El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Ds Nov 14, 2020 9:13 pm
mallet73
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dg Nov 15, 2020 11:21 am
Com que jo no tinc bones mans i aprofitant l'amabilitat de l'Alexandre, esperaré que el seu amic em pugui resoldre el problema. No obstant i això -una cosa és d'esser un "xapuses" i una altre és intentar d'entendre com funciona.. És per això. que de bon grat, acceptaria l'oferiment de l'Ignasi de posar l'esquema pas a pas, per veure l'evolució de funcionament Agraït a l'avançada
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dg Nov 15, 2020 8:35 pm
ignasibaga escrigué:
Doncs ho tinc cru, jo també els volia deixar instal·lats, també quedarien a dins les seves casetes, però tot i així els clima de Bagà és més cru que el de La Vilella, però també s'ha de veure com es comporta el plàstic (PLA) de la impressora
Hola de nou companys, Responent als dubtes de la impressio 3d per exterior, sembla ser que ja tenim el filament definitiu. https://filament2print.com/es/blog/43_asa-impresion-3d.html L'ASA un filament més resistent i pensat per fer coses per l'exterior. espero que aquesta informació us sigui d'utilitat. Salutacions Salut i vapor
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dg Nov 15, 2020 8:43 pm
Josep Maria .no pateixis .tens assegurada tota la sistencia tecnica que calgui .entre tots ho posarem en marxa. I ens ho pasarem be !!!
Alexandre
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dl Nov 16, 2020 5:15 am
No hi ha cap problema, tot el contrari, servirà per fer un repàs per si es detecta algun error. Qualsevol cosa que no es vegi clara o que necessita més explicacions no dubteu en dir-ho. Sortim del primer dibuix que ja vaig mostrar en el que representa que no hi ha corrent, per tant no funciona res. En el moment que donem corrent al sistema que daria així, però tampoc es posaria en marxa, poso en color vermell la part de circuit que queda en valor positiu i en color blau la part de valor negatiu, no remarco els retorns perquè en aquest cas no tenen importància. Ara podem aprofitar per explicar i entendre els símbols i manera de llegir l'esquema, primer tenim una font d'alimentació que ens aporta els 12v en corrent continua, perquè funcioni el motor o per accionar un relé als seus bornes de bobina hi ha d'arribar els dos pols de la font d'alimentació, nosaltres ja connectem directament un borne de cada element al borne negatiu i deixem el positiu per poder controlar la maniobra. En primer lloc, a dalt a l'esquerra hi veiem FC1 i FC2, son els finals de carrera de la cabina 1 i 2 situats a la estació inferior de manera que quan la cabina arriba al seu destí el prem i l'acciona, els finals de carrera tenen un contacte commutat, això és que tenen dos contactes, un obert i l'altre tancat, (contacte obert és el que no deixa passar la corrent, tancat és el que deixa passar la corrent) quan nosaltres accionem el contacte fem que el contacte obert es tanqui i el contacte tancat s'obri. Nosaltres aquí fem servir el contacte obert de manera que en el moment que la cabina prem el final de carrera es tanca. Seguint el circuit cap avall veiem dos quadradets que hi posa D1 i D2 son les bobines dels dos relés de maniobra, Aquest relés tenen dos contactes commutats , nosaltres en fem sevir un de obert i un altra tancat, que els podeu identificar perquè al costat del contacte hi posa la denominació del relé. Al seu costat hi ha un altra requadre amb una creu, és el temporitzador, hi posa T1, Aquest també té dos contactes commutats, fem servir els dos oberts. A continuació veiem dos relés més amb la denominació K1 i K2, Aquests son els relés que posen en marxa el motor, son idèntics al altres dos, però he posat la mateixa denominació que ha fet servir l'amic de l'Alejandro per no fer embolics. Hi podem veure un botó que hi posa M, és el polsador per posar en marxa, és un contacte obert que el tanquem al prema'l, en el moment de deixar.lo s'obra, també hi tenim un interruptor P que serveix per parar el sistema, el interruptor és de posició fixe, quan el premem per obrir o tancar que en la seva posició i a l'esquerra de tot hi ha un interruptor PE que és la parada de emergència, talla la corrent del sistema i queda parat en el acte. Fixem-nos que el motor està connectat en la borna comuna dels contactes dels relés K1 i K2, mentre tenim les bornes dels contactes tancats del dos relés connectats al pol positiu i les bornes dels contactes oberts els tenim connectats al pol negatiu
Les accions les marco dins un cercle de color verd per poder analitzar a cada moviment que passa en tot el circuit Quan nosaltres premem el botó M fem arribar la corrent positiva al relé K1 aquest tanca els dos contactes, per una banda assegura que l'hi continuí arribant la corrent en el moment que deixem de prémer el botó M, el segon contacte amb els seu moviment passa de connectar el borne positiu al negatiu, en aquest moment el motor rep les dues polaritats i començarà la cabina 1 camí cap a l'estació superior. Si mentre dura aquest trajecte premem el interruptor de parada els telefèric es pararà allà on es trobi, per reiniciar la marxa hem de tornar a prémer el botó M, no hi ha tornada enrere, s'ha de seguir el cicle.
Quan la cabina 2 arriba a l'estació inferior prem el final de carrera FC2 que acciona el relé D2, aquest relé té dos contactes commutats en fem servir un d'obert que al tancar-se posa en marxa el temporitzador T1 i un altra de tancat que al accionar-se s'obre i talla la corrent del Relé K1, que para el motor
Recorregut el temps que hem programat el temporitzador T1 ( L'Alejandro parlava de 20 segons), aquest acciona els dos contactes que té, el primer afecta al circuit del relé K1 però veiem que en aquests moments aquesta circuit té el contacte de D2 obert, per tant no afecta en res, però el segon contacte T1 tanca circuit del relé K2, que el seu contacte del motor passa de positiu a negatiu, llavors el motor té les dues polaritats, però a la inversa del cas anterior, per tant la cabina 1 començarà camí cap a l'estació inferior i la cabina 2 cap a la superior Si en aquest trajecte premem el interruptor de parada no passa res immediatament però el sistema queda preparat per fer aturada final.
En el moment que la cabina 2 abandona la estació inferior deixa lliure el final de carrera FC2 aquest atura el relé D2 aquest atura el Temporitzador T1 que aobre els seus contactes i es tanca el contacte D2 del circuit del K2. Aquest és el moment , (a criteri meu) de prémer el interruptor P si volem aturar el sistema
Quan la cabina 1 arriba a l'estació inferior premem el final de carrera FC1 posant en marxa el relé D1, aquest obre el contacte del circuit del relé K2 que s'atura i para el motor, a la vegada acciona el temporitzador T1. En aquest punt és l'última oportunitat per aturar el sistema i que les cabines quedin en el interior de les estacions.
Passat el temps del T1, aquest tanca els seus contactes posant en marxa el relé K1 que aquest posarà en marxa el motor en el sentit que la cabina 1 iniciarà el camí cap a l'estació superior, si tenim el interruptor P obert la bobina del K1 s'alimenta pel contacte T1 i D2 i el K2 posarà en marxa el motor igualment
Quan la cabina 1 deixa lliure el final de carrera FC1 aquest des activa el relé D1 que desactiva el Temporitzador T1 , obrint el contacte T1. Si tenim el interruptor P tancat el relé K1 queda realimentat per el P i el K1 que estan tancat, llavors s'ha fet el cicle complet i s'inicia la segona volta, per contra si tenim el interruptor P obert el sistema quedarà aturat amb les dues cabines dins de les estacions , per reiniciar el sistema hem de prémer el botó M
A mikado li agrada aquesta publicació.
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dl Nov 16, 2020 6:01 am
alejandro sasplugas escrigué:
Josep Maria .no pateixis .tens assegurada tota la sistencia tecnica que calgui .entre tots ho posarem en marxa. I ens ho pasarem be !!!
Alexandre
No ho dubto Moltíssimes gràcies
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dl Nov 16, 2020 6:05 am
ignasibaga escrigué:
No hi ha cap problema, tot el contrari, servirà per fer un repàs per si es detecta algun error. Qualsevol cosa que no es vegi clara o que necessita més explicacions no dubteu en dir-ho.
Moltes gràcies
A més a més de savi, domines la didàctica i ets un gran pedagog
Això no treu que jo tot i que en llegir-ho ho he anat seguint, ho hauré de llegir 3 vegades
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dl Nov 16, 2020 7:40 am
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dt Nov 17, 2020 6:17 am
per reiniciar el sistema hem de prémer el botó M
erò on és aquest botó M, gràcies.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dt Nov 17, 2020 9:06 am
tram47 escrigué:
per reiniciar el sistema hem de prémer el botó M
erò on és aquest botó M, gràcies.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dt Nov 17, 2020 11:14 am
moltes gràcies, m’asseuré al banc de treball i escalfaré el soldador !!!!
merci beaucoup, je vais m'installer à l'établi et faire chauffer le fer à souder !!!!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dt Nov 17, 2020 8:24 pm
mallet73
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dv Nov 20, 2020 5:22 am
tal com s’indica al preàmbul, el circuit no té corrent. així que res no funciona. tots els relés estan en contacte inactiu. per convenció europea, als diagrames els contactes del relé sempre es mostren en repòs al diagrama, els contactes "restants" ([u] R [/ u]) dels relés FC 1, FC 2, D 1, D 2 es troben a la dreta. els contactes "de treball" són a l'esquerra. el segon contacte D 2- [u] R [/ u] - (que subministra K1) es col·loca a l'esquerra (?) el segon contacte D 1- [u] R [/ u] - (que subministra K 2) es col·loca a l'esquerra (?) els contactes - [u] R [/ u] - T 1, K 1, T 1, K 2 també estan a l'esquerra?
els contactes del motor K 1, K 2 també són a l’esquerra? Gràcies.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dv Nov 20, 2020 5:23 am
això s'ha d'evitar !!!
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dv Nov 20, 2020 6:01 am
Desconec la normativa europea, però el primer esquema es mostra en el punt inactivitat, els finals de carrera FC1 i FC2 no tenen bobina i tenen un contacte commutat que en la posició de repòs que és el inici de recorregut la posició que fem servir és el contacte obert, Els relés D1, D2 tenen dos contactes commutats, per la maniobra que ens interessa en el moment d'inici en fem servir un d'obert i un altra de tancat. Qui activa els relés D1 i D2 precisament son els finals de carrera, el primer en actuar es quan la cabina 2 arriba a l'estació inferior prem el FC2, per aquesta acció mecànica tanca el contacte i activa el relé D2 i per aquesta acció es tanca el contacte obert que activa el temporitzador i a la vegada obre el contacte tancat que para el motor del telefèric que ja ha arribat al seu destí. Que en el dibuix el contacte estigui a l'esquerra o a la dreta no vol dir que està activat o no, perdona si he faltat a la normativa europea, si el contacte no té continuïtat vol dir que en repòs està obert, per contra si en el dibuix té continuïtat vol dir que fem servir un contacte Tancat. El que so que pot portar a error és el botó de parada P i PE que son la parada del sistema i parada de emergència que he dibuixat, per descuit meu, uns polsadors i haurien de ser interruptors, ja que el polsador de parada en el moment que el prems obre el contacte i quan el deixes retorna al seu estat inicial (tancat), per tant en aquest cas no seria efectiu, per contra l'interruptor en aquest cas els tenim tots dos en posició de tancat i quan actuem sobre ells obrim el contacte en qüestió obrint-lo per parar al final de cicle o parar immediatament, però en el moment en que deixem la actuació queda en posició obert fins que tornem a actuar sobre ells.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dv Nov 20, 2020 6:25 am
tram47 escrigué:
això s'ha d'evitar !!!
No sé a que correspon aquest muntatge, però d'entrada fa por haver-hi de intervenir. però en qualsevol muntatge hem de preveure que hi hem de poder actuar, per tant és molt important tenir-ho tot ben identificat, els cables ben canalitzats i ordenats, amb la seva llargada justa i necessària, però en grans instal·lacions a vegades es fa molt difícil tenir-ho tot ben identificat.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dv Nov 20, 2020 7:08 am
Aixo es pornografia pura !!!!!!!! Espantareu a qualsevol que vulgui montar un telesferic , Os aseguro que no es tan complicat
Alexandre.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dv Nov 20, 2020 10:45 am
alejandro sasplugas escrigué:
Aixo es pornografia pura !!!!!!!! Espantareu a qualsevol que vulgui montar un telesferic , Os aseguro que no es tan complicat
Alexandre.
Jo també ho crec, quan arribin els components que em falten el posaré a la pràctica i veurem que son quatre fils mal comptats.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Ds Nov 21, 2020 12:07 am
el cablejat espantós es troba sota una xarxa "H.O." d'uns 40 m ° construïts durant 40 anys. els contactors rotatius provenen d’una central telefònica dels anys cinquanta. els rotadors controlen diferents automatismes, amb un fort soroll !!!! tot un temps !!!
A TOG y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Ds Nov 21, 2020 2:40 am
tram47 escrigué:
això s'ha d'evitar !!!
Sembla un dinar d'espaguetis a la bolonyesa, jo sóc especialista Ça ressemble à un repas de spaghetti bolognaise, je suis spécialiste
Pere
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Ds Nov 21, 2020 4:34 am
per a una família nombrosa !!!!!
de debò, estic treballant en el dibuix d’un circuit imprès (normes europees!!!!)
per comprovar, abans de traçar i foradar el circuit de coure. gràcies !!!!
........
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dc Nov 25, 2020 4:31 am
ho sento, no he pogut redreçar la foto !!!
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dc Nov 25, 2020 5:33 am
Daniel, molt curios si la descarregues a l'ordinador si surt girada!!
mallet73
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dc Nov 25, 2020 5:46 am
Vaig carregar la foto en totes direccions, i cada vegada la foto sempre és "vertical" !!!
però l’ordinador portàtil l’ha redreçat amablement !!!!
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Telefèric LGB-3D Dc Nov 25, 2020 6:11 am