TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Estació d'El Soldado en HOm WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Estació d'El Soldado en HOm

Ir abajo 
+4
MALLET73
ODAKIM
Olot
betulo237
8 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:20 am

Bona tarda,
Us vull fer cinc cèntims de l’estació d’El Soldado, l’altre conjunt de mòduls que en aquest cas van ser els primers que vaig fer i els primers que feia ja que mai havia fet modelisme. També com el cas de l’estació d’Alcaracejos aquest conjunt està format per quatre mòduls. Amb el temps m’han anat apareixent algunes novetats, algunes ja les he arreglat i d’altres estan per fer-ho.
El primer mòdul, és el que dóna accés a l'estació venint de Peñarroya i he reproduït el pont, que hi havia sobre la via del ferrocarril, per on passava un ròssec mecànic que venia del Pozo Luisa i que anava al Lavadero del Cerco d'El Soldado.
Per reproduir el pont del qual només en queden els arrencaments m'he basat en els que hi ha a la resta de la línia i dins dels Cercos Industriales seguint l'estil Peñarroya. La companyia SMMP tenia un sistema de construcció d'estil francès molt repetitiu.
He d'agrair a J.A. Torquemada, un gran coneixedor de la història de la línia l'ajuda prestada per al disseny del pont que passava per sobre les vies.
La reproducció de la caseta i l'hort ha estat molt més fàcil ja que aquests elements encara segueixen en peu encara que molt deteriorats.
La via que surt cap a la esquerra, anava a un magatzem que tenia S.A.V. (Sociedad Anglo Vasca), que ja no existeix. Actualment només en queda la trinxera.
Les imatges ajudaran a comprendre millor el que vull dir.
Salut i feina,
Albert

Estació d'El Soldado en HOm 0410
Estació d'El Soldado en HOm 0610
Estació d'El Soldado en HOm 0710

A MALLET73, TOG, Mitjans, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:24 am

Estació d'El Soldado en HOm Casill10
Casilla y hort en l'estat que es trobaven l'any 2016. Actualment estan restaurats
Estació d'El Soldado en HOm Estudi10
Superposició de l'estudi gràfic del pont sobre la base que en queda actualment
Estació d'El Soldado en HOm Planol10
Plànol general de la zona. En groc l'espai que ocupen els mòduls.

A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:30 am

Bona tarda,
Aquest és el segon mòdul que va de la caseta d'entrada costat Peñarroya fins al moll de l'estació d’El Soldado.
A mà esquerra es pot veure la via ja fora de servei que portava als magatzems de S.A.V. com he comentat anteriorment.
A mà dreta es veu una altra via, també fora de servei, que anava al Lavadero del Cerco.
En l'estreta andana hi ha preparats pel seu embarcament alguns sacs de patates que s'acaben de recol·lectar dels camps propers a l'estació.
En els molls de càrrega del magatzem de l'estació es pot apreciar el trànsit de camions i mercaderies que van i vénen en el ferrocarril. No era freqüent que en aquesta estació hi anessin camions excepte en èpoques molt puntuals de producció agrària o ramadera.
Posteriorment a fer aquest mòduls va aparèixer una pel·lícula de Julián de Elejoste remasteritzada per Gustavo Adolfo Vieites en la qual apareix una segona aiguada al final de l’andana de manera que era una de las úniques estacions que en tenia dues. M’he de posar a arreglar-ho.
Salut i feina,
Albert

Estació d'El Soldado en HOm 0211
Estació d'El Soldado en HOm 0311
Estació d'El Soldado en HOm 0412

A el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:30 am

Estació d'El Soldado en HOm 0711
Estació d'El Soldado en HOm 0810
Estació d'El Soldado en HOm 1010

A el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:40 am

Bona tarda,
En el tercer mòdul hi apareix l'estació i tots els seus complements. En un costat hi ha el dipòsit d'aigua, si un fixeu en les fotos hi falta el dipòsit metàl·lic ja que en el moment de fer-ho no tenia cap imatge. Ara ja ho he corregit, l’he fet com el de l’estació d’Alcaracejos, i ja està col·locat. Davant del dipòsit i entre la via de pas i la d'encreuament hi ha l'aiguada i a l'altre costat hi ha la carbonera.
En l'actualitat només queda la base del dipòsit i l'aiguada ha desaparegut completament. De la carbonera només queden els fonaments. Molt a prop de la carbonera també he sabut que hi havia una bàscula per pesar vagons
La via que passa més a prop de l'estació s'utilitzava en tota les estacions de la línia, únicament, per poder descarregar els vagons al magatzem. La via del centre era la de pas i la via més propera al Cerco era per els creuaments o per deixar-hi material en espera de ser utilitzat.
L'edifici dels serveis tampoc existeix actualment però els que figura en aquests mòduls és una còpia del que hi ha a l'estació d'Alcaracejos-Villanueva que encara existeix i el propietari actual l'està mantenint.
Per pujar al Cerco ha unes escales de maó vist estil Peñarroya. A prop d'aquesta escala hi ha l'entrada de la via, per on arribaven els vagons de carbó, per fer funcionar la Central Elèctrica.
A l'altra banda, per sobre de la carbonera hi ha un camp que en l'actualitat encara es cultiva en una cantonada del qual hi ha un gran chaparro.
Amb les imatges espero que us fareu una idea del que he volgut plasmar.
Salut i feina,
Albert

