| SIMPLON la meva locomotora a vapor viu | |
|
+5Avet Blau E4lok bantren Olot deMilà 9 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
deMilà Jardinaire
Ubicació : Milano (nord d'Itàlia) Edat : 61 Data d'inscripció : 26/01/2011 Nombre de missatges : 51
| Assumpte: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dl Feb 07, 2011 9:13 am | |
| Estimats amics els presento la meva primera construcció a vapor viu en aquesta escala. Es un model free-lance, jo vaig fer els dibuixos, seguents l'estil de les escales majores. Espero que el treball segueix aixì i que finalment la petita màquina funcionarà. He acabat la construcció de les bieles de juntament ( la traducció es inventata ) i començo a inviar una foto vaig fer ahir. Estaré encantat de satisfer totes les seves curiositats ! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dl Feb 07, 2011 9:39 am | |
| - deMilà escrigué:
- ...He acabat la construcció de les bieles de juntament ( la traducció es inventata ) ...
En realitat són les bieles d'acoblament. Però tal com ho has dit s'entén perfectament. La màquina que estàs construint és esplèndida. El bastidor sembla d'acer. Ho és? Quin gruix té? 2 mm? Les rodes són de pel·lícula !! Enhorabona per el teu treball. | |
|
| |
bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dl Feb 07, 2011 10:34 am | |
|
Aixo es masa !
Quina pasada de locomotora. Aixo si que es fer una màquina. Felicitats pel teu treball.
Fins aviat Josep
| |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dl Feb 07, 2011 9:17 pm | |
| Et felicito pel teu treball Veig que domines el CAD 3D, que fas servir, CATIA? També els mecanitzats semblen profesionals. Ho fas tu mateix? Si tens problemes amb paraules tecniques, ja et faré un cop de mà, soc enginyer i per motius de feina conec una mica l'italià. Salutacions, Toni | |
|
| |
deMilà Jardinaire
Ubicació : Milano (nord d'Itàlia) Edat : 61 Data d'inscripció : 26/01/2011 Nombre de missatges : 51
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dt Feb 08, 2011 10:09 am | |
| Gràcies a tots, ara tracte de respondre ... El bastidor es d'acer, 2 mm ( ) Les rodes els cilindres i totes les altres fusions son de bronze, a cera perdutaVaig fér els solids amb el 3D ( jo ùs el Solidworks ) i els vaig enviar al laboratori de stereolitography Ells construiexen els prototipos en resina, i amb aquests models jo vaig fer els motlles de cautxù de silicona. En aquests motlles vaig abocar la cera per les fusions. No estic segur de el que vaig escriure ... La costrucció del mecanitzas es feta per mi amb la meva petita màquinaria Proxxon. Avui he començat la costrucció del cilindres, i he utilitzat un torn mes gran que hi ha en la fàbrica on treballo. En la meva canal youtube ( https://www.youtube.com/user/EpocaTre ) hi ha algunes videos sobre la preparació de les ceres. A la meva pagina web ( www.prous.it ) hi ha altres informació sobre la costrucció de la locomotora. Adéu ! Gabriel | |
|
| |
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dt Feb 08, 2011 10:54 am | |
|
Ting moltes preguntes:
Quin tipus de cautxù fas servir per fer els motlles, ha quina temperatura treballes? Quina cera fas servir.
Jo faig el originals amb llautó i els porto al taller de fundició, on fan el motlle i las peças.
Desconec aixo de l´estereolitografia, es molt interesant si dominas el CAD.
Si miras pel fòrum a les" nostres construcions " veuras las mevas máquinas de llautó i las peçass de fundició.
Fins aviat Josep
| |
|
| |
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dt Feb 08, 2011 1:16 pm | |
| La meva sincera felicitació. He estat mirant la teva web i he de dir que és altament recomanable. És molt interessant com tens documentats tots els processos. Enhorabona!!
Jordi | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dt Feb 08, 2011 6:38 pm | |
| Això no és modelisme: és enginyeria !!! Els vídeos són molt didàctics. En ells mostres els processos tan clarament, que fins i tot es diria que és fàcil !! La web és formidable. Em sembla que com més ens en mostris, més preguntes et farem. Jo també estic interessat en les respostes a les preguntes que t'ha fet en Bantren, i a demés en tinc una altre: has previst teledirigir la màquina? I en que continuïs explicant-nos el procés fins al final de la construcció de la SIMPLON !! Moltes gràcies per aquest fil !!! | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Feb 09, 2011 8:44 am | |
| Gabriel, realment tota una demostració d'enginyeria aplicada al modelisme. Et felicito per la teva web i sobretot pel altruïsme que demostres compartint les teves experiències. Fins i tot veig que poses a disposició els planols un cop ho tinguis comprovat. Jo he empreat el tall làsser per la construcció dels nostres models en 5 polzades, pero el tema de la fundició és una asignatura pendent, tot i que conexia de l'existència dels prototips per estereolitografía, no s'ha m'havia acudit mai de fer-ho servir per fer els motllos. Segueix endavant amb el teu fil i la web. Toni | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dg Mar 06, 2011 6:52 am | |
| | |
|
| |
deMilà Jardinaire
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dt Mar 08, 2011 6:58 pm | |
| - Olot escrigué:
- Cap novetat, Gabriel?
Bon dia Amadeu Encara estic treballant en els cilindres i atès que aquest és un treball molt llarg per variar una mica he començat tambè la xemeneia i els llums de petroli. Estic preparant dos fils sobre aquest temes, quan estigui llest vaig escriure algunas cosas. Fins aviat ! Gab | |
|
| |
maquinista Trenjardinaire
Ubicació : Navarcles Edat : 65 Data d'inscripció : 20/03/2011 Nombre de missatges : 182
| Assumpte: SIMPLON LOCOMOTORA A VAPOR VIU Dj Mar 31, 2011 10:40 am | |
| Felicitats Gabriel. Avui he estat mirant amb molt d'interès la teva pàgina web i mirant això un s'adona del gran nivell que alguns teniu i això anima al personal a perfeccionar les feines fins a una altra Pep. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: felicitats sou uns genis Dv Abr 01, 2011 4:53 am | |
| hola a tots, en primer lloc felicitar-vos per tota la feina que feu i per ensenyar-ho, la veritat es que estic amb el maquinista quin nivell, modelisme o artesania??, no se si puc ajudar gaire sento que esteu en un altre mon!! segueixo observan les vostres feines siguin en muntage de locomotores o maquetes. soc un principiant que espero apendre d'uns bons mestres, però com tot deixeple hem queda molt de camí. que tot just acabo de començar.
| |
|
| |
deMilà Jardinaire
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dv Abr 01, 2011 10:40 am | |
| Hola Jo crec que tots som principiants i per la meva part tracte d'aprendre alguna cosa nova cada dia. No crec que hi hagi molt a ensenyar, però crec que és important compartir les coses que aprenem, perquè tots milloren en el nostre hobby ! Fins aviat - Gabriel | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dv Abr 01, 2011 7:54 pm | |
| | |
|
| |
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Ds Abr 02, 2011 9:01 am | |
| Si senyor, això encara fa més valuós el teu treball!!
Jordi | |
|
| |
deMilà Jardinaire
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Abr 06, 2011 10:19 am | |
| He finalment acabat la construcció dels cilindres. Aquest treball ha estat molt llarg perquè en el mateix period he construit també la caixa de fum, la xemeneja i les llums. Ara la meva locomotora comença a mostrar la seva cara ... També hi ha una imatge del cilindre "polit" a l'interior, amb un sistema molt senzill. Si a algù li interessa puc escriure un missatge sobre aquesta feina. Fins aviat ! Gab
Editat per darrera vegada per deMilà el Dj Abr 07, 2011 8:31 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Abr 06, 2011 10:55 am | |
| Hola Gabriel
M´agrada molt el teu treball.
Seguin las tevas esplicacions he construit una base per una xemeneia en falta recourela i prensarla sobre la futura caixa de fums.
Ja posare fotos, sera cuan torni de Dortmund.
Fins aviat Josep
| |
|
| |
Esteve Jardinaire aprenent
Ubicació : Esparreguera Edat : 51 Data d'inscripció : 20/03/2011 Nombre de missatges : 33
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Abr 06, 2011 10:56 am | |
| Felicitats Gabriel , "alucino" , amb el que estas fen, he estat mirant la teva pagina i els videos del youtube, quin nivell si senyor!! no tinc paraules, Salut | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Abr 06, 2011 5:09 pm | |
| - deMilà escrigué:
- ...També hi ha una imatge del cilindre "polit" a l'interior, amb un sistema molt senzill.
Si a algù li interessa puc escriure un missatge sobre aquesta feina.... Naturalment que interessa ! M'agradaria molt veure aquest idea. - bantren escrigué:
- ... Seguin las tevas esplicacions he construit una base per una xemeneia en falta recourela i prensarla sobre la futura caixa de fums.
Ja posare fotos, sera cuan torni de Dortmund... També serà interessant de veure. Espero interessadissim per les dues coses ! | |
|
| |
maquinista Trenjardinaire
Ubicació : Navarcles Edat : 65 Data d'inscripció : 20/03/2011 Nombre de missatges : 182
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dv Abr 08, 2011 9:53 am | |
| El sistema que utilitzes per polir els cilindres seria molt interessant de conèixer salutacions Pep | |
|
| |
deMilà Jardinaire
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Maig 11, 2011 4:47 am | |
| Hola ! Es una mica de temps que no escric res, pero jo estic treballant a la meva feina. Fa dues setmanes que va començar la caldera, abans que arribi l'estiu calient, és millor soldar ara ! Quan tinc fotos interessants vaig a enviar-les. Fins aviat ! Gab | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Maig 11, 2011 6:08 am | |
| És natural que vulguis evitar de soldar a l'estiu. Fa massa calor.
Esperem les fotos del teu esplèndid treball.
| |
|
| |
deMilà Jardinaire
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Maig 11, 2011 9:35 am | |
| Hola amics Ara el ImageShack esta treballant i puc posar una primera imatge de les primeres peces de la caldera. Són de una placa de coure destemperat de 1,6 mm molt facil de doblegar fins i tot amb les mans nues. A reveure ! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu Dc Maig 11, 2011 5:12 pm | |
| Genial, com sempre.
La peça blanca que fas servir de motllo per a doblegar el coure, de quin material és?
Hi haurà algun tipus de soldadura a la caldera?
| |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: SIMPLON la meva locomotora a vapor viu | |
| |
|
| |
| SIMPLON la meva locomotora a vapor viu | |
|