El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Vagó Trens.Cat 2017 Dj Maig 18, 2017 11:31 am
alejandro sasplugas escrigué:
Aixo comporta un petit inconvenient i es que es fa bastant dificil desenganxar els vagons .Es resol facilment posan un estri que pot ser un destornillador entre els enganxalls i presionan avall els dos ganxos.al mateix temps.
Temps enllà, en no sé quin fil, l'Amadeu ens va presentar un artilugui de producció pròpia que sembla que funcionava molt bé per a les desenganxades
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7377
Assumpte: Re: Vagó Trens.Cat 2017 Dv Maig 19, 2017 3:21 am
fve escrigué:
Gràcies, es nota que no tinc cap vagó LGB ni assimilats!!
Precisament els LGB portes un enganxall senzill a una banda i doble a l'altra, els de Playmobil, que son de joguina, ja portaven els dos dobles. Jo per norma els poso els dos dobles, així no has de mirar en quin sentit poses el vagó, ja que dos vagons no s'enganxen per la banda del enganxall senzill.
Fins aviat, Ignasi.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
... Amb paper de vidre a l'aigua he tret la tampografia... ... el paper de vidre és el més senzill i ràpid. ...
En canvi jo he decidit provar els famós sistema del líquid de frens de cotxe.
Un pot de 400 ml m'ha costat 8 euros a una gasolinera. Considerant que el puc reutilitzar, no l'he trobat car.
He submergit la serigrafia d'una banda en el líquid posat en una plata a mida: (sistema en dos parts, una per cada costat)
A les dues hores m'ha semblat que la pintura de la serigrafia ja marxava. Així que amb un paper de cuina l'he fregat una mica i ha sortit sense problema. O al menys això semblava.
A internet semblava molt fàcil, però la operació ha sigut engorrosa i bruta. Mentre rentava amb aigua i sabó perquè marxessin les restes de líquid de frens, ja he pogut notar que tot allò que mentre era moll de líquid semblava net, ara es tornava blanc. Al principi m'he pensat que era una reacció del plàstic. En eixugar-se he arribat a la conclusió que era la pintura de la serigrafia que havia quedat dissolta en el líquid i aquest ha "pintat" per immersió tota la cisterna.
Per si fos poca cosa, els logos que semblaven completament esborrats han tornat a aparèixer en forma de sombra i de relleu ! Pot ser és que no vaig deixar les 24 hores que deien els videos de internet?
Rascant amb l'ungla marxava una mica (veure el ratllat al cul de la cisterna), cosa que m'ha fet veure que abans d'aplicar qualsevol capa de pintura s'havia de suprimir com fos.
Per dins l'acumulació de la pintura era encara més marcada. És increïble que la mica de pintura de les lletres pogués arribar a cobrir tota la superfície del plàstic.
La mala fortuna ha fet que manipulant la cisterna dins del líquid se'm produïssin alguns desperfectes importants perquè el plàstic és bastant fràgil.
Després d'encolar totes les peces de la cisterna, he hagut de netejar amb acetona tota la merdufia que he fet, i també suprimir la resta de tampografia que ha marxat sense problema. L'acetona s'havia d'aplicar en quantitats mínimes i amb molta cura ja que si badaves desfeia el plàstic ràpidament. Degut a això ha quedat menys llisa, gairebé com si se l'hagués fregat amb un paper de vidre molt fi. Això anirà be perquè la pintura s'hi agafi més. Tant de bo hagués recorregut directament a l'acetona enlloc de recórrer al líquid de frens.
Us he explicat aquesta mala experiència a fi d'evitar que algú més pugui caure en el meu error.
doncs, si Amadeu, s'agraeix tant coneixer las bones experiències com las dolentes. gràcies per compartir el teu intent, així s'evitarà més d'un disgust jo, en canvi, estic utilitzant la tècnica que va comentar en Joan. però porto ja begudes dues caixes de "quintus" ... i segueixo veient las maleïdes lletres !!!! per molt que m'agradi el sistema ... em sembla que tampoc funciona. seguirem provant ...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Per cert, Amadeu, veient el que ha passat amb el teu vagó, en temo que això blanc no és pas pintura, sinó una reacció química del plàstic. No entenc aquesta fragilitat extrema que ha fet que es trenqui per tants llocs. El líquid de frens és un químic molt agressiu. ..
Solsament he pintat negre l aixeta de buidat , l altra no. en el meu cas aquest vago formara part de la composicio Campsa que tenim, per tant portara esl adhesius Trens Cat , i tambè els de Campsa.
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Per cert, Amadeu, veient el que ha passat amb el teu vagó, en temo que això blanc no és pas pintura, sinó una reacció química del plàstic. No entenc aquesta fragilitat extrema que ha fet que es trenqui per tants llocs. El líquid de frens és un químic molt agressiu. ..
Però potser si. Però més aviat te l'aspecte de ser pintura, molt diluïda. En fi, no ho sé pas.
El plàstic es devia trencar perquè al mirar de treure la pintura amb el paper de cuina potser vaig pressionar una mica.
En qualsevol cas, val més manegar-la amb molt de compte.
Solsament he pintat negre l aixeta de buidat , l altra no. en el meu cas aquest vago formara part de la composicio Campsa que tenim, per tant portara esl adhesius Trens Cat , i tambè els de Campsa.
aquest matí només m'ha donat temps a desmuntar-lo. demà farem proves d'esborrat.
per cert: algu ha provat d'imprimar sense treure la serigrafia? o pinteu directament un cop treta? es que no li veig massa relleu i potser no es notaria pas un cop imprimat, i amb el color després, encara menys tot i així, crec que faré servir l'acetona
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33796
Pintar o imprimar a sobre de la serigrafia no és bona idea. Malgrat el gruix de la pintura és ínfim, després es nota. Segona com l'hi toca la llum del sol fa un efecte molt lleig. Ho dic per experiència.
Això sempre i quan es pinta amb aerògraf, esprai o similar. Si es pinta a pinzell la cosa canvia.
Demà mi posaré jo a per feina i un cop desmontat ,provaré el despintat amb dissolvent universal. Pot ser nefast? Que en penseu? Per a pintar ,ho provaré amb pintura de galvanitzar en fred.Es un spray que es fa servir per a pintar les soldadures en estructures galvanitzades per a protegirles de la corrosiò,i es color "platejat" com metalic,vaja,galvanitzat. Ja penjaré l'experiència.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624