Estació d'El Soldado en HOm 01_est10
L'estació d'El Soldado als anys 50 del segle passat
Estació d'El Soldado en HOm 0212
Estació d'El Soldado en HOm 0413

A TOG, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:41 am

Estació d'El Soldado en HOm 0510
Estació d'El Soldado en HOm 0611
Estació d'El Soldado en HOm 0712

A el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:45 am

Bona tarda,
Bé, aquest ja és el quart i últim mòdul del conjunt de l'estació d’El Soldado.
En un extrem hi ha la carretera que va de Villanueva del Duque al conjunt de mines i als pous que hi ha a la zona. D’entre ells en destaquem els de les Minas de las Morras, el Pozo Luisa i la casa dels guardes. També va a la zona de càrrega i descàrrega de la pròpia estació.
Al costat de la via hi ha un parell d'eucaliptus i una caseta en la qual viu el guarda agulles i la seva família. Possiblement la dona fa de guarda barreres. Des d'aquest punt també surt l'accés al Cerco i a les escoles que estarien fora dels mòduls.
Aquest mòdul, potser sigui el que decorativament està millor acabat ja que vaig anar agafant experiència a mesura que els construïa.
Salut i feina,
Albert

Estació d'El Soldado en HOm 112
Estació d'El Soldado en HOm 211
Estació d'El Soldado en HOm 410

A TOG, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:46 am

Estació d'El Soldado en HOm 910
Estació d'El Soldado en HOm 1011
Estació d'El Soldado en HOm 1211

A el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:52 am

Bona tarda,
Vaig muntar, com vaig poder, dins de casa el conjunt dels quatre mòduls. Les fotos no tenen qualitat ja que les vaig fer amb el telèfon i el pobre era vell, com jo, així que les poso perquè us feu una idea del conjunt però...
També poso una relació del material amb les seves referències que he emprat, per si a algú li pot interessar.
I a tots vosaltres, als que simplement heu llegit el fil GRÀCIES per lo bé que m’heu acollit.
Quan vagi a alguna trobada o fira o simplement la s'instal·lés en algun lloc ja us ho faria saber perquè la vegeu al natural i puguem xarrar una mica.
Salut i feina,
Albert

MATERIALS
Vies i desviaments
Peco-SL1400 via flexible HOm
Peco-SLE1495 desvio dreta mitjà Electrofog
Peco-SLE1496 desvio esquerra mitjà Electrofog
marmites manuals Mascarat

Flocatge, plantes i arbres
Aneste 300 gespa de 3 mm. verd fosc
Aneste 303 gespa de 3 mm. verd viu
Aneste 307 gespa de 3 mm. ocre sec
Busch 7182 camp llaurat
Busch 7327 micro flocken
Busch 7356 blütenflocken
Busch 7358 blütenflocken
Noch 00406 prat natur wiesenmatten, feld
Noch 07032 manats d’herba verda grasbüschel, grün
Noch 07135 manats d’herba florida grasbüschel, blühend
Noch 07142 fullatge verd clar Laub, hellgrün
Noch 08330 praderia de flors blumenwiesen gras
Noch 25850 arbre Acàcia
Woodland Scenics F 52 fullatge Medium Green
Woodland Scenics FC 134 underbrush Olive Green

Cotxes, camions i carros
Eko 2021 cotxe 2 Cv
Eko 2025 cotxe Renault Dauphin
Eko 2032Bi cotxe Seat 1500 bicolor
Eko 2036 cotxe Seat 600
Eko 2092 camió Pegaso Barajas
Eko 2119 camió Ebro
Eko 2121 camió Ebro amb barrils
Eko 2149FS furgoneta Seat 1400
Noch 16664 carro amb dos ases
Preiser 30416 carro de quatre rodes

Persones
Dat Ank 4000 ferroviaris
Dat Ank 4102 Guardia Civil amb bicicleta
Dat Ank 4034 ovelles
Preiser 14050 dones estenent roba
Preiser 14160 pastor i ovelles
Preiser 10508 persones

Accesoris
AMD 499 caixes i bocois de vi
Noch 13010 tanca de barrots rodons
Noch 14343 menjadora per a vaques
Preiser 17101 30 bidons
Preiser 17102 60 sacs
Roco Minitrains 34500 vagonetes mines
Roco Minitrains 34501 vagonetes mines
Roco Minitrains 34506 vagonetes mines
Sommerfeldt 125 torres catenària 140 mm.

Relleus
Leroy Merlin Chovafoam T-III E 125x60x3 cm. (relleu muntanyes)
Redutex 087PR112 Pedra rústica (paret primer Cerco)
Redutex 087MP124 Mamposteria (paret segon Cerco)
Redutex 087OP211 Opus Incertum (pont i contraforts)
Redutex 087TF112 Teula Francesa (teulades)
Selitac Xapa de 3 mm.
cartró ploma xapa de 5 mm.
cartró ploma xapa de 3 mm.
teula àrab comprada a Masades (no té marca)


Estació d'El Soldado en HOm Img-2010
Estació d'El Soldado en HOm Img-2011
Estació d'El Soldado en HOm Img-2012

A TOG, Mitjans, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 5:58 am

Bona tarda,
El conjunt es va presentar a Expotren, Saló de l'oci ferroviari, que es va celebrar a Lleida durant els dies 11 i 12 de març de 2017, pel qual van passar més de dotze mil persones.
Personalment vaig quedar molt satisfet i d'aquesta manera l'Agrupament Ferroviari de Barcelona AFB al qual jo pertany va participar en tres tipus d'amplada de via N, HOm i HO. Aprofito per demanar als companys d’aquest fòrum que s’animin també en fer modelisme en aquesta escala per poder fer algun altre tram de la via estreta com ho hem fet l'Alfons amb El tren d'Olot i el Trenet miner i forestal i jo amb el Peñarroya Puertollano. Ànims i endavat.
Salut i feina,
Albert

Estació d'El Soldado en HOm Conjun11
Estació d'El Soldado en HOm Detall11
Estació d'El Soldado en HOm Vista_11

A TOG y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 6:10 am

Formidable!!

applaud applaud applaud applaud applaud

Un reportatge precís i minuciós. Moltes gràcies!!!

L'estació té (o tenia) una disposició de vies molt interessant, amb tots els seus ramals.

Així com amb els altres mòduls ens vares dir que feia 2 o 3 anys que els havies fet, aquest només menciones que eren anteriors. Però quan temps fa que els vares fer, aquests?

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 6:13 am

Betulo237 escrigué:
... Quan vagi a alguna trobada o fira o simplement la s'instal·lés en algun lloc ja us ho faria saber...

Seria molt d'agrair. super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 6:31 am

Olot escrigué:
Formidable!!

applaud applaud applaud applaud applaud

Un reportatge precís i minuciós. Moltes gràcies!!!

L'estació té (o tenia) una disposició de vies molt interessant, amb tots els seus ramals.

Així com amb els altres mòduls ens vares dir que feia 2 o 3 anys que els havies fet, aquest només menciones que eren anteriors. Però quan temps fa que els vares fer, aquests?

Vaig començar els amidaments i buscar la informació al 2016 i els vaig acabar al gener del 2017. Com que em va agradar immediatament vaig començar els de l'estació d'Alcaracejos però al no estar aquí tenia que esperar baixar a Andalusia per continuar amb els amidaments.

Estació d'El Soldado en HOm Llibre10
Estació d'El Soldado en HOm Llibre11
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 6:43 am

Una feina molt bona:reverent:

betulo237 escrigué:
Bona tarda,
Us vull fer cinc cèntims de l’estació d’El Soldado, l’altre conjunt de mòduls que en aquest cas van ser els primers que vaig fer i els primers que feia ja que mai havia fet modelisme.

affraid affraid caram, si vas començar així en el motdelisme affraid affraid
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 6:48 am

ODAKIM escrigué:
Una feina molt bona:reverent:

betulo237 escrigué:
Bona tarda,
Us vull fer cinc cèntims de l’estació d’El Soldado, l’altre conjunt de mòduls que en aquest cas van ser els primers que vaig fer i els primers que feia ja que mai havia fet modelisme.

affraid affraid caram, si vas començar així en el motdelisme affraid affraid
És veritat, aquesta va ser la meva primera incursió en el modelisme, mai havia fet res. Quan em vaig jubilar m'ho vaig proposar i em va sortir be.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDl Abr 05, 2021 11:56 pm

betulo237 escrigué:
Bona tarda,

Estació d'El Soldado en HOm 0410
Estació d'El Soldado en HOm 0610
Estació d'El Soldado en HOm 0710


Enamorat Enamorat somriu somriu somriu Enamorat somriu somriu

aquest m'ha robat el cor!!Pancarta cor Pancarta cor

Gràcies per compartir...!! genial genial genial formidable formidable formidable 10 10 10 10

salutacions

mallet73
p.d. ara només falta que facis un modul de G "momi" Wink
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 12:11 am

Gràcies a tu per llegir-ho! Very Happy Very Happy Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 5:15 pm

riuuuu

betulo237 escrigué:
... Aprofito per demanar als companys d’aquest fòrum que s’animin també en fer modelisme en aquesta escala per poder fer algun altre tram de la via estreta com ho hem fet l'Alfons amb El tren d'Olot i el Trenet miner i forestal i jo amb el Peñarroya Puertollano...

MALLET73 escrigué:
... p.d. ara només falta que facis un modul de G "momi"...

riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 7:37 pm

Es una interesant proposta..de fet no es el primer cop que m'ho diuen aixó de fer un altre escala..però per ara es impossible per manca d'espai i per que encara tinc un parell de moduls de G a mitges per acabar..mai se sap..pot ser algun dia...

Per cert quina norma feu servir?? distancia de vies...via unica??llargada de moduls?? etc etc..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 660

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 8:25 pm

MALLET73 escrigué:
Es una interesant proposta..de fet no es el primer cop que m'ho diuen aixó de fer un altre escala..però per ara es impossible per manca d'espai i per que encara tinc un parell de moduls de G a mitges per acabar..mai se sap..pot ser algun dia...

Per cert quina norma feu servir?? distancia de vies...via unica??llargada de moduls?? etc etc..

salutacions

mallet73

Per la meva part, els mòduls miners són lliures. Dos de metre  de llarg, un de 80 cms i un altre de 90 cms. Tots de 50 cms d'ample.

En els d'Olot tampoc seguim cap normativa, però generalment fan 140 cms a les estacions, i entre 80 i 140 cms els de transició, depèn de què hi hagi a representar. Tots de 50 cms d'ample excepte a les estacions complexes, que són de 70.  Com a curiositat, el llarg 140 el vaig decidir jo quan vaig fer el primer mòdul, en ser la mida que me cabia al maleter del cotxe.
Salutacions.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 11:00 pm

però llavors entre vosaltres us podeu conectar o no?? si no seguiu com nosaltres un criteri unic una norma..com us ho feu?? o aneu per separat.??

interesant el tema...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 11:13 pm

Bon dia,
Jo he fet servir la normativa CTMS de via HOm de via única, pero amb llicències, ja que s'ajustava bastant a les mides que volia fer. Aquesta normativa parteix de la base que els mòduls poden tenir la llargada que es vulgui, però aconsella que sempre siguin múltiples de 25 cm i l'amplada dels finals del conjunt ha de ser sempre de 40 cm mentre que l'amplada de l'interior pot ser variable però mai més estreta de 40cm.
Jo vaig optar per fer-los de 75 cm de llarg perquè els d'un metre no em cabien a l'ascensor i visc amb un 5è i no era el cas de pujar-los i baixar-los per l'escala.
En quan a l'amplada em va de perles ja que em caben les dues caixes de dos mòduls cada una dins del cotxe i a més les 12 potes, els fondos, les faldilles de roba, la bossa de la part elèctrica amb els llums els lladres i l'allargament i l'altre bossa amb la informació, el material mòbil, i el quadre de comandaments.
Puc passar a qui la vulgui la normativa CTMS ja que crec que aquí no es poden col·locar els PDF o jo al menys no ho he sabut fer.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1377

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDt Abr 06, 2021 11:19 pm

MALLET73 escrigué:
però llavors entre vosaltres us podeu conectar o no?? si no seguiu com nosaltres un criteri unic una norma..com us ho feu?? o aneu per separat.??

interesant el tema...

salutacions

mallet73
Si que hi anem de separats per un parell de motius. El primer i més important és que cada un de nosaltres fa una línia en concret i no fem mòduls d'ambient lliure. El segon i no menys important és que els mòduls de l'Olot son digitals i els meus són analògics.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDc Abr 07, 2021 7:42 am

Carles, però per que vols connectar el tren d’Olot amb el de Peñarroya a Puertollano? No seria realista. nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 591

Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitimeDc Abr 07, 2021 11:13 am

No seria realista.
Seria surealista riuuuu Un viatge en l´espai-temps que deixaria bocabadats a Einstein,Asimov,Hawking ...

M´agraden molt ambdues maquetes,bona feina.Felicitats !    Polzeamunt   applaud

A Olot y a el terrat de margarit Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Estació d'El Soldado en HOm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació d'El Soldado en HOm   Estació d'El Soldado en HOm I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Estació d'El Soldado en HOm
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Estació Magòria
» Accident a l'estació de França
»  Petita estació per a proves en H0m
» Estació d'Alcaracejos-Villanueva en HOm
» Estació de Peñas Blancas

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: ALTRES ESCALES NO TANT DE JARDÍ (El tren d'hivern) :: Via estreta a altres escales: H0m, H0e, H0i ... 0m, 0n30...-
Canviar a: