NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot | |
|
+6alejandro sasplugas lluis7 Mitjans MALLET73 Sisu Olot 10 participantes | Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 3:19 am | |
| Ja fa un cert temps que vaig fer aquest furgó. Molts de vosaltres ja el coneixeu, però no n'havia parlat mai aquí. No hi ha motiu per no compartir-lo amb vosaltres. La construcció es totalment feta artesanalment, és a dir que no hi ha cap peça comercial, ni de LGB, ni de cap altre marca, excepció de les rodes que provenien d'un fabricant d'un kit del moment. Els materials utilitzats: fusta de sapelly, de ramin, i de mukali. Les demés peces són totes de llautó, a excepció dels vidres (metacrilat) i els aïllants de les rodes, que són de nylon. Totes les portes i finestres són practicables, i l'enganxall com el de la realitat i és funcional. En realitat es tracta de la tercera peça que vaig fer, després del Martorell i de la màquina 131T del mateix tren d'Olot. Malgrat el risc de desmerèixer la meva reproducció, en blanc i negre us he posat algunes fotos de la peça real, per si algú no la coneix. Espero que us agradi. Comencem per el plano que jo mateix em vaig fer a partir de les mides que tenia i de moltes fotografies preses des de tots els angles. És tot el que tenia, perquè dels 6 vagons ja no n'existia cap exemplar quan jo vaig fer el meu: El furgó petit del tren d'Olot tenia unes mides molt reduïdes, com podeu veure. Per que us en feu una idea, a escala ve a ser un pel més petit que un vagó Toy-train. Aquest és el primer que vaig fer, el prototip, pintat tal com anava a la realitat: Aquí la foto comparativa del furgó E3 Després d'aquest en vaig fer d'altres, en aquest cas era sense pintar, només envernissat. La fusta és molt agraïda. En aquest segon model la cabina de vigilància ja era una peça de fosa, folrada de fusta, i la finestra també era practicable. Igualment la gossera també era una peça de fosa. I un tercer model. Es diferència de l'anterior en que, tot i ser envernissat, el bastidor era pintat de negre. Aquí es veuen alguns detalls, com ara l'enganxall OG funcional... ... la finestra de la cabina... ... i totes les portes funcionals.
Editat per darrera vegada per Olot el Dj Nov 12, 2020 2:50 am, editat 1 cop en total | |
| | | Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 3:27 am | |
| Només em venen al cap que elogis per aquesta feina, que cal dir ben clar, és de MESTRE. Peces com aquesta deixen clar el nivell com a modelista. Conec la peça original i és d'una gran qualitat. Gràcies per compartir-ho Amadeu. | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 3:29 am | |
| | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 4:13 am | |
| Home, gràcies, però tant com un mestre... només tenia 22 anys i era la meva tercera peça! encara n'estava aprenent.
(igual com ara) | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 4:16 am | |
| Tot i així, és una bona feina! | |
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 6:19 am | |
| Gràcies per els compliments, nois. | |
| | | lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 6:55 am | |
| m'hi afegeixo als (totalment merescuts) elogis | |
| | | alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dj Maig 31, 2018 7:18 am | |
| Una peça per admirar , aqui rau una de les diferencies entre afeccionats a aquesta escala , els artistes que creeu aquestes maravelles i els mortals que ens dediquem a " jugar" i transformar el material amb mes o menys gracia . Avui os posare un exemple d aquesta activitat
Es formidable la semblança del original amb la teva reproduccio , Si als 22 anys ja feies aixo , ves a saber el que ens espera ara............
Alexandre | |
| | | ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dl Jun 04, 2018 8:18 am | |
| quina filigrana | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dt Jun 12, 2018 8:11 am | |
| | |
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dt Jun 12, 2018 8:13 am | |
| Gràcies a tots per els vostres compliments. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dt Jun 12, 2018 9:28 am | |
| Un treball excel·lent que ja marca el tarannà d'unes mans meravelloses. Gràcies per compartir-ho.
Fins aviat, Ignasi. | |
| | | albertoquattrotre Trenjardinaire
Ubicació : Milano Italia Edat : 81 Data d'inscripció : 21/02/2014 Nombre de missatges : 127
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Dt Jun 12, 2018 8:43 pm | |
| - Olot escrigué:
- Gràcies a tots per els vostres compliments.
Meritatissimi!!!! Saluti. Al. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot | |
| |
| | | | Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot | |
|