TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

El porta-cotxes de FGC (Ignasi)

+4
MALLET73
Mitjans
Olot
ignasibaga
8 participantes
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Empty
MissatgeAssumpte: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDs Des 07, 2019 11:39 am

També va ser una de les novetats presentades a Bagà.

Aquest projecte neix del treball començat per en Joan Mitjans sobre aquest peculiar vagó porta cotxes, em va agradar molt aquest projecte i com ho va plantejar ( com la gran majoria dels treballs que ens ha ensenyat), vaig seguir el projecte fins que el va aturar, però hi tenia una visió diferent de com fer la unió entre vagons en que feia recaure el gir de les unitats sobre els eixos del bogi intern, mentre jo veia que seria millor fer el gir sobre el centre del bogi, aquesta petita diferència d'opinió em va engrescar a desenvolupar la meva idea.
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Porta-10
No hi havia masses fotos ni plànols i per tant poques mides i molt desconeixement de molts detalls, però la idea bàsica si que la tenia. el vagó porta-cotxes és un vagó compost de plataforma continua i dos sostres, hi ha dos tipus de vagons, un que està compost per les dues unitats extremes y sis vagons composts per sis unitats dues extremes i quatre intermedies que son un pel més curtes que les extremes
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) 20190910
Vaig començar el projecte fent una plataforma continua i articulada sobre uns bogis de bisell de Playmobil, perquè les rodes eren més
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00014
petites i podria permetre que el pis del vagó anés a un nivell més baix, el problema de la plataforma continua és la unió de les dues plataformes que descansen sobre el mateix bogi, això ho vaig solucionar acabant les plataformes en semicircumferència que tingui el
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00013
diàmetre sigui la amplada del vagó i el centre coincideixi amb el centre del bogi, llavors fem les plataformes amb dues planxes de 3mm cada una, a part de donar més consistència a la base el fet és que cada una de les peces per extrem hi té la mitja esfera i per l'altra l'hi traiem aquesta mitja esfera, quan solapem les dues peces però de manera oposada ens queda que la mitja esfera de baix coincideixi amb
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00112
la mitja esfera negativa i que permet que una plataforma descansi sobre la que al davant.
Com sempre en mi a cada pas proves de circulació en circumstàncies extremes, el prototip estava muntat de manera precària però va funcionar molt bé, va quedar parat per falta de mides clares i la desconeixença de molts detalls, fins que un dia en una visita d'en Carles en que l'hi vaig mostrar em va dir que estaven molt fora de mides, llavors vaig refer el projecte.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDs Des 07, 2019 8:07 pm

Tal com et vaig dir, aquest tipus de material no m’ha cridat mai gaire l’atenció. No obstant, en llegir les teves explicacions, una vegada més, el fas interessant. Ara lamento no haver-me’ls mirat millor.

Em pregunto si aquests vagons poden assumir una curba posada just davant d’una contra corba, tal com fem sovint amb els canvis d’agulla a l’entrada d’una estació, per canviar d’una via a una altra.

I encara em pregunto més com superen un canvi de rasant.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 5:07 am

Olot escrigué:
Tal com et vaig dir, aquest tipus de material no m’ha cridat mai gaire l’atenció. No obstant, en llegir les teves explicacions, una vegada més, el fas interessant. Ara lamento no haver-me’ls mirat millor.
 A mi en un principi tampoc em cridaven l'atenció, en Joan amb el seu projecte em va despertar que podia ser un bon repte a dur a terme per ser totalment diferent a el que havíem fet fins ara. Era barrejar el projecte d'en Carles amb el Talgo passat als Catalans

Olot escrigué:
Em pregunto si aquests vagons poden assumir una curba posada just davant d’una contra corba, tal com fem sovint amb els canvis d’agulla a l’entrada d’una estació, per canviar d’una via a una altra.
 Ja he comentat que el prototip el tenia fora de mides, però ara si que està a mides exceptuant l'amplada, és una mica més estret que l'original ja que sortiria de galga per circular per els nostres circuits, la documentació definitiva per poder fer-los me la va facilitar en Ramon Pont i em va comentar que quan van arribar al entrar-los al taller per fer la primera revisió van haver de desmuntar els protectors del personal perquè no passaven.
 El vagó funciona correctament en corba continua de R2, no hi ha problema per passar per les agulles de R1 si no son continues, no he detectat cap problema en corba i contra-corba, a Bagà va funcionar arrossegat per diferents màquines fent maniobres de aparcament no va patir cap descarrilament, ni un.

Olot escrigué:
I encara em pregunto més com superen un canvi de rasant.
 En el meu circuit hi han petits canvis de rasant, però el canvi fort el fa en el moment de treure'l i ficar-lo a la seva caixa. Aquesta fa 150cm de llarga i alberga mig vagó (tres elements) la base de la caixa fa 1cm de gruix, vaig fer una petita rampa encarriladora per passar amb facilitat de la caixa a la via i viceversa, en canvi de rasant és considerable i passa sense problemes, en Joan n'és testimoni. però em sembla que ho veurem en detall quan arribi al seu punt.

Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dg Des 08, 2019 11:06 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 6:41 am

Un cop ja vaig tenir mides fiables vaig veure que el vagó portava set bogis normals, per tant vaig substituir els de Playmobil que els vaig destinar a un altra projecte conegut per vosaltres, el tren miner
https://trenscat.forosactivos.net/t2806-un-tren-miner
primer vaig muntar els dos bogis extrems del vagó posant una tira de 5x10mm a tota la llargada de cada element centrat i per sota la caixa, perquè actuï de nervi mentre fem proves, a més que també actua de topall pels bogis, perquè no girin en rodó
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00114
els bogis interiors els hem tallat el porta-enganxall, queda fixat a la part de la base del vagó que té punt rodó per la banda de sota de la plataforma, per lliurar el moviment de les rodes hi hem de posar uns gruixos que aprofitem per encabir un tub roscat de 6mm que queda enganxat amb loktite a la base, el bogi es colla amb una femella que li dona llibertat de moviment per adaptar-se a les irregularitats de la via.
 A la foto també podem veure l'altra part de la plataforma contigua en la que veiem que la part inferior té el semicercle negatiu i a la superior el simi-cercle positiu amb petit cercle de 3mm de gruix i al centre un petit eix de 3mm de diàmetre, que senzillament encaixarà per gravetat dins el tub de 6mm del vagó anterior, fet que permet tots els moviments necessaris per una bona circulació
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00115
un cop encaixat els dos elements veiem que entre els semicercles hi ha una petita distància que ens garantirà el poder fer els girs i els canvis de rasant, el nervi central de ambdós elements ens assegura que el bogi no giri en rodó
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00113
per la banda superior de les bancades veiem que la base que porta el bogi hi ha el tub roscat on hi encaixarà la següent plataforma
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00116
que un cop encaixades queda una superfície diàfana que permet el pas de una plataforma a l'altra sense cap dificultat, a més que permet el gir del conjunt, també hi ha una petita distància entre les dues per poder facilitar tots els moviments
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00211
un cop tenim muntades les dues plataformes extremes ja comencem les proves de circulació per poder anar corregint els possibles problemes que van sorgint a cada pas, a cada element que anem fent va acompanyat de les proves pertinents, cada unió de plataformes porta la numeració per muntar-les sempre iguals
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00210
fem una matriu de una meitat del lateral de un element intermedi allargat una mica per cada extrem per ajustar millor, val més tallar que afegir
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00213
dibuixem amb la matriu un lateral, d'aquesta manera és com sortiran més iguals, hi haurà petites diferències pròpies del fet a mà
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00212
també tallem unes tires per reforçar la unió entre els laterals amb la bancada i el pis superior
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00214

El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00215

El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00216
els laterals van encolats a la bancada pel pis inferior per donar consistència al conjunt, el pis superior ha de ser desmuntable per poder posar i treure els cotxes
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00217
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 8:01 am

ignasibaga escrigué:
... el canvi for el fa en el moment de treure'l i ficar-lo a la seva caixa. Aquesta fa 150cm de llarga i alberga mig vagó (tres elements) la base de la caixa fa 1cm de gruix, vaig fer una petita rampa encarriladora per passar amb facilitat de la caixa a la via i viceversa, en canvi de rasant és considerable i passa sense problemes, en Joan n'és testimoni. però em sembla que ho veurem en detall quan arribi al seu punt.

I dons, no tens cap vídeo dels vagons entrant o sortint de la caixa per aquesta rampa d'accés? Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 11:15 am

Olot escrigué:

I dons, no tens cap vídeo dels vagons entrant o sortint de la caixa per aquesta rampa d'accés? Very Happy

No, tant sols tinc fotos, com en aquesta en el moment de fer proves per si funciona correctament abans de tancar la caixa
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01310
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 11:17 am

Gràcies !!

Very Happy

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 12:49 pm

Estic encantat amb aquests vagons. El que jo no he pogut fer per manca de temps i espai, l'Ignasi ho ha fet amb molt bon resultat!

Veient-lo en directe he de dir que m'ha semblat molt ferm (El meu, desant-lo i traslladant-lo d'un lloc a un altre ha sofert alguns trencaments i desperfectes)

I tot i que pesa força, no vaig veure que a les diverses màquines els costés moure'l.

Quedo a l'expectativa de la resta del procés, perquè segur que veig detalls que en el moment que l'Ignasi me'ls anava a ensenyar, no recordo qui em va distreure i m'ho vaig perdre.

Gran feina!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 8:16 pm

Mitjans escrigué:
... no recordo qui em va distreure i m'ho vaig perdre.

...

El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Aa_52210

El mòbil, Joan, segurament va ser el mòbil...

riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 8:19 pm

No no... l'Ignasi em volia ensenyar parts mòbils dels vagons i algú em va venir a buscar en aquell precís moment... nose

Per això espero les següents explicacions. Ara no marxaré pas..!
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDt Des 10, 2019 5:48 am

Continuant amb la construcció un cop posats els dos laterals als elements interns ja tenen consistència d'estructura i tot i la llargada ja no es deforma al posar-hi pes
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00310
ajustem els punts de unió en el pas per les agulles de R1, però el punt crític és un tram de R2 continuat que m'ha donat basta feina
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00312
ja podem començar les proves en càrrega
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00311
a la vegada posem provisionalment una placa per fer pis superior, per analitzar el seu comportament, els elements del vagó son molt lleugers de pes, el pes del tren vindrà donat per els cotxes que son metàl·lics i n'hi trenta i la meitat van a una alçada considerable
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00313
al circular a velocitat més aviat alta es veu que el pes dels cotxes del pis superior domina una mica en les corbes. El pis superior no pot anar enganxat a els laterals per poder manipular en el pis inferior per posar o treure cotxes, això em porta a fer uns nervis interiors als laterals posant un passamà de 2x4mm de forma que els muntants tindran forma de T i tindran més consistència, a més de posar tres llengüetes amb un furat de 3mm a cada banda on hi encaixarà la planxa del pis superior assegurant que no es mourà amb el moviment del vagó i reforçarà la estruxtura
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00315
també comprovem el gàlib del tren
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00314
per fer els laterals dels elements extrems fem servir la plantilla que teníem per fer els elements interiors i en fem una de nova per la part del extrem i que així ens surtin el més iguals possible
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00316
els muntem a les bancades que ja tenim fetes, els pals grocs que e veuen a la foto és una primera prova de fixació del cotxes que desprès vaig desestimar
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00410
preparem la base del pis superior que ha de ser igual a la del pis inferior, però en aquest cas no portarà cap eix de gir, tant sols aniran una sobre la anterior, però si que ha de respectar el eix de gir dels elements
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00411
fem la rampa d'accés al pis superior que mirarem de que sigui funcional
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00412
ajustaments de gir en el tram de R2
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00413
les proves amb el tren complet les hem de fer amb una màquina grossa, la Shoëma patina tot i que porta plom fins a les orelles
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00510
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDt Des 10, 2019 5:54 am

Jo en el seu moment ja em vaig quedar sense paraules!! els Adjectius ....Brutal, magnific, Genial...es queden curs!!

moltes felicitats!!! una feina faraonica! tota estudiada!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDt Des 10, 2019 11:10 am

applaud

La rampa funcional és el que em vaig quedar a mig veure...
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1260

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDc Des 11, 2019 7:56 am

super12 super12 super12
Magnífic material per a la 254 !!!

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDc Des 11, 2019 9:36 am

KTK escrigué:
super12 super12 super12
Magnífic material per a la 254 !!!

Xavi KTK

La d'en Joan ja l'arrossegat, però hi faltava una mica de pes. La nostra ja estic passant mides per posar el projecte en marxa tant aviat com podem.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDv Gen 17, 2020 5:39 am

Ja ha passat un mes i no he fet res, com a bon jubilat no m'atrapo la feina, cada vegada soc més curt de jornal.
 Però hauríem de continuar com i perquè he fet així el porta-cotxes.

Estàvem en les proves de tots els elements en R2 continu, ara arriba el moment de distribuir els cotxes a cada nivell. Hem sembla que ja hem comentat el perquè hi he posat R-8 en lloc de cotxes Seat i més actuals, senzillament per qüestió de preu, aquests cotxes son a escala 1/24 i cada un d'ells val uns 25 € exceptuant el primer que és de promoció que no arriba als 7 € que és aquest R-8, hi caben 30 cotxes, per tant el pressupost és un condicionant.
 Distribuir els cotxes de manera regular suposa que alguns d'ells quedin entre dos elements, fet que també passa en la realitat, tenint en compte que la llargada del vagó és de 3 metres l'hem de poder dividir amb facilitat, he pensat diferents maneres de posar els cotxes en el vagó perquè quedin estables a la marxa del tren però que es puguin treure. Finalment he optat per la solució que passo a explicar, perquè els cotxes es puguin tenir estabilitat i permetin el gir en les corbes els fixem amb uns pius que aniran fixats en els cotxes i encaixaran ens uns forats fets a la plataforma del vagó, perquè cada cotxe es pugui posar en qualsevol lloc del vagó hem de fer una galga perquè els pius que fixarem als cotxes coincideixin amb el forats de la plataforma.
 Així la galga és una tira en que hi ha un piu i un furat, per marcar la posició en la plataforma fem un furat en el lloc a on ha d'anar el eix davanter del cotxe, hi posem la galga i podem fer el forat del eix del darrera
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00513

per posar els pius en els cotxes hem de fer una segona galga, que consisteix en una planxa amb dos furats amb la distància correcta,
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00512

a on hi posarem els dos pius que volem muntar en el cotxe
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00511

llavors hem de desmuntar tots els cotxes per fer els dos furats fent servir la galga
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00415

posem la base del cotxe a sobre la segona galga i presentem els dos pius que hi han d'anar
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00515

que els he fixat fent servit llimadura de resina amb locktite
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00514

tornem a muntar el cotxe i aquest és el aspecte que tindrà, els pius sobresurten una mica a l'alçada de la roda però queden amagats al seu darrera
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00516

de manera que un cop posat el cotxes al seu lloc els pius no es veuen
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00517

Les escales laterals per accedir al pis superior son en 3D gentilesa d'en Carles, gràcies
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00610

preparatius de muntatge del sistema de elevació de la rampa del pis superior
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00611

que serà semi-actiu, vull dir, que en la realitat el mecanisme funciona amb un torn a maneta, jo hi he posat una goma extensible que permet el moviment de l rampa però la manté en la posició elevada
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00710

a la vegada comencem a fer les portelles abatibles que permeten el pas de un vagó a l'altra
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00711

aquestes portelles les fem abatibles realment
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00712

el topall és el normalitzat en el meu tren CGFC no FGC  Rolling Eyes  Rolling Eyes  Rolling Eyes
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00810
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDv Gen 17, 2020 5:49 am

formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable 10 10 10 10 10 10 10

ha estat un plaer colaborar Embarassed Embarassed Embarassed angell angell Wink Wink Wink

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDv Gen 17, 2020 6:28 am

Tren applaud applaud applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial genial genial

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDv Gen 17, 2020 7:10 am

Trobo que és una gran feina. A més, en no haver pogut fer el meu, m'omple de satisfacció, talment com si m'hagués fet jo. M'encanta, Ignasi! super12
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1579

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDv Gen 17, 2020 8:46 am

BRUTAL ........
no cal dir res més
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDs Gen 18, 2020 7:58 am

Seguim amb les reixes antivandàliques. Son un element que taparan en bona part la visualització dels cotxes, però el vagó perd bastant el el seu sentit sense elles.
Fem servir la galga que em fet per els laterals dels vagons, fem servir una planxa de PVC espumat de 1mm de gruix  on hi dibuixem un marc de 3mm de gruix, aquest marc ha de quedar separat de la obertura a cobrir 1 mm en tot els seu entorn
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00813

enganxem tela mosquitera al marc i per l'altra banda hi encolem passamans de PVC espumat de 3x1 mm que fem tallant-los de una planxa de 1mm de gruix
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00812

per mantenir la distància de 1mm entre el lateral de vagó i la reixa hi posarem un tros de coberta de fil elèctric
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00811

passarem una agulla entre les dues peces del marc i posarem el separador que hem fet amb la coberta de cable elèctric abans de clavar la agulla al muntant del lateral del vagó
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00814

posant-ne en les cares de la reixa de manera que aquesta no es pugui moure a un costat i a l'altra
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00815

mentre fem això els mòduls del vagó passen pel taller de pintura
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00910

Un cop queda clar el procediment a seguir per fer les reixes ens preparem per treballar en serie, les obertures dels muntants ni ha de diferents mides però repetitives al llarg de tot el vagó, però les coses fetes a mà tenen petits problemes que sumats poden ser maliciosos, vull dir, hem fet servir una matriu per dibuixar els laterals dels vagons i hem tallat aquestes obertures amb el bisturí, vol dir que podem tenir petites diferències al dibuixar i al tallar, llavors per evitar això tallarem les peces per els marcs de les reixes segons la matriu i tantes peces com ens han de fer falta. Però també hem de numerar els mòduls del 1 al 6 i les obertures de cada mòdul del 1 al que sigui ja que no tots els mòduls tenen el mateix número de obertures.

agafem una de les peces tallades i l'ajustem a la obertura a on ha d'anar la reixa
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00913

dibuixem la separació i els marc de 3mm
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_00914

tallem el marc i l'enganxem a la mosquitera, tenint en compta la posició del filament del reixat
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01011

mentre una reixa es va assecant en comencem una altra
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01015

quan una reixa està acabada la numerem per saber a on ha d'anar muntada exactament, mòdul 3, reixa 3
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01012

i ja pot passar a la espera de la fase de pintura
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01014

pintades i a l'espera de que quan estiguin seques del tot
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01017

hi posem les agulles que calen amb els seus separadors
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01016

i ja les podem muntar
El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01018

El porta-cotxes de FGC (Ignasi) Pc_01019
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1260

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDs Gen 18, 2020 11:41 am

super12 super12 Exel·lent

Salut

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitimeDs Gen 18, 2020 12:46 pm

Una gran feina super12 Molt interessant la tècnica de separadors amb funda de cable. study
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: El porta-cotxes de FGC (Ignasi)   El porta-cotxes de FGC (Ignasi) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

El porta-cotxes de FGC (Ignasi)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1