Avui he reprès els treballs d'aquest vagó, i m'ha donat bastanta guerra. Ara entenc perquè m'hi vaig quedar encallat.
En primer lloc hi havia el trossos de bastidor encara per a enganxar.
El primer que he fet és encolar els trossos amb l'allargament de 32 mm. Les fletxes senyalen els quatre llocs de "soldadura", ja que entre els dos trossos de bastidor hi havia d'intercalar els trossos sobrants d'un altre escurçament i un guix de 1'5 mm per a fer la mida correcte.
Un cop sec he "soldat" el reforç que reforça les dues "soldadures" amb una sola peça.
Seguidament he igualat la peça de gruix per a donar-li la forma de la bigueta del bastidor.
Vet-ho aquí:
Això ja m'ha permès de "soldar" el segon reforç
Després d'ajustar la peça que aguanta els dipòsits i mecanismes dels frens, l'he encolat, constituint aquesta mateixa peça el reforç interior de les anteriors "soldadures"
Fins aquí tot be: si bé ha estat laboriós i entretingut, no hi ha hagut major problema. Els problemes han començat al voler fer la base amb els graons per a la plataforma a on ha d'anar la garita.
El primer que he fet ha sigut adaptar-hi la plataforma sobrant d'un altre vagó. Per això la he hagut d'estrenyer, tallant per darrera. Però quan la he tingut adaptada me'n he donat compte de que no m'agradava. Ho hauria d'haver vist abans, però de vegades no és fàcil: amb les peces de LGB sempre hi ha sorpreses perquè sovint passa que comptes amb alguna cosa que no ho permet la peça!
El cas era que aquesta plataforma està pensada per a engrandir la topera del vagó per la que estava creada. Precisament és aquest engrandiment el que trobo que canta amb la garita. Per al meu gust aquesta plataforma ha d'anar recolzada en una topera pràcticament a ran del bastidor, molt més estreta del que obtenia amb aquesta peça.
Veiem-ho:
Aquest és l'aspecte de "topera gran" que dona la plataforma que ja tenia a mig adaptar. ôbviament és massa gran per al que jo necessito.
Veient-ho en conjunt potser encara és més clar
La plataforma arriba pràcticament a ran de la caixa. No era pas aquest l'objectiu.
Aixi dons, he fet malbé una plataforma amb graons que tenia en bon estat.
Calia trobar una altra solució. I mirant he vist que el bastidor te l'espai per a els suports de graons per un altre vagó que els té molt més estrets. He investigat i he vist que són els vagons primitius de dos eixos. I afortunadament tinc alguna d'aquestes plataformes de recanvi!
Vistes les plataformes d'aquest vagons he trobat que no estaven pas fetes per a "engrandir" la topera. Ja anàvem be. O sigui que la he tallat traient-li tot el que m'ha semblat que sobrava.
Però quan la he tingut ben desgraciada i adaptada al seu nou ús, me'n he adonat de que el graó topava amb el muntant "metàl·lic" de la caixa... alguna cosa no anava be.
Llavors he caigut en veure que el que no m'encaixava era que aquesta plataforma tenia dos graons a alçades molt diferents de l'altre, que en ser un vagó de carga només era un graó sol. Fer invents en tallar graons i adaptar-la no és possible, perquè aquest és aquell famós plàstic negre de LGB a on res s'hi pot enganxar...
Ves per a on!! dues plataformes destrossades per no haver-me aturat a pensar-ho millor.
He estat bastanta estona mirant d'estudiar totes les plataformes de LGB. Fins i els vagons de Toytrain que com que tenen la plataforma solidària amb el bastidor (d'una sola peça) els graons van collats per sota, amb un cargol.
Calia trobar la manera...
... potser fent una comanda a Modell-Land... però les peces no semblaven disponibles. I a demés, que això significaria deixar el treball encallat una vegada més. NO! això no!
Finalment he remenat be a la caixa dels plàstics sobrants que tots deveu tenir, i que si no és així, dons molt malament perquè sempre surt la peça que necessites. I així ha estat: a partir d'un tros de terra sobrant d'un altre vagó he fet una plataforma nova a mida. Aquí la veiem, tot i que encara falta un ajustatge més fi, però així veiem l'efecte que pot fer:
Com a mínim la plataforma ja és com jo volia: considerablement més estreta que la caixa.
Aquí ho podem constatar.
Els graons ja els faré demà amb uns altres plàstics que he vist a la caixa dels plàstics sobrants, que tenen forma de graó.