El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dc Nov 02, 2022 6:48 am
Olot escrigué:
Moltes gràcies pe la idea, Ignasi.
Jo no sé si ho interpreto correctament... potser un petit dibuix ajudaria ( o una foto d'un pont que porti alguna cosa similar ), si no és abusar de la confiança.
Aquesta és la foto que m'ha semblat més adient per expressar la idea com que és un suplement de la biga principal del pont ha de tenir el mateix format en tot el llarg de la biga. Com a punt de referència ha de ser el extrem de la travessa més sortit
En el dibuix he posat les bigues de pont en vermell (molt exagerades però és per veure-ho més clar) en groc he posat la primera tira que ha de tenir la amplada de la platina superior de la biga més la mida de l'amplada que hen d'afegir. En verd és la segona tira que tindrà la amplada de la mida que s'ha de afegir i el gruix de la platina superior de la biga de manera que un cop enganxada i pintada sembli que ja forma part del disseny de la biga
De totes maneres , Amadeu, fes el que creguis més convenient
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dc Nov 02, 2022 6:14 pm
Moltes gràcies, Ignasi, per les molèsties que t'has pres en fer tots els dibuixos i en donar-me les explicacions. No cau pas en sac sense fons, perquè alguna cosa en sortirà. La idea m'agrada i ho meditaré.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dv Nov 11, 2022 2:32 am
Amics, em sembla que avui no he fet bé de sortir a fora, perquè he passat fred i la dec haver enganxat. Certament, aquest matí he estat una estona mirant de treballar, però jo era a l'ombra, rebent un veent del nord que venia força fresc... i ara veig que segurament ho hauré de pagar.
Aixi dons, que ara tocarà treballar a dins, ben calentonet... però que puc fer-hi a dins ...?
...
...
Dons pensat i dissenyar!
Una de les feines que he fet aquest matí ha estat muntar això, de prova de plantejament:
De fet ja fa dies que hi rumio...
N'he fet bastantes fotos... així potser ho veuré més clar..
Ja en tinc una idea més o menys clara de què he de fer, però encara potser em podreu ajudar a millorar-la. Per tant, ara és el moment de fer-me suggeréncies.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dv Nov 11, 2022 7:17 am
Bé, molt bé, això evitarà que es vegin sortir les travesses a una banda i altra del pont, el que jo deia era fer una afegit al perfil superior de la biga com a part de si mateixa. Tu hi poses com una passarel·la que farà el mateix efecte i pot quedar molt bé, la manera de subjectar-lo potser amb uns perfils que uneixi els de les bandes, aquests perfils poden anar encaixats entre les travesses i no podran tenir la alçada d'aquestes, per no tocar els ralls. L'espai entre travesses és prou gran per encabir un perfil gran en forma de I o de U i hi ha molts espais per posar-ne la quantitat suficient per justificar força suficient per aguantar el pes de les passarel·les sense contraforts que complicarien la tasca. Ès la meva lliure opinió, tu has de posar la lliure decisió.
Ai,, el espai entre pilars el permet passar entre ells?
Té molt bona pinta, però haurà d'estar ben lligat perquè el gat no el torni a fer caure
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dv Nov 11, 2022 7:26 pm
Moltes gràcies, Ignasi.
Continuo rumiant, a dins, per a evitar el fred...
ADVERTÈNCIA: No intenteu pas fer fotos com aquestes a casa vostra, sota pena de tenir alguna bronca amb la parella!!
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dv Nov 11, 2022 9:02 pm
Segueixo els teus progressos bocabadat. Per cert, d'on n'ha sortit l'ABH?
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dv Nov 11, 2022 9:53 pm
jo tinc una petita peça en el bany ja que un amic em va dir que era l unic lloc on no tenia trens... però ni de conya poso un aparatus així...em fan sortir ràpid!!! Això sí a la banyera si em deixen tenir un vaixell..
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Ds Nov 12, 2022 1:34 am
Gràcies per les vostres respostes, nois...
L'ABH, Ignacio, va sortir de molt al fons d'un armari, colgat de caixes i altres coses, com està tot el que no fait servir habitualment a casa.
En realitat el vaig comprar a APOCOPA, un artesà francès, fa molts anys. Feia molt de temps que li anava al darrera, però quan li preguntava si el tornaria a fer només obtenia respostes seques. Això em va fer pensar que mai més el deuria fer perquè era un vehicle tant llarg que segurament lil havia dut algun problema... i no en devia ni voler sentir a parlar. Així que finalment vaig desistir.
Però passat un temps, un amic que tinc a Holanda em va dir que el tornava a fer, però que hi havia una condició: quedar-se'n tres. Ell i un altre amic seu en volen dos i, com que sabien que a mi m'agradava molt el RENAULT ABH, em varen oferir el tercer. Naturalment vaig acceptar.
Però com que era una sola venda, varen fer un sol paquet i el varen enviar a casa del meu amic. Més tard, ens hauríem de veure, ja fos a Dortmund, o a Ardèche Miniatures. I va passar que aquell any no vaig pas anar a Ardèche Miniautres. Com que en Daniel si que hi anava, ell me'l recolliria i me'l donaria quan em veiés. Ja tenim dons, que el tren tornava a França una altra vegada.
Només uns mesos després en Daniel va venir a Catalunya i me'l va entregar. Havia passat gairebé un any des de que jo l'havia comprat. Però com que no tenia pressa -i la prova és que avui dia està encara tal com el vaig rebre-, no era cap problema aquesta demora. El cas és que durant tot aquest temps el ABH va fer molts kilòmetres, viatjant per dos països diferents, fins a arribar a la seva destinació, el tercer país.
Aquest automotor és la peça més gran que mai tindré. Segurament no podrà circular enlloc per a problemes de gàlib degut a la seva considerable allargada. Però als FFCC de La Terrassa, a l'hora de fer la planificació del meu circuit, i els treballs posteriors, sempre he tingut en compte aquest vehicle. Resultat: passa per a tot arreu.
Precisament fa uns dies el vaig desenterrar i desempolsar per a fer les proves de gàlib per els nous ponts, igual com aquest matí al bany de casa.
Aquí et poso alguna foto de les recents proves fetes al pont del Gat -que no havia publicat per no alertar innecessàriament als sindicats amb temes de seguretat-:
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Ds Nov 12, 2022 5:00 am
Que és la carcassa? o serà remolcat?
Un cosí de la meva dona ja de petit deia que volia ser pastor i l'hi van ensenyar a fer collars per les esquelles, per fer-los s'ha d'estovar la fusta per poder-la doblegar, per tant l'han de tenir més d'un més sota l'aigua, com que no l'hi cabien en el safareig les posava a la banyera, mentre durava el procés no es banyava ningú,
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Ds Nov 12, 2022 9:20 am
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1586
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Ds Nov 12, 2022 11:07 am
aquest matí he tingut el plaer de veure in situ les diverses obres que te en dança el nostre amic Amadeu, i s'ha de dir que les fotos (per bones que siguin) no fan justicia a les maravelles que està construint. ademes m'ha ofert un grapat de bons consells, em repasat vitrines expositores i admirat trens miners ... i em compartit un bon cafe en companyia d'un esplendid solet que feia a la terrassa !! gràcies per un matí enriquidor, Amadeu
A Tonton li agrada aquesta publicació.
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Ds Nov 12, 2022 9:37 pm
Crec que aquest ABH es mereixia un fil específic.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dg Nov 13, 2022 1:33 am
I el tindrà, Ignacio. Però quan m'hi pugui dedicar. Això només ha estat el triler de la pel·lícula (sense espoiler).
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dl Nov 14, 2022 9:31 pm
Bé, nois, després de gairebé 5 dies complerts d'ordinador (vull dir dies totals, és a dir totes les hores del dia ), crec haver-me'n sortit del disseny i dibuix que calia fer per a la part superior del pont.
Es farà tallat amb làser, gràcies a un suggeriment d'en Joan Mitjans, i serà ell mateix qui se'n ocuparà, un cop jo li passi el dibuix, en una col·laboració que em va oferir només que sortissin els primers missatges sobre aquesta part del pont.
Gràcies, Joan.
Aquest és el dibuix amb totes les capes:
Vull, espero i desitjo... que sigui una bona peça.
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dt Nov 15, 2022 7:11 am
Avui he rebut un render d'en Joan Mitjans, que el poso aquí perquè el trobo molt més engrescador que no pas les imatges que he posat abans. Aquesta imatge si, que dóna una idea clara del que ha de ser el nou Pont del Gat.
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dt Nov 15, 2022 8:57 pm
Cal veure la feina que hi ha darrere del que després es veurà com un senzill pont metàl·lic. Gairebé sembla que estem veient el procés de fabricació a “La Maquinista”.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dt Nov 15, 2022 10:10 pm
Em sento francament honrat amb el teu comentari, Ignacio.
Tot i que el procés de construcció a La Maquinista devia ser una mica més complex.
El que és ben cert és que la majoria ignoraran el treball que hi ha al darrera, si no fos per aquest fil i les fotos que comparteixo amb vosaltres.
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa) Dc Nov 16, 2022 8:08 am
Olot escrigué:
Em sento francament honrat amb el teu comentari, Ignacio.
Tot i que el procés de construcció a La Maquinista devia ser una mica més complex.
El que és ben cert és que la majoria ignoraran el treball que hi ha al darrera, si no fos per aquest fil i les fotos que comparteixo amb vosaltres.
Com en tots els treballs que fem, tant sols un vagó hi ha molta feina de disseny de peces, muntatge, proves, pintura ... .. i ja no dic una màquina, acabant amb el tren sencer. Els portes a una exposició o a una trobada a fer-los circular per gaudir-los en companyia i tant sols els que ens movem en aquests afers ens adonem de la gran quantitat de feina que hi ha al darrera
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa)
Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa)