| locomotora de vapor energie FGC | |
|
+7ostman ignasibaga Mitjans Maxx_Rivoli Sisu Olot MALLET73 11 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dl Gen 18, 2016 11:29 am | |
| M'esteu fent les dents llargues a mi...! Fa temps que penso en una màquina més gran que les stainz i aquesta té molt bona pinta..! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dl Gen 18, 2016 6:33 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- ... van veure la necessitat d'adquirir noves locomotores capaces de prestar els serveis que es preveia tindria la nova companyia. Es van decidir per les Energie pel excel·lent resultat de la primera serie 11 a 16...
Suposo que en realitat la causa per la que es varen decidir per la firma Energie també devia ser perquè bona part del capital de la CGFC era belga, i aquesta firma hi devia tenir participació. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dl Gen 18, 2016 7:22 pm | |
| Interessant, gràcies Ignasi. Doncs haureu de fer les dues versions, ja ho sabeu... | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dl Gen 18, 2016 11:33 pm | |
| Molt interessant Ignasi... | |
|
| |
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dt Gen 19, 2016 12:19 am | |
| Em sembla que hauràs de deixar el teu ocupació i a construir locomotores per competir amb la renfe, em concret amb el borinot (au) jeje. Estic al·lucinat de com feu el model. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dt Gen 19, 2016 4:32 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dt Gen 19, 2016 5:38 am | |
| Admiro la capacitat de fer tantes coses....no sé com ho feu | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dt Gen 19, 2016 9:43 am | |
| Amadeu. Segurament hi deuria influir, però el cert que totes elles van ser el puntal de la companyia amb uns resultats molt bons. Haurem de buscar temps d'on sigui per posar-nos a Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Gen 20, 2016 1:42 am | |
| De veure el que estàs fent, m'he trobat fent això... és una temptació que no puc evitar... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Gen 20, 2016 2:01 am | |
| Uf, aquest fòrum és un perill, sou unes màquines | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: al patí Dv Gen 22, 2016 9:45 am | |
| Hola a tots Avui he pogut dedicar una estona a estudiar la motorització de Piko aquesta motorització ja hem dit que té tracció als tres eixos i és articulada, la primera cosa a analitzar ha estat mirar la possibilitat de canviar l'ordre dels eixos per poder muntar les bieles com van a la serie 200, això ve condicionat per la llargada dels eixos de les bieles un cop obert el bloc motor veiem que els eixos porten coixinets de rodament, preses de corrent al patí i a cada roda que van soldades al fil conductor, els eixos i encaixos son tots tres iguals per tant ni hi ha cap problema de disposar els eixos com millor ens convingui jo els he canviat tots tres, així el eix central que és el que té els porta eixos més llargs l'he passat al darrere, l'eix del bloc articulat pot encabir dues bieles l'he posat al mig i el de darrere que tant sols pot portar una biela l'he passat al davant al bolc articulat. Un cop ben encarats els eixos en els pinyons del bloc motor i en les bieles que uneixen els eixos, ho he tornat a muntar tot, el eix del bolc articulat s'ajusta per la cardant Muntat tot de manera provisional he provat el seu funcionament i pas per les agulles R3, tot perfecte , demà provaré en el circuit les agulles de R1 El següent pas acoblar els bisells Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dv Gen 22, 2016 10:11 am | |
| Gracies per l'informació, Ignasi. Va be perquè jo no conec aquestes motoritzacions. | |
|
| |
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dv Gen 22, 2016 10:16 am | |
| Bé sembla que LGB ha de ser la "Marca", però francament, m'ha fet molt bona impressió i sembla molt ben fet, ja veurem el resultat.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dv Gen 22, 2016 10:20 am | |
| Només veure els rodaments ja hi veig més qualitat. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dv Gen 22, 2016 11:57 am | |
| Com un Piko està creixent. Transmissions recents tenen res en menys de LGB. L'única cosa és el motor. Motors marca Bühler segueixen sent els millors. El Piko va començar a utilitzar fa poc.
Els vells motors xinesos de màquines més antigues no estan a l'altura de LGB. El problema principal és que la calor i després de 2-3 hores de funcionament continu són de curt circuit. Cada hora s'ha de detenir i es deixa refredar. El problema és només en els models més antics. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dv Gen 22, 2016 8:56 pm | |
| Aquest motor és molt similar al que vaig utilitzar per motoritzar la meva Batignolles, suposo que només canvia el diàmetre de rodes perquè lo altres és exactament igual. https://trenscat.forosactivos.net/t1799-projecte-construccio-locomotora-batignollesUna cosa Ignasi, ara com acobles la resta de bielatge i com saps quin hi ha d'anar?. Jo tinc un projecte al cap amb aquest mateix motor però el tema bielatge i cilindres no sé com resoldre'l. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dv Gen 22, 2016 9:14 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Ds Gen 23, 2016 4:51 am | |
| - Sisu escrigué:
Una cosa Ignasi, ara com acobles la resta de bielatge i com saps quin hi ha d'anar?. Jo tinc un projecte al cap amb aquest mateix motor però el tema bielatge i cilindres no sé com resoldre'l. Hola Narcís. No ho tinc clar del tot, tinc les bieles del model, però estan preparades per funcionar des del eix central, en un principi el que està clar és allargar la biela del pistó fet que compto amb la experiència i amabilitat d'en Carles, però falta tenir clar la longitud que vindrà marcada per la situació del pistó. Ara per ara em sembla que els passos que he seguir son posar els bisells amb els enganxalls, fer la bancada, estudiant la fixació d'aquesta amb el motor i el eix articulat d'aquest, fixar els pistons a la bancada mirant en que pot afectar a al gir del eix davanter i el bisell, després vindrà el muntatge de les bieles. El motor de la Batignolles també és articulat i amb tracció dels tres eixos? Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Ds Gen 23, 2016 5:28 am | |
| Sí, el funcionament és el mateix que es veu a les teves fotos. Però allà és més simple pel bielatge i perquè no hi ha els pistons pel vapor. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Feb 03, 2016 6:53 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Feb 03, 2016 6:59 am | |
| Ostres! Això sí que és bon material! | |
|
| |
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Feb 03, 2016 10:08 am | |
| Aquest és el plànol que tenim, gràcies Amadeu. En aquestes màquines la carbonera és a l'interior de la cabina, saps si els dipòsits laterals eren únicament per aigua o una part era per carbó? i en el cas de les de la serie 11-16 on tenien la carbonera ? Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Feb 03, 2016 9:15 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dc Feb 03, 2016 10:25 pm | |
| molt bé aquesta imatge satel.lit!!!
gràcies Amadeu, just aquest planell és el que tenim... estem treballan amb 2 motoritzacions una LGB i l'altre la Piko, la correcta per escales...com sempre l?igansi fent les seves verificacions amb el motor `piko i les modificacions que ha fet...
genial Ignasi!! de segur que per molins 2017 ja estaran a punt!!
mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC Dj Feb 04, 2016 3:37 am | |
| - MALLET73 escrigué:
- molt bé aquesta imatge satel.lit!!!
de segur que per molins 2017 ja estaran a punt!!
mallet73 Espero que una mica abans. Ja començo a tenir una mica clar com muntar la bancada al bloc articulat i com repartir els pesos, per treure'n el màxim rendiment sense afectar a la articulació i adherència dels eixos motrius. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC | |
| |
|
| |
| locomotora de vapor energie FGC | |
|