dir que sigui meu, ja que jo també he pres l'idea d'una altra persona (ell si que és un mestre). Jo només m'he limitat a fer algunes modificacions personals, igual com que, de segur, tu tampoc el faràs igual que jo. Be, de fet ja n'hi ha uns quants que han après el sistema de mi i fan coses semblants... potser si que seria bona idea cobrar royaltys. - ignasibaga escrigué:
- ...Per altra banda m'ha sobtat molt la precaució constant per la insonorització, fins al punt d'aixecar una part de les vies ja muntades per variar el sistema de insonorització, al final de tot m'ha semblat entendre que has tingut alguna queixa d'algun veí?....
No, no he tingut cap queixa. Sóc jo el qui vaig preguntar al veí que viu a sota del meu terrat si el tren se sentia des de casa seva. Ell deia que no tenia cap importància, etc etc. Vaig demanar-li d'anar a casa seva mentre el tren corria i... vaig determinar que se sentia massa com perquè jo pogués estar tranquil "jugant" al tren possiblement durant varies hores seguides. Prefereixo prendre les precaucions oportunes abans de qualsevol queixa, que haver de prendre les mateixes precaucions a rel de la queixa d'algú. És la millor manera d'evitar problemes. I si sé que no molesto, podré fer anar el tren tot el dia tranquil·lament precisament perquè sabré que no molesto a ningú. En construccions com la que visc jo, els pisos, els sorolls són un problema perquè es transmeten de manera escandalosa. Per tant el tren se sent a casa del veí molt més del que fóra desitjable. L'insonorització no sols em costa diners i esforç, sinó que també passa per limitar la velocitat dels trens, i el que és pitjor: rodar els vagons amb rodes de plàstic !!! Però això és millor que no pas tenir els veïns en contra, oi? - ignasibaga escrigué:
- ...Un altra tema és la gran quantitat de tubs passa cables i caixes per a l'instal·lació elèctrica. Ara al final dius que hi ha alguns aspectes de la instal·lació que no els tens massa definits com fer-los, però si que n'hi ha d'altres que tens clar com han de funcionar, com el control de les vies principals de les estacions des del comandament central a la caseta i des de la mateixa estació, controlant les vies amb interruptors en serie...
La part que tinc per a acabar de dissenyar són els automatismes que han de fer els canvis de polaritat de les vies a mida que el tren vagi entrant en els seccionaments, temporitzacions, parades automàtiques, etc. Però tot això va a dintre a casa meva. Tots els seccionaments de les vies, els cables d'alimentació tant de vies com d'agulles, en fi, tot l'esquema elèctric si que el tinc, i per tant sé tots els cables que haig de posar, i per tant també els tubs. En quant a la part automàtica jo l'havia començat a idear a base de relés electromecànics, però el meu fill està dissenyant-me un sistema digitalitzat per a comandar analògicament els meus trens, cosa que em podria estalviar molts mals de cap. - ignasibaga escrigué:
- ... També has comentat que el triangle el tens seccionat en dos trams alimentats per transformadors diferents, així com el bucle de retorn, això en digital no te massa problema però en analògic s'ha de tenir en compte la polaritat en el moment que el tren passa de una zona a l'altra, no he vist com ho vols controlar per no tenir incidents, jo també en vull fer un triangle i ja hi estic donant voltes per evitar passar de una via a l'altra si tenen la polaritat invertida.....
Un esquema elèctric molt simplificat del meu triangle podria ser aquest, en el que he indicat les dues alimentacions amb dos colors, vermell i blau : En aquest cas, com que hi ha dues potes del triangle que coincideixen amb l'estació de terme interior, només em calia separar-les de l'altra pota (que en realitat pertany al bucle). Si un tren està de pas i no entra a l'estació tanca el bucle i sempre està sota el control dels transformador blau. En canvi si un tren surt o entra de l'estació, només has d'estar pendent del transformador vermell, en el que hauràs de posar polaritat "d'entrada", vingui de la pota que vingui, o "de sortida" en cas contrari. Per la sortida tampoc serà problema el curt-circuit, perquè la polaritat de l'oval la seleccionarà el tren automàticament abans d'entrar-hi. Be, t'he fet una bona parrafada. Espero haver estat clar. Si tens més dubtes, ja ho saps. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dg Jun 09, 2013 9:12 am | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Jun 10, 2013 9:56 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés. Encara que el tren que vull fer ha de ser molt senzill no vol dir que no en vulgui aprendre i fer les coses amb una mica de criteri. Per aprendre'n aquí és un lloc perfecte, hi ha molts treballs exemplars i molt ben explicats a més d'una amabilitat exquisida de tots els membres en donar-te les explicacions oportunes. Una vegada més moltes gràcies a tots. La teva preocupació per no molestar als veïns mostra la teva gran sensibilitat, poden estar tranquils. Em queda ben aclarit el tema de la sorra, els altres treballs necessito temps per seguir-los, gràcies. Les rajoles deies que les vas trobar al Servei Estació?. L'esquema de vies que has dibuixat és molt similar al que jo vull fer. El circuit blau, que és el principal, és el que donarà la volta al jardí amb una estació de tres o quatre vies, tenint una forma irregular però a la fi i al cap un circuit. El tram en vermell també és igual al que jo vull fer per accedir a la barraca "porquera" a on hi haurà una platja de vies, també, de tres o quatre vies per deixar els trens estacionats i protegits mentre no funcionen. Però jo ho volia fer amb un sol transformador, controlant el triangle de manera automàtica amb relés segons la posició de les agulles, però ara em fas pensar que potser encara serà millor i més senzill amb dos transformadors en analògic i en digital amb un de sol i un controlador de bucles. També em va agradar el teu sistema de soldar els pont de connexió entre vies, molt curós i l'assegurar les connexions dels espasins de les agulles, .....
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Jun 10, 2013 10:04 am | |
| Ignasi, això dels espadins de les agulles només passa amb material antic, i de grans dimensions... | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Jun 10, 2013 10:11 am | |
| Gràcies; de nou paraules molt amables. És cert que aquí hi ha molta gent disposada a compartir amablement i amb alegria. És la riquesa del fòrum. Celebro que t'hi sentis a gust. Les rajoles les he trobat a Servei Estació, i també a Palau (no la botiga dels trens, sinó la que està al davant, que tenen modelisme). També els pots trobar a altres botigues de modelisme. Per internet seria fàcil trobar-ne buscant per exemple "Domus Kit" En quant al triangle unit al bucle, com el que tu vols fer, una de les avantatges de fer-ho amb dos transformadors és que el dos circuits serien completament independents elèctricament, el que et permetria de fer maniobres a l'estació mentre els trens que estiguin a l'oval faran la seva marxa sense que els afecti. És bo assegurar la connexió dels espadins perquè a la llarga acaben fallant. D'aquesta manera t'estalvies problemes. | |
| | | TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Jun 10, 2013 12:48 pm | |
| Les rajoles de terra cuita són a escala 1:10 ? Sabeu quin preu tenen aproximadament ? Gràcies ! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dl Jun 10, 2013 5:14 pm | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] Dt Jun 11, 2013 10:26 am | |
| Hola atots.
Tinc una caixa plena de bosses de carreus per a la construcció d'un poble medieval, d'un que volia fer el col·leccionable i se'n va cansar, però de rajoles ni ha poques i molt deteriorades. Passaré per Palau.
Pel triangle hi tinc dues possibilitats més que amb el teu punt de vista potser no et seran vàlides, però amb la intenció que tinc de fer commutable el sistema analògic i el digital pot ser vàlid i força senzill.
El primer és posar un commutador de dos circuits i tres posicions (1-0-1) per donar al tram en vermell la polaritat de la banda d'entrada i sortida.
La segona és fer servir un commutador de quatre circuits i tres posicions, en aquest cas és necessari aïllar els dos ramals del circuit vermell. La part de circuit vermell corresponent a l'estació la connectem a dos circuits de la mateixa manera que el primer cas, els altres dos circuit donaran corrent a la banda per on volem circular, de manera que l'altra queda sense corrent i actua com a zona de seguretat per evitar curtcircuits , si un tren entra en aquesta via accidentalment quedarà parat.
Si sembla interessant puc fer esquemes.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] | |
| |
| | | | Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |