TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
locomotora de vapor energie FGC - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 locomotora de vapor energie FGC

Ir abajo 
+7
ostman
ignasibaga
Mitjans
Maxx_Rivoli
Sisu
Olot
MALLET73
11 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDl Gen 18, 2016 11:29 am

M'esteu fent les dents llargues a mi...! Fa temps que penso en una màquina més gran que les stainz i aquesta té molt bona pinta..!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDl Gen 18, 2016 6:33 pm

ignasibaga escrigué:
... van veure la necessitat d'adquirir noves locomotores capaces de prestar els serveis que es preveia tindria la nova companyia. Es van decidir per les Energie pel excel·lent resultat de la primera serie 11 a 16...

Suposo que en realitat la causa per la que es varen decidir per la firma Energie també devia ser perquè bona part del capital de la CGFC era belga, i aquesta firma hi devia tenir participació.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDl Gen 18, 2016 7:22 pm

Interessant, gràcies Ignasi. super12
Doncs haureu de fer les dues versions, ja ho sabeu...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDl Gen 18, 2016 11:33 pm

Molt interessant Ignasi...
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDt Gen 19, 2016 12:19 am

Em sembla que hauràs de deixar el teu ocupació i a construir locomotores per competir amb la renfe, em concret amb el borinot (au)
jeje.
Estic al·lucinat de com feu el model.
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDt Gen 19, 2016 4:32 am

Sisu escrigué:
Interessant, gràcies Ignasi. super12
Doncs haureu de fer les dues versions, ja ho sabeu...

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
por por por por por por por qui diu que no està pensat i decidit??¿?

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDt Gen 19, 2016 5:38 am

Admiro la capacitat de fer tantes coses....no sé com ho feu scratch
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDt Gen 19, 2016 9:43 am

Amadeu. Segurament hi deuria influir, però el cert que totes elles van ser el puntal de la companyia amb uns resultats molt bons.

Haurem de buscar temps d'on sigui per posar-nos a treball treball treball treball

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Gen 20, 2016 1:42 am

De veure el que estàs fent, m'he trobat fent això... és una temptació que no puc evitar...

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 New7s0

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Gen 20, 2016 2:01 am

Uf, aquest fòrum és un perill, sou unes màquines
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: al patí    locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 9:45 am

Hola a tots

Avui he pogut dedicar una estona a estudiar la motorització de Piko
locomotora de vapor energie FGC - Página 2 4rucza
aquesta motorització ja hem dit que té tracció als tres eixos i és articulada, la primera cosa a analitzar ha estat mirar la possibilitat de canviar l'ordre dels eixos per poder muntar les bieles com van a la serie 200, això ve condicionat per la llargada dels eixos de les bieles
locomotora de vapor energie FGC - Página 2 107ky8h
un cop obert el bloc motor veiem que els eixos porten coixinets de rodament, preses de corrent al patí i a cada roda que van soldades al fil conductor, els eixos i encaixos son tots tres iguals per tant ni hi ha cap problema de disposar els eixos com millor ens convingui
locomotora de vapor energie FGC - Página 2 2u8kn7q
jo els he canviat tots tres, així el eix central que és el que té els porta eixos més llargs l'he passat al darrere, l'eix del bloc articulat pot encabir dues bieles l'he posat al mig i el de darrere que tant sols pot portar una biela l'he passat al davant al bolc articulat.
Un cop ben encarats els eixos en els pinyons del bloc motor i en les bieles que uneixen els eixos, ho he tornat a muntar tot, el eix del bolc articulat s'ajusta per la cardant
locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Fefkpl
Muntat tot de manera provisional he provat el seu funcionament i pas per les agulles R3, tot perfecte , demà provaré en el circuit les agulles de R1

El següent pas acoblar els bisells

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 10:11 am

Gracies per l'informació, Ignasi. Va be perquè jo no conec aquestes motoritzacions.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 10:16 am

Bé sembla que LGB ha de ser la "Marca", però francament, m'ha fet molt bona impressió i sembla molt ben fet, ja veurem el resultat.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 10:20 am

Només veure els rodaments ja hi veig més qualitat.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 11:57 am

Com un Piko està creixent. Transmissions recents tenen res en menys de LGB. L'única cosa és el motor. Motors marca Bühler segueixen sent els millors. El Piko va començar a utilitzar fa poc.

