TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Tramvia de Sóller WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Tramvia de Sóller

+4
el terrat de margarit
ODAKIM
ignasibaga
Olot
8 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 2:12 am

MALLET73 escrigué:
...entenc q es un tram de soller???
Bona idea
salutacions
mallet73
Tramvia de Sóller 10638910

Tramvia de Sóller Tranvi13

Mira els remolcs, fusta poca, i el tramvia té una estètica molt simple.
Fa temps vaig fer un OCCRE però a escala 1/18, és un avortament que no vaig acabar per lleig, però a escala 1 / 22,5 és una altra cosa.
Ja en parlarem a Bagà
Pere
Obro nou fil amb el tramvia de Sóller

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 2:18 am

super12 aplaud aplaud aplaud somriu somriu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 2:48 am

TramBlau escrigué:
...
Fa temps vaig fer un OCCRE però a escala 1/18, és un avortament que no vaig acabar per lleig, ...

Shocked

Ostres! Vols dir? Jo també en vaig comptar un que encara tinc per a muntar...

Això ja em va passar amb un tramvia d’Argentona que vaig comprar a can Pacheco, ja fa molts anys.

diable
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 3:06 am

Faré 3 versions perquè si algun ho vol

Tramvia de Sóller Tranvi14
Aquest és el que estic preparant en CAD i amb les jardineres de remolc

Tramvia de Sóller Michae11
Aquest és una petita modificació sobre l'anterior, és com era als anys 50

Tramvia de Sóller 85787110
I aquest és el tramvia de Bilbao, que era el mateix model i que també hi havia circulat com a tramvia de Sóller, però que és el mateix model

Faré dos arxius en Cad per portar a tallar a làser, un per a les peces amb fusta de 3 mm i l'altre per a fusta de 1,5 o 1,2 mm.
Com sempre els meus arxius estan a dispocició de qui vulgui utilitzar-lo per fer un tramvia

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 5:16 am

Aquests són els primers plànols, encara queda feina, però ja es pot anar veient que no serà molt complicat

Tramvia de Sóller Tranvi15

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 9:10 am

Si que m'agradaria poder fer un tramvia amb una jardinera en els colors actuals, ho seguiré al detall.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 9:33 am

Al tren de Sóller, a la fusta de 1,5 mm li estic introduint peces diverses de l'tramvia, en els buits que hi ha entraran totes, que no són moltes, així nomes amb les restes de 3 mm es podran fer els tramvies i les jardineres. Els focus i el volant de fre són els mateixos que els de el tren, i el pantògraf el mateix, jo li pondre una lira, per al trukc Carles el pot adaptar als bloc motor ja tenim.
També faré un arxiu per si algú vol construir que estigui per separat, és res més copiar i enganxar en un altre arxiu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 9:54 am

En aquesta fusta de 900 x 300 ha cabut, els dos cotxes de passage, el furgó i en verd les peces de l'tramvia, de moment nomes els seients

Tramvia de Sóller Coche112

La pela es la pelaTramvia de Sóller 4938212

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 11:41 am

reverent reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Des 06, 2019 12:31 pm

Olot escrigué:
TramBlau escrigué:
...
Fa temps vaig fer un OCCRE però a escala 1/18, és un avortament que no vaig acabar per lleig, ...

Shocked

Ostres! Vols dir? Jo també en vaig comptar un que encara tinc per a muntar...

Això ja em va passar amb un tramvia d’Argentona que vaig comprar a can Pacheco, ja fa molts anys.

diable

por jo sí que el vaig acabar por Els baixos i el pantograf una mica just, però em vaig entretenir.

Brutal la feina de laser affraid
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 7:03 am

Tot i que la construcció principal que estic fent és el tren, m'he posat una estona amb el tramvia i les dues jardineres, de moment nomes presento les primeres peces, com es veu és una construcció facil

Tramvia de Sóller P3200011

No sé fins on arribaré ja que he de reservar els materials, llistons, pintura, plàstic per a finestres, etc, per al tren, coses de l'COVID-19 diable

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDs Mar 21, 2020 11:47 am

Caram, quin fervor!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDg Mar 22, 2020 1:30 am

Avui he decidit no seguir amb el tren Sóller, ho estic muntant al soterrani i tenia ganes de veure el sol.
Com que tinc un altre taller a casa he començat el tramvia

El primer, després de deixar anar les peces ha estat pintar la base per la seva part superior, el pinto de gris encara que després li pondre una altra capa de vernís incolor setinat. Després he fet amb un llapis les ratlles imitant les tauletes en els envans, havia de fer-se amb làser, però em vaig oblidar nose

Tramvia de Sóller P3220011

Després he envernissat d'una banda els envans, portes internes i he pintat de negre les peces que formen la base de l'controla i les bases per fer els seients

Tramvia de Sóller P3220010

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDg Mar 22, 2020 6:49 am

També estan en marxa les dues jardineres, de moment he fixat els travessers de sostre, la resta no està fixat, cal pintar i envernissar abans

Les peces que imiten l'estructura de l'assentament són molt delicades i cal tractar-les amb molta cura perquè no es trenquin, després de posar-los els llistons quedaran forts

Tramvia de Sóller P3220012

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDg Mar 22, 2020 10:03 pm

applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Mallet73

#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDl Mar 23, 2020 1:41 am

Ara toca la part més laboriosa, els seients, cal anar tallant a mida els llistons i enganxar-los, el primer tros el poso amb cianocrilat, és perquè no es mogui l'estructura, després tots amb cola blanca, un cop acabat el deixaré assecar un parell de dies abans de seguir treballant en ells.
Els seients no els estic pegant a la base encara, utilitzo la base com fixació perquè no es mogui

Tramvia de Sóller P3230016

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDl Mar 23, 2020 7:59 am

Tramvia de Sóller P3230017

El taller segueix avançant en els tramvies, els seients de l'tramvia ja estan esperant vernís, a les jardineres pintades les estructures de lloes seients en una d'elles i pintat el terra

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDt Mar 24, 2020 8:22 am

Segueixo avançant en les jardineres, el tramvia fins demà no començaré a cobrir-ho, ha de assecar el vernís

Tramvia de Sóller P3240010

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDj Mar 26, 2020 7:35 am

El taller no s'atura

Tramvia de Sóller P3260010

El tramvia té les cabines acabades, a falta de posar les controles i volant de fre, els seients requereixen una altra capa de vernís i ja els podre fixar

Tramvia de Sóller P3260011

Els seients de les jardineres només he pogut acabar els d'una, a l'altra m'ha faltat material per acabar els seients, no és molt important per seguir treballant, deixaré per acabar en les dues jardineres els seients dobles que estan al esterior ja que no són problemàtics per muntar un cop acabades, si han aixecat la confinación

Tramvia de Sóller P3260013

Tramvia de Sóller P3260012

Demà començaré a fixar peces en les jardineres

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDs Mar 28, 2020 7:16 am

Tramvia de Sóller P3280011

Ja té les parets de l'passatge, l'estructura bàsica ja està posada

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit

Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDs Mar 28, 2020 8:35 am

TramBlau escrigué:
Segueixo avançant en les jardineres, el tramvia fins demà no començaré a cobrir-ho, ha de assecar el vernís

Tramvia de Sóller P3240010

Pere
Una feinada de por!! Fins hi tot hi tens un operari treballant-hi a mort!!! geek riuuuu riuuuu super12 super12 Tren Tren bota bota
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDs Mar 28, 2020 9:12 am

No està mort, està en l'operació biquini, abans menjava molt i va decidir adelgasar, fijate que l'altre està prenent cervesa riuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDs Mar 28, 2020 8:38 pm

treball treball treball treball applaud applaud applaud

salutacions

Mallet73

#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoEmConectoATrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDv Abr 03, 2020 12:26 am

Ahir el vaig dedicar a fer els dibuixos de l'tramvia, els de el frontal i sostre. De moment he posat els frontals, avui l'hi dedicaré als tramvies, perquè els seients de l'els cotxes de l'tren s'assequin bé el vernís abans de posar-los al seu lloc

Tramvia de Sóller Fronta10

Tramvia de Sóller P4030010

Tramvia de Sóller P4030011

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitimeDs Abr 04, 2020 7:37 am

Avui he fixat els tendals i he presentat la tanca lateral, la tanca va per fora, però per fer-les com encara no està fixada l'he posat per dins

Tramvia de Sóller P4040010

Demà treballés amb l'altra jardinera

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

Tramvia de Sóller Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tramvia de Sóller   Tramvia de Sóller I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Tramvia de Sóller
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent