TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]

+11
TramBlau
FACTOR
TOG
E4lok
peps
Maxx_Rivoli
ulises
jaume
ostman
Olot
Víctorf
15 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent
AutorMissatge
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

Ubicació : Móra la Nova
Edat : 67
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Empty
MissatgeAssumpte: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Set 28, 2013 4:58 am

Hola Bona tarda a tots:

Fa uns 28 anys vaig comprar el meu primer LGB.  Una caixa d'iniciació bàsica, que jugàvem el meu fill Gerard i jo.  Com el nen es feia gran, i era mes divertit veure els trens a la maqueta HO que tinc, el tren va tornar a la seva caixa, i guardat al garatge.
Ara fa uns anys varem tenir el projecte de fer-nos una casa amb uns 700 m2 de jardí.  Aquesta era la meva. Vaig buscar el meu LGB, i poc a poc vaig anar comprant vies, desviaments, material rodant, una caixa d'iniciació digital,..etc amb la intenció de muntar-lo a l'exterior.   Mentre tant vaig estar fent proves a l'estudi de casa.  Aqui en teniu una mostra

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Wa5y

El temps va anar passant.  La Jefa de casa no podia fregar ni escombrar, i finalment vaig començar a fer probes al jardí.  Vaig desmuntar la instal.lació de l'estudi i va anar poc a poc a l'exterior, a nivell de terra, damunt la graveta.  Desprès de passar un hivern, les vies negres, sense maquina neteja vies, en que vaig conèixer a l'Amadeu, i a alguns de vosaltres, que em vareu desdir de fer la instal.lació a nivell del terra, que cada cop et fas mes gran.  Solució salomònica a la següent foto:

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Uegu

Arribem a aquest mes de setembre, i venen a Móra la Nova en Pere Pau i en Jaume, a muntar un tren escala G, amb material rodant Playmobil i vies de LGB, a una Fira de Playmobil que munta el meu fill Gerard.  A ells ja els coneixia, doncs havien coincidit en diverses fires, i fins hi tot havien estat dinant a casa una dia.  I se m'ocurreis una idea:  Muntar una maqueta LGB a l'estudi de casa, al mateix lloc que la tenia, pero mes petita i elevada, per poder arribar a les estanteries de llibres de la part baixa de coberta, que es veuen a la primera foto.  

LA primera idea va ser fer una maqueta modular, amb la inspiració dels mòduls de NOMI, i que en cas de que mai es fes una trobada, i hi puges anar, separant la part del davant de la maqueta i al cotxe.

Com en Pere Pau es un manetes amb els disseny de vies LGB, aportant la meva idea, i les mides màximes:  4,40 mts de llarg * 1,85 m d'ample, la meva idea no era possible, però desprès de diversos dibuixos, segurament començaré a construir aquest esquema:

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Mtgf

on la part superior seran unes vies ocultes. LA via blava serà la rotonda.  Manca una petita modificació a les vies de càrrega de la part esquerra, per introduir un petit moll.  LA propera setmana espero poder ensenyar-vos el dibuix definitiu i encarregar els taulers i els cavallets, a no ser que em doneu fantàstiques idees per millorar el circuit, que farem tornar a treballar mes al crack de Ostman.

De material de vies, encara me'n sobra molt, i solament em manca un desviament triple, la rotonda, i algun topall.   Amb el material sobrant, en guardaré per a fer un parell de mòduls, i la resta segurament ho posaré a la venda.

LA intenció es fer tota la instal.lació digital , doncs tinc tot el material de la caixa d'iniciació i dos maquines amb els xips. I poc a poc anar incorporant, la gestió del bucle i de la rotonda,  la resta de màquines i per últim els desviaments.   Ara be, com en la gestió de la construcció i digitalització no en tinc ni idea, necessitaré tota la vostra ajuda.

Espero de que em digueu la vostra opinió, i accepto qualsevol idea i critica.

Gracies.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Set 28, 2013 5:52 am

Víctor, tenint un jardí, estàs ben decidit a muntar-lo a dins? A l'exterior també hi ha maneres de fer-lo aixecat del terra.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Set 28, 2013 8:22 am

Ha estat un plaer donar-te un cop de mà...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Set 28, 2013 10:07 pm

Ho he ana seguint privadament. Llastima no he tingut temps ni per mirar els dibuixos i les paraules com cal per tal de dir la meva opinio.
Ara podeu opinar tots. Es bona idea.
Endavant amb el projecte.
No dubto que aviat ho veurem en directe.
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

Ubicació : Logronyo
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1290

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Set 28, 2013 11:12 pm

Segurament en l'etapa de la planificació és quan més es gaudeix dels trens. Molta sort amb el teu projecte.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDg Set 29, 2013 11:50 am

Vaig a seguir l'evolució amb molta cura ..
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 6:29 am

Amadeu, tinc un jardí gran, pero no tinc ni ganes, ni temps, ni diners, ni se com desmuntar-li el jardí, a la "Jefa", per a muntar els meus trens.  La proba ja va ser durant un any, amb les vies molt brutes, negres,...etc. i amb "agulletes" despres de cada cap de setmana, de muntatge de vies a ras de terra.
Estic decidit, Si tot va bé, demà em porten el tauler i començaré el muntatge a l'estudi de casa.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 6:32 am

Be, és clar... es que tu ja tens una edat !!

riuuu 

Bromes a part, és una bona decisió. El millor que pots fer és el que tu vols. ok 
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 6:39 am

Aquest serà,  a priori,   el circuit definitiu.  El crack de l'Ostman, me l'ha acabat, i si les prevsions es compleixen, demà dissabte, ja tindrè la taula de 4,40 mts de llargada, per 1,83 d'ample muntada.

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] D1nd

On les vies verd fosc, son vies ocultes.  El quadrat gris central l'estació, el de l'esquerra el moll de mercaderies, els rectangles gris son andanes, i el color blau la rotonda.

I la linia estreta vermella, simula les muntanyes, que amagaran les vies ocultes.

LA instal.lació, tinc la intenció que sigui digital, aprofitant la central que ja tinc, d'una caixa d'iniciació LGB.

JA us aniré informant les avenços.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 6:48 am

Seguiré atentament.

Ja tens l'agulla triple, Víctor?
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 7:26 am

Hola a tots.

L'agulla triple estava entre comprar-la a Amazon o a la botiga esta nova de Barcelona.  Finalment serà a Amazon, doncs a la botiga del Facebook, ara m'oferta, per mail, un preu molt superior al que te a la web i al FAcebook.   EL preu d'amazon son 114 + 2,95 € d'enviament.
He mirat per Ebay i en botigues d'Alemanya, i Amazon te uns preus, en generals, millors.  I no diguem de les despeses d'enviament, pagament amb Paypal,...etc

La Placa giratoria de 45 cm ja la tinc demanada. (Tardarà 2 ó 3 setmanes.  Diuen que la estan fabricant.   Es a una web que em va facilitar Ostman:
http://www.modell-werkstatt.de/gleissystem/drehscheiben/drehscheibe-380450-ohne-abgaenge-2.html, i la placa es esta:

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] 6onj

De la resta de material que em manca: Toperes, LA plataforma LGB 50340 per pavimentar la via mes prop de l'estació, i boques de túnel Busch, ho demanaré a Amazon.

JA us aniré explicant.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 8:50 am

Olot escrigué:
Seguiré atentament.

Ja tens l'agulla triple, Víctor?
L'agulla triple va ser una solució de compromís, donat el poc espai disponible...

Si be, normalment no m'agrada utilitzar aquesta agulla, sobretot pel seu elevat cos...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 8:57 am

I parlant d'Amazon, aquest dies ja és la segona persona que em comenta que té molt bons preus i encara millors despeses d'enviament...

Haurem de tenir-ho en compte...
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps

Ubicació : vic
Edat : 57
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1720

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 9:28 am

...Seguirem aquest interesan projecta
el croquis pinta molt be
salutacions
PEP Tren 
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 8:55 pm

Foto de la distribució de les vies al terra, en espera que arribin les fustes per poder posar-les a sobre la taula.

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Yx3u
Tornar a dalt Ir abajo
E4lok
Trenjardinaire
E4lok

Ubicació : Granollers
Edat : 64
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 1:51 am

Una pregunta, arrambaràs el taulell a la paret més baixa, i canviaràs els prestatges de la llibreria al devant?
Ho dic per preveure arribar a les vies ocultes.
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 2:31 am

Aproximadament encara queda lliure un metre, fins a l'estanteria.  Si no la "jefa" no m'avera deixar muntar la maqueta.

Despres de una verdadera feinada, per poder pujar fins al primer pis la fusta gran de 3,60 mtrs per 1,83 m. a traves de la terrassa, ja les tinc aqui:

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] 5hh

La rao de fer-ho en aquestes mides es que la peça de DM de 16 mm. fa aquestes mides, despres hi afegeixo una segona de 0,80 * 1,83, per arribar a la mida total.

Les engalzaré amb unes galetes que m'han preparat al magatzem de bricolatge

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] U479

Aquesta tarda espero l'ajut del meu fill, per a posar la taula al lloc i continuar amb el plantejament de les vies.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 6:27 am

Caram, ara si que fa impaciència.

Enhorabona !!
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 8:12 am

Veig que el fuster s'ho ha currat molt... Suposo que encolaràs les galetes...

A més, amb les cantonades arrodonides... Molt bona idea...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 11:58 am

Pel que sembla ça setmana vinent veurem part de les vies posades i probes de trens amint i avall.
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 12:46 am

Fusta col·locada, taula muntada i primer plantejament.

I primera sorpresa:  Em sobren dos desviaments a esquerra i em manca un a dreta.  Sort que ahir en vaig comprar dos (un esquerra i un a dreta, que eren per a fer un mòdul mes endavant.

Us adjunto una foto, que tan ens agraden:

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] Axeu

Ostman no encolaré les galetes.  Hi posare un passador tornillat per sota, per si algun dia es te que desmuntar.

I ara haver si algú em pot ajudar:

- Algú te les instruccions o mides de la ref LGB 50460 que es la pavimentació tipus peatonal / tramvia, o sap on la puc localitzar.  Vull posar-la en la quarta via, la que està mes prop de l'estació.
- Algú ha digitalitzat o ha fet digitalitzar alguna màquina LGB de les antigues, que no porten zòcal.
- Si es el cas quin decoder utilitzeu, per a màquines petites. (Tota la meva instal·lació està basada en linies de tren antigues, sense vagons de bogies.

REsto pendent dels vostres comenatris.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 1:28 am

Victor, ahir justament pensava que al teu circuit hi faltava almenys un canvi per connectar-hi un o més mòduls...

Ara que sabem que te'n sobre algun, ja modificarè l'esquema...
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 2:53 am

Pere Pau.  Jo no veig possibilitat física d'acoplar cap mòdul a la meva maqueta, ni hi cap físicament, ni la maqueta es fàcilment transportable.

JO havia pensat mes endavant, despres de la experiència de la maqueta, fer un mòdul, per una hipotètica trobada.

Editat per darrera vegada per Víctorf el Dg Oct 06, 2013 3:39 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 3:35 am

Va mes rapid les proves del que vaig pensar. Molt be.
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 3:42 am

Un altra pregunta técnica, per si algú em pot ajudar:

En que puc netejar les vies que estan totalment negres, despres d'un any d'estar muntades al jardi
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]   El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf] I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

El projecte del meu circuit a l'estudi de casa [Víctorf]
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 4Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent