TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot

Ir abajo 
+6
alejandro sasplugas
lluis7
Mitjans
MALLET73
Sisu
Olot
10 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 3:19 am

Ja fa un cert temps que vaig fer aquest furgó. Molts de vosaltres ja el coneixeu, però no n'havia parlat mai aquí. No hi ha motiu per no compartir-lo amb vosaltres.

La construcció es totalment feta artesanalment, és a dir que no hi ha cap peça comercial, ni de LGB, ni de cap altre marca, excepció de les rodes que provenien d'un fabricant d'un kit del moment. Els materials utilitzats: fusta de sapelly, de ramin, i de mukali. Les demés peces són totes de llautó, a excepció dels vidres (metacrilat) i els aïllants de les rodes, que són de nylon.
Totes les portes i finestres són practicables, i l'enganxall com el de la realitat i és funcional.

En realitat es tracta de la tercera peça que vaig fer, després del Martorell i de la màquina 131T del mateix tren d'Olot.

Malgrat el risc de desmerèixer la meva reproducció, en blanc i negre us he posat algunes fotos de la peça real, per si algú no la coneix.

Espero que us agradi.

Comencem per el plano que jo mateix em vaig fer a partir de les mides que tenia i de moltes fotografies preses des de tots els angles. És tot el que tenia, perquè dels 6 vagons ja no n'existia cap exemplar quan jo vaig fer el meu:

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Furgo_10

El furgó petit del tren d'Olot tenia unes mides molt reduïdes, com podeu veure. Per que us en feu una idea, a escala ve a ser un pel més petit que un vagó Toy-train.

Aquest és el primer que vaig fer, el prototip, pintat tal com anava a la realitat:

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A20

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_119

Aquí la foto comparativa del furgó E3

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_219

Després d'aquest en vaig fer d'altres, en aquest cas era sense pintar, només envernissat. La fusta és molt agraïda. En aquest segon model la cabina de vigilància ja era una peça de fosa, folrada de fusta, i la finestra també era practicable.

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_319

Igualment la gossera també era una peça de fosa.

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_418

I un tercer model. Es diferència de l'anterior en que, tot i ser envernissat, el bastidor era pintat de negre.

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_517

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_617

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_717

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_818

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_917

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1014

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1114

Aquí es veuen alguns detalls, com ara l'enganxall OG funcional...

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1212

... la finestra de la cabina...

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1311

... i totes les portes funcionals.

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1412

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1511

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot A_1611


Editat per darrera vegada per Olot el Dj Nov 12, 2020 2:50 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 3:27 am

Només em venen al cap que elogis per aquesta feina, que cal dir ben clar, és de MESTRE. Peces com aquesta deixen clar el nivell com a modelista. Conec la peça original i és d'una gran qualitat.
Gràcies per compartir-ho Amadeu.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 3:29 am

Sisu escrigué:
Només em venen al cap que elogis per aquesta feina, que cal dir ben clar, és de MESTRE. Peces com aquesta deixen clar el nivell com a modelista. Conec la peça original i és d'una gran qualitat.
Gràcies per compartir-ho Amadeu.

+1 reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 4:13 am

Home, gràcies, però tant com un mestre... només tenia 22 anys i era la meva tercera peça! encara n'estava aprenent.

(igual com ara)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 4:16 am

Tot i així, és una bona feina!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 6:19 am

Gràcies per els compliments, nois.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 6:55 am

m'hi afegeixo als (totalment merescuts) elogis reverent
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 7:18 am

Una peça per admirar , aqui rau una de les diferencies entre afeccionats a aquesta escala , els artistes que creeu aquestes maravelles i els mortals que ens dediquem a " jugar" i transformar el material amb mes o menys gracia .  Avui os posare un exemple d aquesta activitat

Es formidable la semblança del original amb la teva reproduccio , Si als 22 anys ja feies aixo , ves a saber el que ens espera ara............

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDl Jun 04, 2018 8:18 am

quina filigrana ok
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDt Jun 12, 2018 8:11 am

No havia vist aquest fil, i és fabulós Tren genial genial genial genial genial applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDt Jun 12, 2018 8:13 am

Gràcies a tots per els vostres compliments. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDt Jun 12, 2018 9:28 am

Un treball excel·lent que ja marca el tarannà d'unes mans meravelloses. Gràcies per compartir-ho.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
albertoquattrotre
Trenjardinaire
albertoquattrotre


Ubicació : Milano Italia
Edat : 81
Data d'inscripció : 21/02/2014
Nombre de missatges : 127

Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitimeDt Jun 12, 2018 8:43 pm

Olot escrigué:
Gràcies a tots per els vostres compliments. Very Happy
Meritatissimi!!!!
Saluti. Al.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot   Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Furgo sèrie E1 a 6 del tren d'Olot
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Cotxes de viatgers serie 5300 FEVE i furgons serie 9000 FEVE Nord anys 80 a escala G - 45mm
» Personalització furgó Toytrain
» Kit Furgó alemany Hilbert 751
» Construcció d'un furgó a partir del Caboose LGB
» Furgó groc cremallera de Núria

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: