TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Trenet miner i forestal - Página 8 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Trenet miner i forestal

+15
dvdtren
4000Talguera
jordi
alejandro sasplugas
ODAKIM
el terrat de margarit
KTK
MALLET73
ignasibaga
TramBlau
Mitjans
Olot
josepmaria
lluis7
OG22
19 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Següent
AutorMissatge
OG22
Trenjardinaire
OG22

Ubicació : Madremanya
Edat : 55
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 695

Trenet miner i forestal - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDt Oct 20, 2020 4:59 am

Bona tarda.

Al llarg de les darreres setmanes he anat acabant diferents vagons que serviran per fer moviments per la maqueta. Un cop fet això, els he posat a la maqueta, l'he treta sencera a la terrassa i he fet algunes fotos, de detalls sobretot, perquè no tenia prou angle per fotografiar-la junta.

El bulldòser per la pista que va per sobre la serradora
Trenet miner i forestal - Página 8 115

Trenet miner i forestal - Página 8 212

El tractor oruga acaba de baixar amb una càrrega de troncs
Trenet miner i forestal - Página 8 314

Trenet miner i forestal - Página 8 415

Les vaques pasturant, alienes al moviment que hi ha uns metres més avall
Trenet miner i forestal - Página 8 518

El seu com d'aigua
Trenet miner i forestal - Página 8 613

A la sortida de la mina de dalt
Trenet miner i forestal - Página 8 714

Trenet miner i forestal - Página 8 812

Una vagoneta carregada baixa pel telefèric procedent de les mines més altes...
Trenet miner i forestal - Página 8 913

I una altra de buida fa el camí de retorn
Trenet miner i forestal - Página 8 1014

El conjunt del descarregador
Trenet miner i forestal - Página 8 1112

Trenet miner i forestal - Página 8 1214

Un Barreiros carregat de... serradures? a tocar de la bàscula
Trenet miner i forestal - Página 8 1312

Mentre, un tractor maniobra amb uns vagons carregats de taulons
Trenet miner i forestal - Página 8 1412

I a una altra via, el tractor blau deixa pas a un tren de carbó buit
Trenet miner i forestal - Página 8 1511

Trenet miner i forestal - Página 8 1612

Un tren carregat de carbó passa per la via de pas sota el descarregador
Trenet miner i forestal - Página 8 1713

Trenet miner i forestal - Página 8 1811

Tot i la seva antiguetat, el vell tractor número 3 (coses de la numeració) compleix a la perfecció el seu treball, arrossegant un tren carregat de carbó
Trenet miner i forestal - Página 8 1911

Un curt tren de plataformes per a fusta surt del túnel
Trenet miner i forestal - Página 8 2011

Trenet miner i forestal - Página 8 2111

El tractor 5 més en detall.
Trenet miner i forestal - Página 8 2211

La poca alçada d'aquesta màquina la fa molt apte per a entrar a les galeries de mina. La veiem portant un tall de tolves cap a la mina de baix
Trenet miner i forestal - Página 8 2311

Vagonetes estacionades a una via morta davant l'antic descarregador.
Trenet miner i forestal - Página 8 2411

Tot i les seves força reduïdes dimensions i un traçat força senzill, considero que és una maqueta amb bastant de joc, entre els trens de carbó carregats i descarregats que fan tot el recorregut, els que van només de la bocamina fins al túnel, del descarregador del telefèric al túnel (tot i que aquí no hi podem simular càrrega i descàrrega), els que porten fusta a la serradora, les maniobres d'entrar i treure els vagons (a dues de les vies hi tinc desenganxadors automàtics), els que recullen els vagons buits...  quan estigui en funcionament, ja me puc distreure una estona.

Salut!

A TramBlau, TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDt Oct 20, 2020 5:04 am

genial
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12352

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDt Oct 20, 2020 5:34 am

Tren aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33796

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDt Oct 20, 2020 6:35 am

Alucino.

De vegades m’imagino alguna cosa aixi a escala IIf, i em venen ganes de vendre tots els meus mòduls i posar-m’hi.

Editat per darrera vegada per Olot el Dt Oct 20, 2020 5:59 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TOG
Trenjardinaire
TOG

Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 620

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDt Oct 20, 2020 10:48 am

Molt bona aquesta obra d´art,les imatges i la manera de comunicar-ho.Felicitats !
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7377

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDc Oct 21, 2020 3:08 am

Fenomenal... reverent reverent reverent reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDc Oct 21, 2020 9:26 am

Felicitats!
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDc Oct 21, 2020 10:39 am

Gràcies pels comentaris! Very Happy A veure si algun dia/mes/any la puc portar a Expotren
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDg Oct 25, 2020 7:49 am

affraid affraid brutal !!! quins envelliments meé bons ok
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 12:42 am

Tot i que en un principi el mòdul de la serradora havia de ser l'últim, per si de cas hi vaig posar una via que donava sortida a una possible ampliació. Doncs finalment hi haurà un mòdul més en aquesta maqueta.
La questió és que vaig tornar d'Astúries amb ganes de mina, i ja que no puc tornar allà fàcilment (i que cada vegada hi ha menys restes), doncs porto l'escenari miner a casa, dins del que pugui.
En aquest quart i potser últim de veritat mòdul hi vull representar una plaça minera. La part funcional, en escala H0e, serà minima, només una via morta i una altra que entra a sota un descarregador. Aquesta via se prolonga per via oculta a la part del darrera per "carregar" manualment les vagonetes, però no porta ni connecta enlloc. De fet, aquest mòdul el dissenyo sense sol.lució de continuïtat. La part principal la ocuparà un petit circuit en via H0f com la de la serradora, o sigui, no funcional. S'hi representarà una bocamina amb una sèrie d'edificis  i elements annexes, com un transformador, caseta de compresor, calderí, taller, descarregador amb bolcadores, turbina de ventilació, i la part final d'un pla inclinat. Per fer-nos una idea, penjo algunes fotos del procés:

La base, amb el simple traçat de via. Hi ha una part de via N en lloc de H0e, però com que va amagada, no importa la diferència a les travesses.
Trenet miner i forestal - Página 8 20201110

Amb la base del pla inclinat i el forat per les bolcadores
Trenet miner i forestal - Página 8 20201111

Inicis de confecció del relleu
Trenet miner i forestal - Página 8 20201112

El relleu més afinat (encara amb un acabat a l'engrós). Ja hi ha la base del transformador i una caseta auxiliar adosada, a més d'algunes plaques de la plataforma de les bolcadores.
Trenet miner i forestal - Página 8 20201113

Continuo amb la recopilació d'informació per al detallat.

Salut!

A TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 3:41 am

OG22 escrigué:
...i potser últim de veritat...

Dons jo trobo que seria una llàstima. silent
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 7:26 am

Olot escrigué:
OG22 escrigué:
...i potser últim de veritat...

Dons jo trobo que seria una llàstima. silent

Estic convençut que no serà el últim, el tema de la mineria dona més i amb la imaginació de l'Alfons encara més ok ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12352

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 9:07 am

Entenc que aquest és l'últim que has començat Very Happy

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 10:12 am

Dic últim per qüestions d'espai. No per ganes, perquè idees en tinc. Faltaria un "lavadero" a un extrem, un transbord a via més ampla a l'altra, la part alta del pla inclinat... però l'espai que tinc a casa té un límit, deixant a part el transport a possibles exposicions.
Queden móduls per fer de l'OG, però es veurà molt frenada la seva construcció, i és que tinc poc temps lliure, i també el vull compartir amb la família. Els móduls miners potser algun dia els disfrutarà el fill, però els altres no, i la cosa anirà per llarg.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 11:16 am

Dons si és per qüestió d'espai, m'imagino que ara està ben clar que no en faràs cap en IIm, oi?

nose
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 9:37 pm

Mai es pot dir. A hores d'ara les estones modelístiques les dedico al que tinc pendent en H0, però vés a saber més endavant si me dóna per fer un petit diorama o mòdul en IIm.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDt Des 01, 2020 7:14 am

Mai es pot dir d'aquesta aigua no en veuré, avui ho veiem de una manera i demà ens canvien les circumstàncies i ho veiem de una altra.

El cas és passar-ho bé en el present de cada moment, després que "me quiten lo bailao"
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDc Des 02, 2020 11:47 pm

Paral.lelament al treball d'"obra", directament sobre el mòdul, vaig fent treball de "taller", o sigui, a la taula de treball. Vaig construint i/o adaptant edificis, i un de nova construcció és el conjunt de transformador i... lampisteria, per exemple:

Trenet miner i forestal - Página 8 20201210
Sobre una base de PVC hi represento diferents nivells de degradació de les parets, des de totxana ja a la vista, grabada directament sobre el PVC fins a zones on es conserva el rebossat més llis de la paret (amb Aquaplast), passant per llocs on aquest salta, veient-se una superfície més rugosa (pastes "Plumice" i "Sand") Evidentment, al transformador hi falta encara l'aparellatge de suports i aïlladors diversos, mentre que l'edifici annex falta el sostre per posar.

Una altra cosa que poso és la turbina de la ventilació, una referència comercial de cartró tallat a laser, a la que li he de fer petits ajustaments abans de passar a pintura.

Trenet miner i forestal - Página 8 20201211

I finalment una presentació d'aquests elements a la zona de la bocamina. No sé si faré una aberració, però tinc previst de posar, rere el transformador, una xemeneia vertical, o tobera metàl.lica, millor dit, per a l'entrada d'aire a la turbina (perquè... aquestes turbines extreien l'aire o l'introduien forçat a la mina?? Embarassed )
Al cantó, el dipòsit d'oli que convertiré en calderí per a l'aire comprimit.

Trenet miner i forestal - Página 8 20201212

Salut!!

Editat per darrera vegada per OG22 el Dj Des 03, 2020 10:19 am, editat 1 cop en total

A TramBlau y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDj Des 03, 2020 9:08 am

genial genial

applaud applaud applaud applaud

Aixo si que és una obra d’art!

OG22 escrigué:
... aquestes turbines extreien l'aire o l'introduien forçat a la mina?? ...

Jo crec que envien aire net a dintre de la mina, amb el que es força a l’aire de la mina a sortir cap a l’exterior. Aquesta és la manera d’assegurar aire respirable als miners.

Però millor que ens ho corrobori l’Ignasi, que és l’expert en mines.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 10:37 am

Olot escrigué:
genial genial

applaud applaud applaud applaud

Aixo si que és una obra d’art!

OG22 escrigué:
... aquestes turbines extreien l'aire o l'introduien forçat a la mina?? ...

Jo crec que envien aire net a dintre de la mina, amb el que es força a l’aire de la mina a sortir cap a l’exterior. Aquesta és la manera d’assegurar aire respirable als miners.

Però millor que ens ho corrobori l’Ignasi, que és l’expert en mines.

Hi ha de tot, en mines com les que ens fa l'Alfons, antigues i petites, per regla general la corrent d'aire natural va de la boca-mina inferior a la superior, llavors si hi havia poca circulació d'aire es posava un ventilador a la boca-mina inferior per forçar el tiratge. En mines grans com la de Fígols hi havia un ventilador a la boca-mina de La Consolació i un extractor a la boca-mina de El Collet.
En l'època que estava connectada amb Vallcebre tant el de Fígols com el de El Collet eren ventiladors
Tenint en compte que un ventilador empenyen el aire i un extractor l'aspira, encara que sigui la mateixa màquina i faci una funció o l'altra canviant el sentit de gir del motor.
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 11:20 am

Gràcies Ignasi -com m'agraden aquestes informacions de primera ma-. Encara l'any passat, en una visita per la zona vaig passar per l'interior del ventilador de  Consolació, arribant fins l'entrada d'una galeria paral.lela a la principal, suposo que de ventilació. Aquesta màquina avui encara persisteix, però l'extractora del Collet , amb la tobera, només la tinc documentada en foto de llibre.
Així, doncs, no faré cap bestiesa modelística posant la turbina on la poso, amb la tobera de presa o sortida d'aire al seu davant. Per més que sigui maqueta, a sobre estàtica en aquesta zona, vull que sigui creïble.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 11:41 am

OG22 escrigué:
Gràcies Ignasi -com m'agraden aquestes informacions de primera ma-. Encara l'any passat, en una visita per la zona vaig passar per l'interior del ventilador de  Consolació, arribant fins l'entrada d'una galeria paral.lela a la principal, suposo que de ventilació. Aquesta màquina avui encara persisteix, però l'extractora del Collet , amb la tobera, només la tinc documentada en foto de llibre.
Així, doncs, no faré cap bestiesa modelística posant la turbina on la poso, amb la tobera de presa o sortida d'aire al seu davant. Per més que sigui maqueta, a sobre estàtica en aquesta zona, vull que sigui creïble.

Ho pots posar com vulguis, la galeria de la turbina és la prolongació del ventilador per obligar a l'aire cap al interior de la mina, per evitar que el aire surti cap a l'exterior per la galeria principal si ha de posar una porta que faci de tap. Però per poder passar els trens aquesta porta s'ha de obrir, llavors en aquest moment en que la porta està oberta la mina es queda sense ventilació, ja que tot l'aire de la turbina torna a sortir a l'exterior per la galeria principal, per evitar això es posen dues portes separades a una distància suficient perquè hi càpiga de sobres un tren llarg, això marca la llargada de la galeria de la turbina.
Per facilitar el pas dels trens les portes eren metàl·liques, sobre unes guies i mogudes per un motor, de tant en tant hi havia algun tren no parava a temps i se l'enduia per davant, llavors mentre la reparaven es tancaven les de emergència que eren en dues berles de fusta i es tenien que obrir a mà, com que la pressió era tant gran per poder-les obrir hi havia una trapa corredissa per la despressurització de la galeria, llavors podies obrir i a vegades amb molta feina, un de sol gaire-bé no podies, tenies que anar amb molt de compte al tancar que no t'enganxes, perquè la força del aire era brutal.
El fet que la turbina estigui a l'interior és per protegir-la de la inclemència, si la poses com a Fígols no es veurà, però si que la pots protegir amb un cobert, com més precàri, més maco.

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 11:49 am

El ventilador de la mina de El Collet tenia la mateixa forma que el de Fígols, però de dimensions més reduïdes, quan el van substituir per l'extractor hi van fer una xemeneia metàl·lica per tirar l'aire que sortia de la mina cap a munt, ja que era aire viciat.

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19507

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 1:13 pm

parpaleig parpaleig parpaleig celles celles sii sii bota bota bota n'aprenc de coses aquí!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 8:40 pm

super12 super12 La posaré sota cobert. Quatre bigues i una teulada i endavant. A més, posaré una porta metàl.lica a poc d'entrar a la mina, que de passada serà per amagar la poca llargada que té.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Trenet miner i forestal   Trenet miner i forestal - Página 8 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Trenet miner i forestal
Tornar a dalt 
Pàgina 8 de 13Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Següent