TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Kit Furgó alemany Hilbert 751 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Kit Furgó alemany Hilbert 751

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDc Maig 26, 2021 5:42 pm

Aquesta descripció del kit de Hilbert referència 751. vé d'un fil que originàriament vaig fer per a vendre-me'l, però he "reciclat" el fil, perquè considero que valia la pena conservar-lo donat que esdevé un testimoni de com era aquest kit, cosa que ja he fet amb altres kits desapareguts (veure kits de Arkit).

Hilbert era un artesà alemany que tenia un gran prestigi per les seves peces en IIm i el II.

El kit vaig comprar amb intenció de muntar-lo per fer-lo anar amb la meva composició Rügen. Venuda tota la composició ja no tenia cap sentit per a mi muntar aquest kit. Com que a demés tinc masses coses pendents, potser mai hauria pogut muntar-lo, cosa que va determinar que em decidís a vendre'l.

Es tracta d'un kit amb peces de plàstic molt ben planificat i elaborat. És un treball molt fi. L'acompanyen instruccions impreses en alemany i en català. Com que el fabricant va plegar, avui dia és una peça força buscada.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Hilber10


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Oct 08, 2021 2:44 am, editat 3 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDc Maig 26, 2021 11:19 pm

pensativ pensativ pensativ pensativ interesant, es com un gecomodel?? acopoca?

gràcies

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDj Maig 27, 2021 2:05 am

Jo diria que ni un ni altre. Cada artesà té la seva personalitat i la seva manera de fer. Gecomodel era una cosa, Apocops n’és us altra, i aquest és diferent de tots dos.

Segons em sembla a mi, és clar. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDj Maig 27, 2021 3:12 am

Ah! d'acord, ja veus que jo de material artesà en conec poc!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDc Set 29, 2021 1:52 am

Tinc algunes fotos del que ve a dins de la caixa, que poso a continuació.

També tinc documentació de les instruccions de muntatge, en català i en alemany, que miraré de posar més endavant.

Aquesta és la presentació del kit:

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2370

En obrir-lo veiem que l'espai de la caixa està molt ben aprofitat...

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2369

Aquest és el sostre

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2371

Criden l'atenció unes magnífiques rodes, més petites que les de LGB i que semblen ser de construcció pròpia

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2374

Els laterals dels bogis són de fundició de metall blanc, que sembla de molt bona qualitat, i estan completament acabades, mecanitzades, i netes de rebaves. Els coixinets són de plàstic inserit a les caixes de greix.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2373

El kit també està compost per una sèrie de peces de plàstic injectat, així com d'altres peces de plàstic obtingudes amb altres tècniques que em costaria molt de definir.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2372

Les petites peces venen separades en bosses de plàstic. A la bosseta gran del centre i podeu veure dues peces de fosa, que constitueixen l'enganxall i  tope.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2378

Aquí es veuen vidres a dins de la bossa de l'esquerra i algunes calques o adhesius que, en una propera tongada de fotos, especificaré millor, ja que ara m'ha passat per alt.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2379

Per acabar, aquí veiem el terra, les parets, els testers i les portes. Aquestes són peces fetes amb fresadora.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2380


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Oct 08, 2021 2:42 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDc Set 29, 2021 1:56 am

El kit sembla fàcil de muntar, i és de molt bona qualitat. Cal pintar-lo, però el fabricant a les instruccions ja hi indica el RAL a aplicar-hi.

Em va saber molt de greu de vendre-me'l, però havia de treure'm coses perquè tinc massa feina pendent a fer. Crec que mai tindré temps per a muntar-lo, per moltes ganes que en tingui.

trist2

A demés, em vaig vendre la composició del Rügen, que és a on pensava destinar-lo, per el que tampoc no tindria gaire sentit de muntar-lo per a tenir-lo a la meva col·lecció.

nose


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Oct 08, 2021 2:13 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDc Set 29, 2021 7:01 am

Confirmo que hi ha les calques incloses:

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2381

Imagino que les de les inscripcions costaran una mica de veure perquè són blanques, igual com el paper de fons, però he fet el que he pogut.

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Img_2382

INSTRUCCIONS DE MUNTATGE:



PLANOS:

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitimeDv Oct 08, 2021 2:52 am

Amics, després de la venda d'aquest kit a un altre membre del fòrumm'ha semblat que aquest fil, convenientment "reciclat" podia quedar com a testimoni del què era aquest kit, tal com ha he fet amb altres kits desapareguts. Així que aquí el teniu.

Ja li he demanat al seu nou propietari que ens en posi fotos. smiley-angelic004

Tant de bo que finalment optés per a posar-les, en aquest fil on en un altre, perquè gaudiriem del seu muntatge. tot i que m'ha dit que segurament trigarà a muntar-lo perquè ara esta molt enfeinat amb altres projectes... És clar que seria un acte voluntari seu... Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Kit Furgó alemany Hilbert 751 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Kit Furgó alemany Hilbert 751   Kit Furgó alemany Hilbert 751 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Kit Furgó alemany Hilbert 751
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» web artesá Alemany
» TREN MILITAR ALEMANY PER A LGB
» Dresina, fil d'un fòrum alemany
» Furgó-automotor fabricat amb playmobil
» Furgó groc cremallera de Núria

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: