El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Aiguades a escala 1/22'5 Dv Des 24, 2021 8:25 am
Ara que ja he fet un dels dipòsits de màquines, em farà falta alguna aiguada. Sempre cal abastir les màquines a les cotxeres...
A part de la que ens ofereix Pola, poca cosa hi ha al mercat, si parlem de productes a preu raonable.
A falta de que algun membre dels que fan de tot (és previsible que d'aquí a poc en podriem tenir un bon sortit d'exemples inspiradors en aquest fil: https://trenscat.forosactivos.net/t3430-aiguades-i-sistemes-d-abastiment-d-aigua. ), mentrestant n'he trobat alguna que no està pas malament:
1) Procedent del Ferrocarrl de La Vilella, de marca desconeguda:
Aquesta companyia ferroviària la tenia en desús, motiu per el qual segurament acabaré restaurant-la i proveint-la de volant d'aixeta i d'alguns accessoris més.
2) He trobat per Ebay quatre grues com les que veureu tot seguit, de construcció artesanal, i que m'ha semblat que no estaven gens malament, i el seu preu era molt bo:
A TramBlau, MALLET73, TOG, KTK y a ARIA Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dv Des 24, 2021 10:03 pm
ni horribles ni tot és basura..!!
Segur que serà molt real!!
Salutacions
Mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dc Gen 05, 2022 4:54 am
Deixa'm mirar el que tinc, però em sona que en vaig baixar una per fer en 3D.
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dj Gen 06, 2022 3:14 am
La que procedeix del FFCC Vilella es de la marca nordamericana Lindberg, fabricant de kits per montar en plàstic i de temàtica limitada a automovils i camions, vehicles miitars, avions, i vaixels. Actualment no té peces en escala IIm de models ferroviaris o relacionats amb el ferrocarril.
Víctorf Trenjardinaire
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dj Gen 06, 2022 8:46 am
Hola a tots. Bona nit En primer lloc, bon any a tots Encara, que últimament no soc massa actiu escrivint al Forum, si que us vaig llegint, sobre tot, als temes que son del meu interes. En quant a les aiguades, us poso fotos de les dues que tinc. Son artesanals, fetes per Parvus, una tipus RENFE i l'altra tipus MZA. Espero que us agradin
A Olot, TramBlau, TOG, KTK y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dj Gen 06, 2022 5:27 pm
Jo no sabia que Parvus fabricava aquests models d’aiguaades a la nostra escala. Trobo que són esplèndids. De quin material són fets? Creus que aguantarien l’intempèrie?
Ubicació : Móra la Nova Edat : 67 Data d'inscripció : 19/03/2011 Nombre de missatges : 654
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dv Gen 07, 2022 7:34 am
Hola Amadeu i la resta Jo diria que estan fetes en impresions a 3D, encara que hi han peces metàl·liques, com l'Eix interior de l'aiguada, per que pugui girar, sense problemes. si us interessa, us puc enviar fotos de l'eix, i de la base, per la part inferior (No se si es podrà veure alguna cosa) si, realment, son impresions en 3D, no haurien de tenir problemes a l'exterior.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Dv Gen 07, 2022 7:37 am
El PLA és biodegradable... no sé quant de temps pot aguantar la intempèrie...
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Ds Gen 08, 2022 7:51 am
Aquí hi ha una proposta feta en 3D baixada de la xarxa, suposo que é a escala 1/43 L'he entrat en el TINKERCat i he doblat les mides, així seria a 1/22,5 aproximadament, ajuntant peces i fer una segona mostra, amb el braç giratori per deixar-lo en una posició determinada o deixar-lo inter-actiu presentada a una màquina de les meves, la Berga o la de la Energie de la serie 11,16 de catalans queda molt justa a la mida de dipòsits, però el braç queda força ben proporcionat Presentada a una Stainz de LGB no hi queda malament per l'embut de càrrega d'aigua, però en d'altres ja queda un pel alta en aquesta tercera proposta, pendent de imprimir per veure resultats, té 1,5cm més d'alçada, millorada la base i el punt de gir
A Olot, TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Aiguades a escala 1/22'5 Ds Gen 08, 2022 6:33 pm
No estic segur d'haver captat la diferència de mides que dius que has fet, perquè si les has doblat (jo trobo correcte el teu calcul de canvi d'escala), perquè no veig a l'imatge que una sigui el doble de l'altra.
Potser si fessis una foto de les dues juntes es veuria més clar...
En segon terme, jo diria que la mida és bona. Només em sobra aquest doble colze estrany que hi ha al mig del tub de sortida, que francament, no sé que hi pinta. Si no hi fós tindries més alçada, que et permetria de posar-hi la goma que acostumava a haver-hi, i que he mirat de recrear a la foto anterior, demostrant que hi falta espai.
Un altre detall: la Stainz no la prendria mai com a referència perquè és una màquina sense escala. Ja sabeu que és de via de 76, que no mètrica, i està molt engrandida de mides per fer-la comercial.
En el dibuix inferior he senyalat el que jo modificaria d'aquesta aiguada, i com ho faria. Crec que d'aquesta manera et donarà correctament la mida i proporcions que tu vols, sense necessitat de fer canvis d'escala que potser et donarà un model desproporcionat. He en marcat en el recuadre vermell el doble colze a suprimir, i a la dreta hi tens com el faria jo. No se si la imatge et permetrà de fer-hi modificacions, però si no, només et caldria retallar i enganxar (però vull dir de veritat: amb serra i/o cúter i cola ) sobre el model un cop imprès.