Els vells motors xinesos de màquines més antigues no estan a l'altura de LGB. El problema principal és que la calor i després de 2-3 hores de funcionament continu són de curt circuit. Cada hora s'ha de detenir i es deixa refredar. El problema és només en els models més antics.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 8:56 pm

Aquest motor és molt similar al que vaig utilitzar per motoritzar la meva Batignolles, suposo que només canvia el diàmetre de rodes perquè lo altres és exactament igual.
https://trenscat.forosactivos.net/t1799-projecte-construccio-locomotora-batignolles

Una cosa Ignasi, ara com acobles la resta de bielatge i com saps quin hi ha d'anar?. Jo tinc un projecte al cap amb aquest mateix motor però el tema bielatge i cilindres no sé com resoldre'l.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 22, 2016 9:14 pm

reverent reverent reverent reverent aplaud aplaud aplaud smiley-char013 smiley-char013 smiley-char013 reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDs Gen 23, 2016 4:51 am

Sisu escrigué:

Una cosa Ignasi, ara com acobles la resta de bielatge i com saps quin hi ha d'anar?. Jo tinc un projecte al cap amb aquest mateix motor però el tema bielatge i cilindres no sé com resoldre'l.

 Hola Narcís.

 No ho tinc clar del tot, tinc les bieles del model, però estan preparades per funcionar des del eix central, en un principi el que està clar és allargar la biela del pistó fet que compto amb la experiència i amabilitat d'en Carles, però falta tenir clar la longitud que vindrà marcada per la situació del pistó.

 Ara per ara em sembla que els passos que he seguir son posar els bisells amb els enganxalls, fer la bancada, estudiant la fixació d'aquesta amb el motor i el eix articulat d'aquest, fixar els pistons a la bancada mirant en que pot afectar a al gir del eix davanter i el bisell, després vindrà el muntatge de les bieles.

El motor de la Batignolles també és articulat i amb tracció dels tres eixos?

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6853

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDs Gen 23, 2016 5:28 am

Sí, el funcionament és el mateix que es veu a les teves fotos.
Però allà és més simple pel bielatge i perquè no hi ha els pistons pel vapor.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 6:53 am

Remenant per els meus arxius he trobat això. Ho sento si arribo tard, espero que encara sigui a temps. Ja ho dic sempre que m'heu de donar temps.

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 2ppmo7d

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 1ghwkz

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 5ldqux

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Ibl00h
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 6:59 am

Ostres! Això sí que és bon material!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 10:08 am

Aquest és el plànol que tenim, gràcies Amadeu.
locomotora de vapor energie FGC - Página 2 1z63vq1



locomotora de vapor energie FGC - Página 2 2z582t5

En aquestes màquines la carbonera és a l'interior de la cabina, saps si els dipòsits laterals eren únicament per aigua o una part era per carbó? i en el cas de les de la serie 11-16 on tenien la carbonera ?


 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 9:15 pm

No pareu...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 03, 2016 10:25 pm

molt bé aquesta imatge satel.lit!!!

gràcies Amadeu, just aquest planell és el que tenim... estem treballan amb 2 motoritzacions una LGB i l'altre la Piko, la correcta per escales...com sempre l?igansi fent les seves verificacions amb el motor `piko i les modificacions que ha fet...

genial Ignasi!!
de segur que per molins 2017 ja estaran a punt!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 04, 2016 3:37 am

MALLET73 escrigué:
molt bé aquesta imatge satel.lit!!!

de segur que per molins 2017 ja estaran a punt!!

mallet73

Espero que una mica abans. Ja començo a tenir una mica clar com muntar la bancada al bloc articulat i com repartir els pesos, per treure'n el màxim rendiment sense afectar a la articulació i adherència dels eixos motrius.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





locomotora de vapor energie FGC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
locomotora de vapor energie FGC
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 5Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
 Temas similares
-
» locomotora vapor RT 14
» locomotora vapor k-27
» locomotora a vapor Engerth FC Ponferrada a Villablino
» SIMPLON la meva locomotora a vapor viu
» motoritzacio 040 per locomotora vapor

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: