El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Mar 06, 2023 8:35 am
MALLET73 escrigué:
Ah d acord!! ..per ara nomes necessito un pont per els. FIM però ha de ser de fusta estil usa... Mallet73
El Baratillo ha portat en un parell de fires un pont USA en fusta molt xulo. no li vaig comprar per que ja tinc masses ponts potser encara el tingui. demanava uns 100 euros, em sembla. PD: encara et tocarà anar a Lleida aquest dissabte amb el taxi
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Mar 06, 2023 6:17 pm
Carles, si te'l vols fer en 3D només cal que agafis la idea dels meus dibuixos en Paintbrush i el dibuixis peça a peça en 3D. Després l'imprimeixes per parts, amb peces muntades ( o fins i tot sense muntar, així tindries un kit com el meu ). Ja et donaré un cop de mà, si el necessites. El primer que cal saber és a on vols posar el pont dels FIM, és a dir quina allargada ha de tenir, quina és la fondària del barranc a salvar, etc.
A partir d'aquí sabràs com ha de ser el teu pont. Després, si et serveix algun dels meus dissenys l'agafes i el fas teu amb l'impressora 3D, i si no, ja t'en dissenyaré jo un com el que tu necessitis, per a que puguis dibuixar totes les peces.
En qualsevol cas, donades les mides del pont, que no et permetrà mai ser imprès d'una sola peça, et recomanaria fer les peces una a una, de manera que tinguis un kit per a muntar, que es muntarà de la mateixa manera que el meu. Així obtindràs dues avantatges: en primer lloc solidesa del pont, i en segon lloc, jo et podré orientar en el muntatge.
Aquesta podria ser una col-laboració entre tallers Mallet73 i FFCC de La Terrassa.
De moment aquí tens els meus dibuixos publicats anteriorment en aquest mateix fil i també un enllaç al disseny de l'altre pont, el de les divagacions:
Un cop sàpigues quin pont vols fer, i com ha de ser, et donaré les mides a partir de l'ànima del pont, ja sigui aquesta mateixa o bé la del pont de les divagacions... o un de nou.
Això determinarà la major part de les cotes del pont.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Mar 06, 2023 8:59 pm
lluis7 escrigué:
MALLET73 escrigué:
Ah d acord!! ..per ara nomes necessito un pont per els. FIM però ha de ser de fusta estil usa... Mallet73
El Baratillo ha portat en un parell de fires un pont USA en fusta molt xulo. no li vaig comprar per que ja tinc masses ponts potser encara el tingui. demanava uns 100 euros, em sembla. PD: encara et tocarà anar a Lleida aquest dissabte amb el taxi
el que vull fer es semblant aquest..
salutacions
mallet73
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dt Mar 07, 2023 4:27 am
MALLET73 escrigué:
el que vull fer es semblant aquest..
mallet73
doncs et copiaré el procés ... perque el pont de les gavines tinc previst que sigui aixi !!
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dt Mar 07, 2023 6:01 am