El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
El traçat del Ferrocarril i Mines del Alt Congost el requereix.
Si, tinc la possibilitat de fer-lo en 3D, possibilitat que no descarto pas, però no tinc temps per a posar-me a dibuixar ara mateix. Per tant, de moment busco... Suposo que acabaré fent-lo, ja sigui en 3D o de llautó, però de moment tinc la fantasia de trobar-lo fet per a estalviar-me un munt de feina.
De moment he trobat ja alguna cosa (veure'n la foto al final del post), però si en teniu algun a vendre, o veieu informació per internet, Ebay, o qualsevol altre web, ja siguin noves creacions, productes a vendre, o dibuixos per a imprimir, si us plau, no us oblideu pas de fer-ne menció en aquest fil.
Moltes gràcies!
PS, de moment he trobat això, que no és lluny del que jo vull, però és molt car:
Editat per darrera vegada per Olot el Dt Feb 14, 2023 6:16 am, editat 2 cops en total
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Gen 09, 2023 2:36 pm
Hola has pensat en fer-lo en 3D si no el localitzes ja saps...encantat d'ajudar-te!
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Gen 09, 2023 4:34 pm
Si, Carles, ja sé que puc comptar amb tu.
Però potser no em caldrà pas fer-lo en 3D, perquè només de posar l'anunci, no he tingut temps de publicar l'altre anunci d'abric per al baixador de Les Mines (és a dir que no havien passat ni deu minuts des de la publicació de l'anunci), que he rebut una trucada en la que m'han fet una oferta molt interessant, que he acceptat. Ara falta tenir el pont a les mans, tot i que ja el coneixia... però a veure si el puc aprofitar, que espero que si.
A lluis7 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Ds Feb 04, 2023 10:08 am
El pont en qüestió va ser construït per en Pere Fonolleda (E.P.D.) i va ser muntat en el seu circuit exterior a on va estar durant molts anys. Avui dia el pont era propietat d'en Francesc Cases, qui me l'ha cedit per a utilitzar-lo al tren de les mines de la meva terrassa. En realitat el pont suportava una via de 45 mm que passava per a sobre de l'estructura. Com heu pogut veure a la foto del meu post anterior, les mides generoses del pont permeten canviar-ne el tipus d'estructura, circulant el tren de mines per dins del pont.
El pont fa 1'70 m de llarg, igual com el meu pont llevadís. Òbviament me'n sobra. Per tant l'hi tindré de variar alguna mida, però sense que perdi la seva personalitat, així el podré mantenir com a record del, per a mi molt apreciat, Pere Fonolleda.
Si bé encara no sé la mida a que haurà de reduir-se, em sobrarà gairebé mig pont. Oportunament aniré posant fotos dels treballs, com és habitual en mi.
Aquesta és la foto del pont, tal com el vaig rebre ahir:
Abans no em pregunteu, ja us explico que aquesta espècie d'olla que hi ha al darrera del pont és el pont giratori de Carbonelles, que ha estat reparat. Properament, si no fa fred, serà muntat al seu emplaçament.
A TramBlau, MALLET73, lluis7 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Ds Feb 04, 2023 11:49 am
Aprofita avui o demà a muntat la olla que el del tempsm diu que torna el fred per la propera setmana!!
Una magnífica construcció felicitats..
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dg Feb 05, 2023 5:39 am
Moltes gràcies, Carles.
Buscant i rebuscant en el meus arxius, per fi he trobat alguna foto a on apareix aquest pont. Les fotos són difícils de trobar, perquè era situat en un lloc més aviat amagat i que solia passar per alt als fotògrafs, però els assidus el recordaran: el pont era situat al final de la rampa d'accés cap a l'interior de la casa. Malauradament, degut al seu emplaçament, possiblement ningú tindrà pas cap fotografia del pont tot sencer. Aquestes són les fotografies que us puc mostrar a on surt el pont, sempre de forma parcial:
Aquí el veiem gràcies a aquesta foto que el propi Pere Fonolleda va fer a una màquina que va fer a partir d'un projecte de MTM, que mai es va dur a terme.
Aquí, igualment, gràcies a una foto també d'en Pere, amb un vagó de servei.
I per últim una altra foto d'en Pere, a on apareix només un resquici del pont, però que potser ajudarà als que coneixien el circuit a situar-se una mica. La foto és de la màquina neteja-vies inspirada en el tren groc.
A TramBlau, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dg Feb 05, 2023 6:20 pm
Avui he calculat que necessito només 80 cms de pont. Donat que aquest fa 1'70m, me'n sobra més de la meitat.
No obstant no es llença res, perquè he sabut que als FFCC de La Vilella n'hi fan falta i li cediré la part sobrant, que crec que s'adiu molt be amb el que necessiten allà.
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 09/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dg Feb 05, 2023 7:55 pm
Olot escrigué:
...
No obstant no es llença res, perquè he sabut que als FFCC de La Vilella n'hi fan falta i li cediré la part sobrant, que crec que s'adiu molt be amb el que necessiten allà.
solidaritat! Ànim!
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Feb 06, 2023 11:35 am
esperem el resultat final
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dt Feb 14, 2023 6:14 am
Amics, he decidit que NO aprofitaré el pont d'en Pere Fonolleda.
I no en torno pas a buscar, perquè tinc ben clar com el faré: us en recordeu del pont de les divagacions?
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Feb 27, 2023 6:18 pm
Tot i que no és un treball preferent, de mica en mica ja es va fent alguna coseta d'aquesta obra. Per exemple, avui he anat a recollir les ànimes, que m'han tallat al làser.
Com podeu veure segueixo la mateixa tècnica, i també els mateixos passos que en el pont de les Divagacions...
Com és natural en mi, no he pas pogut resistir-me de fer una prova de plantejament de les noves peces amb perfil sobrant de l'altre pont:
Pràcticament les peces s'han posat totes soles a lloc.
Una estranya sensació de déjà vu, em dona una certa seguretat...
Ja només calia posar una via...
... només per a comprovar que el gàlib és bo.
A diferència de l'altra vegada, però, aquest cop estic construint un pont imaginari, sense cap planell ni inspirant-me en cap obre concreta. Tot o així estic segur que alguna cosa bona en sortirà.
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Mar 06, 2023 5:26 pm
Amadeu aquest pont també es podria fer en 3d..no??!! Les mides que tens de tot el pont les tens en acad??
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Mar 06, 2023 6:36 pm
Home, si, és clar que es podria fer en 3D. En 3D es pot fer tot.
Ara bé, jo no el tinc pas dissenyat en 3D, només l'anima perquè la vaig fer tallar amb làser. Tot el demés que has vist dibuixat amb l'ordinador, no són més que dibuixos en perspectiva, fets amb... Paintbrush! Tot el projecte el tinc al cap, i és d'on sortiran directament les peces, fetes amb les meves mans.
O sigui que no et puc pas ajudar. Val a dir que si ho tingués com per a imprimir-ho en 3D, no t'ho donaria pas fins que jo hagi acabat el meu pont, ho reconec.
Si vols algun pont per a imprimir en 3D et puc dir que a Trigiverse n'hi ha un munt, per a donar i per a vendre. Alguns molt bons i d'altres no tant. Ho sé perquè abans de decidir que el faria jo, vaig estar mirant molt i fins i tot en vaig imprimir alguna peça per a provar.
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost Dl Mar 06, 2023 6:59 pm
Ah d acord!! Si ja tinc controlats ponts en webs de 3d..per ara nomes necessito un pont per els. FIM però ha de ser de fusta estil usa... Així de ferro cap per ara..
Només era que si els tens en acad es poden passar a 3d...
Salutacions
Mallet73
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost