El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dj Ago 22, 2024 7:47 am
Hola amics!
Ja fa temps que vaig transformar dos vagons LGB 4021 que había comprat perque aquest material és molt similar als 2X 5.000 FEVE que van a circular per la xarxa de via mètrica al nord del pais i també en altres ferrocarrils per tranportar carbó, arena i altres materials.
Com que ja había transformat aquets dos vagon metalitzat i van quedar bé, vaig comprar altres de diferents colors a ebay i es avui quan em vaig dir de unificar-los tots en una composició única del mateiz color i amb la numeració oficial de FEVE dels anys 70 i 80.
FEVE va tenir molts vagons amb numeració 2.000, 4.000 i 5.000 amb diferents caracteristiques tot i que la majoria eren similars. Una de les sèries mès grans va ser la sèrie 5.000 que segur que tothom coneix amb garita i sense garita.
En qualsevol cas, ja sabeu que FEVE va rebre de totes de les companyies innumerables vagons i cotxes de viatgers que va tenir que posar una nova numeració per tenir un registre de tot el material rebut quan es va crear la companyia nacional FEVE.
Bé, dit aiz+o, no vull ser pesat amb la història que de segur coneixeu aixi anem amb la transformació d´aquest material de mercaderies.
A partir d´aquest vagó molt conegut a la nostra escala i a la mrca comercial LGB que té la numeració LGB 4021, he fet aquesta modesta transformció que continuarà amb el vagons en fusta que estic terminant aquesta setmana.
Vagó LGB 4021
A partir d´aquest vagó, el resultat del 2X 5.000 FEVE
Vaig comprar una plantxa fina de metal per metalitzar-los però hi habia també altres en fusta que us mostraré mès endavant tambñe pintats i transformats.
Aqui podeu veure el model real:
Continuem traballant i demà i huarà mès fotos d´aquesta transformació que espero que us agradi.
Moltes gràcies. Una abraçada. Álvaro.
A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dj Ago 22, 2024 6:42 pm
M'encanta aquesta modificació tan ben aconseguida!!
Àlvaro, no tens pas fotos del procés de modificació? Ens agradaria veure com ho fas...
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dj Ago 22, 2024 9:50 pm
Ostres, m'encanten!!!
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dv Ago 23, 2024 12:52 am
Olot escrigué:
M'encanta aquesta modificació tan ben aconseguida!! Confirmo!
Àlvaro, no tens pas fotos del procés de modificació? Ens agradaria veure com ho fas... Jo també!
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dv Ago 23, 2024 2:03 am
Com em demana Amadeu, us explicaré aquesta transformació pas a pas que és molt fàcil de fer.
En primer lloc, cal demuntar la caixa del xasis i també els estreps que van units amb cargols cadascun.
Una vegada la caixa del vagó està lliure, la netejarem per eliminar la brutícia que pugui tenir. Li donarem una vegada am spray d´imprimació i deixarem secar. Jo he encontrar imprimació vermell fosc igual que el color original d´aquests vagons.
Spsil Pintura en Spray Imprimación Profesional 400ml
Desprès le donarem una passada amb el vermell fosc de spay normal per que quedi perfecte.
Aquí ja el podeu veure pintat de vermell fosc i ja pintades les vores del vagó en negre que li donarà un aspecte mès real.
Per pintar les vores del vagó, és pot fer amb pintura negra o bé també amb retolador negre permanent que també queda molt sobre tot en aquelles parts petites. En qualsevol cas, tant la pintura negra com el retolador negre permanent funcionen molt bé.
Continuaré mès tard amb mès informació i fotos. Ara continuo el treball a veure si puc terminar tot avui i publicar el resultat final aquest cap de setmana.
Una abraçada i fins molt aviat. Álvaro.
A Olot, TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dv Ago 23, 2024 2:24 am
Moltes gràcies Álvaro! Esperant la seqüela!
Que tingueu un bon cap de setmana i bona feina!
Christophe
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dv Ago 23, 2024 3:29 am
RailwayManiac escrigué:
Moltes gràcies Álvaro! Esperant la seqüela!
Que tingueu un bon cap de setmana i bona feina!
Christophe
+1
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dv Ago 23, 2024 5:18 am
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dg Ago 25, 2024 9:53 pm
Olot escrigué:
Tonton escrigué:
RailwayManiac escrigué:
Moltes gràcies Álvaro! Esperant la seqüela!
Que tingueu un bon cap de setmana i bona feina!
Christophe
+1
+1
+1
Jo els vaig fer directament amb pvc escumat
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dl Ago 26, 2024 7:36 am
Hola amics!
Ja està completa la composició del 2X sèrie 5.000 FEVE per transportrar carbó com el que hi havien en el FC de La Robla i altres ferrocarrils de vía mètrica.
Són en total 6 vagons d'eixos de vores altes amb la numeració real de FEVE que van portar aquests vagons i els seus colors vermell fosc i un amb bogis que és la sorpresa de la composició perque es tracta de una transformació d'un vagó americà d'iguals dimensions que crec que ha quedat molt integrat a la composició.
Aquest vagó el vaig comprar en ebay per dos duros i la transformació en igual color crec que és interesant. A mès he tingut que cambiar la numeració per XX 5.001-31
Quan FEVE va rebre tant de material de les antigues companyies ferroviaries, va tenir que fer un catàleg i en aquest cas va posar 5.000 a aquests vagons i també una variant molt similar 4.000.
La numeració final 31 correspond al depósit de Balmaseda a Bilbao (Biscaia).
Ja sabeu els que em coneixeu que jo li dono molta importància a una bona calca real amb la seva numeració perque li dona al material un toc molt real i mès ferroviari.
Per acabar, una dada mès: algún va a ser metalitzat i altres van ser de fusta. Per això he volgut que aquesta composició tinguès tot dues tipus de vagons.
Espero que us agradi aquesta composición sencera de 7 vagons amb el vagó de cua amb balconet on es posarà la senyalització oficial. Si aconsegueixo dues rodes metàl·liques amb presa elèctrica, posaré un fanal vermell de cua. I si no, els senyals de cua tradicionals grocs i vermells de sempre que els tingueu dissenyats a escala i que queden molt bé.
Una abraçada i a disfrutar del reportatge.
Álvaro.
A TramBlau, betulo237 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dl Ago 26, 2024 7:22 pm
. Veig que les ratlles grogues estan fetes amb cinta. M'encanta com has deixat la petita locomotora
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dl Ago 26, 2024 7:35 pm
Sisu escrigué:
. Veig que les ratlles grogues estan fetes amb cinta. M'encanta com has deixat la petita locomotora
+1
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dl Ago 26, 2024 9:28 pm
Tonton escrigué:
Sisu escrigué:
. Veig que les ratlles grogues estan fetes amb cinta. M'encanta com has deixat la petita locomotora
+1
+1
Una magnifica composició!!! Felicitats!
Salutacions
mallet73
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dt Ago 27, 2024 1:20 am
Moltes gràcies a tots!
No era pas complicat peró tenía ganes d´unificar tot aquest material.
Sisu, sí en efecte. Per fer-lo lo millor possible, vaig utilizar calques blanques amb el disseny grog de les franjes perque em semblava molt complicat pintar en grog aquestes franjes i vaig optar per calques de bona calitat blanques on vaig dissenyar les franjes groges.
I mira, allí estan i romanen en el temps sense caure ni res de res.
Una tècnica mès que, a la meva opinió, queda bé i dura en temps que és alló que importa, no????
Salutacions amics. Álvaro.
alvarop Trenjardinaire
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: TRANSFORMACIÓ DELS VAGONS LGB 4021 Dj Ago 29, 2024 9:33 pm
Aquí podeu veure la transfromació del tractor Schoema en la locomotora diesel FEVE 301: