| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|
+30Sisu Shay Christian lluis7 Víctorf mascarat Antic mak(baixa volunt) Jbmarcos MALLET73 Esteve deMilà xavieralv Avet Blau VAY manolo0101 gralla FACTOR didac Antseru Arenales AdminTRENS.CAT peps E4lok ut800035 (†) tram47 TramBlau bantren QUIM Denis66 Olot 34 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Antic mak(baixa volunt) Trenjardinaire
Ubicació : -- Edat : 72 Data d'inscripció : 03/08/2011 Nombre de missatges : 227
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 05, 2012 8:05 am | |
| Amadeu, has de ensenyar-me a utilitzar aquest, emoticona, (es diu així) de la ikurriña, la hi enviaria a un fill que viu a la patagonia argentina, i li faria molta il · lusió. Jo no es manejar aquestes coses doncs l'ordinador ..... justet, justet. Gràcies per endavant, Javier o Xabier, com vulgueu | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 05, 2012 8:55 am | |
| Egun on, Xabier,
acabo d'enviar-te'l per mail.
| |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Jun 11, 2012 10:29 am | |
| Divendres passat vaig tindre la ocasió (i el privilegi) de visitar la Companyia dels Ferrocarrils de la Terrassa del amic Amadeu. No cal dir, que, tot i el permanent estat en obras que ultimament presenta (ell jura i perjura que estarà tot llest per Sant Joan de no se sap quin any ), no deixa d’impactar el poder veure in situ tant magnific circuit, farcit tant de detalls tècnics, com estetics. Quan finalment estigui acavat, ens deixarà bocabadats. Si a sobre, a la visita li sumem totes las explicacions, demos de materials, consells i recomenacions per a la construcció del meu futur circuit, ... i li afegim una petita circulació amb material americà, el resultat no podia ser més afortunat i profitós. Per acabar-ho d’adobar, i sense haber-ho previst, a ultima hora es va presentar la ocasió de fer una visita al magnific circuit d’en Bantren. Que voleu que os digui, que no s’hagi dit (o vist) ja … Aixi que la tarde (nit) de divendres no podía haber acavat millor. Es per tot aixó que voldría agraïr “publicament” la atenció i hospitalitat tant d’en Amadeu com d’en Josep, i fer menció especial per na Montse, dona d’en Josep, per la seva santa paciencia de rebre, tant tard, a la tercera visita del dia ¡! perdó, perdó. Aixi que: Moltissimes gràcies a tots tres ¡! PD: no per no ser vistas, sino perque vaig fer un munt de fotos (a costa de pagar uns elevats royalties) en quan tingui una estona, pujaré algunes d'elles. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Jun 11, 2012 5:27 pm | |
| Va ser un plaer de rebre't. I si l'estona que varem passar, el que vares veure, o el que varem parlar, tan sols una d'aquestes coses t'aporta quelcom, ja em sento satisfet. Al menys, evitar que caiguis en els errors que els altres ja hem caigut. Per cert: - lluis7 escrigué:
- ... Quan finalment estigui acavat, ens deixarà bocabadats...
Si un dia l'acabo, el que em quedaré bocabadat seré jo !! I ara, a veure les fotos, aquestes dels royaltys, que vares fer | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 8:52 am | |
| Amics, De mica en mica he anat reprenent els treballs. Aprofito aquest dies que no fa calor i es treballa molt a gust. Primer vaig acabar els suports per les portes de l'estació exterior: Després varen venir els professionals de l'alumini i em van instal·lar les portes. Com podeu veure les vies de l'estació inferior, Puig-Oriol, seran perfectament accessibles Els vidres dels miradors de l'estació ja estan posats Les rajoles de les finestres dels túnels també estan posades I per acabar, avui petita correcció d'una pendent que no havia estat correctament anivellada Com veieu, el Sant Joan de l'inauguració es va apropant. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 9:04 am | |
| - Olot escrigué:
- Amics,
Com veieu, el Sant Joan de l'inauguració es va apropant.
Com serà la inauguració, amb tall de cinta o amb llançament d'ampolla de cava per allò que és Sant Joan? T'està quedant Ja has resolt com serà el pont elevadiso? Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 9:09 am | |
| Hi podria haver les dues coses. Està per decidir, igual que el pont, que el deixo per més endavant. | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 9:27 am | |
| Jo escolliria la cinta, el llançament d'ampolla a més de que pot produir desperfectes en la instal·lació a més de que és un malbaratament si a més és plena Pere | |
|
| |
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:06 am | |
| - TramBlau escrigué:
- Jo escolliria la cinta, el llançament d'ampolla a més de que pot produir desperfectes en la instal·lació a més de que és un malbaratament si a més és plena
Pere jo també voto per la cinta !! el cava, si de cas, ens el vebem | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:16 am | |
| Tranquils; encara falta. | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:18 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:28 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:34 am | |
| vaig tindre ocasió de veure alguna de las ultimas novetats a la visita del divendres passat, i penso que ens mostren una bona avançada del que encara ha de vindre. i com dels avenços en las feinas, ja t'encarregaras tu, Amadeu, de posar-nos al dia, he pensat (amb el teu permís i per tal de no pagar massas royalties) en pujar algunes fotos dels detalls tecnics i "vistas" que em van deixar bocabadat. alguns exemples de material rodant i "escenaris" un gran detall el tindre la paciencia en fer rodar material americà, que es el meu preferit. gràcies, gràcies i uns quans detalls tecnics. renoi, sobren las paraules ... aquest racó em te enamorat espero que t'agradin i que t'animin a tirar endevant, ... que nomes queden dues setmanes per Sant Joan !!! PD: demà miraré de pujar las fotos del circuit d'en Josep, que també em vol fer pagar drets d'autor !! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:44 am | |
| Be, espero que aviat rebré la transferència bancària. Moltes gràcies per les fotos, Lluís. Sempre és agradable de veure-ho des del punt de vista d'una altre persona. L'hi dóna un altre aire. | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 7:35 pm | |
| Molt bones fotos salutacions PEP | |
|
| |
Ubicació : -- Edat : 72 Data d'inscripció : 03/08/2011 Nombre de missatges : 227
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Jun 12, 2012 10:57 pm | |
| Gràcies per les fotos companys, ia tu Amadeu, això teu no té qualificació, que passada de treballs. Un envejós, Mak. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 12:26 am | |
| Amadeu, pots fer 5 cèntims de com has fet el relleu de les parets i arcades a dins de l´estació simulant els totxos?. Em sembla brutal. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 3:18 am | |
| Gràcies per els vostres comentaris. Gràcies Xabier. Em sento afalagat. - Sisu escrigué:
- Amadeu, pots fer 5 cèntims de com has fet el relleu de les parets i arcades a dins de l´estació simulant els totxos?.
Em sembla brutal. Naturalment. Les parets són fetes de guix, a partir d'un motlle. Em vaig inspirar en les rajoles d'estacions subterrànies de Barcelona, tipus Gran Metro, o del tren de Sarrià. Veiem un exemple per si algú no les coneixia (estació de Plaça Catalunya, a Barcelona): Aquí veiem unes imatges de la construcció dels motllos. El primer mur que vaig fer era aquest, que era completament pla: Així va ser la construcció del motllo per aquest mur pla. Es pot veure que utilitzo un plàstic per decorat de trens amb imitació de teules (marca Noch), que en realitat es ven per a posar a lloc i construir sostres directament amb ell. Jo l'utilitzo com a motllo per donar la forma de les meves rajoles de ceràmica. L'estructura del motllo és de contraplacat, i es subjecte amb cargols a fi de poder muntar-lo i desmuntar-lo tans cops com sigui necessari, i així poder reutilitzar-lo varies vegades. Una cinta adhesiva priva de que el guix s'enganxi amb la fusta I al costat contrari de la paret una capa llisa de plàstic per a donar una base ben plana. finalment el motllo és collat i s'ompla de guix per la part superior, a on no hi ha tapa. Un cop sec el guix, es desmunta el motllo i s'extreu el mur. En la foto ja l'havia patinat i tot Per els murs en forma d'arcada el motllo és una mica més complexe, però no pas difícil. Si ho vols, aquest vespre en puc mirar de posar-te'n alguna foto. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 6:04 am | |
| Genial mur i genial tutorial per fer-me un d'igual. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 6:38 am | |
| Em trec el barret, el resultat és fantàstic. Pots posar totes les fotos que vulguis. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 7:58 am | |
| - Sisu escrigué:
- ...Pots posar totes les fotos que vulguis.
D'acord. En el seu moment no les vaig posar per no avorrir-vos. Però si interessa, dons aquí estan: Tal com deia, el motllo per les arcades és una mica més elaborat, encara que és el mateix sistema. El motllo és més gruixut que l'anterior, a causa de la corba de la paret. Per a la corba hi vaig fer uns nervis. Aquí ja estan platejats. Els nervis han de donar la corba de la paret. Aquí ja estan ajustats. De mica en mica vaig anar muntant el motllo. Primers nervis posats a lloc. Tots els nervis muntats Presentació i tall a mida del plàstic Noch Corbat i fixació A continuació vaig fer les arcades per el mateix sistema. I aquest és el resultat: Llavors, a fer més peces: Plantejament d'accessoris Plantejament de varies peces sobre la taula i encara que sobre la taula també, l'inclinació ja em donava idea del resultat final | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 8:06 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 8:19 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dc Jun 13, 2012 8:45 am | |
| | |
|
| |
| |
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
| |
|
| |
| Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] | |
|