TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Telefèric  LGB-3D - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Telefèric LGB-3D

Ir abajo 
+6
MALLET73
Olot
Mitjans
ODAKIM
TramBlau
mikado
10 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 07, 2020 6:28 pm

Encara que resolgueu el tema en privat, ens agradaria saber com acaba, si instal·les aquest automatusme en el teu telefèric, com funciona, i més dades... etc. please! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 07, 2020 8:49 pm

Aixó.. aixó!!! trenscat2 trenscat2 trenscat2 trenscat2


mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 07, 2020 8:57 pm

De moment puc ampliar la informació sobre l'ús de l'inversor LGB 80090 (0090) pendeleautomatik. És el de l'esquema que poso més avall. Aquests inversor està pensat per anar conectar a una tramada de via, i a un cap s'hi posa una segment de via amb un carril tallat, però conentat amb un diòde i a l'altre cap de tramada un altre. Es por regualar a voluntat el temps que trigarà l'inversor a canviar la polaritat del rails, de manera que nosaltres podem graduar el temps total, per exemple si el tren triga 45 segons en anar d'un cap a l'altre i graduem l'inversor perque faci el canvi cada dos minuts tindrem el tren para al final de la via 1minut i 15 segons. Això s'aconsegueix gràcies als diódes, perquè com que només deixen passar el corrent en un sentit, quan el tren hi passa queda parat fins que l'inversor no canvia la polaritat i llavors arrenca en sentit contrari.
En el cas del telefèric (com que no hi ha via) el que vaig fer va ser connectar el cable que (en el cas del tren aniria a la via) directament al motor del telefèric. I evidentment va funcionar, tot i que em va costar molt d'encertar -girant la rodeta del temporitzador- el temps exacte que trigava en pujar i baixa. Però ho vaig tenir un temps i després ho vaig tornar a treure , perquè tot la estona puja i baixa sense parar-se a l'estació no m'acabava de fer el pes.

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Esquem11
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDg Nov 08, 2020 11:42 am

Moltes gràcies per les explicacions Josep Maria.

Jo no sóc partidari de fer anar els automatismes tipus Pendelautomat amb temporització. Penso més aviat que s'ha de trobar alguna forma de que el vehicle (sigui per la via o per qualsevol altre sistema) doni un senyal quan arribi a lloc. Perquè? dons perquè accidentalment el recorregut pot no trigar sempre el mateix. Posem el cas d'un vehicle que vagi per la via. Qui no ens diu que de cop i volta començarà a patinar, o que trobarà un dragonet i descarrilarà. En passar el temps reglat, tot i que encar no hagi arribat a terme es farà el canvi de polaritat.
En el cas del telefèric igual. Qui no ens diu que el fil comença a patinar sobre la roda del motor i allarga el temps de recorregut, o que tenim un enredo en els fils que l'aguanten... Qualsevol imprevist que allargui el temps ens causarà el mateix problema. I això sense tenir en compte el que tu, Josep Maria, et trobaves: que no podies fer parada als finals de recorregut del telefèric.

Per això seria partidari de posar-hi algun contacte mecànic, pot ser un final de carrera, o fins i tot un fil-ferro que la cabina toqui físicament en arribar a lloc. D'aquesta manera si el viatge ha trigat més del normal per a qualsevol anomalia, no hi haurà canvi de sentit fins que el parapeto arribi a lloc (res més fastidiós per els viatgers que estant a mig recorregut se'n tornin enrere. No posaríem nosaltres el crit al cel??). I d'aquesta manera el temporitzador només actuarà sobre el temps de parada, arrib el vehicle a l'hora que arribi!

Bé només és la meva opinió. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDg Nov 08, 2020 9:10 pm

Amadeu, si et fixes en el meu primer comentari ja parlo de posar finals de carrera que actuen sobre el temporitzador aixi ho vaig fer jo en el meu cas .es evident que d altra manera poden sorgir desajustos .Per a mi es indispensable instalar un cable metalic suspensor lo mes tensat posible . proveir de rodes el suport de les cabines que circularan lliurement damunt del cable . despres el fil tractor al maxim flexible posible perque aura de girar damunt la roda tractora i tenir adherencia , dos voltes per asegura ho. i finalment instalar els finals de carrera a la caseta mes proxima al motor . aquets actuaran sobre el temporitzador graduable que al mateix temps actua com a inversor,
Tinc un esquema electric al poble que si voleu os pasare . despres del confinament.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDg Nov 08, 2020 10:19 pm

Si, si us plau! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDl Nov 09, 2020 4:18 am

Jo ja ho tenia previst així, els carros de les cistelles porten rodes-politja per circular pel cable guia que està tensat per aguantar bé el pes de les cabines, el cable tractor va lligat a les cabines, en la estació superior la politja de retorn queda penjada verticalment amb un pes per donar una tensió constant al cable tractor i que aquest arrapi bé a la politja tractora de la estació inferior, si hi ha qualsevol circumstància que encalla el desplaçament de les cabines (obstacle, descarrilament, o altra circumstància) la corda tractora patina i no passa res més ( si el incident durés molta estona potser si que hi podria fer mal per escalfament del plàstic de la politja).
A la estació inferior és on hi ha el motor i el control de la circulació mitjançant finals de carrera que son els encarregats de fer el canvi de sentit quan la cabina arriba al final del recorregut, no hi tenia previst el temporitzador que va esmentar l'Alejandro, que veig molt interessant i ho tindré en compte.
El esquema elèctric l'he fet tenint en compte que funcioni de manera continua i automàtica complit els cicles de circulació, un cicle complet és quand la cabina 1 que està en la estació inferior va fins a l'estació superior que coincideix amb que la cabina 2 arriba a la estació inferior fa un canvi de polaritat del motor i inicia el camí de retorn, quan la cabina 1 torna a arribar a l'estació inferior torna a fer canvi de polaritat iniciant un nou cicle cap a la estació superior, fent circulacions de manera indefinida, fina que quan decidim aturar el sistema posem el interruptor de parada en la posició 0, llavors el telefèric fa el seu recorregut fins que finalitza el cicle, és a dir, que la cabina 1 arriba a l'estació 1 fa el canvi de polaritat i en el moment que la cabina allibera els final de carrera el sistema es para, quedant la cabina 1 dins la estació inferior i la cabina 2 en la estació superior.
Per tornar a posar el sistema en marxa em de prémer el botó de marxa i prou, a més hi posaré un segon interruptor de parada de emergència per poder aturar el sistema instantàniament i que quedi tot sense corrent per poder resoldre la incidència i que afecti a la instal·lació.
De moment no veig la manera que el temporitzador faci de inversor, però si que en podria posar un entre el relé i el motor per retardar la posada en marxa immediata en sentit contrari imitant la parada per baixar els viatgers que arriben i puguin pujar els que han de viatjar.

A TramBlau y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDl Nov 09, 2020 9:57 am

Dispenseu la meva ignorancia.
Ignasi: Entenc que un final de carrera deu ser alguna cosa que fa que quan arribi a un cert punt es pari, però en aquest cas quina mena d'artilugi és?
Parles d'un esquema elèctric. El pots penjar?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDl Nov 09, 2020 10:58 am

Et presento dos exemples de interruptors de final de carrera:

Final de carrera 1

Final de carrera 2
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDl Nov 09, 2020 9:55 pm

Un final de carrera és un polsador que té la mateixa funció que un polsador de parada o engegada (normalment és parada, però es pot fer servir per múltiples funcions) s'anomena de final de carrera perquè està situat en algun lloc determinat per aturar la màquina quan aquesta arriba en el punt en concret. Es fan servir en moltes màquines , la més propera a nosaltres son els ascensors que gaire bé tot en teniu, a cada pis n¡hi ha per indicar el pas per aquell pis o per fer parada i és el que em escollit al pujar-hi
En el cas del telefèric el posem en un lloc de la estació inferior en que quan aquest arriba al seu destí ell mateix el premi parant el sistema,
N'hi de moltes formes i sensibilitats, L'Amadeu n'ha posat dos exemples, el primer industrial (com els dels ascensors) i el segon de mesures molt més reduïdes i sensible per aparells petits, com podria ser el telefèric,
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDt Nov 10, 2020 12:27 am

el telefèric LGB
el sistema operatiu del motor elèctric L G B, el bloqueig més petit de:
el cable de tracció inverteix el sentit de gir del motor.
a França, cap professional no va entendre el funcionament del motor.
electricistes i enginyers electrònics de Marcel Prunera a Molins de Rei m'ho explicaran tan aviat
serà possible,
a la instal·lació original tan aviat com una cabina toca un element fix (el marc de suport
 la roda motriu o un element decoratiu) inverteix el sentit de gir.
per tal de controlar millor la inversió, vaig instal·lar petits obstacles al cable. Ja sigui simple
grapes o la mordassa de cable d’un dòmino despullat del seu plàstic (aquest sistema permet
millor escenari).
però encara he de resoldre un temps d'inactivitat entre les dues inversions.
un sistema "ARDUINO" pot resoldre l'operació !!

si voleu veure telefèrics:

https://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php

https://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php?s=ae17f4da1915fbc9e1afa9c0a47f2edb&showforum=33


èxits molt bells en la fabricació de models, malauradament, res en el model LGB
Els he fet la pregunta !!! continuarà .....

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDt Nov 10, 2020 1:35 am

Una gran evolució en la construcció
Une grande évolution dans la construction
Tren aplaudir aplaudir aplaudir

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDt Nov 10, 2020 3:08 am

ignasibaga escrigué:
...L'Amadeu n'ha posat dos exemples [de final de carrera], el primer industrial (com els dels ascensors) i el segon de mesures molt més reduïdes i sensible per aparells petits, com podria ser el telefèric,

Un factor a tenir en compte és l’estanqueitat del mecanisme, si es vol muntar a l’exterior. Jo en tinc un que te el nivell més alt d’estanqueitat, una estanqueitat total i absoluta, és a dir que podria funcionar submergit a dins de l’aigua.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 11, 2020 6:58 am

Deunido el que ha donat de si el tema del telesferic , l Ignasi el va obrir i fins ara ...... Avui poso alguna foto del meu ,que tal com vaig dirvos el vaig proveir d una caixa equipada d un inversor i temporitzador que un amic meu em va montar , poso el esquema electric tal com demanava l Amadeu , al ser casola' potser es poc clar pero si cal alguna aclaracio , ja sabeu , Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05426
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05427
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05425
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05426
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05427
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05425
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 11, 2020 7:01 am

Veig que ho he repetit , falta el esquema ara el poso.Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05428
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 11, 2020 9:51 am

Gràcies per les respostes
Potser al final hi entendré alguna cosa...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 13, 2020 4:04 am

Aquest esquema no és casolà, és de un professional fa la inversió amb dos relés, ho he d'estudiar a fons per si és millor solució del que jo tenia previst, estic a l'espera de rebre material, avui tenia que rebre els dos relés amb seu peu i m'han enviat un relé i tres peus, cartonro cartonro
Gràcies Alejandro ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 13, 2020 4:10 am

alejandro sasplugas escrigué:
Veig que ho he repetit , falta el esquema ara el poso.Telefèric  LGB-3D - Página 2 Dsc05428

Aquest és l'esquema definitiu?, no hi va fer cap modificació?, ho he d'estudiar a fos però hi ha el punt del temporitzador (que és el que m'interessava) que no em quadra.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 13, 2020 6:18 am

Repassant el meu arxiu fotogràfic he trobat fotos de la trobada del 2016 en que hi han unes fotos del telefèric de l'Alejandro que em sembla que val la pena veure-les aquí
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Trobad11

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Trobad10

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Trobad12

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Trobad13
Una foto de família dels que van poder-hi ser.
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Trobad14

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 13, 2020 6:25 am

detall del carro portador de les cistelles, amb 8 rodes.
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Img-2018
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 13, 2020 6:59 am

Ignasi,  com no he tigut cap problema , no he utilitçat mai el esquema , preguntare al que me l ha fet per que m aseguri que es correcte , i ja ho confirmare ,

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 13, 2020 11:53 pm

alejandro sasplugas escrigué:
Ignasi,  com no he tigut cap problema , no he utilitçat mai el esquema , preguntare al que me l ha fet per que m aseguri que es correcte , i ja ho confirmare ,

Alexandre

El esquema està bé, és correcte, i ja he vist el seu funcionament, no queda especificat com funcionen els finals de carrera (quin contacte fan servir)
Fa la inversió de sentit amb dos relés que actuen de inversor de marxa com he fet per la maniobra de les agulles, però ara he trobat la manera de fer-ho més senzillament i no hi ha la possibilitat del curtcircuit accidental.
Penso que el podré simplificar, però m'ha d'arribar els components que he demanat per fer el muntatge i comprovar si estic encertat, en paper em sembla que si.
Una altra cosa que no em queda clar, interpreto que un cop posat el telefèric en marxa ell va fet el seu cicle complet, no veig com es pot parar, en el moment que fa un cicle complet es para? o inicia automàticament un segon cicle?, llavors com es fa la parada? desconnectant la corrent en el moment que fa la parada temporitzada a l'estació?.
Jo he previst que el telefèric vagi iniciant el cicle de manera indefinida fins que tu dones l'ordre de parar llavors ell continua funcionant fins que finalitza el cicle en curs. entenent com a cicle el recorregut que fa la cabina 1 en sortir de la estació inferior, pujar a dalt, fer la seva parada a l'estació superior, tornar a baix i fer el temps de la seva parada. D'aquesta manera queden les cabines sempre al mateix lloc i a punt per iniciar un nou cicle.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 12:53 am

E ls finals de carrera son amb palanca metalica llarga i flexible d uns 4 cm. de llarg , penjats del sostre de la caseta de baix la palanca frega lleugerament la cabina que arriba , i para el motor del aeri.

Respecte a la alimentaçio electrica , el sistema te una entrada fixa a 24 v, CC. pero el motor del aeri va comandat desde el cuadro de mandos amb un regulador clasic LGB  que li dona desde 0 a 24 v. CC.de manera que el pots aturar en qualsevol moment.  Si el deixes posat per ej. a 12 v . ell va fen pujades baixades i aturades  sense parar , i quan en tens prou pares el regulador i punt. ja un pulsador per reiniciar el sistema al costat del regulador de LGB

No se si t ho he aclarit prou , si no ja ho saps .tornem hi !!!
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 4:20 am

Si, si està clar, veig que ho he interpretat bé.
Ja vaig dir que tindria en compte la possibilitat de posar el temporitzador ja que hi dona un funcionament molt més realista, hi estat donant voltes de introduir-lo al esquema que vaig preparar jo que era una mica diferent en el apartat de la inversió de marxa i he anat a parar a la proposta que fa el teu amic, em trec el barret.
Per tant ho faré amb la mateixa filosofia però fent canvis en la inversió de marxa.
Quan tingui l'esquema el penjaré.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 14, 2020 8:32 am

Ja he fet l'esquema elèctric del telefèric, hi ha alguna diferència amb el de l'Alejandro, he seguit el mateix format de esquema i els mateixos símbols per si es vol fer comparativa per comentar-los i debatre la millor opció
Telefèric  LGB-3D - Página 2 Telefz10
Si no es veu clar puc anar posant dibuixos per veure la seva evolució de funcionament en un cicle, considero que en un principi i en estat de repòs la cabina està en la estació inferior just en el punt que no prem el final de carrera, aquesta seria la posició 0 (cero).
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Telefèric  LGB-3D - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Telefèric LGB-3D
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 4Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4  Següent
 Temas similares
-
» teleferic Sant Jeroni by Mikado
» La meva ultima chapusa (reparació funicular aèri, telefèric)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: