TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]

Ir abajo 
+13
ignasibaga
Sonderzug
jordi48
josepmaria
Sisu
jaume
ostman
MALLET73
tram47
Jbmarcos
peps
Olot
lluis7
17 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDl Gen 02, 2012 8:39 am

Doncs, amics, em plau presentar-vos el motiu de la meva nova il.lusió, i la culpable de que estigui avui dia amb vosaltres: la nostra terrassa !!

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dsc0120tn

Tot i que es força gran, una sèrie de limitacions s’han de tenir en conte a l’hora de dissenyar el circuit. Com per exemple, que falta per construir un traster/taller a la zona on hi ha la jardinera (quasi no es veu, a la part inferior esquerra) una barbacoa (on està més o menys la taula) i un porxo, que en principi no afectarà massa, ja que no esta previst que hi circuli el tren per sota (de moment), i que ocuparà la zona on ara hi ha la estructura tubular de la carpa de lona. I ops, una petita piscina inflable que muntem al estiu també s’haura de tenir en conte !!.

Així que si alguna cosa comencem a tenir clara, es que el circuit haurà d’estar molt optimitzat d’inici (el factor econòmic també influeix, per descontat triste6 ).
Una “L” invertida, amb un lineal de 9,5 mts en el que he batejat com a “front marítim” (zona dreta de la imatge) una zona “d’interior” de 5,75 mts (part frontal superior de la imatge), i que haurà de ser (si o si) el més estreta possible, per tal de poder abocar-nos al mur, ja que es l’ÚNIC requisit exigit per na Mercè, i una zona de “muntanya” de 2 mts. de llarg (a la part esquerra de la imatge, entre la cantonada i la taula). No se si m’he explicat prou be, ho sento. Haig de fer un plànol, ho se, ho se. Rolling Eyes

Un altre cosa definida es la inclusió d’alguns elements que considero absolutament indispensables, a poder ser, d’inici:
-3 estacions. La meva idea es fer un recorregut imaginari Mataró - (zona inferior dreta de la imatge) - Canet de Mar Wink (zona superior dreta), - Sant Celoni (zona superior esquerra), per exemple.
- Un petit túnel (en el front marítim i potser abans d’arrivar a “Canet”, (com el que hi ha de veritat a Arenys)
- i un pont en el frontal (potser desmuntable per tal de poder treure al nas sense impediments).

Un altre punt clar es el estil que li vull donar. M’agrada molt la estètica tant “polida” del circuit d’en VAY, per exemple. Apart de que ell (i las seves magnifiques fotografies) son uns dels “culpables” de que em comences a plantejar el posar un tren a la terrassa !!

El tercer punt que començo a tenir clar, (i que em tenia molt amoïnat) es que el circuit sigui digital. També s’ha de dir que la excel.lent resposta d’en Toni en el fil de la enquesta m’ha ajudat molt. I òbviament, acceptaré pros i contres, però ho tinc mitjanament decidit.

Però ja està. A partir d’aquí comencen els dubtes:
Com el circuit el penso muntar a uns 80 cm del terra, quin tipus de suport o plataforma em recomaneu construir? No voldria que s’arrepenjès al terra, per evitar las vibracions i sorolls als veïns, ja que com en el cas d’en Amadeu, tinc gent a sota. (bona gent, afegiria) així que ho hauré de muntar en voladís i sobre esquadres, però soc molt dolent com a ma d’obra i no se quin material alternatiu al morter/ciment/rajoles podria posar a sobre ... i que m’aguantes be la intempèrie. Si no hi ha mes remei farem morter, es clar. Rolling Eyes

Doncs apa, no m’enrotllo més per avui (que Deu n’hi do !!), que tinc moltíssimes més preguntes, però crec que es una bona manera de començar.
Gràcies per endavant pels vostres consells !!!
lluis7
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDl Gen 02, 2012 6:30 pm

Efectivament fer-ne un planell t'ajudarà molt (i també ens ajudarà a nosaltres a visualitzar la teva idea)

Per a tal fi jo utilitzo un programa que m'ha anat molt be. En parlo aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t317-anyrail4-un-programa-per-a-dissenyar-circuits

Un fil que ja deus conèixer i que te les quatre idees bàsiques aconsellables és aquest:

https://trenscat.forosactivos.net/t639-el-circuit-ideal

També trobo molt be que si comences ara amb el tren des de zero, el millor és que vagis al digital per que et simplificarà molt les coses. (Crec que molts membres del fòrum estaran d'acord amb mi angell )

Si tot això t'ajuda a embastar l'idea del teu circuit, a continuació, crec que ja vas molt ben encaminat: el primer punt és saber com faràs la infraestructura, tal com ja has dit.

Efectivament tens de tenir molt en compte les vibracions, que es fan notar en les febles construccions d'obra dels pisos. La teva terrassa sembla germana de la meva. Probablement tindrem els mateixos problemes.

En el meu cas, si hagués de tornar a començar probablement ho faria molt diferent i potser et podré aconsellar al respecte. Però primer, potser tu tens de tenir clar quin tipus d'infraestructura vols utilitzar: obra, fusta tractada, etc etc. Hi ha tants sistemes com l'imaginació vulgui.

Espero que tinguis ascensor, sinó, pujar els materials seria un verdader calvari.

Si vols fer obra, com jo, t'aconsellaria posar una base aïllant a terra per sota de l'obra que facis. Acabaràs amb les vibracions des de l'arrel. També tens de tenir en compte que la terrassa te un limit de pes suportable (solen ser uns 300 Kg per m2).
Que no sàpigues res de fer de paleta no vol dir res: jo no havia fet mai ciment fins que vaig començar aquest meu petit somni.
L'obra te moltes avantatges: és construcció sòlida i no es deteriora com altres materials. Si jo tornés a començar, però, potser faria una estructura tipus taulell amb fusta tractada i ben barnitzada, amb gomes a sota les bases dels peus), sense complicar-me tant.
També hi ha la possibilitat de fer un voladís, tal com va fer en Bantren, que és una solució bona i pràctica.

https://trenscat.forosactivos.net/t57-el-meu-circuit-bantren

En aquest cas, no et pensis que les vibracions no es transmetrien a través de la paret. Igualment hauries de fer com jo de posar un aïllant (per exemple cautxú) a sota la plataforma de la via.

Tu tens d'anar treballant una mica l'idea i treure les teves pròpies conclusions. Altra cosa que t'ajudaria molt a decidir seria visitar diversos trens de jardí abans de començar.

Per cert, en quina escala i ample de via has pensat?





Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 03, 2012 8:19 am

Hmmm, si Amadeu, un plànol es indispensable, però els programes que he mirat fins ara, no m’acaben de convèncer. O son molt senzills, o massa complicats, o llicenciats (encara que menys mal que hi han versions de proba). Provaré el Any-Rail que em comentes. Gràcies ok

I si, amb el temps m’agradaria poder visitar alguns dels vostres circuits. Soc un xic manetes, però no tinc gens d’imaginació, així que veure en viu casos reals m’ajudarà moltíssim a resoldre dubtes.
Encara queda, però, per aquesta fase, ja que penso que potser m’he avançat massa a parlar-vos d'un projecte a tant llarg plaç, però nois, la il.lusio ha pogut amb mi !! angell

Opppssss. Ho donava tant per sentat, que ni se’m ha acudit dir-ho. Escala G, que segons he estat aprenent aquests dies, es escala 1:22,5 i amb un ample de via de 45 mm (es correcte?, o l’acabo de cagar solemnement???) Laughing

Fusta tractada? Hmmm. Interessant. Que em podries donar més informació? Quin tipus de fusta es? On en puc trobar? ...
I es que he fet algo de ciment i morter (obligat quan teníem una casa a plena muntanya, prop de Moià, i on no pujava cap paleta ni arrosegat) però no se’m dona massa be. En canvi, amb la fusta disfruto de valent.

Very Happy si, si, tenim ascensor !! que ja no tenim edat Laughing
I moltes gràcies pels teus ànims !!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 03, 2012 8:47 am

De fusta tractada en pots trobar aquí:

Leroy Merlin

També als centres a on hi hagi cabanes de fusta, com per exemple aquí:

http://www.gardenhousemadera.com/contacto.php

Segurament també aquí:

http://www.jardiland.es/blog/

i també n'he comprat aquí:

http://www.grupolober.com/

En aquest darrer també hi he vist peces de HPDE.

l'HPDE és un material molt interessant a utilitzar en substitució de la fusta. Es tracta d'un material fet amb resines i fibra de fusta. Pot ser que a l'exterior aguanti fins i tot més que la fusta.

Dóna una ullada a aquest fil:

https://trenscat.forosactivos.net/t480-materials-diverssos-per-a-la-construccio-del-tren-de-jardi

Com que no tens pressa, et pots estudiar en calma tots aquests materials.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 03, 2012 8:50 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDc Gen 04, 2012 8:25 am

Caram, Amadeu, quin munt de links !! Grácies.
Ok, conec molts dels llocs que comentas, soc habitual del AKI de Cabrera, per exemple. Tambè m'agrada anar al Brico Depot i al Leroy i al Jardiland, i ... Laughing pero pensaba que hi havia alguna mena de fusta ja tractada "especial" i per aixo preguntaba. Consultaré al meu "amic" Manolo, de la seccio de fustas del AKI perque m'aconselli. Potser tauler de pi tractat amb varies capas xiladecor podría ser una bona base. El HPDE em dona que no es ben be el que necesito com a suport, no us sembla?? la ideia es que la tarima tingui uns 40 cm d'ample en la major part del recorregut. menys en el frontal, es clar Rolling Eyes i mes en las cantonades i en la estació de "Mataró". ho veieu suficient? faré curt?

Estic probvant el Any Rail, tot i que la demo nomes permet 50 elements. Noi, encara s'em fa coll amunt. Tampoc la demo del Win Track m'acava de convencer. I s'acaven las opcions, pel que he vist, que els altres son molt senzillets. Insistiré amb el Any Rail enfadat

I un altre cosa que començo a tenir clara, havent escollit la opció digital, es no comprar un set d'inici analógic, per tal d'aprofitar vies i vagons, sino comprar las vies, Central i tren/s per separat (i en aquest ordre) i mica en mica, perque la butxaca no es queixi, ademes !!
I com tinc temps, potser trovi alguna ocasió de material de segona ma a Firas o "mercadillus". O a ebay, es clar.

Opsss, ho veieu?? ja m'estic enrotllant massa !!!
Demá mes Laughing

PD: per cert, els caps de setmana estem a Canet i alla no disposem de connexio a internet, així que no os donaré la tabarra !!!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDc Gen 04, 2012 9:30 am

Lluis, quan parlo de fusta tractada, no em refereixo pas a un barnitzat protector.

Existeix un tractament a base de coure (autoclau verd), conegut per "cuperitzat", que consisteix en fer que la fusta absorveixi aquest producte. La fusta tractada així adquireix un to verdós característic, semblant al òxid de coure (verdet). Normalment tota la fusta d'aquests magatzems destinada a l'exterior ho sol ser: fusta per a jardins, separadors, escalons, jardineres, etc.

La majoria de fustes a les que s'ha aplicat aquest tractament poden durar perfectament 20 anys o més.

És aquest el tipus de fusta al que em referia al dir fusta tractada.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDc Gen 04, 2012 8:19 pm

Lluis benvingut a,,,,,,,,Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] 387538 Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] 387538 pero vigila

em els de sotaUn tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] 576153

salutacions

santa santa PEP
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDj Gen 05, 2012 6:16 am

Olot escrigué:
Lluis, quan parlo de fusta tractada, no em refereixo pas a un barnitzat protector.
Existeix un tractament a base de coure (autoclau verd), conegut per "cuperitzat", que consisteix en fer que la fusta absorveixi aquest producte. La fusta tractada així adquireix un to verdós característic, semblant al òxid de coure (verdet). Normalment tota la fusta d'aquests magatzems destinada a l'exterior ho sol ser: fusta per a jardins, separadors, escalons, jardineres, etc.
La majoria de fustes a les que s'ha aplicat aquest tractament poden durar perfectament 20 anys o més.
És aquest el tipus de fusta al que em referia al dir fusta tractada.

Ops, fantastic Amadeu. M'he escapat un moment al Leroy i he vist el que em comentas. llistons maxembrats i/o sueltos, normalment de 2 mts. de llarg i entre 9 i 12 cm. d'ample i entre 17 i 25 mm de gruix.
Ben aïllats sobre esquadres i sence tocar el mur pot ser una magnifica base ... e infinitament milllor per un sapastre com jo fent morter !!
Doncs ho agafo com a primera alternativa. ok
Gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDj Gen 05, 2012 6:19 am

peps escrigué:
Lluis benvingut a,,,,,,,,Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] 387538 Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] 387538 pero vigila
em els de sotaUn tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] 576153
salutacions
santa santa PEP

gràcies, Peps !! Very Happy
tinc la sort que els veins de sota la terrassa son una parella gran ( Rolling Eyes ) maquissima, que ademes els tres messos d'estiu marxan a Asturies.
tot i aixi, mirarem de no fer-lis massa la gitza a l'hivern Twisted Evil
salut !!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDj Gen 05, 2012 6:33 am

Cal tenir en compte que per molt bona relació que es tingui amb uns veïns tolerants, un dia poden marxar i venir-ne uns altres...

Cal fer les coses be.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDj Gen 05, 2012 6:41 am

que pesat que soc.
es nota que son els meus primers dias al foro i no paro de "xarrar"
només volia presentar-vos un esquema de la base (no tinc paciencia per fer el circuit amb el AnyRail Evil or Very Mad ) així os podeu fer una ideia del montatge que m'agradaría montar.

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Esquematerrat2

la estacio 1 arrancaría el circuit mes o menys desde la meitat de la terrassa i la estació 2 l'acavaría a la (futura) barbacoa ... de moment smiley-angelic004

avui no estaré fins tard, que venen els reis i em vull ficar al llit ben dora !!

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDj Gen 05, 2012 6:42 am

Olot escrigué:
Cal tenir en compte que per molt bona relació que es tingui amb uns veïns tolerants, un dia poden marxar i venir-ne uns altres...

Cal fer les coses be.

ovbiament !! ni s'em acudiría fer-li la gitza a ningú, aixi que posarem els medis necesaris ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDj Gen 05, 2012 7:01 am

És la manera d'evitar que els altres també et facin la guitza a tu. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDs Gen 07, 2012 6:54 pm

Aquí hi tens unes fotos que et poden servir d'idea.

http://1.bp.blogspot.com/_eqb8qL2GKZc/StOZAA0brbI/AAAAAAAABWE/rj3YAb2qKvQ/s1600-h/BGB-Aktuelles+Gastanlagen+Klaus+E+W_haven+004.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_eqb8qL2GKZc/StOY_5Qp-ZI/AAAAAAAABV8/srWIuVAvc8g/s1600-h/BGB-Aktuelles+Gastanlagen+Klaus+E+W_haven+001.JPG

L'infraestructura del circuit és en fusta. L'acabat és molt simple. Al meu parer s'hagués millorat molt si abans de posar les vies s'hagués posat una capa d'algun material tipus tela asfàltica, el que permetria posar grava, sorra i altres coses que fessin més realista la via.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 8:59 am

Ops, si senyor.
Una cosa així m’agradaria muntar. Un tauler, suportat contra la paret (sense recolzar-se en el terra, per minimitzar vibracions) i amb diferents amplades, segons la zona del circuit i el nombre de vies necessàries. Crec que lo millor seria suportar diferents llistons de fusta d’exterior, aïllats amb tires de cautxú sobre esquadres metaliques. Els llistons tampoc tocarien la paret, i las vies descansarien sobre tires de cautxú o d’un altre material aïllant que em recomaneu.
I tens raó en que el acabat directament en fusta es poc estètic i li resta vistositat al conjunt.
Gràcies, Amadeu. ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 9:59 am

La fusta per sí mateixa és un material molt més aïllant que les rajoles i el ciment. Em penso que només posant un gruix a sota les potes per aïllar del terra n'hi hauria prou. Posar una goma a sota de les vies, com he fet jo, no ho crec del tot necessari, encara que no és mala idea. Em fa l'efecte de que amb això, en el teu cas si fas una estructura de fusta, seria més que suficient.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 10:08 am

Perfecte, Amadeu, hem tranquilitzes, ja que el cautxú sota las vies ho tenia com una mesura extrema. Si no cal, em simplificarà el montatge i la posterior decoració.
Doncs cap a final de mes espero començar a derruir las jardineres (sobre tot si un amic em deixa un taladro percutor !!) Serà el primer pas del full de ruta del tren del terrat !!
Anirè informant Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Jbmarcos
Trenjardinaire
Jbmarcos


Ubicació : Vallirana - Baix Llobregat "frontera" amb el Penedès
Edat : 55
Data d'inscripció : 07/04/2011
Nombre de missatges : 276

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 8:02 pm

Un bon projecte, Lluís, els ferrocarrils de la terrassa tenen els seus inconvenients, d'això l'Amadeu sap més que ningú, però per mí un gran aventatge, la limitació de l'espai et marca el circuït, en el meu cas va ser el primer mal de cap, per on passar el circuït i la megociació amb la dona.

