| Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] | |
|
+13ignasibaga Sonderzug jordi48 josepmaria Sisu jaume ostman MALLET73 tram47 Jbmarcos peps Olot lluis7 17 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dc Gen 11, 2012 9:14 am | |
| | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dc Gen 11, 2012 10:11 am | |
| Gracies Amadeu, molt bon enllaç !! Veig que amb 30-35 cm en tindre prou buff, el cap em vull d'idees, mes que d'esquemes, pero lo pitjor es que no veig l'hora de poder posar-mi fins i tot m'havia plantejat començar a comprar "material" !! paciencia, lluis, paciencia | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dg Gen 15, 2012 8:07 am | |
| Una altre foto que he trobat per internet que et pot ser un referent. Observa que l'estructura és de fusta, i en canvi les vies ofereixen un aspecte ben real. (foto Drha Servis sro) | |
|
| |
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Gen 17, 2012 10:57 am | |
| ostres, quina xulada. queda molt ferm, ja ho crec. no es veu ben be si son llistons o "tablero" sencer, pero en qualsevol dels dos casos, el aspecte es molt natural. gracies de nou per donar-me idees. avui li he demanat el martell percutor a un amic, si m'el deixa per aquest cap de setmana, potser començare a enderrocar las jardineres !! ja os anire explicant ... salut !! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Gen 17, 2012 6:04 pm | |
| Els llistons tenen l'avantatja de permetre el desaigüe, mentre que el tauler potser l'hauries de protegir amb algun tipus de tela asfàltica o similar. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Gen 24, 2012 5:11 am | |
| - Olot escrigué:
- Els llistons tenen l'avantatja de permetre el desaigüe, mentre que el tauler potser l'hauries de protegir amb algun tipus de tela asfàltica o similar.
la ideia seria fer armaris a sota del taulell, aixi que els llistons mes aviat pensaba en deixar-los engantxats. el drenatge pensaba fer-lo donant un lleuger desnivell. en fi, no fare res fins que pugui veure en viu alguns dels vostres circuits pero la primera pedra ja està posada. o mes ben dit, treta aquest cap de setmana he començat amb las feinas d'enderroc de las jardineres. em queda com a minim altre cap de setmana de "picar" pero deu n'hi do la de runa que ja he tret. un parell de fotos ... del inici i del final no es res del altre mon, pero em fa il.lusio de pensar que es el primer pas | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Gen 24, 2012 5:23 am | |
| Te mèrit d'enderrocar tot això sense fer malbé cap rajola del terra. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Gen 24, 2012 5:38 am | |
| - Olot escrigué:
- Te mèrit d'enderrocar tot això sense fer malbé cap rajola del terra.
he anat amb molta cura. tremolo nomès de pensar en posibles filtracions tot i aixi, si que n'he trencat una que enseguida vaig "arreglar" de moment amb morter per sort, tot aquest troç anirà cobert amb la pèrgola. peró aixo serà Fase 2 i tant de bo pugui tindre-la enllestida per Setmana Santa. Ara tinc uns dies de vacances, aixi que penso avançar força. o aixo espero | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dg Gen 29, 2012 10:17 am | |
| | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dg Gen 29, 2012 10:19 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dg Gen 29, 2012 12:09 pm | |
| - peps escrigué:
- Prova ara aquest link que abans m`he quivoca
https://www.youtube.com/user/hotelkrogen
salutacions
PEP Si senyor, la ideia seria aquesta, (salvant las distancies amb tant impresionant circuit, es clar ) i sustituin els postes o pilars per esquadres a la paret. Tot i aixi, penso que la base metálica (em sembla que es de xapa, oi?) no deu donar una massa bona sonoritat, no et sembla? moltes gràcies per l'enllaç, Pep !! per cert, ja tinc derruides totes las jardineres. estic baldat, pero tenia que tornar la maquina, aixi que em fet una mica d'hores extres !! no poso fotos perque nomes es veuria runa i mès runa !! ara em quedan 5 o 6 viatjes a la deixalleria i anirem a per la fase 2: pèrgola. au, mica en mica ... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dg Feb 19, 2012 8:51 am | |
| Tinc el esquema del circuit mitg perfilat i m'he adonat de que no podrè utilitzar curves de R3 en els bucles de retorn dels dos extrems i que em tindrè que "conformar" amb curves R2. Crieu que aixo hem penalitzarà molt ?? La veritat es que no tinc altre opció, aixi que ... Un altre pregunta de principiant . Tinc força decidit decantar-me per digital, pero no se si aixo m'impedirà fer circular els meus (futurs) trens en circuits analogics. Hi ha manera de compatibiltzarlos?? Gràcies pel vostre ajut !! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dg Feb 19, 2012 9:22 am | |
| Les màquines digitals circulen amb tota normalitat en circuits analògics. No pateixis pas per això. | |
|
| |
| |
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 13, 2012 8:14 am | |
| Ho sento, companys: mes preguntes de principiant. He vist en un fil del forum el tema del canvi de polaritat electrica en el bucle de retorn, en el que s'han d'aillar las vies i fer zones. En el cas de digital, quina precaucio, instal.lacio, elements, s'han de tindre en conte? I per altre banda: entenc que a la Central 55106 li hauré d'afegir el transformador (el 50110, de 5,5A per exemple?) i els corresponents pupitres de control (5080N?) Dic un disbarat? i per ultim, per que s'utilitza el intercambiador automatic de vias 10153?? gracies, gracies, gracies ... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 13, 2012 8:32 am | |
| La referència 10153 de LGB és un tram amb un tall aïllant al carril. En un bucle de retorn, un triangle, raqueta, o a qualsevol tipus de figura en que els carrils es troben oposadament invertits, cal fer algun sistema per a evitar el curtcircuit. Ja sigui amb la raqueta de retorn amb el bucle o amb el triangle Hi ha diferents sistemes, que sempre es basen en fer un tram aïllat de la resta del circuit, tan en digital com en analògic. Aquest tema ja s'havia tractat aquí: https://trenscat.forosactivos.net/t641-bucle-de-retorn-en-via-unica | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 13, 2012 9:16 am | |
| Efectivament, Amadeu, al llegir aquest fil es quan m'han surtit els dubtes, pero no hem queda clar quin es el dispositiu que necesito ... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 13, 2012 9:40 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dc Mar 14, 2012 6:58 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dl Mar 19, 2012 2:40 am | |
| Un esquema basic de com plantejo el circuit. La versio demo del Anyrail nomes permet 50 elements, aixi que no puc fer massa "filigranas" Espero que serveixi perque us feu una ideia | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 20, 2012 7:42 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 20, 2012 8:07 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 20, 2012 8:23 am | |
| Podries fer un invent plegable o desmuntable, de manera que et permetés "retallar" els bucles quan no facis servir el tren. Així potser et podries permetre d'utilitzar un radi més gran. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dt Mar 20, 2012 8:30 pm | |
| - Olot escrigué:
- Podries fer un invent plegable o desmuntable, de manera que et permetés "retallar" els bucles quan no facis servir el tren. Així potser et podries permetre d'utilitzar un radi més gran.
hmmmmmm | |
|
| |
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] Dl Mar 26, 2012 8:35 am | |
| De moment el que he fet aquest cap de setmana es el disseny del que anomeno Zona 1 ... que un cop traspasat a la realitat, queda aixi o aixi, encara no ho tinc clar ... el que es segur es que al mitg hi anirà un diposit i disculpeu que faltin trams, pero encara hem falta molta via. mica en mica | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] | |
| |
|
| |
| Un tren en el terrat (un somni, encara) [Lluis7] | |
|