TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
 Petita estació per a proves en H0m WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Petita estació per a proves en H0m

+2
Olot
Mitjans
6 participantes
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Petita estació per a proves en H0m Empty
MissatgeAssumpte: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDv Gen 04, 2019 1:50 am

Fa uns dies que de tant en tant treballo en una petita estació que m'ha de permetre fer diversos tipus de prova.

Per una banda, proves de material, ja que fins ara no tenia on fer córrer els trens. Bé, córrer, tampoc, ja que en un moment arriben d'una punta a l'altra...

Per altra banda, vull practicar les diferents tècniques que em faran falta per als futurs mòduls, tant en IIm com en H0m.

Per últim, posaré a prova les agulles controlades amb servos i Arduino.

Tot el que he utilitzat fins al moment és de recuperació. Vaig agafar les vies d'una maqueta vella de TT, que no tenen massa qualitat, sobretot les agulles, però que per anar fent, ja serveixen.
Per a fer la base he utilitzat una base de toporama petit, tallant-la per la meitat i acoblant les dues parts com si fossin mòduls, tot i que no ho són pas.

Després de fer diverses proves de configuració de vies, en vaig trobar una que em feia el pes, tot i que finalment, he eliminat una de les vies mortes petites i he fet passant la paral·lela a les dues passants.

Petita estació per a proves en H0m 20181151

Petita estació per a proves en H0m 20181152

El control el faig amb digital, ja he vist que pel meu gust és el millor sistema. Llàstima que per l'escala gran sigui tan car...

Petita estació per a proves en H0m 20181218

Per a començar a fer decoració, el primer que he fet és fer una base de paper higiènic encolat, per a tenir una fixació òptima. Posteriorment, he fet una capa més irregular i gruixuda amb aiguaplast, per a començar a donar formes al terreny.

Petita estació per a proves en H0m 20181221

Petita estació per a proves en H0m 20181219

Primera capa de marró

Petita estació per a proves en H0m 20181220

I després d'algunes més clares, començo amb les proves de posar terra.
La terra és agafada d'un parc i passada per un colador, cosa que no m'acaba de convèncer perquè hi passen pedretes de mida que considero massa grossa.

Petita estació per a proves en H0m 20181222

Petita estació per a proves en H0m 20181223

Així que veig anar a un xino a comprar unes mitges. A las dreta és veu el resultat més fi. Ja m'agrada més.

Petita estació per a proves en H0m 20181224

Pensant en l'herba,  m'he fet un aplicador electrostàtic que encara he de provar. Bé, provar amb herba, que amb mi ja l'he provat sense voler i és una cosa que no aconsello...

Petita estació per a proves en H0m 20181225

Com veieu, he fet molta feina ja, entre altres coses, els servos de les agulles

Petita estació per a proves en H0m 20190110

Petita estació per a proves en H0m 20190111

Ara estic pendent que m'arribin els polsadors per a acabar de fer el muntatge de l'Arduino.

Per acabar,  he estat pintant amb color òxid els carrils. Inclús les agulles, tan lletges, han quedat més acceptables...

Petita estació per a proves en H0m 20190112

El següent pas serra posar balast, tot i que voldria mirar diferents sorres que no siguin de modelisme, abans de gastar en aquest tipus de producte.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDv Gen 11, 2019 12:06 am

Moltes gràcies per compartir amb nosaltres aquesta creació. Estic segur que això acabarà sent un bon circuit modular amb molta gent construint mòduls. Very Happy

Veig que has fet servir paper higiènic. Dons volia dir que quan jo vaig fer els meus mòduls vaig utilitzar paper de cuina perquè el paper higiènic te tendència a desfer-se quan es mulla, mentre que el paper de cuina no.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDv Gen 11, 2019 12:11 am

Per aplicar-lo, primer mullo amb cola diluïda la base, poso el paper a sobre i amb el pinzell mullat, vaig acabant de posar-lo a lloc. Així no se'm desfà. El de cuina em sembla massa texturat.

En quant a aquesta maqueta, en principi, no està previst que formi part d'un conjunt modular, ja que no segueix cap norma ni concepte modular. Només el fet que per desar està partit en dos.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDv Gen 11, 2019 12:17 am

Per cert, he fet les primeres proves de l'edifici de l'estació. He agafat la que vaig fer per Olesa i l'he escalat.

També he afegit el lavabo.

Petita estació per a proves en H0m 20190113

Petita estació per a proves en H0m 20190114

Mirant-ho bé, sembla força la disposició de l'estació de la Baells, amb la diferència de la via morta i la direcció de sortida en direcció Guardiola.

Petita estació per a proves en H0m Img-2090
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDg Gen 13, 2019 6:57 am

Per ser un tram de proves...déu n'hi do!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDg Gen 13, 2019 7:59 am

Les proves són de tot, de material i de construcció.

Havia fet escenografia per al Warhammer, però mai res intentant aconseguir una reproducció realista. Abans de començar amb mòduls en sèrio, faig això per agafar rodatge.

Ahir vaig posar balast.

Petita estació per a proves en H0m Img_2010

Petita estació per a proves en H0m Img_2011

Petita estació per a proves en H0m Img_2012
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDl Gen 14, 2019 3:17 am

ben fet de posar un WC..per que en G sempre tenim el pixaner i el caganer darrera algun arbust o arbre..!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDl Gen 14, 2019 12:31 pm

Hauré de demanar a en Pere que em faci un caganer a H0..! riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDl Gen 14, 2019 6:34 pm

Ostres! tant petit la seva caca serà una merdeta.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12349

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDt Gen 15, 2019 1:26 am

A aquesta escala fer-ho no sé, però en els mercats de Nadal crec que he vist, o almenys a una mida semblant, i amb cara de xinès, serà perquè els venen restret

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDg Gen 27, 2019 5:57 am

Una de les coses que he anat fent són les andanes. La prova que he fet és posar llistons de balsa, que delimiten el volum de l'andana, i omplir la part central amb aiguaplast. Mentre encara és moll, hi poso sorra colada amb una mitja, per a que sigui ben fina.

Petita estació per a proves en H0m 20190120

De la mateixa forma, estic fent la base del moll de càrrega. Com podeu veure, la via en aquesta part denota certa falta de manteniment... això és simplement tirar sorra sobre el balast i pulveritzar-hi la cola al damunt.

Petita estació per a proves en H0m 20190118

Petita estació per a proves en H0m 20190119
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDg Gen 27, 2019 6:07 am

Una altra cosa amb què em trobava és que a l'hora de fer maniobres, en un dels extrems em va quedar un tros després d'agulles massa curt, cosa que em limitava molt les maniobres.

Com que tenia un tros de fullola i algun llistó més, he fet un afegit.

Ara mateix s'està enganxant la via.

Petita estació per a proves en H0m 20190121

Com que no tenia més rectes i sí un grapat de corbes, he fet l'invent de fer rectes desmuntat el carril curt, tallant entre travesses aquell costat i posant un altre carril llarg d'una altra corba. Així he aconseguit un grapat més de rectes.
Els carrils curts no els llenço pas, perquè amb la impressora he estat fent noves travesses per als carrils curts.

Petita estació per a proves en H0m 20190122
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDg Gen 27, 2019 9:37 am

La nova via, ja enganxada.

Petita estació per a proves en H0m 20190124
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDl Gen 28, 2019 11:44 pm

Ahir vaig fer un pre-muntatge de tot el conjunt.

Petita estació per a proves en H0m 20190126

I no us havia ensenyat encara el petit quadre de comandaments de les agulles.
Els polsadors donen la senyal a l'Arduino, que s'encarrega de posar els servos corresponents a lloc. Encara he de pensar on el col·loco...

Petita estació per a proves en H0m 20190125
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDt Gen 29, 2019 1:05 am

applaud applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial treball treball treball treball

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12349

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDt Gen 29, 2019 1:51 am

Tren aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDt Gen 29, 2019 4:44 am

genial genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDs Feb 09, 2019 12:21 am

Avui he fet el cobert del moll de càrrega, seguint l'estil del de La Baells.

Si la impressora tingués prou definició, ho faria imprès, però com que no és el cas, en faré plànols i ho faré amb fusta, que altrament, crec que tindrà un acabat millor.

Petita estació per a proves en H0m Moll_l10
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDg Feb 10, 2019 8:21 am

Entre ahir i avui, he fet els frontals del cobert, enganxant fustes verticals sobre horitzontals, per a fer fort. Les he enganxat tallades a l'engròs, i ja quan ha estat tot sec, li he donat la forma definitiva a base de paper de vidre.

Petita estació per a proves en H0m Moll_l11

Petita estació per a proves en H0m Moll_l12
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDc Feb 13, 2019 12:57 am

Ja tinc la base muntada, a falta de la teulada, que vull fer amb planxa que imiti teules.

Petita estació per a proves en H0m 20190217

Petita estació per a proves en H0m 20190216

Els pilars els he fet una mica més llargs per a que reposin a la base de la maqueta. Quan posi l'aiguaplast, el posaré, per a que deixi els encaixos i poder posar i treure per desar. Quan ho tingui fet, potser s'entén millor.

Petita estació per a proves en H0m 20190218
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDs Feb 23, 2019 4:03 am

Amb fullola d'1mm he fet la coberta, ara estic esperant que m'arribi la planxa de teules de plàstic per fer l'acabat definitiu.

Petita estació per a proves en H0m 20190222
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitimeDt Abr 02, 2019 12:05 pm

Ara feia dies que no publicava fotos de l'estació.

L'altre dia vaig estar fent circulacions i maniobres. Mentrestant, he anat posant més sorra i alguna ampliació d'andana.

Petita estació per a proves en H0m Estaci10

Petita estació per a proves en H0m Estaci11

Petita estació per a proves en H0m Estaci12

Petita estació per a proves en H0m Estaci14

Petita estació per a proves en H0m Estaci15

Petita estació per a proves en H0m Estaci13
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Petita estació per a proves en H0m    Petita estació per a proves en H0m I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Petita estació per a proves en H0m
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1