TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Ponferrada WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Ponferrada

+7
Sisu
ignasibaga
ODAKIM
TramBlau
fve
MALLET73
alejandro sasplugas
11 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 10, 2020 8:39 am

Abans les coses eren d'una altra manera.

No hi havia les autopistes que tenim ara. Tot eren carreteres i a demés s'havia de creuar les ciutats per dins. Saragossa, Burgos, Valladolid, León... Agafàvem en cotxe i ens tiràvem un munt d'hores per fer el miler de kilòmetres que ens separen de Ponferrada. Però ho fèiem amb tota l'il·lusió, perquè Ponferrada era un dels santuaris del vapor que quedaven, encara.

Te'n anaves per 10 o 15 dies. No hi havia ni mòbils ni internet, o sigui que estaves desconnectat del món. Erets lluny. Per a tenir noticies de la família calia utilitzar el telèfon del hotel, al vespre, o buscar una cabina que moltes vegades s'engollia les teves monedes i al final acabaves sense poder parlar. El jovent d'avui dia no podria suportar una situació similar, però així era la nostra vida abans.

Entre tot això disfrutàves del tren a vapor. El tren de Ponferrada, com la majoria sabeu era un tren construït per el transport de carbó des de les mines de les conques de Villablino fins a l'estació del tren de via ample a Ponferrada. Per llei els trens miners estaven obligats a donar servei de viatgers. Per això hi havia el Correu que feia el viatge de Ponferrada a Villablino i tornada. Un somni per a mi! Precisament el correu, l'últim tren a vapor en servei regular a l'estat espanyol, continuava funcionant mentre el tren d'Alta Velocitat entre Madrid i Sevilla ja havia entrat en servei. La gran modernitat, i la realitat amagada convivent en el país de les contradiccions. Però la contradicció més grossa no és pas aquesta, sinó que ningú hagi fet res per a conservar el tren, malgrat llavors ja hi havia una notable afluència turística procedent d'arreu d'Europa...

Un altre al·licient era el menjar, que per aquelles terres es menjava molt be. Podies parar a qualsevol bar de carretera a l'hora de dinar, que et feien seure en una taula. Ni tan sols et demanaven que volies i ja tenies el primer plat a taula. I no t'ho preguntaven perquè per tothom hi havia el mateix. Quan de primer era sopa, que anava molt be perquè aquelles terres eren fredes (jo sempre hi solia anar cap a l'octubre, i llavors ja començava a fer fred), et portaven una sopera sencera per que et servissis tot el que et calgués.

Una vegada estant a Villablino, vaig veure baixar de la màquina d'un tren que acabava d'arribar, una cara coneguda. Era un membre de la Soci de Barcelona (en Xavier Tomàs) que havia fet el viatge amb el tren en cabina. Cap dels dos sabia que l'altre era allà, i ens varem trobar per coincidència amb gran sorpresa.

Aquesta foto va immortalitzar el moment. De esquerra a dreta en Xavier Tomas, el maquinista Andrés Merino, i jo. Lamento no poder dir el nom del fogoner a la finestra de la màquina, perquè no el recordo.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La màquina 31 era la preferida de l'Andrés. Ell deia que era la millor. El furgó de darrera del tender procedia del FC del Bidasoa, i la màquina havia circulat per els Ferrocarriles Vascongados fins que els varen electrificar.

En Xavier Tomàs em va passar en el seu moment aquesta altra foto en que es veu el meu R-8.

Però devíem estar de costat fent la foto, perquè jo també la tinc.  Very Happy

En aquells viatges vaig fer alguna altra foto, majoritàriament en blanc i negre perquè el color per a mi era un luxe. Aquí en teniu algunes. Són fotografies fetes de les copies en paper que encara tinc. Com que no tinc escàner ho haig de fer així i queden com queden. Tot i aixi espero que us agradin:

La màquina nº 12 i la 31 eren les que solien portar el correu. Deien que eren més ràpides que les altres. Aquí veiem la 12 fent una parada amb un tren de tremuges al seu darrera.

La màquina 31 al dipòsit de Ponferrada fent pressió i acabant de ser carregada d'aigua (ja vessa), minuts abans de ser enganxada al correu.

Bona arrencada puntualment a la seva hora. Aquí veiem la 31 estirant orgullosament el correu en direcció cap a Villablino.

De nou la 31 posant per a mi, entre núvols i fums...

I aquí la tornem a veure com una dama davant del seu tocador. El maquinista engreixa les bieles mentre el fogoner vigila la pressió.

Les altres perles de Ponferrada eren les Baldwin. Aquí en veiem una fent aigua. Aquestes màquines solien estar més per les maniobres, tot i que no era pas estrany veure-les en línia fent algun tren de carbó.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

Ubicació : barcelona
Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2522

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 10, 2020 11:13 am

Bufff !!! m has fet recordar  un temps....... Ara fem les romeries d anar al Harz , pero llavors eren romeries de veritat , com be dius anar a Ponferrada era quasi una heroicitat , pero que a gust ens quedavem, esclar que amb molts menys anys a l esquena , encara que dupto que el jovent d ara tingues el esperit de sacrifici que tot allo comportava . Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Alexandre

Molt bones fotos ,
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 10, 2020 7:44 pm

Dons mira, si hi teniu interès i no us avorreix, encara tinc algunes fotos més per a posar.

(com aquesta d'un tren carboner poc abans d'arribar a Ponferrada, amb la màquina d'aspecte fantasmagòric envoltada de boires i fums)

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 10, 2020 10:26 pm

baba baba baba baba baba baba baba baba baba baba baba

Genial, m'ha encantat i has donat enveja...quant aixó passi et portaré les 2 maquines als ferrocarrils de la Terrassa..per que així rememoris aquells dies...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 66
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDl Maig 11, 2020 6:02 am

Gràcies per les fotos i si en tens més…. a mi no em cansen.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDl Maig 11, 2020 7:49 am

D'acord, vist que us agraden aquí en vénen algunes més. Però em refreda molt veure que no queden be. Si no trobo un sistema millor potser no val la pena.  Crying or Very sad

Entre Columbriano i Ponferrada un carboner a punt d'arribar a terme

A les immediacions de Toreno, la 12 puja un tren buit cap a les mines

Deixant l'estació de Cubillos, de a on sortia el ramal cap a la central térmica (que es veu al fons), enfilant la forta baixada en direcció a Ponferrada

Tot i que el tren anava bastant lent, de vegades encara arribava tard perquè la carretera tampoc era bona. Malgrat a això no em resignava a quedar-me sense la foto. Aquí veiem el correu en un punt indeterminat de la línia.

A només unes desenes de metres de l'entrada a l'estació de Matarrosa hi havia aquest paratge que em tenia el cor robat. El carboner puja buit en direcció a Villablino.

Aquí tenim el correu ja de baixada, en direcció a Ponferrada, poc abans d'arribar a Matarrosa

El correu deixant Matarrosa, en direcció a Ponferrada, ja de capvespre. Al més d'octubre el dia ja escurça considerablement, i més per aquelles longituds, en que hi ha aproximadament una hora de diferència amb nosaltres.

Aquesta en canvi és al matí. El correu acabat de sortir de Ponferrada ha fet ja una parada a Columbriano. Aquí el veiem quan ja deixa aquesta estació.

I per acabar per avui, aquí tenim un carboner que puja passant per un dels viaductes per a salvar el pantà de Barcenas, i concretament per a salvar el rierol de la Vidulina.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDl Maig 11, 2020 8:44 am

Tren Tren Tren Tren Tren aplaud aplaud aplaud aplaud Tren Tren bota bota bota Tren aplaud aplaud aplaud baba baba baba baba baba baba baba

Jo tampoc en canso de veure més imatges...

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDl Maig 11, 2020 8:59 am

MALLET73 escrigué:
Tren Tren Tren Tren Tren aplaud aplaud aplaud aplaud Tren Tren bota bota bota Tren aplaud aplaud aplaud baba baba baba baba baba baba baba

Jo tampoc en canso de veure més imatges...

mallet73
+1

Pere[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 24, 2020 9:39 am

Encara algunes fotos més:

Ambientasso ferroviari al dipòsit de Ponferrada

Maniobrant entre l'estació de Ponferrada i el "lavadero"

I aquesta em sembla que era a Pàramo del Sil, el correu de baixada en direcció a Ponferrada

Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

Ubicació : barcelona
Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2522

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 24, 2020 7:32 pm

Vist avui semble vingut d un altre planeta .La nostra generaçio a gaudit de viure uns canvis tan extraordinaris que fan que sembli imposible el que en pocs anys a evolucionat tot.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 24, 2020 7:56 pm

Totalment cert. Les fotos són fetes al 79, és a dir que ara fa exactament 41 anys. Tinc l’impressió de que els canvis més grans s’han produït sobre tot en les darreres dècades. O és una impressió meva, o els canvis del món s’estan accelerant. El que passava abans en quaranta anys, ara sembla que pot passar en molt menys. Em sembla que el jovent ja no pot tenir l’impressio que teníem nosaltres davant de certes coses o situacions, d’aquell “de tota la vida” o “des de sempre”. I nosaltres descobrim que potser era una sensació enganyosa, per que no hi ha res que duri per sempre...

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDt Maig 26, 2020 5:28 am

Trobo que la qualitat de les reproduccions que he fet amb els mitjans que tinc (és a dir: zero) no són bones. Miraré de tornar a fotografiar totes les fotos.

Mentrestant us deixo un anticip del que pot ser quan arribem a les diapositives:  Wink

Aquesta ultima foto estava feta gairebé amb els cinc sentits, malgrat si es mira ràpid només actua la vista...

Però si us concentreu, potser podreu sentir el soroll del foc i fins i tot la olor del carbó i el greix... això a demés del calor que desprèn... Wink

Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDc Maig 27, 2020 7:45 am

Les l Tren Tren ocomotores es veuen guapes
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDg Maig 31, 2020 7:53 pm

Bon dia cercan la foto misteriosa, he donat amb aquesta web anglesa que parla del ponferrada amb unes imatges molt maques en color...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDl Jun 01, 2020 9:13 am

Moltes gràcies, Carles!! super12

Unes fotos esplèndides.

Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDt Jun 02, 2020 8:58 pm

No puc veure les fotografíes no s'obren al meu navegador. tristonet tristonet
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDc Jun 03, 2020 2:57 am

genial genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDc Jun 03, 2020 8:23 am

fve escrigué:
No puc veure les fotografíes no s'obren al meu navegador. tristonet tristonet

Dons si que curios...jo tampoc...que extranys..l'altre dia les vaig veure totes desde el mateix navegador...!!??

nose nose nose nose computerprobs computerprobs computerprobs computerprobs cassetete cassetete cassetete

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDc Jun 03, 2020 8:41 am

Provar des d'aquesta altra direcció

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDc Jun 03, 2020 9:09 am

TramBlau escrigué:

Provar des d'aquesta altra direcció

Pere

Ara si.

Moltes gràcies Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDl Jun 22, 2020 10:37 am

Foto meva del 1979, tren de Ponferrada a Villablino. Els trens en miniatura s’han de fotografiar des de perspectives que el facin semblar real, i el tren real s’ha de fotografiar des de perspectives que el facin semblar una miniatura.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 12:33 am

hauré de fer una composició per l'engerth amb aquest colors..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 9:14 am

IMpresionant, i les històries que expliqueu...quina enveja.....suposo que em sento com els meus fills quan els hi explico coses de quan era jovenet.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 9:27 am

En altres paraules, vaja, que t’expliquem batalletes de iaios! riuuu

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitimeDt Jun 23, 2020 7:45 pm

No, m'encanten, sobretot em fa molta pena pensar en el que explicaves de que mentre ja hi havia l'Ave encara circulaven aquests trens i, malgrat que hi acudia gent de tot arreu a visitar-los, no es va fer res per conservar-los. No veuen més enllà del seu nas, més pensant que en algunes zones, aquest turisme els hi hagués anat molt bé.
Som un pais de pena, ja pots mirar-ho com vulguis....

A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

Ponferrada Empty
MissatgeAssumpte: Re: Ponferrada   Ponferrada I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Ponferrada
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent