El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dl Jul 10, 2023 5:08 am
Yippee !!!!
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dl Jul 10, 2023 10:48 pm
ignasibaga escrigué:
Co.... quin neguit.
Si, he aconseguit la màquina, potser m'hi he esforçat massa, 227,50 més enviament, ja està pagada i en camí, quan arribi serà meva. potser l'he pagat una mica cara, a quin preu va sortir la teva?.
En la mateixa subhasta vaig aconseguir un Märklín I de vapor que pensava en poder fer la Aurora, que també en tinc els meus dubtes
Quan arribin proves i fotos.
EStà a bon preu...t'asseguro que puja més!! ja ens explicaràs que vols fer amb ella..!!?
Salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dt Jul 11, 2023 4:53 am
En un principi pensava utilitzar els bogis per fer un Forrestal o MAN, però ara no ho tinc tant clar, pot ser hi han altres possibilitats, una remodelació i com a màquina de lloguer
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dt Jul 11, 2023 7:29 am
ignasibaga escrigué:
En un principi pensava utilitzar els bogis per fer un Forrestal o MAN, però ara no ho tinc tant clar, pot ser hi han altres possibilitats, una remodelació i com a màquina de lloguer
Només estava pensant que un Piko 218 redecorat seria una bona idea per a casa meva. Feia temps que esperava trobar un bogie dièsel tipus LGB 2095 per +/- 200 €, però ara que sé que realment hi ha una locomotora d'ample mètric (i amb amortidor central!!!) amb una estètica molt semblant. al BR 218 de DB. Crec que un Piko també seria fantàstic.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dt Jul 11, 2023 6:01 pm
ignasibaga escrigué:
Co.... quin neguit.
Si, he aconseguit la màquina, potser m'hi he esforçat massa, 227,50 més enviament, ja està pagada i en camí, quan arribi serà meva. potser l'he pagat una mica cara, a quin preu va sortir la teva?.
En la mateixa subhasta vaig aconseguir un Märklín I de vapor que pensava en poder fer la Aurora, que també en tinc els meus dubtes
Quan arribin proves i fotos.
No, no és pas cara, Ignasi.
La meva la vaig comprar fa una pila d'anys a Andorra (no recordo pas si la vaig pagar en Euros o en Pessetes), i em sembla que em devia costar al voltant d'uns 300 euros...
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dt Jul 11, 2023 6:16 pm
Tonton escrigué:
ignasibaga escrigué:
Només estava pensant que un Piko 218 redecorat seria una bona idea per a casa meva. Feia temps que esperava trobar un bogie dièsel tipus LGB 2095 per +/- 200 €, però ara que sé que realment hi ha una locomotora d'ample mètric (i amb amortidor central!!!) amb una estètica molt semblant. al BR 218 de DB. Crec que un Piko també seria fantàstic.
A demés de la versió SM, les dues o tres de FEVE, i l'Alemana (Vulcan Express), també hi ha versió francesa:
En la web de a on he trobat aquesta foto n'hi podreu veure una bona recopilació:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dc Jul 12, 2023 2:12 am
Un enllaç molt interessant, hi ha pintats molt macos, ja he rebut el missatge que la màquina és a punt d'arribar. Això i el raonament d'en Thierry em fa repensar projecte, quan arribi la examinaré a fons Tu Amadeu has decidit que hi vols fer?
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dc Jul 12, 2023 6:26 am
Aquesta és la meva 218 adaptada com a locomotora de via estreta. Topall central, pintura corporativa de la meva companyia i a córrer. En aquesta escala no tinc prejudicis. De tenir-los gairebé no hi ha material comercial ben reproduït, llevat que estiguis disposat a pagar 3.000 € mínim per una locomotora. I ara, a esperar que algun de vosaltres la faci una transformació digna del millor nivell del fòrum.
A TramBlau, TOG, el terrat de margarit, mikado, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dc Jul 12, 2023 12:34 pm
ignasibaga escrigué:
Un enllaç molt interessant, hi ha pintats molt macos, ja he rebut el missatge que la màquina és a punt d'arribar. Això i el raonament d'en Thierry em fa repensar projecte, quan arribi la examinaré a fons Tu Amadeu has decidit que hi vols fer?
En realitat la vaig comprar pensant en convertir-la en la del Sierra Menera.
(foto Trenes y Tiempos, crónicas de la vía estrecha)
Finalment em sembla que m'hauré de conformar en només un pintat, sense transformació.
ulises escrigué:
Aquesta és la meva 218 adaptada com a locomotora de via estreta. Topall central, pintura corporativa de la meva companyia i a córrer. En aquesta escala no tinc prejudicis. De tenir-los gairebé no hi ha material comercial ben reproduït, llevat que estiguis disposat a pagar 3.000 € mínim per una locomotora. I ara, a esperar que algun de vosaltres la faci una transformació digna del millor nivell del fòrum.
Tu sempre has tingut molt bon gust en pintar el teu material.
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 3:44 am
ulises escrigué:
Tens raó, en aquesta escala i en totes les altres no hi ha material del nostre per tant hem de fer el que podem i a la vegada entrar en les nostres pròpies contradiccions. a mi per regla general els trens que m'interessen son els de Catalans, però de tant en tant m'enganxo en una altra que trenca els esquemes com va ser la cocodril Basca o els vagons del tren d'Olot. Aquesta no sé que hi veig, però m'agrada i no queda petita com algunes de LGB, la Basca la vaig pintar en els colors de FEVE de dos blaus perquè coincidia amb el esquema que també van tenir els de Catalans, aquesta amb aquests colors no em desagrada gens, potser fent la banda groga per sota el angle del lateral, ... .... per rumiar i estudiar
A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 8:27 am
Ja ha arribat
Ja l'he provat i funciona bé, és molt silenciosa i té força, a les tapes dels motors ja es veien tacat de gotes d'oli, un cop obertes queda clar que s'han de netejar
A TramBlau y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 6:00 pm
Que maca que és!!
Ehorabona!
Això de l'oli deu ser del antic propietari, perquè la meva no ho fa pas. Un cop neta ja estarà arreglat.
Però tan bonica com és, que no et sabrà greu de fer-la malbé? Jo la vaig comprar així, groga, precisament perquè és lletja i més aviat penso que li faré un favor si li faig canvis. Però aquesta és tan guapa...!
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 6:25 pm
Una adquisició molt bonica! També a un preu de ganga.
Olot escrigué:
... Però tan bonica com és, que no et sabrà greu de fer-la malbé? Jo la vaig comprar així, groga, precisament perquè és lletja i més aviat penso que li faré un favor si li faig canvis. Però aquesta és tan guapa...!
I jo que també ho trobo tan bonic amb la lliurea TSO. Per què voldries tornar-lo a pintar?
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 7:01 pm
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 8:10 pm
Enhorabona per la compra. No sé si ja tenies material PIKO, però, per si aquesta és la teva primera màquina d'aquesta marca, em permeto donar-te alguns consells. És un model dels antics, amb unes rodes negres molt realistes però que s'embruten simplement mirant-les. Jo vaig millorar molt aquest problema netejant a consciència la banda de rodament amb una goma netejavies, fins a eliminar la capa exterior i que quedi brillant. Un altre problema són les preses de corrent als eixos. No podien estar en pitjor lloc, ja que és molt fàcil que s'acumuli greix i que els faci pràcticament inútils. La meva solució va ser, després d'una neteja a fons, greixar amb cura els engranatges i posar una mica de greix de grafit als coixinets dels eixos. Amb això he aconseguit un funcionament correcte fins i tot havent eliminat els patins de presa de corrent.
A el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 9:35 pm
ulises escrigué:
Enhorabona per la compra. No sé si ja tenies material PIKO, però, per si aquesta és la teva primera màquina d'aquesta marca, em permeto donar-te alguns consells. És un model dels antics, amb unes rodes negres molt realistes però que s'embruten simplement mirant-les. Jo vaig millorar molt aquest problema netejant a consciència la banda de rodament amb una goma netejavies, fins a eliminar la capa exterior i que quedi brillant. Un altre problema són les preses de corrent als eixos. No podien estar en pitjor lloc, ja que és molt fàcil que s'acumuli greix i que els faci pràcticament inútils. La meva solució va ser, després d'una neteja a fons, greixar amb cura els engranatges i posar una mica de greix de grafit als coixinets dels eixos. Amb això he aconseguit un funcionament correcte fins i tot havent eliminat els patins de presa de corrent.
Moltes gràcies Ulises!
Es bo saber-ho.
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dj Jul 13, 2023 10:24 pm
Olot escrigué:
Que maca que és!!
Ehorabona!
Això de l'oli deu ser del antic propietari, perquè la meva no ho fa pas. Un cop neta ja estarà arreglat.
Però tan bonica com és, que no et sabrà greu de fer-la malbé? Jo la vaig comprar així, groga, precisament perquè és lletja Gràcies per aquesta empresa francesa de treballs ferroviaris! i més aviat penso que li faré un favor si li faig canvis. Però aquesta és tan guapa...!
A Olot li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dv Jul 14, 2023 5:36 am
Tot això forma part de les pròpies contradiccions que parlava, la màquina és molt maca amb aquest esquema de pintura i fa molta patxoca al costat de les altres de Catalans i no desentona gens per la grandària.
L'únic que pica als ulls és que és DB i amb dos topalls, però reañment hi tinc moltes dubtes de que fer, com quedaria amb l'esquema de pintura del Naval?
Si coneixia una mica les Piko antigues tenia una BRb0 que encara esta en la caixa de sastre per millorar-la, però vaig fer servir motoritzacions PIKO per fer la BB Basca i la Patxanga que porten motors de Taurus i la 209 de Catalans que porta motors de la BR24 amb grup de motor de 3 eixos articulat i tracció als 3 eixos, a hores d'ara no he tingut cap problema en cap d'elles, a més son motoritzacions amb rodaments de boles.
Ja tenia pensat fer una neteja a fons per treure el excés d'oli i seguiré els teus consells que m'han semblat del tot encertats, gràcies, les rodes ja vaig començar a netejar-les jo, eren completament negres i no es veien rodades com els patins de presa de corrent o els han posat nous o no han rodat mai, les petites ratllades que es veuen ja les va fer en la circulació de proves que vaig fer jo
A el terrat de margarit y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dv Jul 14, 2023 6:11 am
Per tal de fer-me una idea de la mida, tens un Stainz per col·locar al costat (i, per descomptat, amb la foto adequada)?
Gràcies,
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dv Jul 14, 2023 11:21 am
Ignasi, quina col·lecció més impressionant!
A Tonton li agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dv Jul 14, 2023 11:49 am
Em pregunto . . . Els que sabeu fer anar l´ordinador i els programes,no es pot fer una simulació de pintar-la com els Naval abans d´agafar l`aerògraf i pintar-la definitivament ? Es pot ajustar , corregir i presentar-la al fòrum abans d´entar a tallers .
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Dv Jul 14, 2023 10:10 pm
Heu fer una simulació dels colors dels Naval, nois???
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Ds Jul 15, 2023 2:01 am
Crec que, de TSO, aquest va ser un suggeriment (excel·lent!)!...
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Ds Jul 15, 2023 5:15 am
Tonton escrigué:
Per tal de fer-me una idea de la mida, tens un Stainz per col·locar al costat (i, per descomptat, amb la foto adequada)?
Gràcies,
A veure si et dona la idea
i una "Berga" fent copanyia
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses... Ds Jul 15, 2023 5:31 am
TOG escrigué:
Em pregunto . . . Els que sabeu fer anar l´ordinador i els programes,no es pot fer una simulació de pintar-la com els Naval abans d´agafar l`aerògraf i pintar-la definitivament ? Es pot ajustar , corregir i presentar-la al fòrum abans d´entar a tallers .
Seria una gran guia, però no al meu abast, una altra possibilitat seria fer un emmascarat . Potser ara per ara estic pensant en treure els dos topalls i deixar-ne un de central i tapar els anagrames de la DB per uns anagrames de Catalans
A MALLET73 y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses...
Piko 218 dièsel - V-215 DB - Proposta de conversió en la Henschel del Sierra Menera, o en d'altres coses...