NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Construcció d'un pont de fusta. | |
| | Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
| Assumpte: Construcció d'un pont de fusta. Dv Nov 04, 2016 7:31 pm | |
| | |
| | | Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Ds Nov 05, 2016 9:11 pm | |
| | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 4:50 am | |
| Sembla facil i tot, m'agrada molt com ho fa, als FIM ens agradaria tenir-ne un..però al la humitat que hi ha per molta fusta tractada, no crec que duri gaire.. tot i així gràcies Amadeu!! salutacions Mallet73 | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12353
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 5:50 am | |
| La fusta de pi no crec que aguanti més d'un parell d'anys, però si es troba fusta d'olivera, els teus néts encara ho podrien gaudir
Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 6:39 am | |
| Tot depèn del tractament que se l'hi doni. I si es fa el manteniment adequat, pot durar molts anys.
Inicialment jo vaig tenir uns ponts de fusta de pi que vaig envernissar. Va durar molts i molts anys. Al final un d'ells es va fer malbé perquè una ventada va fer caure una gerra molt gran a sobre i el va partir en tres o quatre troços. Llavors també vaig suprimir l'altre.
Hi ha molts productes per a donar un tractament adequat a la fusta: laques, vernissos, lassures, pintures, olis, protectors hidròfugs, etc. Tot depèn del tipus d'acabat que se li vulgui donar.
Per la meva caseta de fusta he provat lassures de la marca Cedria, i d'altres marques que ara no recordo, i m'han donat molt bon resultat.
Ara que si ho feu amb fusta tractada, encara millor. Però tot i així caldria fer-li alguna protecció química.
El punt més important per a no tenir problemes amb la fusta, és que no ha d'estar en contacte amb el terra. Cal per tant, fer unes bases de ciment i que la fusta no toqui el terra i, sobre tot, que no estigui enterrada. Si teniu en compte això i l'hi feu un bon tractament us durarà molts anys. Llavors veureu que el que fa malbé la fusta no és la humitat: és el sol. | |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 6:42 am | |
| - Olot escrigué:
- Tot depèn del tractament que se l'hi doni. I si es fa el manteniment adequat, pot durar molts anys.
Inicialment jo vaig tenir uns ponts de fusta de pi que vaig envernissar. Va durar molts i molts anys. Al final un d'ells es va fer malbé perquè una ventada va fer caure una gerra molt gran a sobre i el va partir en tres o quatre troços. Llavors també vaig suprimir l'altre.
Hi ha molts productes per a donar un tractament adequat a la fusta: laques, vernissos, lassures, pintures, olis, protectors hidròfugs, etc. Tot depèn del tipus d'acabat que se li vulgui donar.
Per la meva caseta de fusta he provat lassures de la marca Cedria, i d'altres marques que ara no recordo, i m'han donat molt bon resultat.
Ara que si ho feu amb fusta tractada, encara millor. Però tot i així caldria fer-li alguna protecció química.
El punt més important per a no tenir problemes amb la fusta, és que no ha d'estar en contacte amb el terra. Cal per tant, fer unes bases de ciment i que la fusta no toqui el terra i, sobre tot, que no estigui enterrada. Si teniu en compte això i l'hi feu un bon tractament us durarà molts anys. Llavors veureu que el que fa malbé la fusta no és la humitat: és el sol. ho estudiaré...per que el sol on vull posar el circuit i toca poc en prou feines a l'estiu.. salutacions mallet73 | |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12353
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 8:14 am | |
| Tens raó Amadeu, tinc un banc de fusta i té ja més de 10 anys i quantitat d'oli d'Teca, cada any dues vegades, una fa cosa d'una setmana i la propera serà a la primavera, però amb fusta d'olivera això es redueix molt . No sé on es pot aconseguir a Barcelona, fa temps em van donar aquesta web http://yevea.com/madera-olivo-venta.html, encara que el preu d'una i l'altra és molt notable Pere | |
| | | Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 8:28 am | |
| En canvi la caseta de fusta la pinto un cop cada tres o quatre (de vegades cinc) anys.
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 9:16 am | |
| - Olot escrigué:
- En canvi la caseta de fusta la pinto un cop cada tres o quatre (de vegades cinc) anys.
La caseta deu ser de fusta tractada, el meu banc no Pere | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dl Nov 07, 2016 7:15 pm | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dt Nov 08, 2016 5:06 am | |
| Sino busca fusta de teca... la fan servir pels vaixells... | |
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dt Nov 08, 2016 5:34 am | |
| | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dt Nov 08, 2016 6:19 am | |
| No... podries mirar a les botigues de bricolatges tenen valles de fusta tractada, a bon preu, que potser ja et serveixen... | |
| | | KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1264
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dc Nov 09, 2016 8:25 am | |
| Crec que una bona fusta per exteriors és el Iroko. És amb la que està feta la pista del velòdrom d'Horta.
Jo tinc previst fer un petit pont amb aquesta fusta que vaig adquirir fa anys. Com que és molt dura, Ja vaig encarregar al fuster els llistonets tallats amb els diferents gruixos. Tot i que amb mal de conciència, per que crec que és una fusta tropical.
Crec que per exteriors, també sería convenient utilitzar clauets i visos d'acer inoxidable o llautó.
Salut Xavi KTK | |
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. Dj Nov 10, 2016 3:29 am | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta. | |
| |
| | | | Construcció d'un pont de fusta. | |
|