El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Ago 22, 2023 8:37 pm
Sisu escrigué:
No la pots posar de manera (ben falcada!!!) perquè el tren hi passi just pel costat? O tot és tunel?
ara es just al costat, quedarà enformigonada així d'en peus...
ignasibaga escrigué:
Fa 5 tones aquesta pedra?. per la forma que té crec que l'has de posar en un lloc molt especial, com és un banc o un arrancament d'escala
No se el que pesa, però et dic que molt..tan que amb la pota de cabra o una barra de 2cm que tinc per fer palanca les doblega..jo diria que més de 150 quilos...m'hauria agradat treure-la però s'ha de ser concient de que hi ha coses imposibles i cal un la B...
presentació del traçat de la via
comencen les feines d'enformigonar el tunel, parets i el terra
continuarà..
salutacions
mallet73
A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Ago 22, 2023 8:40 pm
Sou uns catxondos
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Ago 22, 2023 8:42 pm
Les parets del túnel les fas tu? Es veuen unes peces fetes de formigó.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19507
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Ago 22, 2023 8:52 pm
Sisu escrigué:
Les parets del túnel les fas tu? Es veuen unes peces fetes de formigó.
si les faig jo, he encofrat les partes i omplert amb barilla de ferro i formigó...
al sostre hi poso tub de les obres..
que després en formigonaré
salutacions
mallet73
A TramBlau, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Ago 23, 2023 6:26 am
Fa 5 tones aquesta pedra?
Cinc tones de pedra tindrien un volum d´uns 2 m3 aprox . El coeficient és semblant al del formigó : 2´5 Tm/ m3 A cop d´ull sembla que faci uns 50 x 50 x 20 cmts = 50 lits x 2´5 = 125 Kg aprox .Amb un alçaprem o una palanca hauries de poder-la treure de la trinxera . Si et poden deixar un tràctel o un ternal la mouràs tranquilament i aprofitar per fer una base ferma com diu l´Ignasi Costa trobar pedres bones i gairebé escairades .Amb una radial i disc de 230 mm la pots partir bé . Amb aquesta calda ,només pensar-hi ja fa suar . . .
A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Ago 23, 2023 8:55 am
Potser siguin 125 Kg el pes real de la pedra, Jan, però de ben segur que amb tot el que devia tenir a sobre que pesava una mica més...
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Ago 24, 2023 3:26 am
no dic que pesi 5 tones..dic que he fet servir un gat hidraulic que pot amb 5 tones..la pedra crec que deu estar ens uns 150 kilos...jo damunt i no es mou gens..amb una barra de ferro que faig servir per palanca es blega...
podria partir-la fent uns forats i un co de disc de radial..però aixó encara em fara endarrerir més les feines...per que ha estat una pedra a la sabata!!! mai millor dit!! aprofitaré per deixar-la com està i enterrada...
mentres tan he anat sodant les vies com la recomanació que m'han fet alguns amics...
salutacions
mallet73
A TramBlau, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Ago 24, 2023 5:22 am
Ui! Jo m'hi tindria de posar ara a soldar. Però em fa una mandra...!
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Ago 24, 2023 9:25 pm
Olot escrigué:
tan tu com l'Alejandro m'ho heu dit i repetit..les que ja tinc posades com estan a la vista ja ho faré però aquestes que quedaran dins els tunnels ja ho faig abans de tancar-los..
Per recomanació mèdica he de procurar no esta al sol, evitar al màxim en les hores més fortes..així que he anat treballant en 2 trams del circuit..on més he adelantat ha estat en el magatzem de material que és sota uns roures i aixó m'ha permès treballar força estona..
aquesta es la boca del magatzem de la part més baixa, on hi haurà una platja de vies.
Per que us feu una idea, aquest magatzem estarà just sota de la cabana dels trens, en aquest magatzem hi ha 2 nivells, aquests nivells tenen unes vies amb cremallera per pujar cap al replà del traçat del circuit.
continuarà.
mallet73
A Olot, TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Ago 24, 2023 11:13 pm
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Ago 24, 2023 11:39 pm
Magnífic Carles !!! Estas fent una gran obra !!! ...pot ser que m'hagi perdut coses d'aquest fil. Tinc algunes preguntes: Has fet un croquis del projecte general del circuït? No em faig la idea de com serà a gran trets. Respecte al túnel: Aquest túnel (en corva, sembla molt llarg. Quant fa? Es podrà arribar d'alguna manera a qualsevol lloc, en cas de descarrilament. Suposo que les vies no les fixaràs pas, per si algún dia calgués retirar-les o substituir-les.
Salut Xavi -KTK-
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dv Ago 25, 2023 1:00 am
MALLET73 escrigué:
aquesta es la boca del magatzem de la part més baixa, on hi haurà una platja de vies.
Per que us feu una idea, aquest magatzem estarà just sota de la cabana dels trens, en aquest magatzem hi ha 2 nivells, aquests nivells tenen unes vies amb cremallera per pujar cap al replà del traçat del circuit.
continuarà.
mallet73
És important tenir on estacionar i amagatzemar els trens. I la sol·llució del cremallera per unir dos nivell és molt interessant. ...quan parlem de cremalleres, ens ve al cap els del nostre pais, o el de La Ruhne... o els suïsos... Et passo un enllaç d'un altre més llunyà. ...nomès és per donar-te més males idees"
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dv Ago 25, 2023 2:29 am
MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
tan tu com l'Alejandro m'ho heu dit i repetit..les que ja tinc posades com estan a la vista ja ho faré però aquestes que quedaran dins els tunnels ja ho faig abans de tancar-los..
Per recomanació mèdica he de procurar no esta al sol, evitar al màxim en les hores més fortes..així que he anat treballant en 2 trams del circuit..on més he adelantat ha estat en el magatzem de material que és sota uns roures i aixó m'ha permès treballar força estona..
continuarà.
mallet73
Explica-ho una mica més, no ho acabo d'entendre. Tindràs una caseta on hi haurà tot el material guardat i tindrà dos nivells?. Suposo que un serà a nivell de circuit i l'altre més amunt per poder desar més trens i el tram de cremallera per comunicar-se?. Això implica una màquina cremallera per portar trens d'unes vies a unes altres, no? Els trens els guardaràs aquí a pany i forrallat o on els guardaràs?
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dv Ago 25, 2023 4:36 pm
Em sembla que els trens quedaran aplegats a sota de la cabana, Narcís, amb una mena de soterrani de dos pisos. És això, Carles?
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dg Ago 27, 2023 9:05 pm
Olot escrigué:
Em sembla que els trens quedaran aplegats a sota de la cabana, Narcís, amb una mena de soterrani de dos pisos. És això, Carles?
Just!!
unes imatges ho aclariran tot
així es com ha quedat fins el proper estiu
En aquestes vies només hi hauran vagons i serant quasi tots els que he fet jo..quedaran tancats amb una porta i clau, que tenen més un valor per mi que no pas monetari..el material bó, màquines originals estan al pis a BCN...tampoc en tinc tantes com et pots imaginar...
salutacions
mallet73
A TramBlau, TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dg Ago 27, 2023 9:10 pm
MALLET73 escrigué:
:.. màquines originals estan al pis a BCN...tampoc en tinc tantes com et pots imaginar... ...
Ah, nooo ???
Va, Carles, que em faràs comptar totes les màquines de les que ens has parlat en toooots els teus fils, ara??
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Ago 28, 2023 4:25 am
POts posar més fotos del que has fet?. Per fer-me més una idea
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Ago 28, 2023 4:47 am
Sisu escrigué:
POts posar més fotos del que has fet?. Per fer-me més una idea
si es clar...aquí tens imatges dels dies que vaig estar treballant a l'Agost.
aquest cap de setmana ha estat plujos, que ja tocava però no m'ha deixat treballar gaire... he tingut 5 minuts nomès...
la boca nord ja es coberta
he pogut enformigonar una de les parets del tunel, faltarà l'altre i el terra en totals uns 5 metres de llargada, hi he de fer 2 caixes de registre per poer retirar un tren si es queda dins....però tot ja serà per un altre cap de setmana..
Salutacions
mallet73
A TramBlau, TOG, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Ago 28, 2023 10:09 am
Bona feina Carles !!!!!!
Ramon Pont
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Ago 28, 2023 4:34 pm
Carles, no oblidis pas de fer registres en aquests túnels tan llargs que tens... Només faltaria que se t'hi quedés alguna cosa encallada.
No sembla pas que hagis fet gaire fonament per aquesta construcció que suportarà el pes de la cabana de fusta. El terreny és estable?
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Ago 29, 2023 8:40 pm
Com ja he dit en el ultim post, si he de fer 2 registres per poder accedir amb les mans dins el tunel per si hi ha algun descarrilament...
Crec que esta tot correcte, no se si esta a prova de terratremols , pero hi ha posat barres de ferro i formigó, aqui el terra es ferm no com al costat del viaducte i el tunel que es del que van tirar per fer l'esplanada de la casa...
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Ago 30, 2023 9:00 pm
Com et deia Amadeu no sóc arquitecte ni un bon paleta però hi ha posat ferro i formigó..
Sisu pot ser aqui veus més clar el tema dels 2 nivells..abans de tapar per posar el sostre.
Ara tapat queda dormit fins la primavera propera que es puguin rependre les feines amb el bon temps
salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Set 04, 2023 10:25 pm
Merci Carles Ets molt apanyat, saps fer de paleta i tot!!!