| Vago tancat serie H del Reus-Salou | |
|
+7ignasibaga Olot ostman MALLET73 Mitjans Sisu Miquel Angel 11 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Miquel Angel Jardinaire
Ubicació : Baix Camp Edat : 30 Data d'inscripció : 28/04/2014 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 7:30 am | |
| Hola companys. Porto uns dies treballant amb el vago. No sóc gaire de fer fotos mentre estic enfeinat, tot i que n'he fet unes quantes. Una vegada fet el dibuix amb 3d vaig anar passant les peces a .dxf per poder-les tallar amb la maquina làser. Aquestes son gairebé totes les peces de fusta que formen el vago. Després d'aquesta foto vaig fer alguna modificació a alguna peça que quedava fràgil. La estructura muntada,es poden veure les modificacions que deia. On hi ha la porta vaig posar un reforç que evita que la peça es deformi, quan estigui tot el conjunt de manera definitiva sobre el xassís el tallaré. Ja esta recobert de llistons i travessers. Començo amb el xassís, s'ha de procedir a realitzar 4 ranures a les peces frontals, això no ho puc fer amb el làser, així que es fresa amb un fesolí de 4mm i d'un llavi. No estic acostumat a fresar fusta ja que mai treballo amb aquest material, no obstant el resultat obtingut ja serveix. Repasso els forats on aniran els cargols que aguanten la placa dels eixos així com altres accessoris amb una broca de 1mm i 0.8mm. Foto de totes les peces del xassís preparades per realitzar el muntatge. Tot encaixar perfectament ajustat, no caldria ni encolar, no obstat hi he posat una gota en cada punt d'unió. Subjectant-ho a la mordassa de la fresa m'asseguro que tot quedi ben escairat. Espero que us agradi Salutacions | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 9:15 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 9:22 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 9:24 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 6:24 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 8:07 pm | |
| No hi ha res com tenir bones eines..! Bona feina! | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dt Jul 10, 2018 10:23 pm | |
| Molt bona feina... segur que surt un vagó molt ben fet... | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dg Jul 22, 2018 1:30 am | |
| aquí hi ha nivel i professionalitat. | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dg Jul 22, 2018 7:12 am | |
| una feina molt pulida | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
Ubicació : Baix Camp Edat : 30 Data d'inscripció : 28/04/2014 Nombre de missatges : 56
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dl Jul 23, 2018 7:32 am | |
| Moltes gracies a tots pels vostres comentaris. A falta del sostre dono per finalitzat tot el treball de fusta. Pròximament començaré amb les parts de metall. Les portes ja estan muntades, no te cap misteri El conjunt muntat, xassís i caixa. El travesser del sostre a quedat sobre dimensionat, hauria de ser de 4x4 en lloc de 5x5mm, de totes formes tampoc es veurà. En pròxims treballs podré corregir aquests tipus de detalls Salutacions | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dj Jul 26, 2018 6:23 am | |
| | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dv Ago 03, 2018 11:57 pm | |
| Gracies Ostman. Aquests dies malgrat la calor que fa he mecanitzat els suports dels eixos amb la fresa cnc. Lamentablement vaig molt lent ja que el temps lliure que tinc ho he de combinar en organitzar i posar en marxa el petit taller que tinc muntat al garatge de casa, ja que últimament he fet canvis. El mecanitzat consta de tres operacions molt bàsiques: planejar la superficie, puntejar els forats i realitzar el perfil de la peça. Els forats els haure de fer posteriorment ja que les broques que tinc no les puc posar a aquesta maquina Espero que us agradi | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Ds Ago 04, 2018 6:01 am | |
| Molt interessant. Encara que vagis lentament, et segueixo atentament. | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Ds Ago 04, 2018 7:16 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Ds Ago 04, 2018 11:21 pm | |
| A veure... aquesta màquina caldrà veure-la..! Això de mecanitzar les peces, lamentablement no està a l'abast de tothom...
Magnífiques peces! El resultat serà molt bo, segur! | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dg Ago 05, 2018 5:03 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dl Ago 06, 2018 6:36 pm | |
| Qualitat màxima. Les peces són perfectes al fer-ho aixi. | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dc Ago 08, 2018 7:43 am | |
| Gracies a tots els que seguiu el fil. Els vostres comentaris donen molts anims La veritat es que tenir maquines ajuda molt, però no ens enganyem, el 90% de les coses es poden fer amb paciència a base de serra i llima com s'ha fet tota la vida, les peces de torn ja es una altre historia. La fresa de control numèric es aquesta: Aquí us deixo unes quantes peces mes de llautó fresades pel mateix metode amb fresa de 2mm. Com us vaig dir no puc fer els forats amb el cnc, aixi que els he de mecanitzar posteriorment. Al estar puntejats es ràpid i precís En aquesta imatge us podeu fer una idea de com va muntat. Començo a preparar la guia de la porta. Simplement es foradar i soldar 3 esparrecs de M1. Salutacions | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dc Ago 08, 2018 8:45 am | |
| | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dc Ago 08, 2018 11:39 am | |
| No et falta rao, per controlar la llima i la serra s'ha de ser un autèntic artesá. Un bon exemple són les teves creacions, on obtens uns excelents resultats sense necesitat de controls númerics ni gran maquinaria. En el meu cas les maquines-eina i el metall són una de les meves passións igual que ho són els trens o la Segona guerra mundial i amb els anys he pogut anar muntant un petit taller del que estic molt orgullós. De fet m'agrada tant que vaig estudiar fabricació mecanica i avui tinc una feina relacionada amb aquest món. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dj Ago 09, 2018 2:52 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dj Ago 09, 2018 6:35 pm | |
| Uff, quina precisió, per mi és impossible. Són feines de mestre. | |
|
| |
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Ds Ago 11, 2018 6:27 am | |
| Una gran feina, amb els dos materials - Miquel Angel escrigué:
Les portes ja estan muntades, no te cap misteri
Potser no té misteri, però té mèrit fer-ho bé | |
|
| |
Miquel Angel Jardinaire
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dl Ago 27, 2018 1:03 am | |
| Gracies pels vostres comentaris L'altre dia vaig fer les rodes de llautó que llisquen per les guies de la port. Aquí es pot veure les portes quasi acabades, a falta d'un petit detall. Amb la impressora 3d he fet els radis de les rodes, a veure com va l'invent Això es tot per ara | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou Dl Ago 27, 2018 1:13 am | |
| Quin material has utilitzat per als radis de les rodes? S'agafa bé amb la plataforma foradada? N'he vist algun cop, però no l'he provat mai. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou | |
| |
|
| |
| Vago tancat serie H del Reus-Salou | |
|