El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Ds Abr 04, 2020 10:27 am
Caram, quina filigrana!
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dg Abr 05, 2020 1:38 am
És fusta, vaig fer una prova a veure si funciona el làser amb mesures inferiors a 1,5 mil·límetres, per a algunes cosa he pogut fer el que volia, com és el cas de les baranes i d'alguna peça petita, com aquests angles. La fusta té 1,2 mm i és de les més dures
Ara ja estic fent els frontals de les jardineres, cada jardinera té dos frontals, un que no permet el pas entre elles i l'altre si
Pere
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dl Abr 06, 2020 2:47 am
Avui he mirat el material de llautó, i veig que em faltés una mica per als tramvies, els focus superiors i escuts, els enganxalls tramviaires els tinc. En comptes de pantògraf li posaré una lira, m'agrada més per a aquest tramvia
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dl Abr 06, 2020 6:27 am
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dj Abr 09, 2020 12:37 am
I són molt millorables en disseny, però això ho veig ara. Hi ha tres tipus de fusta, 3 mm, 1,5 mm i 1,2 mm. La fusta de 1,2 que és molt forta l'estic utilitzant per fer les baranes i diferents peces que haurien de ser metàl.liques, és un petit experiment que vaig fer a veure si era prou forta i si que ho són per al meu gust. Aquestes baranes i portes les estava fent amb llautó, i fil de llautó, però es quedessin així que m'agrada
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dj Abr 09, 2020 12:53 am
Doncs no m'hi havia fixat, però es veuen molt bé. Tot serà que aguantin prou.
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dg Abr 12, 2020 6:02 am
El xassís de les jardineres seran de "I" de llautó, i avui després d'escoltar les notícies de la TV nesesitaba donar-li a la llima, nesecitaba deixar anar l'adrenalina, i he fet la fixació de l'eix per dur a microfusió
Brilla molt i costa de fotografiar
Aquest suport amb ballesta també em servirà per a altres construccions futures
Pere
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dc Abr 22, 2020 12:08 am
Estan quedan fantastics...
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dv Maig 29, 2020 8:12 am
Ahir vaig passar per Belles Arts Gutierrez, tenen obert des de la setmana passada, el tenia en el camí per anar a veure el meu nét, no ho veia des que ens havíem confinat, i vaig aprofitar per comprar els llistons que em faltaven per seguir amb la construcció
També estic acabant de envernissar els marcs de les finestres i els quatre seients que em van faltar acabar.
També he parlat amb ATTA33 per portar-los la setmana que ve les fustes per tallar amb làser les peces que vaig oblidar, i aprofitaré per tallar el Renault MC2
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dv Maig 29, 2020 9:15 pm
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Ds Maig 30, 2020 7:12 am
Ja està cobert el sostre, li he posat una mica de Aguaplast per tapar esquerdes, demà acabaré d'lijarlo i ja ho pintaré.
L'altra jardinera està amb les primeres peces de l'sostre posada, com el sostre el poso amb cola blanca les tres primeres han de quedar un mínim de cinc hores sense treure les pinces abans de seguir posant mes, després amb un parell d'hores és suficients per anar posant fins acabar-lo.
Pere
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dg Maig 31, 2020 6:56 am
Bona feina La tanca lateral, és de llautó o de fusta 1'2mm tallada?
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dg Maig 31, 2020 8:19 am
El vaig preparar per fer-la en coure, però vaig fer una prova de laser en fusta de 1,2 mm i ha sortit bé, sempre faig alguna prova per a prendre nota per al futur, aquest altre tipus de planxa no sempre la faig servir però m'ha donat moltes idees
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dg Maig 31, 2020 8:25 am
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dg Maig 31, 2020 9:11 am
Si, és molt resistent, encara que cal tenir molta cura en el disseny dels dibuixos i la seva distribució ubicació en els plafons per làser, a l'concentrar molta calor es cala foc a la fusta, més de la meitat d'una fusta és va cremar
Cosa de l'COVID-19, al no poder jo estar present en el tall ells no es van assabentar del que estava passant a la màquina, aquesta setmana anire a portar el MC2 a tallar i de pas les peces que vaig voler fer i que es van cremar, però amb una nova distribució i grans distàncies, el bedoll de 1,2 mm és molt resistent. Encara sort que no m'ho van voler cobrar
I ara a pintar
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dj Des 24, 2020 3:42 am
avui desde que m'he llevat , m'he passat tota l'estona davant de l'ordinador.
per fi el disseny acabat del tram del soller
un altre colaboració entre tallers..
salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Tramvia de Sóller Dj Des 24, 2020 5:04 am