El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Vagó potassa FGC 62000 Dc Set 20, 2017 7:03 am
Un dels vagons que tenia ganes de fer, però no en tenia prou informació ni plànols era la tolva de potassa.
Finalment, després de veure el d'en Carles, em vaig animar a començar a dibuixar-lo. Tenia les formes bàsiques, i avui m'he posat a afinar i detallar. A dia d'avui està així
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dc Set 20, 2017 7:54 pm
De moment, ajustant fotos per minimitzar la perspectiva, he pogut anar fent. Estic segur que si agafem la cinta mètrica, hi haurà cosetes, però mentre s'hi assembli, ja em tinc prou.
El que vull és fer-lo el més senzill posible de muntar, perquè en caldran uns quants per la 254. Si puc fer peces que és puguin imprimir amb facilitat i altres que es puguin tallar en planxa i enganxar, serà l'ideal.
En quant a colors, m'agradaria fer-ho com la primera època, amb els quatre colors que van existir.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19510
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Set 21, 2017 5:28 am
Olot escrigué:
No, si ja dic jo que s'encomana!!
el virus.....!!
Jo ja ho vaig pensar d'anar a pendre mides, però al final vaig decidir fer calculs aproximats, més les llicències del constructor, tot i que vaig fer motllos de peces del vagó per fer-ne unes quantes....es va quedar orfe...
de segur que amb la 3D sortirà molt bé!!
et seguexio tot el que fas Joan.
salutacions
mallet73
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dg Set 24, 2017 6:56 am
Un bon "nou" model
Diria que la 254 ja els havia arrossegat pel teu ordinador....
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dl Set 25, 2017 1:08 am
Tot i que els arrossegava una mica a precari... sense bogies ni res...!
Tot i que ja tinc el vagó donat per bo a escala H0m, he trobat la fitxa tècnica i quan faci els de IIm, els ajustaré a les mides correctes. Adjunto una captura del que he trobat.
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dc Oct 21, 2020 3:34 am
Després de molt de temps aturat, he reprès el treball de 3D d'aquestes tolves. Havia fet alguna cosa, però ara l'estic avançant.
La idea, quan vaig començar la segona versió, era fer una combinació d'impressió 3D i tall per làser. Com que hi ha peces grans, tenia previst demanar-ho a Shapeways o similar. Ara que tinc la impresora de resina, me plantejat que puc detallar molt més cada peça.
La tolva està pensada per a fer totes les cantonades impreses, que encaixen unes amb altres i deixen uns tetons per a posicionar totes les cares planes, fetes per tall de làser.
Les estructures més complexes també seran amb impressió i el bastidor i laterals, làser.
La tapa superior serà practicable manualment
Per a fer-ho, totes les bieles, palanques i cilindres tindran les unions encaixades a pressió, amb un sistema que actua com una ròtula. El cilindre estarà fet en dues parts, l'eix i el cos del cilindre.
Amb la millora de resolució de la impressora de resina m'he atrevit fins i tot a dibuixar els anells retenedors dels eixos.
A TOG y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
ODAKIM Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 46 Data d'inscripció : 02/05/2016 Nombre de missatges : 1522
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dg Oct 25, 2020 8:29 am
Realment aquí hi ha detall
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 03, 2024 3:02 am
Tenia aquest projecte totalment abandonat, per diversos motius, però fa un temps, mirant com podia arribar a fer aquests vagons, vaig pensar a fer-ho a base de perfils i planxa de plàstic.
Sobre plànols a escala bona, vaig començar a enganxar perfils de diferents seccions. Primer per a fer el bastidor i després per a les estructures laterals.
Als extrems, que també havia de ser fet a base de perfils, vaig voler provar a fer-ho imprès, ja que els encaixos per al bogi havien de ser així. Vaig ampliar la peça.
Veient que la impressora estava funcionant en condicions, em vaig posar a fer bogis
Vaig veure que només a pressió, es podien desmuntar amb facilitat, així que els he fet una petita modificació per a poder posar-li uns cargols.
Altres peces impreses amb més o menys èxit amb la impressora de fil.
Arribat a aquest punt, em va agafar un atac de "nosequè" i vaig pensar.... "i si ho imprimeixo tot?"
Aguanta'm el cubata...!!!
Amb la impressora de resina, faig fer detalls que amb la de plàstic serien complicats
Per reforçar les unions entre parts, vaig utilitzar el llapis 3D, a mode de soldadura, fent cordons a les juntes, fonent a banda i banda
Això és el que alguns vau poder veure a l'última trobada, a Santa Eulàlia.
El més gran problema d'imprimir-ho tot de cop és que treure les ratlles de la impressora és una feina molt ferregosa i en alguns racons, impossible.
Així que, recuperant el concepte inicial, de fer estructures i tolva apart, he anat imprimint la tolva.
Per fer que a l'hora d'enganxar em quedi tot ben aliniat, abans he enganxat per dins unes pestanyes de plàstic, que faran de centradors
A dia d'avui, està així.
Ara, amb la tolva impresa i enganxada, podré utilitzar la maquinària pesada, la "lijadora" amb gra gruixut per a desbastar i després gra més fi per deixar-ho en condicions.
A Olot, TramBlau, lluis7, TOG, betulo237 y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 03, 2024 4:13 am
Idea boja... potser podries utilitzar la part impressa en 3d com a suport/base per enganxar unes lamines fines de pvc (o lo que sigui) aixi evitant la feina de pulit per eliminar les ratlles...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33801
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 03, 2024 9:34 am
M'encanta quan algú explica fil per randa com fa les coses!!!
Aquest també seria un dels projectes desitjats i que han d'esperar, com no tot en 3D de fil, sé que en Carles també hi està treballant.
La meva idea també és fer el xassís per una banda, les estructures laterals per una altra i la sitja amb totes les seves cares per una altra, un cop soldada hi aplicaria pasta de carrosser que en pocs minuts ja es pot treballar per deixar-la ben llisa.
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19510
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dg Oct 06, 2024 7:48 am
ignasibaga escrigué:
Molt bona feina Joan.
Aquest també seria un dels projectes desitjats i que han d'esperar, com no tot en 3D de fil, sé que en Carles també hi està treballant.
La meva idea també és fer el xassís per una banda, les estructures laterals per una altra i la sitja amb totes les seves cares per una altra, un cop soldada hi aplicaria pasta de carrosser que en pocs minuts ja es pot treballar per deixar-la ben llisa.
Cert!!
No deixo de donar voltes al seu disseny i a la seva manera de imprimir, ja que ha de ser possible imprimible amb qualsevol impressora, sigui la meva o la del Ignasi i de fàcil muntatge...
Salutacions
mallet73
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 10, 2024 7:08 pm
Segueixo imprimint peces, bastant a precari, amb la impressora que tinc, però mica en mica van sortint.
Les tapes, queden amb les cantonades una mica mal fetes, així que amb el soldador i una punta que només utilitzo per a plàstic, vaig fonent i donant la forma correcta, abans de llimar i passar la màquina de paper de vidre.
Un cop acabat, queda així
Mica en mica, vaig fent.
M'aniria molt bé una impressora de més qualitat, tindria molta menys feina...
Ubicació : haute garonne france Edat : 68 Data d'inscripció : 10/01/2024 Nombre de missatges : 56
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 10, 2024 8:36 pm
Bon dia
Si això us pot interessar, puc produir els vostres projectes en impressió 3D al meu Bambulab en abs o pla part o completa només dóna'm el stl o 3mf, el tallaré i t'informaré del preu segons el pes del material imprès Actualment, estic imprimint per a un modelista francès 2 camions de tala tipus EUA, 4 contenidors de 20 peus i 2 contenidors de 40 peus i està planejant un vagó de contenidors apilat. Sincerament
si cela peut vous intéressez ,je peux vous réaliser en impression 3d sur ma Bambulab vos projet en abs ou pla en partie ou complet il suffit de me donner le stl ou 3mf ,je le tranche puis vous informe du prix en fonction du poids de la matière imprimé actuellement ,j'imprime pour un modéliste Français 2 grumiers type USA , 4 conteneurs 20 pieds et 2 conteneurs 40 pieds et il a en projet un wagon porte conteneur superposé cordialement
ma derniere réalisation
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 10, 2024 8:41 pm
La Bambulab és la impressora que tinc en ment... Ja arribarà
Ubicació : haute garonne france Edat : 68 Data d'inscripció : 10/01/2024 Nombre de missatges : 56
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Oct 10, 2024 8:50 pm
és una molt bona màquina i molt ràpida
joel
A Mitjans li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dv Oct 11, 2024 2:45 am
Mitjans escrigué:
La Bambulab és la impressora que tinc en ment... Ja arribarà
També és la que tinc mirada per substituir la que tinc , Bambu-Lab combo, la estic esperant.
Joan, els defectes de les caixes és pel mal funcionament de la impressora?
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dv Oct 11, 2024 3:29 am
Hi ha dos tipus de defecte.
Per una banda, el ratllat, que per la qualitat de la impressora, poc s'hi pot fer.
L'altre defecte és que imprimeixo les tapes cap per avall per no tenir graons a la cara superior. Això fa que el radi cap als costats quedi en voladís. Si la meva impressora fos més bona, provaria a posar-hi suports, però queda un desastre, així que ho deixo a l'aire. Hi ha passades que es despengen i això és el que corregeixo amb el soldador.
Assumpte: Re: Vagó potassa FGC 62000 Dj Nov 14, 2024 10:29 pm
A dia d'avui, tinc tres tolves en procés
La que és totalment impresa en bloc
La que té l'estructura feta amb perfils de plàstic i la tolva impresa
I la que està tota impresa, però a parts, per facilitar la feina de polir
Tot i així, veient el resultat que m'ha donat la impressora de resina per a fer la Berga, m'estic estudiant la possibilitat de fer-la també així. La faria com la primera versió, amb tot inclòs, fet en tres parts, ja que com que no cal polir, no serà problema. Per les parts mecàniques (bogis i rodes) seguiré utilitzant PLA, per la resistència a la rodadura.