Ànims.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 10, 2012 7:46 am

He obert un fil que parla d'un altre tren a la terrassa, d'un comerç de Marsella. Jo no el conec i encara no he tingut temps de mirar-me la web a veure si es poden veure fotos o no.

A veure que et sembla a tu. Potser et doni més idees.

https://trenscat.forosactivos.net/t703-tren-de-terrassa-a-marsella#7922

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 10, 2012 8:12 am

Jbmarcos escrigué:
Un bon projecte, Lluís, els ferrocarrils de la terrassa tenen els seus inconvenients, d'això l'Amadeu sap més que ningú, però per mí un gran aventatge, la limitació de l'espai et marca el circuït, en el meu cas va ser el primer mal de cap, per on passar el circuït i la megociació amb la dona.

Ànims.

Gràcies, Jorge, pels ànims. La veritat es que una terrassa te limitacions, pero ... es el que hi ha, en el meu/nostre cas . I t'aseguro que intentaré aprofitar l'espai al màxim. Aixo si, anirem pam a pam, que voler començar a "lo grande" segur que em portaria a un fracas estrepitós o en el millor dels casos a tindre que fer un munt de modificacions.
Obviament m'aprofitaré (i molt Wink dels consells del Amadeu i la seva terrassa "besona" a la meva.
Aniré informat del estat de las "obres" Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 10, 2012 8:14 am

Olot escrigué:
He obert un fil que parla d'un altre tren a la terrassa, d'un comerç de Marsella. Jo no el conec i encara no he tingut temps de mirar-me la web a veure si es poden veure fotos o no.

A veure que et sembla a tu. Potser et doni més idees.

https://trenscat.forosactivos.net/t703-tren-de-terrassa-a-marsella#7922


Gràcies Amadeu,
He dona't una ullada ràpida i no he vist fotos. després de sopar la miraré amb calma, perque sempre es interesant veure com es resolen circuits en una terrassa ok
salut !!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 10, 2012 8:20 am

Tens raó. No es veuen fotos. O més ben dit, n'hi ha algunes però són tan petites que no es veu res.

Llàstima !

Quasi potser podríem anar-hi a veure-ho en directe. Rolling Eyes (total són 4h 30 de viatge!)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDt Gen 10, 2012 8:27 am

Olot escrigué:
Tens raó. No es veuen fotos. O més ben dit, n'hi ha algunes però són tan petites que no es veu res.

Llàstima !

Quasi potser podríem anar-hi a veure-ho en directe. Rolling Eyes (total són 4h 30 de viatge!)

ooopsss, en 4h i mitja ens doina temps de fer un tour per circuits de La Garriga, Tona, Vic, Vallirana, Granollers, ... riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitimeDc Gen 11, 2012 8:37 am

Una cosa que estic començant a rumiar es l’alçada i amplada de la plataforma de suport.
He vist en diferents fils que una alçada recomanable seria sobre els 70 cm. Dona’t que el mur de la terrassa hem fa 109 cm, crec que es una mida força raonable, però no m’agradaria que las possibles i futures construccions sobre-sortissin per sobre del mur, per tal de protegirles del vent, del sol ... i de mirades indiscretes Razz
Un altre opció seria desmontarlas cada cop, però, òbviament, es poc pràctic.
Penseu que amb 30 cm d’alçada lliure en tindré prou?, o em recomaneu deixar-ne mes?
En quan al ample, la major part del "frontal marítim" tindrà uns 50 cm, que considero suficient per fins a tres vies amb la corresponent decoració. Mès ample em resultaria complicat de defensar davant na Mercè Rolling Eyes
Penseu que en tindré prou?
I m’haig de posar amb el AnyRail, ja ho se, ja ... però em fa molta mandra .. Wink

adjunto un esquema ... perque m'explico de pena Wink


Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Secciomur
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]   Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7]
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 6Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
 Temas similares
-
» Un tren a la terrassa [Lluis7]
» El circuit del Terrat d'en Margarit
» Personalització locomotora LGB 2076 pels Nous tallers del Terrat
» El Tren dels Cims, nou projecte de tren turístic de FGC
» El tren! El tren! Que arriba el tren!

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: