El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 01, 2019 12:29 am
A continuació us faig cinc cèntims de la meva darrera experiència, un petit viatge en tren per Europa, sortint des de casa. Espero no avorrir-vos amb el relat, però és com jo he viscut el viatge. I si no, sempre podeu saltar-vos el text i mirar les fotos. Dia 1) De La Garriga a Ginebra (aprox 820 Km), 3 trens.
Tot va començar divendres de fa dues setmanes (el dia 21 de juny), quan vaig sortir de casa amb la maleta (i abrigat amb una caçadora!) cap a l'estació de La Garriga. M'esperava una experiència que tenia ganes de tenir: sortir en TGV des de l'estació de Sants cap a Europa.
Un dels objectius en el viatge era fotografiar tots els trens en els que pugés, però això no va ser possible del tot, unes vegades per despiste (com el primer tren que vaig agafar, que entusiasmat amb l'emoció de l'inici d'un viatge, em va passar per alt), unes altres per presses o per altres motius... diguem-ne tècnics. O sigui que us faré un recull d'alguns dels trens utilitzats en aquest periple.
El primer tren, a les 6:40, de La Garriga, com deia, no el vaig fotografiar. Tot i que tots coneixeu els típics trens de rodalies que fan aquesta línia, deixeu-me compensar-vos la meva primera falta per una foto feta una altra dia d'un tren destinació L'Hospitalet entrant a l'estació de La Garriga:
Vaig arribar a l'estació de Sants amb prou temps per a esmorzar una mica abans de pujar al tren que agafaria amb destinació a Lyon tot i que aquest disposava de cotxe bar.
Confesso que vaig tenir un desengany en veure que el tren al que pujaria no seria un TGV de la SNCF, sinó un AVE de RENFE.
El tren para a Girona, Figueres, Perpinyà, Montpelier, Nîmes, Valance, i Lyon. Surt a les 8:25, i arriba a Lyon a les 13:20.
La megafonia del tren és en castellà, francès, català i anglès.
Entre Barcelona i La Frontera crec que no varem passar de 200 Km/h.
Passat el túnel de la frontera, no hi ha línia d'alta velocitat i el tren circula per les vies de sempre... cosa que a casa nostra no pot fer degut als dos amples de via diferents entre la línia d'alta velocitat i la convencional. A partir de que passes el Pirineu, la línia d'alta velocitat és com una autopista de la que surts per anar a les diferents poblacions per mitjà del traçat convencional. Els trens d'alta velocitat, per tant, si no hi ha una línia d'alta velocitat (una autopista) van per la via convencional amb tota normalitat.
També es troba a faltar el català a la megafonia ja que a partir de que entrem a França desapareix, tot i que encara som a la Catalunya nord...!
A l'estació de Perpinyà puc constatar que a la retolació de l'estació hi ha faltes d'ortografia...
Val a dir que entre Perpinyà i Nîmes, tot i que el tren va a una 140/150 Km/h, se'm va fer llarg. Més que res perquè les parades són freqüents i llargues (entre 5 i 8 minuts a cada estació). Però passat Nîmes tot torna a la normalitat. El tren circula sempre entre 285 i 290 Km/h.
Per a saber la velocitat del tren porto una aplicació al mòbil que avisa dels radars quan vas en cotxe. En tren també et marca la velocitat, però si hi ha una carretera al costat, et diu que vas massa de pressa. Com m'agradava saltar-me els límits així!!
Entre tant, al cotxe bar vaig demanar a un cambrer que em fes un cafè. Li ho vaig demanar en català, i em va respondre molt correctament amb un català amb un marcat accent francès.
Aquí m'esperava un transbordament llarg. Havia de prendre un TER cap a Ginebra, però no sortia fins a les 14:38, o sigui una hora i vint minuts després de la meva arribada.
L'estació de Lyon te un passadís per sota de les vies, que serveix per canviar d'andanes, i a on també hi ha diversos comerços i despatx de bitllets, informació etc. Aquesta estació em va semblar caòtica. El passadís estava inundat de gent "de tota mena", amb maletes, per aquí, per allà, asseguts a terra... Vaig preguntar a un empleat perquè el meu tren encara no tenia una via assignada a les pantalles d'informació... "Ah, és que no se sap per quina via vindrà fins 10 minuts abans de que arribi", em va dir. És clar dons, que hi havia tanta gent allà! A demés, les vies no tenien número, sinó lletres, a diferència de gairebé totes les estacions d'Europa.
Per acabar-ho d'adobar, quan per fi varen anunciar que el TER cap a Ginebra sortiria de la via F, i ja tothom havia pujat a l'andana de la via F (unes 200 persones mirat així a ull), amb maletes, bicicletes, fins i tot amb crosses, per els ascensors, per les escales mecàniques i per les escales normals... justament llavors varen dir que s'havien equivocat i enlloc de la via F, seria per la via B. Això va desencadenar corredisses entre tota aquella quantitat de gent, amb els seus objectes, per a baixar a tota pressa per els mitjans que poguessin, i tornessin a pujar acceleradament a l'andana de la via B. Afortunadament, aquest cop els senyors de la megafonia la varen encertar.
En definitiva: l'estació de Lyon era un caos. Però això només ha sigut una nota divertida, perquè el meu viatge ha anat de perles fins al final, i els trens han arribat sempre absolutament puntuals.
Al fons es veu l'AVE de RENFE estacionat a L'estació de Lyon, poc després d'arribar. Uns minuts més tard seria retirat a les "vies de garatge", i una mica més tard reprendria la tornada cap a Barcelona. En primer pla un TGV de la SNCF. No recordo si era amb destinació a París.
L'estació de Lyon té un bon feix de vies, i força circulacions. És molt entretingut estar a les andanes esperant el teu tren. El temps passa de pressa.
Amb tot el liu de canvis d'andana no vaig poder fotografiar el meu TER cap a Ginebra a l'estació de Lyon, però era molt semblant a aquest altre que va passar mentre s'acostava la meva hora:
Vaig trobar que sortir de Barcelona a les 8:25h i arribar aquí a les 16:29h, era una mitjana molt bona, malgrat el troç que es va fer pesat entre Perpinyà i Nîmes, i malgrat la divertida hora i pico d'espera per l'enllaç a Lyon. Sobre tot perquè mirant el Google-Maps dóna 7:30 hores de viatge (sense aturar-se) si vas en cotxe. Segurament ho tornaré a fer en ocasions futures.
L'arribada a Ginebra també va ser molt agradable. Es necessitava la caçadora perquè la temperatura era justeta, i no hi havia cap premonició visible de la onada de calor prevista en un parell de dies.
En arribar a l'hotel vaig ser molt ben rebut. Juntament amb la clau de l'habitació em varen donar un passi de per a circulació lliure de dos dies per els tramvies de Ginebra, i també per el tren de l'aeroport. Són coses molt agradables que es fan en els països civilitzats. Per cert, el Sr que hi havia a la recepció em va preguntar si era basc, perquè notava que el meu accent no era el d'un espanyol.
Naturalment, com que encara no en tenia prou d'hores de tren, vaig fer una bona passejada en tramvia, mentre començava a ploure.
Després de sopar, cap a l'hotel a dormir, perquè demà em tenia de trobar amb els primers components del grup d'amics amb els que anàvem a fer el viatge cap a Alemanya. La cita era a les 7:15 a l'andana de la via 6 de l'estació de Cornavin, per agafar un tren cap a Berna. Però això ja ho veurem demà. Ara, el primer dia s'acaba aquí, i demà serà un altre dia...
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Jul 15, 2019 4:21 am, editat 1 cop en total
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 01, 2019 4:33 am
Per cert, vet aquí una de les avantatges de viatjar en tren. Sempre havia volgut comprar una típica navalla Suissa, però com que hi anava en avió i no tenia ganes de facturar la maleta, me'n estava.
Aquest cop, en canvi, he pogut comprar-la sense por de portar-la a la maleta. O sigui que a Ginebra ja la vaig comprar.
A les set del matí ja estava a l’estació de Ginebra-Cornavin. Allà m’havia de trobar amb dos membres del grup del viatge, que viuen a Ginebra, i així va ser.
Actualment el tren directe de Ginebra a Basilea ha sigut suprimit per que hi ha obres que han obligat a una reestructuració dels horaris. Axí que varem agafar primer tren del dia: l’InterRegio de les 7:30 amb destinació a Brig.
No tinc foto d’aquest tren, m’haureu de disculpar, però amb les presentacions me'n vaig distreure... aquí hi ha una foto trobada per internet d’un tren similar a l’estació de Cornavin:
A Lausana faríem transbordament en pocs minuts, ja que arribàvem a les 8:12 per via 4 i teníem d’anar a agafar el Intercity de les 8:20 a la via 1, amb destinació a St Gallen. La freqüència dels trens juntament amb la fiabilitat dels horaris, fan que els transbordaments es facin en molts pocs minuts. Tampoc vaig poder fer foto del tren per aquesta mateixa raó. Aquesta és una imatge succedània trobada a internet d’un Intercity a Lausanne:
Amb aquest segon tren del dia anàvem fins a Berna, a on transbordaríem de nou, i allà ens trobaríem amb alguns membres més del grup, entre ells en Jean Michel Mayor, organitzador del viatge i propietari del circuit modular Passion IIm.
Així, dons, a les 9:26 arribàvem puntualment a Berna per la via 7, i entre salutacions entre els membres que trobàvem allà, i anar de pressa a la via 4 de on a les 9:36 sortia el nostre direcció Basilea, no vaig fer cap foto. Arribada a Basel SBB, mentre pujava per les escales mecàniques vaig poder veure (i fotografiar!) la riada de gent que sortia del tren en que havíem vingut. De fet, a cada tren que arriba passa el mateix. Moltíssima gent viatge en tren a Suïssa.
Arribàvem a Basel SBB a les 10:29. Allà si que disposàvem d’una mica més de temps ja que el nostre proper tren era un ICE que sortia a les 11:13, destinació Dortmund. Allà varem aprofitar per a comprar algunes provisions ja que ens quedaven encara per passar moltes hores a dins del tren. A Basilea també teníem cita amb la resta del grup. En total érem 10 persones, i el grup es va completar.
Aquí poso tot l'itinerari que varem fer fins aquí, per si algú vol saber-ne més, com ara per a on varem passar, etc.
El tren que ens va portar fins a Manheim va arribar a tocar els 250 Km/h durant bona part del trajecte.
A Alemanya també passa que com a Suissa, els transbordaments es poden fer en pocs minuts. Així va ser a Manheim, quan varem canviar de ICE i en varem agafar un amb destinació a Berlin Gesundbrunen, que ja ens deixaria a Leipzig.
Arribada a Manheim a les 13:23, sortida del nou ICE a les 13:32. És que no hi ha dret, no dóna temps a fer fotos!!
Fotos succedànies trobades a internet de dos ICE com els que varem agafar.
Ara ens calia agafar el S-Bahn per arribar a l’hotel. Ni tan sols vaig pensar a fer una foto del S-Bahn. A aquelles altures, vaig comprendre que fotografiar tots els trens en els que puges no és objectiu fàcil.
A l’Hotel ens varen facilitar un plano dels tramvies i també ens varen vendre els bitllets. Varem agafar un passi per els dos dies (el que quedava d'avui i demà), que ens va costar uns 4 euros per persona. Aquest bitllet ens permetia viatjar lliurement en tots els tramvies i busos de la ciutat durant tot el temps qui hi estaríem.
L’endemà ens en varem anar a veure el que per a mi era el plat fort del viatge: l’exposició de Schkeuditz, que és tot de l’escala II i IIm. És una petita exposició que es fa en unes cotxeres desafectades del tramvia. Però d’això ja en parlarem demà, perquè el dia 3 ja serà un altre dia...
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dt Jul 02, 2019 7:44 am
Això és un timo! ple de fotos d'internet
Fes el favor de tornar i fer fotos d'autor
PD: malgrat tot quina enveja...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dt Jul 02, 2019 8:50 pm
Be, dons passa per caixa quan puguis que et tornaré els diners.
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dt Jul 02, 2019 9:20 pm
Dia 3) 23 de juny 2019. Visita a la fira de Schkeuditz.
(Aclariment especial: totes les fotografies posades d'aquest dia són meves)
Tal com us explicava, a les antigues cotxeres del tramvia d'aquesta petita localitat vehïnal de Leipzig, s'hi celebra cada any una petita fira de modelisme a l'escala IIm (i també sense "m", tal com podreu veure). La fira es celebra durant tot el cap de setmana (dissabte i diumenge). Nosaltres hi seriem el segon i darrer dia.
Era la meva primera visita a aquesta fira, i estava força impacient per a visitar-la.
Aquestes són les cotxeres. Com deia, les cotxeres ja no serveixen al tramvia (es nota clarament que els carrils ja no hi accedeixen), però estan preservades per a celebrar-hi esdeveniments. El tramvia, però, conserva el bucle de retorn, ja que aquest punt és final de línia.
Be, no us diré de qui és per allò de la confidencialitat, però òbviament és d'algú que exposa a la fira. En Jean Michel, ja el va reconeixer de seguida.
Pagada la mòdica suma de 10 euros per l'entrada al recinte, primer de tot descobrim alguns circuits instal·lats a l'exterior. Concretament en són tres muntats a terra, un modular a sota d'una carpa (amb vapor viu), i un cinquè que devia ser de 7 i quart, o potser més.
Aquest és el més gran instal·lat a terra. Amples de via de 45 i 64 mm permetien circular a una bona col·lecció de material majoritàriament artesanal.
Amb això ja hem vist tota la part exterior. Ara falta la part interior, però la deixo per una altra estona perquè no us vull cansar...
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dc Jul 03, 2019 1:55 am
fantastic!!! m'encata aquest material artesanal!!!!
gràcies
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dc Jul 03, 2019 11:54 pm
Dia 3) 23 de juny 2019. Visita a la fira de Schkeuditz. (2ª part)
Tal com us deia, la fira de Schkeuditz és molt petita. Us en podeu fer una idea en aquesta imatge de Google-maps que ens dóna una vista aèria de les cotxeres, el pati a on hi havia les instalacions de tren de jardí que hem vist fins ara, i també el bucle de retorn del tramvia, en funcionament per ser final de línia.
A l'interior hi podíem trobar artesans, algun establiment local, i sobre tot molts circuits... en aquest cas era un excel·lent circuit tramviari amb unes cotxeres impressionants
Aquest és un vehicle especial, que imagino que és per a netejar les vies. Sembla que reprodueix un tren amolador (?). Algun dels que sabeu parlar alemany de veritat segurament en podreu donar més explicacions.
Aquí no vaig caure de cul, però ben poc em va faltar. És un model d'una màquina de la DB de via normal fet tot ell de llautó. Escala II (sense "m"), és a dir, que com que és de via normal, l'ample de via d'aquesta màquina és de 64 mm. Assaboriu-ne els detalls!
Aquest era un altra circuit tramviari representant els tramvies de Leipzig. Hi havia una reproducció molt fidel de les cotxeres de Schkeuditz, allà a on em trobava visitant l'exposició, però quan encara era plena de tramvies!
En el mateix circuit em va agradar de veure aquesta instal·lació per el seu realisme. Fixeu-vos que hi ha uns carrils inutilitzats que pertanyen a una antiga línia (això es veu molt per Alemanya). És obvi que les agulles són de LGB, però fixeu-vos també en el creuament amb carrils en lleugera corba. Aquesta peça deu ser artesanal.
Encetem ara un altre circuit diferent, modular, i amb vapor viu. Gairebé totes les locomotores eren a vapor viu. Una altra curiositat d'aquest circuit: no era pas un oval, sinó un punt a punt, com es pot veure si es mira amb atenció la fotografia, la qual cosa encara és menys habitual en un circuit per a vapor viu
A Alemanya està prohibit mostrar qualsevol símbol que pugui considerar-se fer apologia del nazisme. És per això que aquesta figura d'Alof Hitler a escala 1/22'5 presenta la cara i la creu gamada tapats.
Encara un altre circuit modular del que em varen agradar molts detalls. El primer que comparteixo amb vosaltres és aquest corral de xais ("bens"), fet amb un vagó antic abandonat i reciclat...
Altra cosa que em va agradar molt d'aquest circuit era el material que hi circulava. No vaig arribar a identificar si era construcció comercial (Hilbert, per exemple?) o si era material artesà, o si era material comercial personalitzat...
I aquest el reconeixereu tots: és fet amb el vagó de viatgers de Toytrain (amb el que varem fer el vagó de TRENS.CAT l'any passat). Al meu parer està molt ben aconseguit.
De la màquina que hi ha a la foto anterior, no me'n vaig adonar de que té una roda cega fins que vaig preparar la fotografia per a posar-la aquí. Ho havíeu notat vosaltres? El que és estrany és que la roda cega sigui una roda de l'extrem.
Sobre aquesta dresina, quina curiositat! resulta que en tornant vaig rebre la revista Gartebahn a la que estic subscrit, i incloïa un petit reportatge sobre aquest vehicle:
per cert: Pereeeeee ves prenent nota pel circuit classificador
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dv Jul 05, 2019 3:59 am
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dv Jul 05, 2019 6:42 am
Dia 3) 23-6-2019 Tarda de tramvies i una mica de turisme
La fira ens va ocupar el matí i fins ben entrades les primeres hores de la tarda. La resta del dia la vàrem dedicar a fer una mica de turisme... en tramvia naturalment!
Fins i tot varem arribar a poder pujar en aquest TATRA que ens va semblar que feia servei turístic.
Aquí a on el veieu, el Hochhaus de Leipzig fa una mica més de 140 m d'alçada, i té 34 pisos. A la part superior hi ha una terrassa amb vistes a la ciutat, que és oberta als turistes. (foto substitutòria trobada per Internet)
Haguérem pogut fer el desplaçament en un sol tren. Però vàrem baixar poc abans d'arribar a Dresden, per continuar més tard amb un altre tren. Aviat veureu perquè.
Mentrestant, just abans d'abandonar l'hotel, a les 9h "de la matinada", una vista des de la finestra de l'habitació.
Minuts després agafaríem un tramvia per anar fins a la Hauptbahnhof
L'estació principal de Leipzig és extraordinària. Quan dos dies abans vaig arribar-hi en tren, capficat amb la maleta i en seguir al grup no me'n vaig adonar de que és immensa. De fet és l'estació de terme més gran d'Europa (i potser del món?). Les seves 26 vies en paral·lel, distribuïdes en 6 marquesines metàl·liques donen li un aspecte impressionant.
En l'interior de l'estació, el primer que s'hi troba és una maqueta de H0 de Märklin. Si hi poses 1 euro pots jugar amb els comandaments durant una estona. Hi ha un comandament per a cada un dels trens.
En moltes estacions importants s'hi troba aquesta maqueta. Sempre és la mateixa, amb els mateixos trens, i el mateix decorat. Quan trobes la següent és bastant inevitable jugar al joc de trobar les diferències amb la última que has vist.
Però l'estació en si ( i la maqueta ) no eren pas la única sorpresa que ens esperava. Què més hi havia allà? dons hi havia això:
Aquesta no formava part de cap exposició. Acabava d'arribar estirant un tren que venia d'alguna part. Només la vaig fotografiar per què era una màquina dièsel que jo no coneixia encara.
Durant la ruta varem passar per Oschatz (marcat al plano de la ruta al principi del post amb una fletxa vermella). D'aquella estació surt el tren Dollnitzbahn, de via de 75 cm.
Tot i que el tren va fer parada en aquella estació i que nosaltres varem estar molt atents, només varem veure les instalacions ferroviàries i les vies. Cap tren a la vista. Ja ens ho esperàvem, però volíem veure si teníem sort. De fet, tot i haver passat varies vegades per allà en cotxe en altres viatges, fins i tot amb una pernoctació i seguint un tros de la via a peu, mai l'he pogut veure en funcionament. Els horaris no són gaire bons.
En qualsevol cas, aquí en teniu alguna informació per si mai hi passeu:
Així que varem continuar cap a Dresden com si res no hagués passat.
En arribar a Radebeul Ost, a les rodalies de Dresden, en canvi, si que varem decidir baixar del tren (d'aquí la raó de que varem agafar dos trens fins a Dresden mentre ho podíem haver fet amb un de sol). Com deia, varem decidir baixar perquè d'aquella estació surt el tren que va de Radebeul a Radeburg, conegut com el Lößnitzgrundbahn. Sabiem que allà, just al costat de l'estació de via ample, hi hauria divers material aparcat... i a demés uns minuts més tard arribava un tren a vapor.
El Lößnitzgrundbahn també és de via de 75 cm, com tots els trens de via estreta de Saxònia, tret del tramvia que hi ha a Bad Schandau, que és de via mètrica, i d'algun tren miner que és de via inferior.
Aquí teniu alguna informació sobre el Lößnitzgrundbahn:
Ja feia dos dies que la calor es feia sentir. Per això varem deixar passar els últims minuts abans de tornar a prendre el tren per a continuar cap a Dresden asseguts a l'ombra d'un arbre...
Com que ens trobavem molt a prop de Dresden la freqüència de trens era molt alta. Aquest és el mapa del S-Bahn de les rodalies de Dresden. Nosaltres ens trobàvem en aquell moment allà a on he marcat amb un punt blau, i només ens calia arribar a la Haubtbahnhof (estació central), que era molt a prop de l'hotel
De seguida varem arribar a l'hotel i varem prendre possessió de les noves habitacions a Dresden. Amb la clau de l'habitació ens varen donar un passi gratuït per a poder utilitzar la xarxa de tramvies i autobusos il·limitadament durant tres dies!
Tan aviat com varem poder menjar alguna cosa per passar varem anar a l'estació per a prendre un tren de la S3 de la S-Bahn per anar a Freital-Hainsberg, de a on naixia el Weißeritztalbahn. En el plano ho he assenyalat amb un punt verd.
Així que a la part superior de l'estació de Dresden varem agafar un tren com aquest:
(foto substitutòria trobada a internet) [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
En poca estona de viatge ja havíem arribat. És molt a prop. Aquestes fotos són fetes a l'estació de Freital del tren de Freital a Kurort Kipsdorf (Weißeritztalbahn)
El pronòstic per avui era de 36 graus de màxima, però per els dos dies següents era de 38 graus. Estàvem a sota d'una pluja de foc. Jo sabia que la primera meitat del recorregut es feia més o menys a sota dels arbres, però a l'altra meitat vaig refugiar-me a sota del sostre d'una plataforma del vagó següent. Els suïssos, que sempre van més faltats de sol que nosaltres, varen fer tot el viatge íntegrament a sota del sol!
A Kurort Kipsdorf no hi ha res. La mitja hora que dura la parada no val la pena ni de sortir de l'estació. Sobre tot que en dilluns tot era tancat i no podíem ni anar a prendre una cervesa. Per tant em vaig entretenir a mirar i fotografiar com era de brut el tren, de cara a embrutar els meus de la mateixa manera...
Aquesta foto ja és a l'arribada de nou a Freital, quan desenganxen la màquina del tren per a portar-la de nou a fer aigua i carbó, i preparar-la per els viatges que ha de fer l'endemà...
Amb un altre tren de la S3 ens varem plantar a Dresden en un tres i no res. Era l'hora de sopar i anàvem buscant un restaurant. Llavors encara varem tenir una nova sorpresa: varem veure passar un tramvia de mercaderies! Llàstima que la foto, tant d'imprevist, va sortir com va sortir.
Havent sopat establiriem els plans per demà. L'oferta ferroviària de Dresden és abundant i molt variada. Havíem de triar que deixaríem, perquè només teníem 24 hores i no ho podíem fer tot... (Funicular, Funicular penjat, museu del transport, Tren de Redebeul-Radeburg, tren de Cranzahl Oberwiesenthal, el tren de Zitau, el tramvia de Bad Schandau, el tren de jardí de Eisenbhanwelt, el Feldabhanmuseum de Pirna, els vaixells de vapor de l'Elba, el tren de 15 polzades del parc central de Dresden... i encara més coses ! )
Així que ens esperava un dia intens. Sabíem que només en podríem fer algunes d'aquestes coses... però demà serà un altre dia. O sigui que ja ho explicaré demà...
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Jul 08, 2019 4:12 am, editat 1 cop en total (Razón : Petita correcció)
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dg Jul 07, 2019 10:27 am
Un viatge acollonant, gràcies per compartir-lo. Un nivell artesanal fora del meu abast, estic a P3
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 08, 2019 6:40 am
De res, Ignasi. Gràcies a tots per els comentaris, que em fan veure que m'esteu seguint
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 08, 2019 7:34 am
Dia 5) 25-6-2019 Visita a Eisenbahnwelt, navegant per l’Elba, i algunes coses més… (30 Km 1 tren)
Havíem decidit el pla a seguir avui el dia anterior. La idea era agafar un tren de la S1 fins a Kurort Rathen (marcat en el plano amb un punt marró) per a visitar Eisenbahnwelt que, segons diuen, és el tren de jardí més gran del món (!)
Després volíem agafar un vaixell de vapor que ens duria a Bad Schandau, a on faríem el Kirnitztalbahn. Volíem tornar en tren a Dresden i, si ens quedava temps, anar a veure el tren de 15 polzades del parc großer Garten de Dresden. Aquest era el nostre pla, però les coses no sempre surten com un voldria…
De seguida després d’esmorzar varem anar cap a l’estació a agafar el tren previst. El nostre tren era un com aquest que veiem a la foto circulant al costat de l'Elba
(Foto substitutòria trobada per internet) [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
En poc més de mitja hora ja érem a Kurort Rathen. El sol que queia cremava. Quan ja duies una estona al sol tenies de posar-te a cobert. Tot i així la visita va durar ben be unes tres hores. No vaig fer gaires fotos perquè ja hi ha un altre fil al fòrum a on en vaig posar… Tot i així, aquí n'hi ha alguna:
Construcció feta completament en pedra tallada, construcció pròpia del propietari del parc
Confesso que la darrera vegada que hi vaig estar em va decebre perquè estava tot molt deteriorat. S'hi ha fet molta feina perquè aquest com, en canvi, he tingut una alegria de veure com s'ha recuperat tot.
En això es va fer l’hora de prendre el vaixell. (Posat dins de la llera del riu em fa molta impressió pensar que en algunes crescudes, el nivell de l'aigua ha arribat a l'alçada del primer pis dels edificis que es veu al fons)
I aquí varem tenir un petit entrebanc: a l’últim moment varem comprendre que l’embarcador era a l’altra banda de l’Elba. Hi havia un transbordador, pero semblava que no tenia pressa. Li varem preguntar si arribariem a temps per agafar el vaixell… “naturlich” va respondre amb un cert aire de passivitat.
Era l’hora de sortida del vaixell, i tot just el transbordador començava a bellugar-se. Mentre tot just començavem a avançar, el vaixell va apareixer de cop i volta.
Finalment el vaixell i nosaltres atracàvem pràcticament al mateix temps. Els dos embarcadors estaven molt a prop l'un de l'altre. Alguns de nosaltres ja varem sortir disparats en direcció a l’embarcador del vaixell (no hi va haver temps ni per a fer fotos!), però, al mosso de cordes, en veure venir el grup de 10 persones, li va faltar temps per deixar anar l’amarre i el vaixell va salpar davant dels nostres nassos.
Accidentalment vaig gravar-ho sense saber que tenia la filmadora del mòbil engegada. En la gravació es veu que els dos embarcadors eren a tocar, i que varem sortir pitant per no fer esperar al vaixell. No s'arriba a distingir el mosso deixant amarres, però donat la rapidesa amb que tot passa podreu imaginar-vos com va haver de córrer per deixar-nos plantats:
La mala notícia: el proper vaixell en direcció a Bad Schandau era al cap de dues hores i quart!!
Això feia impossible la visita al Kirnitztalbahn. Així que varem refer el pla i varem decidir de prendre un vaixell en direcció a Dresden, que sortia al cap d’una hora.
Si voleu informació sobre aquest tramvia que no varem poder fer, aquí n’hi ha:
A demés, ja n’havia parlat en un altre fil i allà en vaig posar-ne fotos.
Mentrestant varem fer temps a la terrassa d’un restaurant proper. No hi havia res més per a distreure’s. Jo vaig optar per fixar-me en els nius d’orenetes que hi havia sota d’un balcó per sobre dels nostres caps…
Donat que ja no aniríem a Bad Schandau, en trobàvem justament al punt més a l’est de tot el nostre viatge, i al punt més llunyà. O sigui que geogràficament a partir d’aquell punt, en certa manera, començàvem el viatge de retorn. També érem a la meitat del cinquè dia, que és just al mig dels nou dies que durava el viatge, cosa que confirmava que temporalment també començàvem justament la segona meitat del viatge. T’ho miressis com t'ho miressis, era el nostre punt d’inflexió del viatge.
Entremig de totes aquestes reflexions, el temps va passar força de pressa, i calia ser a l'embarcador abans de l'arribada del vaixell, vista la nostra anterior experiència.
(foto substitutòria...) [Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Teníem un bitllet per anar fins a Pillnitz, que era a prop de Dresden. Això feia unes dues hores de viatge. Va ser una experiència molt agradable que recomano a tothom qui vagi per aquestes contrades.
Aquest és el motor a vapor del nostre vaixell. Gairebé no es pot veure, però té dos cilindres, un de baixa i un d’alta pressió. A demés són cilindres oscil·lants.
A Pillnitz, el vaixell tenia l’embarcador altra vegada al costat equivocat: els tramvies no arribaven allà. Aquella zona tan sols era servida per autobús, així que… encara que ens sabés molt de greu… encara que per nosaltres fós una improcedència… varem fer una cosa malfeta: agafar un vehicle de pneumàtics.
La part bona de la notícia : el bus passava per davant del funicular penjat de Dresden (Dresdener Schwebebahn).
En el plano he marcat a on ens va deixar el vaixell (cercle i punt vermells). L'autobús que varem agafar era el 63. La parada era també sota la pluja de foc que queia aquell dia. Afortunadament la freqüència era alta i no varem pas haver d'esperar més de cinc minuts...
També he assenyalat al plano a on hi ha el funicular penjat.
En acabar volíem anar al parc a veure el tren de quinze polzades, però va resultar que el parc es tancava a les sis de la tarda… i justament eren les 18:05 h…
Així que només varem poder fer que anar una bona estona en tramvia mentre esperàvem l’hora d’anar a sopar…
Demà reprendríem una nova etapa que com hem vist formava part del viatge de tornada, però encara hauríem de veure moltes coses més... però això ja ho veurem demà...
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 08, 2019 9:34 am
Quina mala llet tenia el mosso
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 08, 2019 10:06 am
Probablement els meus companys de viatge tenien raó: ells deien que eren les seqüeles de la mentalitat dels països comunistes...
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa Dl Jul 08, 2019 9:52 pm
viatge a tope!!
salutacions
mallet73
Contenido patrocinado
Assumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa