TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Ponferrada - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Ponferrada

+7
Sisu
ignasibaga
ODAKIM
TramBlau
fve
MALLET73
alejandro sasplugas
11 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

Ubicació : barcelona
Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2522

Ponferrada - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 8:10 pm

Potser alguns no ho sabeu pero en aquets moments s esta reabilitan part d aquesta linia per explotarla com a tren turistic .Si be. de moment amb traccio diesel ja tenen 3 de les maquines a punt.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 8:13 pm

alejandro sasplugas escrigué:
Potser alguns no ho sabeu pero en aquets moments s esta reabilitan part d aquesta linia per explotarla com a tren turistic .Si be. de moment amb traccio diesel ja tenen 3 de les maquines a punt.

Alexandre

Excelent notícia Alejandro. Les vaporoses van sobreviure alguna d'elles o van ser desballestades?. Ho dic per si mai es podria fer trens a vapor turístics.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 8:26 pm

Si .ni ha alguna al Museu a Ponferrada.pero la iniciativa ara ve de Villablino. no se si arribaran a una entesa .
Son interesos contraposats per el que tinc entes .Com sempre al pais.....sempre cadascu a la seva.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 8:59 pm

alejandro sasplugas escrigué:
Si .ni ha alguna al Museu a Ponferrada.pero la iniciativa ara ve de Villablino. no se si arribaran a una  entesa .
Son interesos contraposats per el que tinc entes .Com sempre al pais.....sempre cadascu a la seva.

Alexandre

Com deia Forges........"país....."
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 10:58 pm

Ja veig que per a gaudir-ne haurem de continuar anant al Harz.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2020 2:18 am

La 31 puja el correu cap a Villablino. Aquí estem just a l’entrada de Matarrosa.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Els més observadors us haureu donat compte de que els carrils es veuen rovellats. Això va ser perquè pocs dies després d’arribar jo, hi va haver un greu accident a les mines. Això va causar que s’aturés la producció de carbó, i en conseqüència deixessin de circular trens de carbó. L’únic tren que circulava aquells dies era el correu. Així doncs, com que el dia abans havia plogut el moment de passar el correu els carrils ens veien així.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2020 2:31 am

Un dia jo estava esperant a peu de via per a fer una foto al primer tren que passés, però de cop i volta varen deixar de circular, i el tren esperat ja no va venir. Tot estranyat vaig marxar, i no vaig trigar pas gaire en saber que hi havia hagut l’accident. Durant els següents dues només vaig poder fer fotos del correu.

Aquí acabo de trobar informació de l’accident, per si teniu curiositat:

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDc Jun 24, 2020 8:29 pm

m'estic documentan amb planell i imatges dels vagons... Wink Wink Wink

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDj Jun 25, 2020 5:34 am

MALLET73 escrigué:
m'estic documentan amb planell i imatges dels vagons...

Espero arribar a temps, abans de que ja hagis acabat de construir el material. Aquí tens alguna documentació que he trobat a la meva biblioteca:

Del meu arxiu: Plano cotxe antic procedent del FC del Bidasoa

Del meu arxiu: Plano Cotxe de tercera classe

Llàstima de que aquest dos són molt grans i no tinc mitjans per a escanejar-los com Déu mana. Amb un bon escaneig es veuria perfecte. Són planos originals del tren a escala 1:20, procedents dels arxius de la MSSP.

Extret del llibre: EL FC DE PONFERRADA A VILLABLINO Y MINERIA EN EL BIERZO de M Alvarez Fdez, Mike Bent, Daniel Perez i Lluis Prieto

Del furgó de bogis no n'he trobat plano de moment, però aquests eren germans d'uns que varen circular per Vascongados, dels que si que tinc esquema. Les mides són similars perquè els vagons són pràcticament idèntics, tret d'alguns petits detalls. si vols, te'ls poso.

Extret del llibre: EL FC DE PONFERRADA A VILLABLINO Y MINERIA EN EL BIERZO de M Alvarez Fdez, Mike Bent, Daniel Perez i Lluis Prieto

Aquesta no recordo de a on la vaig treure. És el mateix furgó, foto de fàbrica, quan va ser construït per al FC del Bidasoa

Aquesta tampoc recordo de a on la vaig treure.

Posats a fer, aquí tens també les tremuges:

Tremuja Mariano del Corral, extret del mateix llibre mencionat abans, dibuix de P Quintana

La mateixa tremuja, plano Mariano del Corral, extret del llibre MARIANO DEL CORRAL, FABRICA DE COCHES Y VAGONES BILBAO-AMURRIO, de Juanjo Olaizola, Mariano Corral Libano, Oskar Ramos Moreno

Tremuja CAF, dibuix Johan Kunst, del llibre EL FC DE PONFERRADA A VILLABLINO Y MINERIA EN EL BIERZO de M Alvarez Fdez, Mike Bent, Daniel Perez i Lluis Prieto

I aquest és el furgó de cua de tots els trens carboners o de mercaderies: Dibuix P Quintana, del mateix llibre:

Les màquines americanes i les Kraus no te les poso perquè ja les tens fetes, però si t'interessa també tinc cosetes de les altres màquines del PV (ex Villaodrid-Ribadeo, ex Bilbao-Durango, així com de tots els tipus de dièsel)

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDj Jun 25, 2020 5:56 am

Carles, si et sents venir un pataflus, al vagó de l'Alberto hi ha una infermera. Very Happy

hahaha humorw

Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 27, 2020 4:53 am

Quines fotods més màques Amadeu!!!  somriu  baba  somriu M'encanta el reportatge i les històries del "reporter"!!! No hem cànsen pas ,ans al contrari!! Xálo moltísim!! Very Happy  Per cert,en hi hauràn mes??Ja frisso!! super12 aplaud aplaud
P.D.:Si no dius que ets tú en la primera foto,m'ho haguèsis semblat,ja que la teva postura corporal,(el teu posat)encara el conserves.Clar que allà tenies 19 anys?? Ha plogut!!
Tornar a dalt Ir abajo
4000Talguera
Trenjardinaire Plus
4000Talguera

Ubicació : Hospitalet de Llobregat
Edat : 47
Data d'inscripció : 12/02/2017
Nombre de missatges : 1243

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 27, 2020 6:09 am

Olot escrigué:
Carles, si et sents venir un pataflus, al vagó de l'Alberto hi ha una infermera. Very Happy

hahaha humorw

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 27, 2020 8:39 am

el terrat de margarit escrigué:
Quines fotods més màques Amadeu!!!  somriu  baba  somriu M'encanta el reportatge i les històries del "reporter"!!! No hem cànsen pas ,ans al contrari!! Xálo moltísim!! Very Happy  Per cert,en hi hauràn mes??Ja frisso!! super12 aplaud aplaud
P.D.:Si no dius que ets tú en la primera foto,m'ho haguèsis semblat,ja que la teva postura corporal,(el teu posat)encara el conserves.Clar que allà tenies 19 anys?? Ha plogut!!

Gràcies. Si que n’hi haurà més. Encara me’n queden unes quantes per a compartir amb vosaltres, i sabent que les esperes, miraré de no trigar gaire.

Si, tenia 19 anys, gairebé 20; ara soc tres vegades més jove, perquè tinc tres vegades vint anys.

Wink

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDg Jun 28, 2020 4:52 am

Avui venen algunes fotos més. Però abans us poso aquest horari de la primavera del 78. Només un any i mig abans encara circulava un mixt! Llàstima que jo ja no vaig arribar-hi a temps. En qualsevol cas l'horari del Correu és el mateix que a l'octubre del 79, quan hi vaig anar per primer cop.

Del tren obrer, en canvi, no en sé res. Crec que tampoc funcionava, o al menys jo no ho recordo.

Com podeu veure, fer el viatge en el Correu era el dia complert (visca!!). Sortint a les 12h (no calia córrer ni matinar per agafar-lo), arribaves a Villablino a les 14:30h. El problema era dinar, perquè només hi havia una hora: a les 15:30 tornàvem a sortir de tornada. L'arribada a Ponferrada era gairebé a les sis de la tarda, que a l'octubre ja és fosc, o gairebé, ja que allà el sol es pont una hora més tard que aquí.

Totes les fotos en color que posi són diapositives. Ja he comentat que no tinc un escàner, i que per això la qualitat de les fotos no és bona. No obstant, les que venen de diapositiva són una mica millors que les de B&N en paper. Per a reproduir-les simplement les he projectat a la paret i les he fotografiat amb el mòbil. Una mica, és com si hagués fet de nou totes les fotos... un viatge virtual de confinament.  Very Happy

Em sembla recordar que aquesta és la única de les diapositives que tinc d'un tren carboner, per allò de l'accident a les mines que va ocasionar que no circulessin trens, tret del correu. Aquest tren el veiem en els voltants de Columbrianos, és a dir que estava a punt d'arribar a Ponferrada.

Aquí tenim el correu baixant amb la 31, amb tota la seva elegància.

Tot i que a l'horari diu clarament que el Correu admet bitllets de 1ª, 2ª, i 3ª, mai vaig veure que cap composició portés cotxes de primera classe, ni tampoc el cotxe saló. Deurien d'acoblar-los si només si es venia algun bitllet (cosa ben inusual en aquelles contrades)?

En aquesta foto veiem que el tren anant en direcció a Ponferrada, i passant per un viaducte que ja hem vist abans des d’un altre angle. El viaducte salva el rierol de Vidulina. Quan l'embalsamen de Bàrcena és ple, l'aigua inunda la llera del rierol, formant un braç del pantà que salva aquest viaducte. El R-8 és el meu. El 600 ja hi era quan vaig arribar, i també s'hi va quedar quan me'n vaig anar.

La foto té poca resolució perquè és una ampliació. Aquí podeu veure la foto original. L
embalsamen era pràcticament buit. Vaig anar em el cotxe fins una mica per sota del nivell normal de l’aigua, que s’aprecia clarament a la foto. No hagués gosat d’arribar-hi amb el meu R-8, si des de dalt no hagués vist el 600. Tot era un fangar, però s’hi podia anar be. Sort d’haver vist el 600.  Very Happy

En aquesta foto feta un altre dia al matí, veiem el Correu ascendent en un altre pont que també creua l’embassament. Quan les aigües són baixes es veu el pont antic per a on passava el tren abans de construir-se aquest pantà.

Una altra imatge del mateix pont, però des d’una altra perspectiva, i amb un tren descendent. Per ser un dels meus primers viatges fotografic-ferroviaris, no està gens malament als llocs a on em vaig enfilar. De vegades, com en aquest cas, ni camí no hi havia per arribar fins aquí!

Deixeu-me mostra-vos na tercera imatge des d'un altre punt de vista, altre cop "per sota de les aigües" de l'embalsamen.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDc Jul 01, 2020 2:22 am

He trobat aquest vídeo que és un programa de televisió Espanyola dels anys 70, dedicat el rius d’Espanya. En aquest cas es tractava del riu Sil. No és un pas un vídeo sobre el tren sinó que tracta del riu i del seu entorn, i per tant inevitablement ens mostrarà com era la vida al voltant del riu a les mines i de refilada s’hi veu el tren, els ponts, la via, els embalsamens, etcètera. L’he trobat molt interessant, i per això us el recomano. Si voleu conèixer una mica la zona de Ponferrada, l’heu de veure:      (Notareu que la música també és molt de l’epoca   Wink  )

A Shay li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 25, 2021 6:11 am

el nom ja ho diu tot!!

salutacions

mallet73

A Olot, TramBlau, Shay, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 25, 2021 6:30 am

Alucinant! Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDl Set 27, 2021 4:13 am

Un interesant enllaç de facebook amb uns quants videos...

salutacions

mallet73

A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDv Oct 01, 2021 3:22 am

Segurament tots sabeu que els amics de ARMF de Lleida trasladen la seva activitat a Villablino , perque la comunitat Lleonesa te el projecte de reactivar part del recoregut del estimat ferrocarril com a tren turistic , Donçs be , despres de ttreballar hi mes d un any i haver restaurat uns quans vehicles , semble que la Comunitat no ha complert el seu compromis , i ARMF es troba en una dificil situacio.
El malefici de tot el que es refereix als ferrocarrils historics  es repeteix un cop mes , veurem en que acaba en aquest cas .  Espero que tot s arregli ......

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises

Ubicació : Logronyo
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1290

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 15, 2022 12:57 am

No recordo si mai s'ha penjat aquest vídeo al fòrum. Per si de cas, trobo que aquest és un bon fil per fer-ho.

A Olot, TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitimeDl Set 19, 2022 7:17 am

Moltes gràcies! Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Ponferrada
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2