El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Provisional Dc Des 02, 2020 6:07 am
Acabant detalls del vagó amb el que vaig iniciar aquest fil:
En aquest cas he provat un sistema que per a mi és nou: Chipping de Vallejo. La veritat és que en els vídeos de tutorials que es troben per Internet sembla molt fàcil, però a mi no m’ha quedat igual. No és ni de bon tros el que jo volia fer. No obstant, com que tampoc em sembla que estigui malament del tot, així es queda. La propera vegada potser sortirà millor.
El marcatge de vagons per tampó tampoc em desagrada. Caldrà, però, agafar hi practica.
A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Des 02, 2020 6:38 am
Carai Amadeu..dons jo ho trobo genial!! te aquest efecte de rovell i pintura saltada
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Des 02, 2020 7:31 am
Ha quedat molt ,molt bé
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Des 02, 2020 10:12 am
El marcatge de vagons per tampó tampoc em desagrada. Queden molt bé. Aquest tamponat dóna una textura que sembla fet amb trepa i brotxa,suposo que als tallers del tren real ho devien fer així. salut !
OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Des 02, 2020 11:31 pm
Doncs aquests portons metàl.lics els veig molt bé. Pintura saltada i amb decoloracions. En alguns punts, incipients encrostonaments de rovell... està molt bé.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dj Des 03, 2020 2:54 am
Home, vist així ja em sembla millor. La veritat és que no tenia present de que hi havia fet tantes coses!
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dj Des 03, 2020 3:01 am
TOG escrigué:
El marcatge de vagons per tampó tampoc em desagrada. Queden molt bé. Aquest tamponat dóna una textura que sembla fet amb trepa i brotxa,suposo que als tallers del tren real ho devien fer així. salut !
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dl Feb 01, 2021 11:29 am
Avui m'he deixat vèncer per la temptació. Ho confesso.
Però ja no m'he pogut aguantar més i se m'ha escapat. Cert: vaig prometre que no tornaria a començar res mentre no hagués acabat tots els vagons que tinc a mig fer... però... ja fa dies que tenia la idea al cap i la creativitat anava creixent, creixent, creixent, creixent, creixent... i és clar, ja no hi cabia a dins del meu cap, i per això ha acabat sortint, volgués o no.
I com que a demés tenia tots els ingredients... ! (Un furgó Toytrain, una garita alta LGB, amb les seves portes, molles i també el seu sostre, plàstics evergreen...)
Aquest és el vagó que ha rebut. Com podeu veure és sense decorar.
Desmuntat el sostre i el bastidor quedava així
Aquí he començat a tallar. L'eina culpable es veu mig amagada sota la caixa del vagó.
L'objectiu era canviar aquest tester per a suprimir-ne la porta, el tub i altres prominències, a partir d'ara inútils, en el cas d'aquest vagó.
Aqui ja veiem la paret del tester separada de la caixa per sempre més.
Amb evergreen he fet un tester nou. Aquí ja es veu posat a lloc i encolat.
El següent pas ha estat tallar el sobrant del sostre, que era la part que cobria el balconet.
A continuació he tallat fent cabuda per a la garita, tant al tester com al sostre
La garita col·locada a lloc
Com que feia molt bon dia, no me'n he estat de fer-li una foto
Més tard li he posat uns graons de llautó que em sobraven d'una altra construcció anterior, i els suports que "aguanten" la cabina.
Aquest és l'estat actual del vagó. Tot els treballs han estat fets avui, en un sol dia. Ara només queda enganxar tots els agafadors i passamans, el volant de frenat, muntar les portes i poca cosa més.
... I mira, ves per a on, ja tinc un altre vagó més en espera per a pintar!!
A MALLET73, TOG, Mitjans y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dl Feb 01, 2021 9:03 pm
Una pregunta, ja fa el gàlib?..veig la garita molt alta respecte el sostre del vagó!!
salutacions
mallet73
Sonderzug Trenjardinaire
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dl Feb 01, 2021 11:01 pm
No sé si te la mida de gàlib adequada, però es molt bonic com ha quedat. Els teus treballs de "poca monta" em fan pensar en com serien els de "molta monta"
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dl Feb 01, 2021 11:40 pm
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dt Feb 02, 2021 1:51 am
Gràcies nois, sou molt amables.
MALLET73 escrigué:
... Una pregunta, ja fa el gàlib?..veig la garita molt alta respecte el sostre del vagó!!
Carles!!! Tu també... quines preguntes de fer!?!? Però home! Que no em coneixes!?!?
Naturalment que farà el galib!!!
La garita està posada a la mateixa mida justa, respecte el sostre, que el vagó tancat de LGB amb garita alta. Segurament el que tu veus és un efecte òptic degut a que el vagó Toytrain és molt més petit que els de carga grossos. Per això la cabina es veu més grossa en aquest vagó. Però tot va sota norma, i com Déu mana. Encara, si m’haguéssis dit que només te un enganxall, i que encara no el porta doble ... però com que no has vist l’altre enganxall.
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dt Feb 02, 2021 8:00 am
No, no, Joan. És pura coincidència. Ja feia molts dies que ho anava incubant. En realitat no sé de on em ve la inspiració, segurament algun dia vaig veure alguna cosa que m’ho devia suggerir, però no tinc ni idea de que és el que em va inspirar.
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dt Feb 02, 2021 12:10 pm
El vagó ja està pràcticament acabat.
MALLET73 escrigué:
...veig la garita molt alta respecte el sostre del vagó!! ...
Tot i que no hi ha problemes de gàlib, crec que tens raó: la cabina es veu molt alta. Ha de ser un efecte òptic, però ara cada cop que la miro ho veig més: estèticament no queda pas bé.
Aquesta és la prova de que deu ser un efecte òptic, ja que des d'aquesta perspectiva es veu ve.
Serà el color blan? serà la mida del furgó, que és molt més petita que els altres vagons que tinc amb garita alta?
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dt Feb 02, 2021 7:03 pm
Gràcies, Joan, però des de que m’ho ha dit en Carles que ho veig malament... i ara per molt que em digueu el contrari, encara que fos per contrarrestar L’efecte del seu comentari, no serveix per a res. Quan el dentrific surt del tub, ja no hi ha manera de tornar a ficar-lo a dins.
TOG escrigué:
Ara començo a entendre el treball de poca monta ...
No, no hi té res a veure... quan vaig comprar aquest furgo a l’Agost del 2019, juntament amb un altre d’igual, ja ho duia de cap. A demés, de fet, el furgó que era inicialment ara passa a ser un mercaderies tancat. Fins hi tot ha sofert un canvi de numeració, ja que com a furgo era el D-8 i ara serà el H-153.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Feb 03, 2021 9:45 am
La cabina és LGB i el vagó Toytrain, aquí és on hi ha el efecte óptic, els vagons LGb son molt més grans que els de Toy. Per altra banda la cabina porta un encaix per endinsar-se a la caixa del vagó, per tant l'alçada ja ve predeterminada. Que també es podria modificar si es volés.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Feb 03, 2021 10:24 am
Es podria deixar més avall, ajustat a la finestra i potser desapareixeria aquest efecte...
Assumpte: Re: Treballs "de poca monta" Dc Feb 03, 2021 12:34 pm
ignasibaga escrigué:
La cabina és LGB i el vagó Toytrain, aquí és on hi ha el efecte óptic, els vagons LGb son molt més grans que els de Toy. Per altra banda la cabina porta un encaix per endinsar-se a la caixa del vagó, per tant l'alçada ja ve predeterminada. Que també es podria modificar si es volés.
Si; si ho hagués vist abans hagués posat la garita una mica més baixa, així possiblement hagués pal·liat aquest mal efecte. El problema crec que és perquè sobre-surt massa i es veu molt respecte al vagó Toytrain, ja de per si petit, a sobre retallat. Però ara no tinc ganes de fer una rectificació tan profunda.
Mitjans escrigué:
Es podria deixar més avall, ajustat a la finestra i potser desapareixeria aquest efecte...
Si, alguna cosa així estic pensat de fer, però sense abaixar la garita, tal com deia. M'estic pensant si tallo la cabina per el mig i la torno a enganxar suprimint un petit tros en alçada, o si potser canviant el sostre a dues aigües per un altre corbat. Qui sap, potser amb això ja seria suficient per a canviar l'efecte visual.
Avui he fet unes comprovacions visuals coparatives amb les altres cabines que tinc:
La que ens ocupa
La versió LGB, que ara la veig molt alemanya...
I el vagó al que li vaig fer una garita de Catalans.