NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Petita estació per a proves en H0m | |
| | Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Petita estació per a proves en H0m Dv Gen 04, 2019 1:50 am | |
| Fa uns dies que de tant en tant treballo en una petita estació que m'ha de permetre fer diversos tipus de prova. Per una banda, proves de material, ja que fins ara no tenia on fer córrer els trens. Bé, córrer, tampoc, ja que en un moment arriben d'una punta a l'altra... Per altra banda, vull practicar les diferents tècniques que em faran falta per als futurs mòduls, tant en IIm com en H0m. Per últim, posaré a prova les agulles controlades amb servos i Arduino. Tot el que he utilitzat fins al moment és de recuperació. Vaig agafar les vies d'una maqueta vella de TT, que no tenen massa qualitat, sobretot les agulles, però que per anar fent, ja serveixen. Per a fer la base he utilitzat una base de toporama petit, tallant-la per la meitat i acoblant les dues parts com si fossin mòduls, tot i que no ho són pas. Després de fer diverses proves de configuració de vies, en vaig trobar una que em feia el pes, tot i que finalment, he eliminat una de les vies mortes petites i he fet passant la paral·lela a les dues passants. El control el faig amb digital, ja he vist que pel meu gust és el millor sistema. Llàstima que per l'escala gran sigui tan car... Per a començar a fer decoració, el primer que he fet és fer una base de paper higiènic encolat, per a tenir una fixació òptima. Posteriorment, he fet una capa més irregular i gruixuda amb aiguaplast, per a començar a donar formes al terreny. Primera capa de marró I després d'algunes més clares, començo amb les proves de posar terra. La terra és agafada d'un parc i passada per un colador, cosa que no m'acaba de convèncer perquè hi passen pedretes de mida que considero massa grossa. Així que veig anar a un xino a comprar unes mitges. A las dreta és veu el resultat més fi. Ja m'agrada més. Pensant en l'herba, m'he fet un aplicador electrostàtic que encara he de provar. Bé, provar amb herba, que amb mi ja l'he provat sense voler i és una cosa que no aconsello... Com veieu, he fet molta feina ja, entre altres coses, els servos de les agulles Ara estic pendent que m'arribin els polsadors per a acabar de fer el muntatge de l'Arduino. Per acabar, he estat pintant amb color òxid els carrils. Inclús les agulles, tan lletges, han quedat més acceptables... El següent pas serra posar balast, tot i que voldria mirar diferents sorres que no siguin de modelisme, abans de gastar en aquest tipus de producte. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dv Gen 11, 2019 12:06 am | |
| Moltes gràcies per compartir amb nosaltres aquesta creació. Estic segur que això acabarà sent un bon circuit modular amb molta gent construint mòduls. Veig que has fet servir paper higiènic. Dons volia dir que quan jo vaig fer els meus mòduls vaig utilitzar paper de cuina perquè el paper higiènic te tendència a desfer-se quan es mulla, mentre que el paper de cuina no. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dv Gen 11, 2019 12:11 am | |
| Per aplicar-lo, primer mullo amb cola diluïda la base, poso el paper a sobre i amb el pinzell mullat, vaig acabant de posar-lo a lloc. Així no se'm desfà. El de cuina em sembla massa texturat.
En quant a aquesta maqueta, en principi, no està previst que formi part d'un conjunt modular, ja que no segueix cap norma ni concepte modular. Només el fet que per desar està partit en dos. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dv Gen 11, 2019 12:17 am | |
| Per cert, he fet les primeres proves de l'edifici de l'estació. He agafat la que vaig fer per Olesa i l'he escalat. També he afegit el lavabo. Mirant-ho bé, sembla força la disposició de l'estació de la Baells, amb la diferència de la via morta i la direcció de sortida en direcció Guardiola. | |
| | | ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dg Gen 13, 2019 6:57 am | |
| Per ser un tram de proves...déu n'hi do!!! | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dg Gen 13, 2019 7:59 am | |
| Les proves són de tot, de material i de construcció. Havia fet escenografia per al Warhammer, però mai res intentant aconseguir una reproducció realista. Abans de començar amb mòduls en sèrio, faig això per agafar rodatge. Ahir vaig posar balast. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dl Gen 14, 2019 3:17 am | |
| ben fet de posar un WC..per que en G sempre tenim el pixaner i el caganer darrera algun arbust o arbre..!!!
salutacions
mallet73 | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dl Gen 14, 2019 12:31 pm | |
| Hauré de demanar a en Pere que em faci un caganer a H0..! | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dl Gen 14, 2019 6:34 pm | |
| Ostres! tant petit la seva caca serà una merdeta. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dt Gen 15, 2019 1:26 am | |
| A aquesta escala fer-ho no sé, però en els mercats de Nadal crec que he vist, o almenys a una mida semblant, i amb cara de xinès, serà perquè els venen restret
Pere | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| | | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dg Gen 27, 2019 6:07 am | |
| Una altra cosa amb què em trobava és que a l'hora de fer maniobres, en un dels extrems em va quedar un tros després d'agulles massa curt, cosa que em limitava molt les maniobres. Com que tenia un tros de fullola i algun llistó més, he fet un afegit. Ara mateix s'està enganxant la via. Com que no tenia més rectes i sí un grapat de corbes, he fet l'invent de fer rectes desmuntat el carril curt, tallant entre travesses aquell costat i posant un altre carril llarg d'una altra corba. Així he aconseguit un grapat més de rectes. Els carrils curts no els llenço pas, perquè amb la impressora he estat fent noves travesses per als carrils curts. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dg Gen 27, 2019 9:37 am | |
| La nova via, ja enganxada. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dl Gen 28, 2019 11:44 pm | |
| Ahir vaig fer un pre-muntatge de tot el conjunt. I no us havia ensenyat encara el petit quadre de comandaments de les agulles. Els polsadors donen la senyal a l'Arduino, que s'encarrega de posar els servos corresponents a lloc. Encara he de pensar on el col·loco... | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dt Gen 29, 2019 1:05 am | |
| | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dt Gen 29, 2019 1:51 am | |
| | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dt Gen 29, 2019 4:44 am | |
| | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Ds Feb 09, 2019 12:21 am | |
| Avui he fet el cobert del moll de càrrega, seguint l'estil del de La Baells. Si la impressora tingués prou definició, ho faria imprès, però com que no és el cas, en faré plànols i ho faré amb fusta, que altrament, crec que tindrà un acabat millor. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Ds Feb 23, 2019 4:03 am | |
| Amb fullola d'1mm he fet la coberta, ara estic esperant que m'arribi la planxa de teules de plàstic per fer l'acabat definitiu. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m Dt Abr 02, 2019 12:05 pm | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m | |
| |
| | | | Petita estació per a proves en H0m | |
|