TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?

+3
MALLET73
Sisu
Tonton
7 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? Empty
MissatgeAssumpte: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDs Maig 18, 2024 7:30 am

El meu problema inicial:
La meva xarxa externa ha estat en repòs forçat durant gairebé 2 anys, abans de posar-hi cap locomotora, primer he de netejar la via, tallar la vegetació que hi ha hagut al meu gust, reparar els cables tallats (quan vaig començar a podar aquesta vegetació). ).
En resum: Pfff! encara més ganes i sobretot, sense temps per fer-ho tot per a una simple prova de locomotores! Uf!

La meva idea:
Per què no fer un banc de proves o més aviat una microgrid que sigui fàcil d'emmagatzemar i instal·lar en molt poc temps????

Les meves condicions:
1°) Preu reduït
2°) Utilitzar la ruta que tinc i que no tinc intenció d'utilitzar a la meva xarxa de jardineria real (elements antics massa antics, una mica malmesos, etc.)
3°) Seguint el punt 2, utilitzeu les meves agulles R1 (prohibit per a les extensions de la meva xarxa)

Dimensions:
Els petits panells de la botiga de bricolatge són de 2 peus per 4 peus (61 cm x 122 cm)
L'element recte bàsic és de 30 cm... ???
4x 30cm = 120cm. … falten 2 cm….
Però què veig al Mr Bricolage a prop meu, els panells multiplex de 4 mm són de 60 x 120 cm!
És perfecte !
Amb 60 cm d'amplada, és possible col·locar 3 vies paral·leles
Una ronda de tacs de 18x27 per endurir el panell i per tal de fixar la via també col·loco una taca sota l'eix de la via.
3 vies + interruptors i només corbes R1, per tant 165 mm entre els eixos de les vies paral·leles.

El projecte en imatges:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? Pannea10

Les calces:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? Pannea11

Montatge:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? Pannea12

Vista inferior:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? Pannea13

...
trenscat2

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDs Maig 18, 2024 6:39 pm

Però de què em servirà aquesta "cosa"?

- Quan tinc una mica de temps per dedicar al meu "taller de trens", sovint és quan el temps no em permet treballar a l'hort.
I si simplement vull provar una locomotora, les meves instal·lacions exteriors no són accessibles.

- Si vull fer una foto o un petit vídeo per col·locar-lo al nostre fòrum preferit, volia una decoració, fins i tot minimalista, que es presenti bé.

La primera foto de la meva idea
Per a un altre projecte iniciat a l'inici del COVID i, per descomptat, encara no finalitzat, vaig comprar un panell d'encofrat de 60x120 cm. Aguanta! Aguanta!  geek

Així doncs, aquí teniu la idea d'aquesta "xarxa de prova" o "mòdul de prova" o fins i tot "banc de proves":

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240510

...

trenscat2

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDs Maig 18, 2024 8:29 pm

Suposo que vols construir una mena de diorama funcional, no Thierry?. Faràs decoració, etc?
És una bona idea per tenir decoració al taller i que a més es pugui provar el material.
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDg Maig 19, 2024 7:08 am

Sisu escrigué:
Suposo que vols construir una mena de diorama funcional, no Thierry?. Faràs decoració, etc?
És una bona idea per tenir decoració al taller i que a més es pugui provar el material.

Un diorama funcional és l'objectiu. la seva primera funció és tenir un petit canal de prova.
La decoració, hi penso. Potser, encara no ho sé.

trenscat2

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDg Maig 19, 2024 6:48 pm

Primer pas: fusta.

Quan vaig comprar els meus llistons, em vaig dir que un panell multiplex seria més agradable visualment que un panell d'encofrat.

vista de les habitacions
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240512

Un muntatge en blanc:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240511

Realització del marc:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240513

Cargolem:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240514

El marc està acabat:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240516

Enganxem i cargolem el panell al marc:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240515

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240518

Ja està llest per a la següent part:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240519

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240517

...

trenscat2

A Olot, TramBlau, MALLET73, mikado y a gobling Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Maig 20, 2024 5:21 am

un dioroma per fer proves i moviments!! no has pensat en fer un mòdul MOMI , posats a fer!!???

