| Secció catalana del circuit modular MOMI | |
|
+14ostman jaume Víctorf manolo0101 Christian ut800035 (†) Shay E4lok TramBlau lluis7 MALLET73 peps tram47 Olot 18 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Ds Des 21, 2013 11:12 am | |
| Hola a tots.
Reconec que m'ha costat, però al final ho he entès.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Des 24, 2013 7:30 am | |
| Hola Shay, M'ha costat entendre el teu esquema, pero ja veig que vols fer una seguretat per creuar el pont. Jo he fet probes amb la placa de control de 8 relés de Electan (Relay Control Shield v1.0): http://www.electan.com/arduino-shield-control-reles-con-optoacopladores-p-3266.html . Aguanta fins a 50V amb una font externa, i un màxim de 500mA per sortida, la limitació és que no pots sobrepasar de 2,25W que és el màxim que dissipa el xip, pero no és problema perque mai activaràs de cop més d'un desviament. Apilant plaques es pot arribar fins a 200 relés. A més també 4 entrades optoacoblades que pots atacar entre 5 i 24V. Jo he fet proves activant senyals antigues de Marklin H0 que tenen una bona bobina i funciona perfectament, així que probablement pugui accionar les bobines dels desviaments de LGB directament sense passar per un relé intermitg. Desconec el seu consum perque no en tinc cap, nomès sé que funcionen a 18V alterna. L'aventatge amb l'Arduino, és que pots complicar-ho molt més, fer itineraris si et convé, o aprofitar i fer anar semàfors. No és com un PLC pero pel seu cost és molt adequat per petits automatismes dels nostres trens i es programa directament desde l'ordinador amb un cable USB amb software gratuït. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Gen 13, 2014 7:16 am | |
| hola amics!!
com porteu els vostres mòduls per la trobada de molins de rei, tot a punt???? jo passan cables per els motors dels desvios i les parts aillades..alguna pintadeta.....
salutacions
mallet73 | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Gen 13, 2014 11:14 am | |
| | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Gen 13, 2014 6:00 pm | |
| Fotos, calen fotos!!!!!!!! | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Gen 13, 2014 9:24 pm | |
| Jo estaré amb Amadeu i Josep amb 5 tramvies i una o dues dresinas, Prunera ja em va dir que posarà una taula més, el mòdul miner no ho tindrem llest com suposava, fa massa fred al soterrani per treballar.
Pere | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dc Gen 15, 2014 6:57 am | |
| jo avui he comprat a alemanya, ninotets d'obres, etc per el mòdul...però el llisto de JM està molt alt...
salutacions
mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dc Gen 15, 2014 6:59 am | |
| És inútil fer comparacions que no porten a res. El cas és poder aprendre de les coses que trobem admirables. Jo crec que això enriqueix. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dc Gen 15, 2014 7:21 am | |
| - Olot escrigué:
- És inútil fer comparacions que no porten a res. El cas és poder aprendre de les coses que trobem admirables. Jo crec que això enriqueix.
si tens raó!! em refereixo que sóc "un aficionado" al seu costat...els detalls que ells tenen que jo no havia pensat etc...si aprendre i molt!!! possar en practica allò que veig... salutacions mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dj Maig 08, 2014 4:46 am | |
| Esquema del circuit que finalment es va muntar a Martorell, amb la participació del MOMI Català i d'en Daniel, membre fundador del MOMI Francès... On vam presentar el 1r conjunt de retorn del MOMI Català... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Feb 15, 2016 5:06 am | |
| - Olot escrigué:
- MALLET73 escrigué:
- ...L'Amadeu va comentar que els dissabte, amb l'amic Daniel(tram47), va surgir el tema de que aquesta no tenia que ser l'ultima vegada que "els catalans", estiguessim en el circuit momi!! doncs jo avui m'he fet d'unes fustes que van de meravella per fer un modul.. ja no dic res mes Amadeu!!...
Efectivament.
Vist el que vareu ser capaços de muntar com a "mòdul d'improvisació" amb els materials que varem reunir espontàniament i sense cap pla, a la petició d'en Daniel (Tram47), i donat que el MOMI participarà el proper novembre a la FUNIFIRA de Gelida, en Daniel ens va proposar de fer alguna cosa més planificada i amb temps, per a aquella ocasió. És com una manera de posar-nos a prova
És a dir que ens ha proposat de fer, ja sigui uns mòduls, ja sigui un circuit provisional, que s'adapti com a part del MOMI, i que representi alguna cosa de la nostra terra. Però com que es disposa de temps, fer una cosa més "en ferm" que aquest cop.
Naturalment en Daniel en facilitarà les característiques necessàries per fer-ho compatible amb el MOMI. La resta de la idea és lliure.
Tots els qui se sentit atrets per la idea de participant en aquesta iniciativa, està convidat a participar en aquest fil en el que, de moment, es podria desenvolupar la idea fins a arribar a la millor conclusió.
Que us sembla? ondia d'aquest primer missatge del fil, ja han passat 4 anys !!! a dates d'avui encara que no som tot els que varem començar aixó continua i amb prespectiva de ser-ne més....!!! mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Feb 15, 2016 5:10 am | |
| 4 anys passen molt de pressa. A veure com serà el circuit MOMI-Català d'aquí a uns altres 4 any. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Feb 15, 2016 8:08 am | |
| Sempre en continuu evolució... em moltes ganes de fer coses... tot i que la cojuntura econòmica que estem passant no ajuda gaire... anem fent... | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Feb 15, 2016 10:55 am | |
| Hola a tots.
Certament la conjuntura del moment no ajuda, però el important és mantenir l'ànim i tirar endavant poc a poc.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Feb 15, 2016 6:00 pm | |
| Se sap que en els moments de més crisi és quan la gen es gasta és diners que mai en distraccions.
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dl Feb 15, 2016 11:55 pm | |
| Doncs m'hauran d'explicar d'on treuen els calers...
L'altre problema és l'institucional... Amb les retallades conseguir local i patrocininestà més complicat que mai... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Feb 16, 2016 2:44 am | |
| Home, potser és més barat posar-te a construir o a pintar un tren que sortir a fora el cap de setmana. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Feb 16, 2016 2:57 am | |
| - Olot escrigué:
- 4 anys passen molt de pressa.
A veure com serà el circuit MOMI-Català d'aquí a uns altres 4 any. Tots sabem que a l'estranger es fan les coses amb cara i ulls i que aquí bé... hem d'anar possant el llisto alt i superar-nos mica en mica... es clar que no podem comparar el que es fa fora amb el que tenim dins..però hem de pendre nota i fer....! Vaig tenir visites de gent d'altres socis i que tenen moduls d'altres escales que hem van traslladar algunes coses que haurem de madurar i que mica en mica comentaré...!! salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Feb 16, 2016 9:10 am | |
| Hola a tots.
Vosaltres que e teniu experiència, quines despeses porta una trobada com la de Molins o més ben dit quines despeses s'haurien de contemplar si es volés muntar el MOMI en algun lloc determinat.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Feb 16, 2016 9:18 am | |
| T'he contestat per MP, Ignasi. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Gen 17, 2017 5:07 am | |
| | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dt Gen 17, 2017 9:20 am | |
| hmmmm, si, si, la idea es re-prendre la participació al MOMI. De fet, el modul el conservo encara, tot i que li haig de modificar las potes, i també tinc clar que em caldrà construir com a minim un altre. però no arribaré a temps de Molins, sobre tot per que estic engrescat construint el circuit a la terrassa El que es segur es que vindré a Molins, tant per veuren's, com per admirar en el que s'ha convertit aquest fantàstic projecte. he quedat mes que gratament sorprès del que esteu fent i mil gràcies per interesar-te pel meu modul, Carles, ets un crack | |
|
| |
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dc Gen 18, 2017 12:42 am | |
| - lluis7 escrigué:
- hmmmm, si, si, la idea es re-prendre la participació al MOMI. De fet, el modul el conservo encara, tot i que li haig de modificar las potes, i també tinc clar que em caldrà construir com a minim un altre. però no arribaré a temps de Molins, sobre tot per que estic engrescat construint el circuit a la terrassa
El que es segur es que vindré a Molins, tant per veuren's, com per admirar en el que s'ha convertit aquest fantàstic projecte. he quedat mes que gratament sorprès del que esteu fent i mil gràcies per interesar-te pel meu modul, Carles, ets un crack Bones Lluís!! doncs genial que el conservis i que el puguis rependre... potser per aquest Molins no estàs a temps però per l'edició del 2018 o si participem com altres cops en altres fires com la de Martorell..pot ser si!! doncs si estas engrescat en la terrassa ja sap!! es clar que m'intereso va ser per el 2012 quant aquesta inicitiva de momi català arrel de la trobada de Molins en Daniel ens ho va dir i tu vas ser un d'els que varem inicir-la....crack no pas no m'hi considero, sóc un més al foro.. Doncs genial si vens a veurens a Molins...però recorda la norma no escrita!!! si no et deixaran entrar...!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI Dc Gen 18, 2017 4:28 am | |
| si Lluis que ofereix el mòdul són les dimensions? gràcies. | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| |
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI | |
| |
|
| |
| Secció catalana del circuit modular MOMI | |
|