TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC

+6
Mitjans
alejandro sasplugas
Sisu
Maxx_Rivoli
ostman
Olot
10 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33793

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDc Maig 16, 2018 11:26 pm

Home, d'alguna cosa m'ha de servir haver estat gairebé 50 anys guardant documentació i dades! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alvarop
Trenjardinaire
alvarop

Ubicació : Madrid
Edat : 51
Data d'inscripció : 11/01/2018
Nombre de missatges : 448

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 21, 2018 11:20 am

Impecable... està molt bè dissenyat Amadeu...

Fantàstic... es una rèplica perfecta...

Enhorabona... sí senyor...aplaud aplaud aplaud aplaud

Una abraçada. Álvaro.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDl Maig 21, 2018 6:07 pm

Gràcies. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 12, 2020 7:40 am

Avui he reprès els treballs d'aquest vagó, i m'ha donat bastanta guerra. Ara entenc perquè m'hi vaig quedar encallat.

En primer lloc hi havia el trossos de bastidor encara per a enganxar.

El primer que he fet és encolar els trossos amb l'allargament de 32 mm. Les fletxes senyalen els quatre llocs de "soldadura", ja que entre els dos trossos de bastidor hi havia d'intercalar els trossos sobrants d'un altre escurçament i un guix de 1'5 mm per a fer la mida correcte.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B38

Un cop sec he "soldat" el reforç que reforça les dues "soldadures" amb una sola peça.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_139

Seguidament he igualat la peça de gruix per a donar-li la forma de la bigueta del bastidor.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_236

Vet-ho aquí:  Very Happy

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_334

Això ja m'ha permès de "soldar" el segon reforç

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_433

Després d'ajustar la peça que aguanta els dipòsits i mecanismes dels frens, l'he encolat, constituint aquesta mateixa peça el reforç interior de les anteriors "soldadures"

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_531

Fins aquí tot be: si bé ha estat laboriós i entretingut, no hi ha hagut major problema. Els problemes han començat al voler fer la base amb els graons per a la plataforma a on ha d'anar la garita.

El primer que he fet ha sigut adaptar-hi la plataforma sobrant d'un altre vagó. Per això la he hagut d'estrenyer, tallant per darrera. Però quan la he tingut adaptada me'n he donat compte de que no m'agradava. Ho hauria d'haver vist abans, però de vegades no és fàcil: amb les peces de LGB sempre hi ha sorpreses perquè sovint passa que comptes amb alguna cosa que no ho permet la peça!

El cas era que aquesta plataforma està pensada per a engrandir la topera del vagó per la que estava creada. Precisament és aquest engrandiment el que trobo que canta amb la garita. Per al meu gust aquesta plataforma ha d'anar recolzada en una topera pràcticament a ran del bastidor, molt més estreta del que obtenia amb aquesta peça.

Veiem-ho:

Aquest és l'aspecte de "topera gran" que dona la plataforma que ja tenia a mig adaptar. ôbviament és massa gran per al que jo necessito.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_631

Veient-ho en conjunt potser encara és més clar

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_730

La plataforma arriba pràcticament a ran de la caixa. No era pas aquest l'objectiu.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_829

Aixi dons, he fet malbé una plataforma amb graons que tenia en bon estat.  Crying or Very sad

Calia trobar una altra solució. I mirant he vist que el bastidor te l'espai per a els suports de graons per un altre vagó que els té molt més estrets. He investigat i he vist que són els vagons primitius de dos eixos. I afortunadament tinc alguna d'aquestes plataformes de recanvi!   Very Happy

Vistes les plataformes d'aquest vagons he trobat que no estaven pas fetes per a "engrandir" la topera. Ja anàvem be. O sigui que la he tallat traient-li tot el que m'ha semblat que sobrava.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_924

Però quan la he tingut ben desgraciada i adaptada al seu nou ús, me'n he adonat de que el graó topava amb el muntant "metàl·lic" de la caixa... alguna cosa no anava be.  Evil or Very Mad

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_1022

Llavors he caigut en veure que el que no m'encaixava era que aquesta plataforma tenia dos graons a alçades molt diferents de l'altre, que en ser un vagó de carga només era un graó sol.  Fer invents en tallar graons i adaptar-la no és possible, perquè aquest és aquell famós plàstic negre de LGB a on res s'hi pot enganxar...

Ves per a on!! dues plataformes destrossades per no haver-me aturat a pensar-ho millor.   cassetete

He estat bastanta estona mirant d'estudiar totes les plataformes de LGB. Fins i els vagons de Toytrain que com que tenen la plataforma solidària amb el bastidor (d'una sola peça) els graons van collats per sota, amb un cargol.

Calia trobar la manera... pensativ

... potser fent una comanda a Modell-Land... però les peces no semblaven disponibles. I a demés, que això significaria deixar el treball encallat una vegada més. NO! això no!

Finalment he remenat be a la caixa dels plàstics sobrants que tots deveu tenir, i que si no és així, dons molt malament perquè sempre surt la peça que necessites. I així ha estat: a partir d'un tros de terra sobrant d'un altre vagó he fet una plataforma nova a mida. Aquí la veiem, tot i que encara falta un ajustatge més fi, però així veiem l'efecte que pot fer:

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_1124

Com a mínim la plataforma ja és com jo volia: considerablement més estreta que la caixa. Wink

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_1220

Aquí ho podem constatar.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 B_1321

Els graons ja els faré demà amb uns altres plàstics que he vist a la caixa dels plàstics sobrants, que tenen forma de graó. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDl Abr 13, 2020 3:36 am

baba baba baba baba

M encanten els vagons de fusta i amb garita encara més! !!

Bona feina seguire els treballs..

Salutacions

Mallet73
#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoConectoATrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDl Abr 13, 2020 8:20 am

Avui he vist que ahir em vaig equivocar: em pensava que les dues peces negres no admetien cola, però n'hi ha una que si. Deu ser antiga i era un altre tipus de plàstic. I és justament la que necessitava! Per sort ahir abans d'anar a dormir vaig fer una prova d'enganxar una peça de plàstic amb dues coles diferents. Avui al despertar-me ho he comprovat i estava ben enganxada.

Això em facilita molt les coses perquè només tinc de retallar i enganxar (tal com es fa avui amb l'ordinador, però això és una mica més físic). Very Happy

Així dons, avui m'he mirat molt be la peça abans de començar a tallar per aquí i per allà... aquesta és la peça en qüestió:

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C17

Com que ho he vist clar, endavant!

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_119

Aquesta és l'escala que aprofito. Ja en tinc una.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_217

Ara toca a l'altra. A sota del graó encara es veu la peça de plàstic de la prova d'encolat, que al final no he pogut desenganxar de cap manera!  Very Happy

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_317

La plataforma ben ajustada i encolada al bastidor...

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_416

Aprofitaré les regates que ja hi ha al bastidor per a les escaletes de dos graons per els vagons de viatgers. Només ha calgut retocar-ne una una mica, perquè els suports d'aquest graó no és igual de mides, ja que no va aquí.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_615

I encolat de l'escaleta.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_714

Aquest és l'aspecte de la nova plataforma i els graons amb la cabina plantejada. No trobeu que això ja és una altra cosa?  Very Happy

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_813

En detall

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_515

I per acabar, encara una pijadeta que posarà més en valor els dos nous graons.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 C_1012

Demà més... Wink
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDl Abr 13, 2020 8:47 am

Tren aplaud aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 4:23 am

formidable formidable formidable formidable 10 10 10

computerprobs computerprobs computerprobs !!!

Hi ha vegades q veig les imatges i ha q no.....carai de tablet!!!

Tens bon domini del plastic de lgb i la dremel!!!!! S engantxa be??

M agrada veure q el confinament esta ajudant a que no viatgis i facis trens i temes pendents dels Ferrocarrils de la Terrassa. ..

Salutacions

Mallet73
#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoConectoATrenscat

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 4:36 am

Si que s'enganxa be, sempre que no siguin determinades peces de plàstic negre (no totes les negres ho són), que no hi ha cola que valgui. Però les demés queden fortament enganxades amb qualsevol cola: cianocrilat, coles per a plàstic, etc.

Per les peces que cal enganxar ràpid prefereixo el cianocrilat, i normalment utilitzo o bé el Loctite 401, o be el Bostik 7432. Els dos els he experimentat i són perfectes. Una mica cars, però van molt be.

Per les peces que necessito poder posar i potser re-situar durat els primers segons, utilitzo una cola alemanya que també va molt be: Ruderer L530

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 41Sf9xl0ZML._AC_SY400_

Durant aquests darrers dies he encetat un altre pot de cola diferent que també ve d'Alemanya: Technicoll 8008. També ve molt be. De fet també és de la casa Ruderer.

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 Technicoll_8008_m
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 4:41 am

Carai si q enganfxa coses aquesta cola!!!!!

Salutacions
Mallet73
#QuedataCasa
#QuedataCasaiFesTrens
#JoEmConectoATrenscat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 7:36 am

Avui he tingut molta feina i no he pogut avançar gaire el vagó, però tot i així, alguna cosa he fet. Tot treballs de mínima importància: reparacions de muntants trencats.

Primer el del canto, tal com es feia a la realitat:

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 Img_5512

I després un d'interior d'un tester. Com que era molt engorrós de reparar i ademes em faltava la peça que va caure i es va perdre, l'he substituït tot sencer:

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 Img_5513

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 Img_5514
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 8:09 am

study Tren aplaud aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 10:25 am

MALLET73 escrigué:

M agrada veure q el confinament  esta ajudant a que no viatgis i facis trens i temes pendents dels Ferrocarrils  de la Terrassa. ..

Estàs gelós? S'ha convertit en el teu substitut de 100 fronts oberts. Recorda que quan acabi el confinament has de recuperar el tron king  riuuu

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDt Abr 14, 2020 11:47 am

No crec pas que jo l’hagi superat, ni molt menys...? El que passa és que en Carles ara no disposa d’una bona connexió a Internet i no puja el que fa. Ja ho veureu quan ho pugui pujar! Jo ja ho vaig dir: arribarà un moment que el que posarà no cabra al fòrum.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 20, 2020 7:45 am

Vagó imprimat:

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 Img_2254

(Ara faltarà el bastidor i la plataforma)
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 20, 2020 7:25 pm

super12 super12 super12 super12 super12 super12 treball treball treball treball

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 20, 2020 7:46 pm

M'encanten, la garita per lo petita que és devia portar molta feina. D'aquests amb garita no en tinc cap.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitimeDs Jun 20, 2020 8:02 pm

Home, no et pensis. Tret de la dificultat de la peça curvada i, sobre tot, dels seus suports, la resta és poc més d’un mati de feina.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC   Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Transformació vores mitges LGB en "potasero" de CGFC
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2