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDv Maig 24, 2024 6:51 pm

A Bèlgica, fa uns dies, plovia! Així que vaig poder abandonar els meus diferents treballs de jardineria en favor del meu petit projecte LGB!

Pas següent: Col·loqueu la pista:
Per col·locar la pista, començo traçant l'eix de les 3 vies, per assegurar-me de cargolar-les al centre de les taques:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240523

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240522

Com he dit anteriorment a la meva presentació d'aquest petit projecte, només vull utilitzar elements de pista que no tinc intenció d'utilitzar o que ja no utilitzi a la meva xarxa externa. És a dir, corbes i/o interruptors R1 i elements rectes que ja no estan en la seva millor forma.
(Com a recordatori, vaig rebre un estoc de rails rectes soldats per parells a les plaques laterals):

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240524

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240525

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240526

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240528

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240527

Començo netejant els rails, controls manuals de l'interruptor, comprovant les connexions:

Només a la part superior dels rails, aprofitem la pàtina natural de la resta del cos dels rails:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240535

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240534

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240536

Parlant de connexió, aquest interruptor té un descans!
On és el problema?
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240530

D'acord, poliu una mica les 2 peces de la tira trencada, un tros de filferro i soldadura i...
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240531

És "tip - top"!   ok

Pel que fa als cupons de rail recte, alguns trio no estan ben alineats o escurçats (ja no són de 3 x 30 cm) o fins i tot amb un element recte danyat, etc. Així que vaig decidir desoldar uns quants rails si calia.
Aquestes soldadures es van fer als anys 80 (o fins i tot abans) directament entre la peixera i el rail. Una bona soldadura gran. Afortunadament, encara tinc la planxa de 150 W del meu difunt pare.
(Crec que aquest ferro deu ser més vell que jo!)

Però allà va, patatra! Per què es va posar el filferro sota la planxa!
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240532

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240533

Reemplaçar el cable no va ser possible, després d'obrir aquest ferro, les normes de seguretat actuals em van convèncer de no reparar-lo! (interior rovellat, connexions, diguem-ne, aproximades, terra? Què és terra, mànec subjectat per cinta aïllant, etc.)

Bé, la resta serà per més endavant amb una planxa nova!
Ei, el sol ha tornat! Per fi!
Així que torno a fora, em crida el meu treball de jardineria, poda, mòlta.

...
trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDv Maig 24, 2024 11:15 pm

Moltes gràcies per les explicacions detallades que has anat fent en aquest fil, sobre la construcció d'aquest mòdul-diorama-tallet-banc de proves que estàs fent.

super12

aplaud aplaud aplaud aplaud

Tonton escrigué:
...
- Si vull fer una foto o un petit vídeo per col·locar-lo al nostre fòrum preferit, volia una decoració, fins i tot minimalista, que es presenti bé.
...

formidable Bravo formidable Bravo

Pancarta cor
1010p 1010p
genial genial genial

Bona aquesta!! Very Happy

Tonton escrigué:
...A Bèlgica, fa uns dies, plovia!
...

Com a tot arreu del món, excepte a Catalunya!!

Tonton escrigué:
...Començo netejant els rails ...

Per cert, com ho fas tu per a netejar els carrils? Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDs Maig 25, 2024 6:28 pm

No obstant això, la ruta central es va poder arreglar:

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240537

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240538

Mentrestant, vaig aconseguir un altre soldador per... desoldar els laterals. Ara estic esperant que plogui!    ok
...

trenscat2

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDg Maig 26, 2024 7:20 am

Caram, aquesta tarda ha plogut!  bounce  bounce  bounce  bounce  baba

Això em va permetre acabar de posar la pista.

Neteja de via i connexions. Algunes fèrules que mostraven contactes falsos, van ser substituïdes per fèrules de cargol.

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240542

La diferència és òbvia entre l'interruptor netejat i el carril dret encara no netejat

El camí està traçat:

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240541

Següent pas: la font d'alimentació.

...

trenscat2

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Jun 10, 2024 3:05 am

Ara veig aquest fil, interessant Thierry.

interessant i prometedor, però que s'ha de meditar profundament perquè tingui un futur profitós.

Tant si se'n diu taula de proves o mòduls el resultat és el mateix, et pot permetre fer un tram de proves o de circulacions de material, el fet de fer.lo modular et pot permetre emmagatzemar-lo en poc espai i fer el muntatge convenient per la circulació que vulguis fer en aquell moment. De fet la idea del MOMI és aquest fer una maqueta adaptada a les circumstàncies del moment.

De fet jo em vaig fer una taula de proves amb un circuit de via Märklín K, un segon de via N i un tercer de via Z que em permetia provar trens de diferents escales i sistemes analògics, digitals tant a dos carrils com en tres carrils, aquesta taula la vaig fer a la mida que la pogués transportar en el cotxe, de fet la vaig portar en més de una trobada en la que molts companys venies a provar les maquines que volien adquirir en diferents parades, al fer canvi de vehicle ha suposat que ja no entra en el cotxe que tinc actualment i ha acabat relegada a un racó, faig servir els bancs de rodets.
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDs Jul 06, 2024 11:05 pm

Petit ràpel:
La primera foto de la meva idea
Aboqui un altre projecte començat al debut du COVID i bé segur que sempre pas achevé, he comprat un panell de coffrage de 60x120 cm. Tiens! Tiens!:friki:
Aquí teniu la idea de "reseau de test" o "module d'essai" o també "banc de test":
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240510

...

Si utilitzeu un altre panell per al meu projecte, podeu utilitzar fàcilment el panneau de coffrage!scratch scratch scratch

Més, oui, per què? :friki:
Pourquoi ne pas le couper en deux et m'en servir pour réaliser deux coulisses! youpi2

Altres elements de rail i plus, altres butoirs, altres connexions elèctriques i hop!

Me voilà donc amb 2 panells (1x 55cm i 1x65cm).
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240543

Quelques lattes de bois més tard, això prendrà forma:

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240712

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240711

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240710

Un seguiment

trenscat2

A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDt Jul 09, 2024 9:12 pm

Tornem a l'element principal.

La part elèctrica:
Res complicat aquí: "el cable vermell al botó vermell, el cable negre al botó negre"
En resum, aprofito els connectors de cargol per fer les connexions als 3 cables del carril:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240614

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240615

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240616

Per connectar aquests diferents cables, faig servir 2 connectors WAGO fixats sota la placa:

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240613

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240617

Ara que ja sabeu que hi haurà 2 petites extensions, he col·locat els cables per connectar directament els 2 elements:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240619

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240618

Perquè aquestes connexions siguin fàcils de connectar i desconnectar, vaig triar els connectors XT60, utilitzats en el control de ràdio per a les bateries:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240620

...

trenscat2

A Mitjans li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDt Jul 09, 2024 9:34 pm

Una feina ben polida! super12
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDc Jul 10, 2024 12:15 am

[quote="Mitjans"]Una feina ben polida! super12 [/quote

He pensat el mateix!! aplaud aplaud aplaud Bravo genial 10 10 10 10

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDs Jul 20, 2024 9:06 pm

Ara que el meu... "mòdul, xarxa, banc de proves" (????, encara no sé com anomenar-lo) està preparat i equipat amb connectors XT60,

És hora d'adaptar el meu tronc de comandaments:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240622

L'objectiu és afegir un connector XT60:

Tracem, perforem...
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240623

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240621

Tallem...
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240625

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240626

Està gairebé a punt per rebre el connector:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240624

2 forats més per als cargols:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240628

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240627

I aquí teniu el resultat final:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240629

Continuarà...
trenscat2

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDg Jul 21, 2024 4:36 am

Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt Polzeamunt
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDg Jul 21, 2024 7:01 pm

És hora de tornar al segon mòdul, el primer tobogan de 65 cm de llarg.
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240728

Per què un tobogan de 65 cm i l'altre de 55 cm en comptes de dos de 60 cm?  Question
Volent recuperar cupons dels rails fora de servei, em vaig dir que amb un tobogan de 65 cm, això em permetria agafar 2 elements rectes de 30 cm  i em quedaven 5 cm per col·locar els para-xocs.
Per a la segona diapositiva de 55, faré servir un cupó de 30 i un de 15 per a cada canal.

Per a la fixació, entre els 2 "mòduls", vaig utilitzar simplement un conjunt cargolat:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240730[/url]

Això sí, qui diu para-xocs, diu... Impressió 3D:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240731[ /url]

Aquí teniu el mòdul equipat amb els 2 canals:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240729[ /url]

Fins, encara en la preocupació de la recuperació, vaig fer servir elements de via soldats a nivell de les peixes:?/: :?/: :?/:
Hauré de trobar una altra solució que els connectors de cargol per subministrar aquestes 2 vies....

See you tomorrow! (Ens veiem demà Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 1f60a)

trenscat2

A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Jul 22, 2024 6:42 pm

Torno a la meva pregunta d'ahir.

Com alimentaré aquests 2 canals nous?
Cada via de 60 cm està formada per 2 elements rectes de 30 cm. La meva primera idea va ser utilitzar connectors de cargol entre els elements.
Però ja està, estic fent servir rails antics recuperats i en realitat tinc 2 peces de via de 60 cm de llarg amb les peixes LGB soldades als rails pel propietari anterior.

No volia desoldar-los, vaig trobar una altra solució per alimentar la pista. Faré com en realitat per als rendiments actuals:
Cargola els cables al rail!

Com ho vaig fer!
1°) Perforació de 2,5 mm a la xarxa del rail:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240732

2°) Escariat de forats amb aixetes M3:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240734

3°) Talla un costat de la sabata del rail:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240733

[url=https://servimg.com/view/19239401/2522]Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240735

La sabata de cable té tot l'espai necessari:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240736

Ei, a Bèlgica, aquest 23 de juliol, ell.... plou !
Oportunitat perfecta per cuidar el cablejat!

trenscat2

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Jul 22, 2024 7:00 pm

Perfecte
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Jul 22, 2024 7:36 pm

Jo, als meus mòduls, també hi vaig aplicar aquesta solució. Crec que és ideal.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Jul 22, 2024 9:16 pm

Ostres, quina feinada. No és més pràctic amb aquell sistema amb eclisses Massoth?
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDl Jul 22, 2024 10:45 pm

A mi, tambè em sembla una feina despropocionada...

Funcionarà, segur. Però hi ha solucions més elegants i simples... la que comenta Sisu entre elles...
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 7:55 pm

Fa 2 dies em vaig ocupar del cablejat.

En lloc d'alimentar cada canal des de baix, vaig preferir canviar al canal central per alimentar el canal lateral.
Per fer-lo "net", vull utilitzar safates de cables 3D. Una petita prova amb 2 extrems per determinar la longitud de la part central a imprimir:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240748

bounce No necessito res més, la longitud és "Tip Top":

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240750

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240749

Passem al cablejat:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240753

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240752

Un tros de "enganxós a dues cares"
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240751

El resultat final em va bé!
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240754

Per a la part elèctrica d'aquest mòdul, també volia estar neta i com que tinc connectors XT60 per connectar, vaig dissenyar ràpidament petites caixes a Tinkercat:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? Boitie11

Després d'imprimir-lo, tot el que he de fer és finalitzar el cablejat del mòdul:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240757

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240756

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240755

Els meus dos elements ara es poden connectar directament entre si o mitjançant una "Y" per alimentar-lo:
Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240760

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240759

Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? 20240758

I dos. Ara he de fer el mateix treball a l'altre mòdul final.
Com que serà completament idèntic, passaré directament al resultat final quan estigui acabat.

Ei, el sol ha tornat!:super10:  El meu jardí demana "ajuda" per la seva restauració després de 2 anys d'abandonament.

trenscat2

A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 8:18 pm

M'agrada molt com planteges les coses. super12
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves?   Com anomenar-ho? Una xarxa, un mòdul o un banc de proves? I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent