TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Telefèric  LGB-3D - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Telefèric LGB-3D

Ir abajo 
+6
MALLET73
Olot
Mitjans
ODAKIM
TramBlau
mikado
10 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDc Nov 25, 2020 9:58 am

Bé, Daniel, perfecte.

És una altra manera de fer l'esquema, posant els relés representatius amb la seva bobina i els seus contactes, el problema d'aquest tipus és que s'ha de seguir el circuit per els relés implicats fins a arribar a tancar-lo, si el esquema és complex a vegades costa de seguir i porta a confusions.
L'altra és més simple perquè de seguida veus quins elements intervenen en una maniobra, per contra es fa més difícil de veure com serà la placa fisicament.
Ara ja hi ha les dues versions que si algú l'interessa podem comentar.
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDc Nov 25, 2020 11:51 am

el vostre diagrama és essencial per poder desenvolupar el dibuix del circuit imprès.
el meu tipus d’esquema fa que sigui més fàcil dibuixar el circuit imprès obligatori per connectar tots els relés.
També estic preparant un dibuix amb connexions en dòmino que eviti el circuit imprès, però necessitem un suport per als relés.

ontactes temporitzadors:
1) els contactes de funcionament del temporitzador s’acoblen als contactes del relé T 1,
2) Normalment, els contactes oberts / tancats són els que es troben en un cercle verd.
3) quin tipus de temporitzador es proporciona? electromecànica? electrònic?
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 10:23 am

Mentre esperava el material per fer el comandament elèctric he estat fent reformes a un projecte que no està acabat, canvis que penso que el poden millorar, però això a vegades va complicant el treball, així vaig començar a canviar la posició de la maquinaria del motor, passant a posar els engranatges en posició vertical d'aquesta manera guanyava espai en la alçada i fondària del conjunt, això m'ha obligat a canviar de posició les rodes guia de la corda, però m'ha permès poder fixar els finals de carrera en la estructura del mecanisme.

Per`també he pensat que m'agradaria més unes cabines més casolanes, així que després de rumiar-hi he substituït les cabines de LGB per unes més Montserratines
Telefèric  LGB-3D - Página 4 20201210
Aquestes cabines son més grans que les de LGB per tant s'ha de augmentar la separació entre elles, he de tornar a modificar la situació de les rodes guia
Telefèric  LGB-3D - Página 4 20201212

Per fi em van arribar els elements per fer el comandament, en l'esquema tenia previs fer servir els dos contactes del temporitzador, però com que tinc dos temporitzadors els faré servir tots dos, un per la pujada i l'altra per la baixada, així quedaran els dos circuits més separats i per tant hi haurà més seguretat, canviarà una mica el esquema però res important, al final posaré el esquema definitiu després de provar-ho tot
Telefèric  LGB-3D - Página 4 20201213
els dos temporitzadors i els quatre relés son d'endoll, per tant ja els he comprat amb la seva base, en cada un d'ells hi ha els seu esquema i la numeració de cada borna jo hi posaré la numeració dels que tinc, però segons la marca i el model poden variar.
Telefèric  LGB-3D - Página 4 20201214
M'he trobat amb una sorpresa, els relés em venien cada un amb la seva base dins una bossa, en una primera tramesa em van venir dues bases en una mateixa bossa i cap relé, després de la reclamació m'han fet una nova tramesa, començo a fer el muntatge i hi han dos relés que no corresponen a la base que els acompanyen, farem la pertinent reclamació, però mentre farem un muntatge provisional per fer-lo funcionar,.
 Una altra sorpresa, no funciona perquè els relés els vaig demanar de 12v i me'ls han enviat de 220v, no hi puc fer res fina a rebre'n uns de 12v
Telefèric  LGB-3D - Página 4 20201215
La base del conjunt hi he posat uns passa-cables perquè quedi tot una mica més ordenat, posant fils de colors per facilitar la tasca de manteniment, així, el negre i vermell son la alimentació de 12v continua i seran els punts que estaran en corrent, el groc correspon a la maniobra de pujada de la cabina 1 i el verd la maniobra de baixada.

A TramBlau, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 10:29 am

M'agraden aquestes cabines!! super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 10:51 am

aplaud aplaud felicitats, podem esperar la resta ..... aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 11:03 am

Mitjans escrigué:
M'agraden aquestes cabines!! super12

I a mi!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 1:00 pm

Olot escrigué:
Mitjans escrigué:
M'agraden aquestes cabines!! super12

I a mi!

+1

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud reverent reverent reverent reverent


mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 9:30 pm

Caram Ignasi !!!! aixo  ja pasa a primera divisio , amb les cabines Montserratines  te un caire totalment diferent de les clasiques , m agraden molt!! i la part electrica es veu  molt profesional.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 11:28 pm

Mitjans escrigué:
M'agraden aquestes cabines!! super12

+ 1 altte
Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 453

Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitimeDg Des 06, 2020 8:11 pm

Molt bona feina,

Si les pintes de vermell les converteixes amb les cabines del port de Barcelona.

Ignasi no paris, aplaud aplaud aplaud aplaud

super12
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Telefèric  LGB-3D - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Telefèric LGB-3D
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 4Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4
 Temas similares
-
» teleferic Sant Jeroni by Mikado
» La meva ultima chapusa (reparació funicular aèri, telefèric)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: