TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73

+26
jordi
monplaisir
gobling
ulises
OG22
TOG
mikado
4000Talguera
fve
Shay
Mitjans
Olot
lluis7
MALLET73
ODAKIM
el terrat de margarit
Víctorf
tram47
ignasibaga
alejandro sasplugas
KTK
peps
josepmaria
ostman
Sisu
TramBlau
30 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 37 ... 41  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19507

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDt Ago 22, 2023 8:37 pm

Sisu escrigué:
No la pots posar de manera (ben falcada!!!) perquè el tren hi passi just pel costat? O tot és tunel?

ara es just al costat, quedarà enformigonada així d'en peus...

ignasibaga escrigué:
Fa 5 tones aquesta pedra?. per la forma que té crec que l'has de posar en un lloc molt especial, com és un banc o un arrancament d'escala

No se el que pesa, però et dic que molt..tan que amb la pota de cabra o una barra de 2cm que tinc per fer palanca les doblega..jo diria que més de 150 quilos...m'hauria agradat treure-la però s'ha de ser concient de que hi ha coses imposibles i cal un la B...

presentació del traçat de la via
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3886

comencen les feines d'enformigonar el tunel, parets i el terra
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3887

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3888

continuarà..

salutacions

mallet73

A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDt Ago 22, 2023 8:40 pm

Sou uns catxondos riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDt Ago 22, 2023 8:42 pm

Les parets del túnel les fas tu? Es veuen unes peces fetes de formigó.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDt Ago 22, 2023 8:52 pm

Sisu escrigué:
Les parets del túnel les fas tu? Es veuen unes peces fetes de formigó.

si les faig jo, he encofrat les partes i omplert amb barilla de ferro i formigó...

al sostre hi poso tub de les obres..
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3892

que després en formigonaré

salutacions

mallet73

A TramBlau, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG

Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 620

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDc Ago 23, 2023 6:26 am

Fa 5 tones aquesta pedra?

Cinc tones de pedra tindrien un volum d´uns 2 m3 aprox . El coeficient és semblant al del formigó : 2´5 Tm/ m3
A cop d´ull sembla que faci uns 50 x 50 x 20 cmts = 50 lits x 2´5 = 125 Kg aprox .Amb un alçaprem o una palanca hauries de poder-la
treure de la trinxera . Si et poden deixar un tràctel o un ternal la mouràs tranquilament i aprofitar per fer una base ferma com diu l´Ignasi
Costa trobar pedres bones i gairebé escairades .Amb una radial i disc de  230 mm la pots partir bé .
Amb aquesta calda ,només pensar-hi ja fa suar . . .

A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDc Ago 23, 2023 8:55 am

Potser siguin 125 Kg el pes real de la pedra, Jan, però de ben segur que amb tot el que devia tenir a sobre que pesava una mica més...

pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDj Ago 24, 2023 3:26 am

nono nono nono nono no dic que pesi 5 tones..dic que he fet servir un gat hidraulic que pot amb 5 tones..la pedra crec que deu estar ens uns 150 kilos...jo damunt i no es mou gens..amb una barra de ferro que faig servir per palanca es blega...

podria partir-la fent uns forats i un co de disc de radial..però aixó encara em fara endarrerir més les feines...per que ha estat una pedra a la sabata!!! mai millor dit!! aprofitaré per deixar-la com està i enterrada...

mentres tan he anat sodant les vies com la recomanació que m'han fet alguns amics...
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3902

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3903

salutacions

mallet73

A TramBlau, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDj Ago 24, 2023 5:22 am

Ui! Jo m'hi tindria de posar ara a soldar. Però em fa una mandra...!
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDj Ago 24, 2023 9:25 pm

Olot escrigué:

tan tu com l'Alejandro m'ho heu dit i repetit..les que ja tinc posades com estan a la vista ja ho faré però aquestes que quedaran dins els tunnels ja ho faig abans de tancar-los..

Per recomanació mèdica he de procurar no esta al sol, evitar al màxim en les hores més fortes..així que he anat treballant en 2 trams del circuit..on més he adelantat ha estat en el magatzem de material que és sota uns roures i aixó m'ha permès treballar força estona..

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3904

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3905

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3906

aquesta es la boca del magatzem de la part més baixa, on hi haurà una platja de vies.

Per que us feu una idea, aquest magatzem estarà just sota de la cabana dels trens, en aquest magatzem hi ha 2 nivells, aquests nivells tenen unes vies amb cremallera per pujar cap al replà del traçat del circuit.

continuarà.

mallet73

A Olot, TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDj Ago 24, 2023 11:13 pm

Oh! em sembla que he reconegut alguna pedra! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1261

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDj Ago 24, 2023 11:39 pm

applaud applaud applaud applaud
treball treball treball treball treball
Magnífic Carles !!! Estas fent una gran obra !!!
...pot ser que m'hagi perdut coses d'aquest fil. Rolling Eyes Tinc algunes preguntes:
Has fet un croquis del projecte general del circuït? No em faig la idea de com serà a gran trets.
Respecte al túnel:
Aquest túnel (en corva, sembla molt llarg. Quant fa?
Es podrà arribar d'alguna manera a qualsevol lloc, en cas de descarrilament.
Suposo que les vies no les fixaràs pas, per si algún dia calgués retirar-les o substituir-les.

Salut
Xavi -KTK-
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK

Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1261

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDv Ago 25, 2023 1:00 am

MALLET73 escrigué:

aquesta es la boca del magatzem de la part més baixa, on hi haurà una platja de vies.

Per que us feu una idea, aquest magatzem estarà just sota de la cabana dels trens, en aquest magatzem hi ha 2 nivells, aquests nivells tenen unes vies amb cremallera per pujar cap al replà del traçat del circuit.

continuarà.

mallet73

És important tenir on estacionar i amagatzemar els trens. I la sol·llució del cremallera per unir dos nivell és molt interessant.
...quan parlem de cremalleres, ens ve al cap els del nostre pais, o el de La Ruhne... o els suïsos...
Et passo un enllaç d'un altre més llunyà.  ...nomès és per donar-te més males idees"  riuuu

https://www.youtube.com/watch?v=2PcaUncoln8

Xavi -KTK-

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDv Ago 25, 2023 2:29 am

MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:

tan tu com l'Alejandro m'ho heu dit i repetit..les que ja tinc posades com estan a la vista ja ho faré però aquestes que quedaran dins els tunnels ja ho faig abans de tancar-los..

Per recomanació mèdica he de procurar no esta al sol, evitar al màxim en les hores més fortes..així que he anat treballant en 2 trams del circuit..on més he adelantat ha estat en el magatzem de material que és sota uns roures i aixó m'ha permès treballar força estona..

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3904

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3905

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3906

continuarà.

mallet73

Explica-ho una mica més, no ho acabo d'entendre.
Tindràs una caseta on hi haurà tot el material guardat i tindrà dos nivells?.
Suposo que un serà a nivell de circuit i l'altre més amunt per poder desar més trens i el tram de cremallera per comunicar-se?. Això implica una màquina cremallera per portar trens d'unes vies a unes altres, no?
Els trens els guardaràs aquí a pany i forrallat o on els guardaràs?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDv Ago 25, 2023 4:36 pm

Em sembla que els trens quedaran aplegats a sota de la cabana, Narcís, amb una mena de soterrani de dos pisos. És això, Carles?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDg Ago 27, 2023 9:05 pm

Olot escrigué:
Em sembla que els trens quedaran aplegats a sota de la cabana, Narcís, amb una mena de soterrani de dos pisos. És això, Carles?

Just!!

unes imatges ho aclariran tot

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3908

així es com ha quedat fins el proper estiu
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3909

En aquestes vies només hi hauran vagons i serant quasi tots els que he fet jo..quedaran tancats amb una porta i clau, que tenen més un valor per mi que no pas monetari..el material bó, màquines originals estan al pis a BCN...tampoc en tinc tantes com et pots imaginar...

salutacions

mallet73

A TramBlau, TOG y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDg Ago 27, 2023 9:10 pm

MALLET73 escrigué:
:.. màquines originals estan al pis a BCN...tampoc en tinc tantes com et pots imaginar...
...

Ah, nooo ???

Shocked

por+

Va, Carles, que em faràs comptar totes les màquines de les que ens has parlat en toooots els teus fils, ara??

riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire Plus
Tonton

Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 1064

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Ago 28, 2023 2:20 am

Olot escrigué:
...

Va, Carles, que em faràs comptar totes les màquines de les que ens has parlat en toooots els teus fils, ara??

riuuuu

Yesssss!

Potser tens molta feina

riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Ago 28, 2023 3:42 am

Si, Thierry, tinc massa feina a comptar tot el que JO encara tinc sense acabar.

riuuu

Per això no tinc temps per a comptar el que fan els altres...

riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Ago 28, 2023 4:25 am

POts posar més fotos del que has fet?. Per fer-me més una idea
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Ago 28, 2023 4:47 am

Sisu escrigué:
POts posar més fotos del que has fet?. Per fer-me més una idea

si es clar...aquí tens imatges dels dies que vaig estar treballant a l'Agost.

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3910

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3911

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3912

aquest cap de setmana ha estat plujos, que ja tocava però no m'ha deixat treballar gaire... he tingut 5 minuts nomès...

la boca nord ja es coberta
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3913

he pogut enformigonar una de les parets del tunel, faltarà l'altre i el terra en totals uns 5 metres de llargada, hi he de fer 2 caixes de registre per poer retirar un tren si es queda dins....però tot ja serà per un altre cap de setmana..
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3914

Salutacions

mallet73

A TramBlau, TOG, KTK y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont

Ubicació : Vic
Edat : 68
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 489

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Ago 28, 2023 10:09 am

Bona feina Carles !!!!!!

Ramon Pont

super12 super12 super12 reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Ago 28, 2023 4:34 pm

Carles, no oblidis pas de fer registres en aquests túnels tan llargs que tens... Només faltaria que se t'hi quedés alguna cosa encallada.

pale

No sembla pas que hagis fet gaire fonament per aquesta construcció que suportarà el pes de la cabana de fusta. El terreny és estable?

pensativ
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDt Ago 29, 2023 8:40 pm

Com ja he dit en el ultim post, si he de fer 2 registres per poder accedir amb les mans dins el tunel per si hi ha algun descarrilament...

Crec que esta tot correcte, no se si esta a prova de terratremols nose nose nose , pero hi ha posat barres de ferro i formigó, aqui el terra es ferm no com al costat del viaducte i el tunel que es del que van tirar per fer l'esplanada de la casa...

salutacions

mallet73

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDc Ago 30, 2023 9:00 pm

Com et deia Amadeu no sóc arquitecte ni un bon paleta però hi ha posat ferro i formigó..

Sisu pot ser aqui veus més clar el tema dels 2 nivells..abans de tapar per posar el sostre.
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3929

Ara tapat queda dormit fins la primavera propera que es puguin rependre les feines amb el bon temps
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 Img_3930

salutacions

mallet73

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitimeDl Set 04, 2023 10:25 pm

Merci Carles super12 super12 super12 super12
Ets molt apanyat, saps fer de paleta i tot!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 34 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73
Tornar a dalt 
Pàgina 34 de 41Anar a pàgina : Previ  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 37 ... 41  Següent