TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.

Ir abajo 
+12
MALLET73
Sisu
tram47
Maxx_Rivoli
Sonderzug
josepmaria
ut800035 (†)
AdminTRENS.CAT
TramBlau
ostman
Parvus
Olot
16 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 9:39 am

Olot escrigué:
Molt bon treball de recerca, Eduard.

Jo només conec la foto que tu has posat, d'aquest vehicle.

Tota la informació que tinc d'aquest vehicle és la que apareix al llibre EL FERROCARRIL SECUNDARIO DE SADABA A GALLUR El tren de las Cinco Villas, de Pedro M Gonzalez Fraile i Mariano Rodriguez Gonzalvo.

En aquest llibre diu que el 1942 es va rebre un vehicle d'inspecció, procedent dels Ferrocarriles Secundarios de Castilla, i que es tractava d'un automòbil RENAULT adaptat a les vies. El kilometratge en el moment de rebre'l era de 4.629 km.

També diu que era el model RENAULT NN, i que havia estat fabricat entre 1924 i 1930. Que tenia 15 CV i tres marxes de velocitat, i que en el moment de rebre'l es va procedir a desmuntar-lo tot, i que al muntar-lo de nou se l'hi varen posar llantes metàl·liques.

Finalment explica que el 1949 hi va haver unes fortes inundacions a l'estació de Ejea, a on es trobava aquest vehicle estacionat dins un garatge construït en aquesta estació, i que es va esfondrar el sostre causant-li danys tant greus que ja no es va poder reparar mai més.

Aquesta és la meva aportació.

Per cert... em pensava que primer voldries parlar del camió del tren de Sóller.  Very Happy 






Moltes gràcies pels detalls aportats, jo ignorava que el vehicle fos originari dels Secundaris de Castella, sempre s’aprenen coses.

No he seguit amb el camió de Sóller, doncs d’aquest no tinc pràcticament informació, només tinc fotografies i esperava a veure si recopilava més dades, però el fil no és meu, jo només el vaig obrir i tothom pot penjar el que cregui escaient.

El fil el vaig crear per aprendre coses que no se, però per a collir cal primer sembrar i per això el vaig obrir.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 9:54 am

Vale, dons deixa'm fer aquest incís:

Camió-torreta Hispano-Suiza del Ferrocarril de Sóller:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Unitats construides : 1
distribució d'eixos: B
ample de via : 914 mm
constructor: Sabata-Ubach
Any construcció / reforma: 1931/1995
Motor origen / refrma : Hispano-Suiza 12-15 / Ebro b35
Transmissió: Mecànica
Cilindrada en origen/reforma: 2.200 cc / 3.610 cc
nº cilindres: 4
Cilindres, diàmetre i carrera: 80 x 100 / 100 x 115
Potencia/rpm: 18,5 CV/1400 / 66 CV/2600
nº marxes: 4 endavant, 1 endarrere
Frens: tambor
Velocitat màxima: 50 Km/h
Places: 3
Longitud total: 5.200 mm
distància entre eixos: 2000 mm
diàmetre de rodes: 350mm
Tara : aprox 2500 Kgs


_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 10:30 am

Molt catxondo aquest camió...
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDv Maig 30, 2014 10:52 am

Tots plegats sou una enciclopèdia vivent!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDv Jun 27, 2014 8:55 am

Us presento "El SEFT-1", Sonda d'Exploració Ferroviària Tripulada
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 8:39 am

Avui he trobat a internet dues fotografies de gran resolució sobre una d'aquestes andròmines, en aquest cas única.
De moment les penjo, ja en parlarem més endavant.
És un vehicle de via i obres del Ferrocarril de Sádaba a Gallur, fet segons uns autors a partir d’una automotors de la finida línea de Borja a Cortes, altres diuent que és fet a partir d’un vagó.
Sigui con sigui la originalitat és evident i a la vista, és la utilització d’una cabina del Pegaso “mofletes”, en català seria “galtes”, però no queda tan be.
La foto de costat és la de sempre la diferència és que aquest cop és amb més alta definició i més clara que permet veure més detalls.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 9:28 am

Segons el que em consta als meus arxius, efectivament la dresina del Sadaba-Gallur APM 1 va ser construïda el 1964 a partir d'un automotor rebut aquell mateix any del FC de Cortes a Borja.

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 9:53 am

Olot escrigué:
Segons el que em consta als meus arxius, efectivament la dresina del Sadaba-Gallur APM 1 va ser construïda el 1964 a partir d'un automotor rebut aquell mateix any del FC de Cortes a Borja.


Amadeu, aquest és el discurs majoritari, però no l'únic. Jo també penso que és el més probable però hi ha autors que diuen que es va fer a partir d'un vagó.

Ara be, si és a partir d'un automotor, a partir de quin dels automotors del Cortes Borja es va fer, del Wismar o del que es va fabricar al taller de la companyia?.

Hi ha poque fotografies d'aquest últim, però alguna n'hi ha.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 5:19 pm

No va ser fet des d'un vagó, com jo també em creia inicialment. La foto que has posat ho demostra: fixa't en els eixos te el que semblen dos diferencials. El motor ataca al primer eix en relació a la cabina. El segon era el del segon motor.

Els automotors Zaragoza (i també els Wismar) tenien dos motors, un per a cada sentit de la marxa. Per tant també tenien dos transmissions, entre cada motor i el seu eix.

Aquesta fotografia d'un Wismar permet fer be la comparació donat que l'angle de presa de la foto és semblant a la foto que has posat tu:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

fve escrigué:
...[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]...

L'automotor del Cortes-Borja del que has posat una foto, també és la reconstrucció d'un automotor Zaragoza.

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 7:22 pm

Amadeu,

Ets un pou.... d'informació i coneixements!!

Així doncs el APM 1, (tret de que hi hagi Alguna Pregunta Més), podem dir que te el xassís bastidor d'un Wismar, amb això ja tenim unes bones mides aproximades, podem suposar que la llargada i l’amplada eren les dels Wismar.

Ara només ens falta que algú ens faci una cabina del “mofletes” a escala 1:22,5.

Somiar és gratuït!!.

Ep que a escala 1:87 si que hi ha qui fa la cabina del “mofletes” en resina o plàstic

Gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 7:54 pm

I amb sembla que a escala 1:32 també, Jo aquest tipus de camió ja el vaig viure en les acaballes, el meu record es els Brucs fent caravana i treien molt fum ( perquè quant era petit anar de vacances volia dir passar els Brucs i no era com ara)

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 8:02 pm

Joan,

El record dels Brucs, els “mofletes”, les cues, la calor, també el tinc jo.

Entre altres coses recordo quan es passava pel peu del monument del timbaler, l'avi sempre deia " si aquest cap de cony, s'hagués tocat els "caram" en lloc del timbal, ara seriem francesos".

Malgrat entenc i comparteixo el per què l’avi deia això, amb els anys penso que potser tampoc m’agradaria  ser francès!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 28, 2014 8:24 pm

Una opció seria que en Joan Mitjans escanejés un d'aquest camions de l'escala 1/32 en 3D, i ho reproduïs a la nostra escala.  angell

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDt Jul 29, 2014 2:25 am

Amadeu mes clar no es pot dir, i el cas del timbaler amb sembla que tocant o no, hauriem pringat igual
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDc Ago 20, 2014 5:14 pm

Tornant una mica enredera en el tema, poso un vídeo sobre la dresina de Sóller:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 22, 2014 6:05 am

I pensar que té més anys que jo  super12 

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Sonderzug
Trenjardinaire
Sonderzug


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 62
Data d'inscripció : 05/12/2014
Nombre de missatges : 487

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDs Des 20, 2014 10:51 pm

Un Kubelwagen typ 82 a la via.

Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDs Des 20, 2014 11:57 pm

Brutal, jo en vull un...
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 22, 2014 11:29 pm

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Em sembla que aquesta andròmina ja ha sortit en algun fil del fòrum, però em sembla que en fotografia a color i un cop restaurat no.

Aquest Buick de 1947 adaptat a la via mètrica, era de la companyia Andes Copper Mining Company, que avui és la División Salvador de Codelco a Xile.

Aquest vehicle havia estat guardat 40 anys i s’ha tornat a posar en servei al 2004.
Més informació a: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDl Des 22, 2014 11:33 pm

El cotxe!!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDv Gen 09, 2015 11:47 am

Jo faig la meva contribució amb el nostre petit cotxe colla de via estreta.
Sobre la base de la FIAT 900e ... aquí és un aspecte molt comú de la nostra xarxa nacional.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 12, 2015 8:14 am

Avui hi posem andròmines militaritzades.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Dresines fetes a Irlanda, a partir de cotxes Lancia, al 1922 en plena Guerra Civil Irlandesa, esdevinguda després del tractat que va posar fi a la guerra Anlo Irlandesa o d'independència d'aquesta última república.

Eren vehicles de vigilancia i de les brigades de manteniment.
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 12, 2015 8:23 am

D'aquests trastos al nord en deien Zeppelins!!

Aquest primer era de la Companyia del Nord.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 12, 2015 8:37 am

I aquesta, era del Ferrocarril de la Robla, per tant mètrica.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Us deixo un enllac de Flickr, amb més fotografies del Zeppelin i moltes altres que suposo us agradaran.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 12, 2015 10:44 pm

Gairebé fan por... em recorden els invents del Equipo A...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.   Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta. - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Dresines, tractors de maniobres, vehicles de via i obres i d'altres andròmines de via estreta.
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 6Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
 Temas similares
-
» Dresines del món
» TRACTORS AGRÍCOLES
» Boniques i senzilles dresines perque s'ententinguin els amics.
» d'una stainz a una locomotora de maniobres
» vehicles !!!!!:

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: