| Circuit classificador MOMI | |
|
+19alejandro sasplugas mikado Francesc josepmaria peps Sisu ignasibaga TramBlau Mitjans MALLET73 ostman el terrat de margarit jordi ODAKIM lluis7 tram47 Shay albertoquattrotre Olot 23 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 20, 2017 1:31 am | |
| Pels senyals i semàfors, ho veig bé, el que miraria de separar és el control dels trens, perquè pot ser que necessitis controlar de forma independent l'aturada dels trens. Pots tenir les agulles a lloc, però haver d'esperar a que el tren marxi, per exemple. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 20, 2017 2:12 am | |
| Cada via tindrà dos trams de via aïllats, el primer i l'últim, crec que el millor és que s'activi amb un polsador per evitar incidents. La resta no ho he pensat massa. El que si que espero saber amb quins mòduls enllaçaré per veure que operativitat tindrà el conjunt Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 20, 2017 2:23 am | |
| Has de comptar que puguis enllaçar amb qualsevol mòdul. El teu conjunt hauria de ser autònom. | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 20, 2017 2:32 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Has de comptar que puguis enllaçar amb qualsevol mòdul. El teu conjunt hauria de ser autònom.
La idea és aquesta, que sigui autònom, però si sé on encaixés millor procuraré donar-li mes opcions si m'és possible. Jo conte amb què vinguis a casa a donar-me un cop de mà quan em posi amb l'electricitat i electronica Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 20, 2017 2:38 am | |
| Clar que sí, Pere! Compta-hi! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Feb 20, 2017 9:39 am | |
| Crec que pot ser interessant que obrim un post relatiu als
servosi al sistema
arduinopot ser interessant per als mòduls i per als que tenen circuits interns, Juan crec que et toca fer els honors.
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dt Feb 21, 2017 9:50 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Mar 06, 2017 4:00 am | |
| Dimecres tindré les fustes per iniciar la construcció dels mòduls, ja esplicare l'esperiencia Pere | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Mar 06, 2017 4:15 am | |
| estem a l'expectativa
fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Mar 06, 2017 4:21 am | |
| Miro a aquest tema molt interessant, aquest revestiment de juntes i la preparació dels combois es va a instal·lar al costat públic o al costat dels expositors? gràcies per endavant !!!
je regarde ce sujet très intéressant , cet ensemble de voie de garage et de préparation des convois est destiné à être installé du côté du public ou du côté des exposants ? merci d'avance !!!
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dl Mar 06, 2017 4:39 am | |
| Ho estic construint per al costat públic. Tenia dubtes de com fer-ho, si costat públic o de maniobres interior, i em vaig decidir per costat publico perquè la gent pogués veure maniobres de trens
Je construis pour le côté public. Il y avait des doutes comment, qu'ils soient publics ou manœuvres internes côté, et a décidé sur le côté public afin que les gens puissent voir les trains manoeuvres
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 7:08 am | |
| He estat fent un replantejament de tot el mòdul i veig que impediria que més mòduls es poguessin acoblar en ser tan gran, tampoc queda bé com solució posar res mes interior, com es connectaria als altres mòduls?, a més si m'ajusto als altres, podran venir a la reunió ells?, massa inconvenients i interrogants. Després de molt pensar, cosa d'un quart d'hora , he decidit fer aquest altre mòdul, no depenc de ningú i escurço en alguna cosa mes de 2 metres el mòdul absorvint la rotonda de retorn que crec que no hi havia una definitiva Tot el conjunt es compon de 8 mòduls, els mòduls 1, 3, i 8 en principi seran els únics indesmuntables, els altres intentaré que siguin desmuntables. Els mòduls 2 i 4 tenen dos ponts a la part de públic, em va donar la idea el pont de Pere Fonolleda, de moment no els he definit. Els mòduls de darrere seran desmuntables els travessers, tot i que la via estarà fixa en el plafó Per donar-li una mica de sentit al mòdul, al numero 3 poso un petit túnel perquè es vegi tot el conjunt un tram de muntanya En aquesta foto es veu una idea de com serà el mòdul en el seu conjunt, la part que he ratllat correspon als mòduls 2 i 3 que he preferit no posar, per fer-se a una idea crec que no cal posar-les Aquesta tarda li he dedicat una estoneta i veig que de moment pot ser ràpid el muntatge dels mòduls fixos, l'estructura de l'1 i el 3 ja estan preparades. A més aquest sistema em permetrà tenir un circuit senzill per fer proves a casa sense ser alguna cosa aparatosa Pere | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 7:32 am | |
| | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| |
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 8:08 am | |
| Aleshores, tota la zona de classificació quedarà amagada? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 8:12 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Aleshores, tota la zona de classificació quedarà amagada?
Si, és la manera de fer-ho tot menys aparatós, encara que estic obert a idees encara, fins que no posi les vies es pot canviar coses Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 10:01 am | |
| Poso la platja de vies, estació classificadora, darrere perquè la MOMI tingui més zona de vies de trànsit, cal comptar que hi ha molts mòduls amb zones de maniobres.
Amb el sistema mixt de mòduls desmuntables i indesmuntables serà molt fàcil de transportar al cotxe, i sense comptar la rotonda és un mòdul no molt gran, 3,60 metres i pot reduir la seva grandària en cas de no disposar de molt espai i ser molts els mòduls, puc treure sense problemes 90 o 180 cm. encara que l'estació quedaria més curta.
El que encara no he decidit és que posaré al centre de la rotonda
Pere | |
|
| |
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| |
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 10:33 am | |
| - tram47 escrigué:
"Amb mesures estandarditzades" Ok. Que opines Daniel? Daniel pensez-vous?Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 11:27 am | |
| Aquest dibuix és una mica mes clar Daniel, la rotonda eliminant una contra corba la faig mes curta Cette image est un peu plus claire Daniel, le rond-point en éliminant un compteur courbe je fais plus courtePere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 5:56 pm | |
| Pere, ara comprenc que quan em parlaves de la rotonda, realment et referies al bucle de retorn! Una rotonda en realitat és l'edifici circular, al voltant d'un pont giratori, a on es guarden les locomotores. Jo la buscava al dibuix i no la veia ! | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 6:57 pm | |
| En tornant de Lleida, us proposaré una variant d'instalació de vies de preparació i de garatge simplement fixades al darrera de la via amagada.
à notre retour de Lleida ,je vous proposerai une variante d'installation de voies de préparation et de garage simplement fixées à l'arrière de la voie cachée. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 9:07 pm | |
| - tram47 escrigué:
- En tornant de Lleida, us proposaré una variant d'instalació de vies de preparació i de garatge simplement fixades al darrera de la via amagada.
à notre retour de Lleida ,je vous proposerai une variante d'installation de voies de préparation et de garage simplement fixées à l'arrière de la voie cachée. Ok - Olot escrigué:
- Pere, ara comprenc que quan em parlaves de la rotonda, realment et referies al bucle de retorn!
Una rotonda en realitat és l'edifici circular, al voltant d'un pont giratori, a on es guarden les locomotores. Jo la buscava al dibuix i no la veia ! Si, tens raó, em referia al bucle de retorn, una confución linguistica de la meva part Pere | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 09, 2017 11:18 pm | |
| Pere veig molt interessant aquest darrera proposta...
Del dibuix inicial, l'única cosa que canviaria el fons del mòdul 1... provaria de fer-lo en diagonal que anés de la posició del fons del mòdul 2 a la posició estandàrd MOMI...
Pensant en aquest fons, se m'acut que podria ser una cosa muntanyosa... que disimulés aquesta diagonal...
La solució del retorn és bona... el traçat és molt net... i el forat del mig el pots deixar obert, o plantejar un sistema de taparlo postis... i en aquesta part el fons potser no caldria, o simplent en diagonal a buscar per exemple una boca de tunel que amagés la part interior... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Mar 10, 2017 1:13 am | |
| - ostman escrigué:
- Pere veig molt interessant aquest darrera proposta...
Del dibuix inicial, l'única cosa que canviaria el fons del mòdul 1... provaria de fer-lo en diagonal que anés de la posició del fons del mòdul 2 a la posició estandàrd MOMI... Pensant en aquest fons, se m'acut que podria ser una cosa muntanyosa... que disimulés aquesta diagonal... La solució del retorn és bona... el traçat és molt net... i el forat del mig el pots deixar obert, o plantejar un sistema de taparlo postis... i en aquesta part el fons potser no caldria, o simplent en diagonal a buscar per exemple una boca de tunel que amagés la part interior... Si et fixes al mòdul 1, així com en tot el circuit hi ha una ratlla sípia que és la que delimita els dos espais, el centre del retorn ho deixo buit fins a definir que posaré dins, que serà postís per no complicar els mòduls. El circuit serà tot el una zona muntanyosa, el tinc dissenyat +/- al meu cap, però no definiré fins que no acabi el circuit- Pere | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI | |
| |
|
| |
| Circuit classificador MOMI | |
|