El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dt Gen 05, 2021 10:33 am
Bona nit, M'agradaria fer una pregunta i una observació. La pregunta és: qui material fas servir per la construcció d'aquest cotxe. L'observació: Dona l'impressió que la finestra llarga del mig és més curta del que tocaria. Salut i feina, Albert
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dt Gen 05, 2021 6:48 pm
Bon dia Albert
El material que faig servir es pvc escumat...es com un cartro ploma, però una mica més dens fet de material de pvc, de diferents gruixos..es molt fàcil de tallar (cutter) i encolar amb cianocrilat o cola per tuberiues de pvc..fàcil de doblegar amb un secador o escalfador.........però força fràgil aixó fa que de vegades es tinguin que fer llicències com es aquest cas...aixo vull dir que es pot treballar a casa en qualsevol lloc, sense maquinaria, ni olors....etc etc.
Quin es el problema d'aquest vagó..??que te moltes finestres juntes..la mida entre elles a escala tindria que ser de milimetres...però aixó el faria encara més fràgil, per aixó el minim que mesuro entre finestres es de 5mm, que passa aquí que llavors perdo mesura de la finestra central que en aquest cas es el que tu veus..ha estat una llicència que me agafat..com la del topall o canviar el nom de la companyia...
Pot ser hauria pogut utilitzar un altre material?? o optar per un altre llicència ?? pot ser si...
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dt Gen 05, 2021 6:54 pm
MALLET73 escrigué:
... El material que faig servir es pvc escumat...es com un cartro ploma, però una mica més dens fet de material de pvc, de diferents gruixos..es molt fàcil de tallar (cutter) i encolar amb cianocrilat o cola per tuberiues de pvc..fàcil de doblegar amb un secador o escalfador........
I a diferencia del cartró pluja, segurament es pot mullar o almenys admet una mica dhumitat... oi?
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dt Gen 05, 2021 6:57 pm
Sí, tens tota la raó, no ho he dit...al ser de pvc te més bona resistencia al exterior...sol, pluja...
salutacions
mallet73
betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dt Gen 05, 2021 10:09 pm
Moltes gràcies per les respostes. No sabia que podia tenir aquest gruix. I el que dius de les llicències, és veritat, jo també ho he fet però al ser una escala més petita i utilitzar xapes d'Evergreen es pot "apurar" més. Que tingueu uns bon Reis. Salut i feina, Albert
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dc Gen 06, 2021 9:52 pm
Bon dia Albert!
Jo he trobat gruixos de 1,2,4 i 8 mm normalment el que s'acostuma a trobar en botigues com servei estació, leroy, bauhaus es el de 4mm..
M'agradaria veure aquestes construccions teves encara que siguin més petites.. aixi també expliques com ho fas, de segur que apendre alguna cosa.
gràcies
mallet73
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dj Gen 07, 2021 9:57 am
a falta d'imprimir en la 3D peces que he dissenyat per a ell, avui he retallat els llistons del sostre.
continuarà..
mallet73
A Olot, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
betulo237 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dg Gen 10, 2021 12:52 am
MALLET73 escrigué:
M'agradaria veure aquestes construccions teves encara que siguin més petites.. aixi també expliques com ho fas, de segur que apendre alguna cosa.
gràcies
mallet73
Bon dia, Això és el que he fet amb xapa de plàstic. El primer va ser un intent de fer un cotxe del peñarroya del qual no en tinc ni les mides ni cap fotografia lateral per la qual cosa vaig tenir que inventar-me-les totes. Era la primera vegada que ho feia i no em va quedar bé ni la construcció ni el pintat. Es a escala HOm i fa 87 mm. de llarg. Els baixos i el sostre son d'un vagó Bemo. La locomotora es una aproximació de les 040 de Fives Lille que corrien per la línea. Tampoc en tinia cap plànol però si una fotografia lateral que em va servir per treure una aproximació a les mides agafant com a referència l'empate ja que era el mateix que el que tenia d'una motorització de la casa Berliner de l'ex RDA que vaig comprar en el foro francés, preferentment de via estreta, Les Forums du GEMME. La construcció és també de Evergreen d'un mm. però una vegada acabat està folrat amb cartolina per poder fer els reblonat. La veritat és que s'assembla bastant a l'original tot i que el bielatge és una mica diferent. Ja ho veieu, no sóc gens bo construint material mòbil. Salut i feina, Albert
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: vagó 1ª ferrocarril sierra menera escala G/IIm Dg Gen 10, 2021 2:32 am
Tu dius que no et va quedar bé, però a mi m’encanta!
Per cert, no mereixeria aquest material un fil propi?