El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
Assumpte: Vagó de vídeo Ds Mar 10, 2018 7:45 am
Aquesta tarda m'he dedicat a construir un vagó per a la càmera de fotos, així es podran fer millors vídeos del recorregut
He construït un bogie de fusta, li he posat una mica de plom en la seva part inferior i un suport per a càmeres
He fet unes proves a veure com es veien les imatges i si tenia prou pes perquè no bolqui
S'enganxa amb una barra fixa amb un ganxo per agafar la màquina, no he pogut provar molt bé l'enganxall però diria que funciona bé. Demà a veure si ho puc pintar
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Ds Mar 10, 2018 8:12 am
Se'm acudeix, Pere, que si li fas una barra més llarga podries filmar el tren posant la càmera cara a la màquina.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Ds Mar 10, 2018 8:51 am
Si ja ho he pensat però he de fer proves a veure que llarg necessito perquè no surti borrós, en principi havia calculat uns 30/40 cm., mes seria molt complicat per empènyer el vagó sense que hi hagi problemes i no destaqui a la vista la barra.
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Ds Mar 10, 2018 9:03 am
Provaré a utilitzar corda de piano per fer la barra de fixació entre el vagó de vídeo i la màquina
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Ds Mar 10, 2018 1:41 pm
Potser pintant-ho de negre no es veu massa.
Em sembla una idea enginyosa. Jo, fent proves, el que millor resultat m'ha donat ha estat una plataforma amb bogis, perquè el gir resulta més suau i no es perden tant de l'enquadrament les corbes més tancades.
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Ds Mar 10, 2018 9:14 pm
Mitjans escrigué:
Potser pintant-ho de negre no es veu massa. Em sembla una idea enginyosa. Jo, fent proves, el que millor resultat m'ha donat ha estat una plataforma amb bogis, perquè el gir resulta més suau i no es perden tant de l'enquadrament les corbes més tancades.
Si he de pintar-lo, però abans faré unes proves
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Dg Mar 11, 2018 7:27 am
He realitzat diferents proves per veure que funciona correctament, em fa un salt a la rotonda però és cosa d'una soldadura de la via que he de corregir, pel demas a veure que us sembla, crec que pot ser molt espectacular per les diferents circulacions veient la màquina en primer pla com si et fos seguint
Pere
4000Talguera Trenjardinaire Plus
Ubicació : Hospitalet de Llobregat Edat : 47 Data d'inscripció : 12/02/2017 Nombre de missatges : 1243
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Dg Mar 11, 2018 8:16 am
Molt bon treball, aquesta molt bé assolit.
M'a dau una mica de por veure el buit al final de la via.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Dg Mar 11, 2018 8:33 am
M'agrada molt la presa enfocada cap a la locomotora. La trobo genial.
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Dg Mar 11, 2018 9:00 am
He estat provant amb la corda de piano i altres tipus de filferro, al final una vareta de paraigües, és que els paraigües serveixen per a moltes coses
Veure la màquina amb aquesta proximitat podent veure les vies, és una molt bona presa, a la MOMI podem fer vistes molt enginyoses amb les diferents màquines.
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Vagó de vídeo Dg Mar 11, 2018 6:49 pm
Doncs sí, has aconseguit un molt bon efecte. També es podria posar a la cua del tren, encara que potser no sigui tan espectacular.