NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) | |
|
+9Maxx_Rivoli Mitjans Sisu Olot ostman tram47 MALLET73 el terrat de margarit AdminTRENS.CAT 13 participantes | |
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Gen 10, 2019 11:03 pm | |
| Nova revisió i actualització de les normes MOMI. Ara ja tenim en norma els mòduls en corba. També s'ha actualitzat temes com ara els imants a sota les màquines per els sensors de via i automatismes com ara les barreres de pas a nivell, etc. Està a la vostra disposició en aquest fil, al que també s'hi accedeix directament des del portal de TRENS.CAT: https://trenscat.forosactivos.net/t2536-norma-definitva-momi-en-pdf | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dv Gen 11, 2019 5:56 am | |
| - Olot escrigué:
- Nova revisió i actualització de les normes MOMI.
Ara ja tenim en norma els mòduls en corba. També s'ha actualitzat temes com ara els imants a sota les màquines per els sensors de via i automatismes com ara les barreres de pas a nivell, etc.
Està a la vostra disposició en aquest fil, al que també s'hi accedeix directament des del portal de TRENS.CAT:
https://trenscat.forosactivos.net/t2536-norma-definitva-momi-en-pdf gràcies, aquest Nadal he exaurit tots els imans que tenia muntan en màquines..ara ja he fet un altre comanda per acabar amb les que queden i per les que estan en construcció.. salutacions Mallet73 | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dv Gen 11, 2019 8:44 am | |
| Em sembla que, per llarg que fem el Momi, si poses totes les teves màquines, dónes la volta sencera... | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dv Gen 11, 2019 8:47 am | |
| | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dv Mar 08, 2019 9:53 pm | |
| Tinc preguntes sobre Mo.Mi. Hem de fer mòduls de corbes. Utilitzem R5 PIKO que són similars a LGB i Line Train. Podem seguir la mateixa regla? Es permet utilitzar corbes de radi més altes com Piko R7 R = 1565 i LGB R5 R = 1240? Norma Catalana parla de cotxes curts. Fer un tram de 6 cotxes curts o 3 carruatges llargs. El límit màxim és de 2,1 Mt. Es permet que la secció italiana tingui llargs trens? La nostra Glacera Express amb locomotora mesura 7 m. L'estació que estem construint té un encreuament per a trens de 8 metres. Quan arribem a muntar els nostres mòduls juntament amb el nostre anem a portar trens curts. Quan vens a muntar els mòduls junts amb els nostres, podem tenir trens més llargs perquè l'estació ho permet. És correcte el raonament? Podem provar-ho d'aquesta manera? Kiss no corre a R1, així que no està permès. LGB tot corre en R1. Si tenim un tren amb locomotores i 3 entrenadors de RhB, també podem circular al sistema català? Els carruatges llargs toquen edificis o accessoris? Massimiliano ------------------------------------------------------- Ho delle domande su norma Mo.Mi. Dobbiamo realizzare moduli per curve. Noi usiamo R5 PIKO che sono simili a LGB e Train Line. Possiamo seguire stessa regola? E' ammesso usare curve di raggio superiore come Piko R7 R=1565 e LGB R5 R=1240? Norma Catalana parla di vagoni corti. Lunghezza treni di 6 carrozze corte o 3 vagoni lunghi. Limite massimo è 2,1 Mt. E' ammesso che la sezione Italiana possa avere treni lunghi? Nostro Glacier Express con locomotiva misura 7 Mt. La stazione che stiamo realizzando ha incrocio per treni di 8 metri. Quando noi verremo a montare nostri moduli insieme ai vostri porteremo treni corti. Quando voi verrete a montare i vostri moduli insieme ai nostri possiamo avere treni più lunghi perchè la stazione lo permette. E' giusto il ragionamento? Possiamo provedere in questo modo? Kiss non gira su R1 per cui non è ammesso. LGB tutto gira su R1. Se abbiamo un treno con Locomotiva e 3 carrozze RhB possiamo far circolare anche sul sistema Catalano? Carrozze Lunghe toccano edifici o accessori? | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Ds Mar 09, 2019 1:55 am | |
| Hola Massimiliano.
Penso que el raonament és correcte. Si a Itàlia ho munteu d'aquesta manera i no teniu problemes, endavant.
La virtut dels mòduls és que es poden muntar de qualsevol forma, sempre que compleixin la norma de connexió entre mòduls.
Els mòduls en corba no haurien d'estar limitats a un radi concret, és més, els mòduls en corba catalans ja descarten els radis excessivament petits. Penso que uns mòduls de radi gran són una bona idea, només cal tenir en compte que siguin reversibles (mira la norma, hi ha cotes diferents dels rectes) i que l'angle que formin sigui divisor de 90°, tenint en compte això, no hi hauria d'haver cap problema.
En quant a la longitud dels trens, crec que és una qüestió de l'organitzador de cada trobada. En el nostre cas, s'ha decidit que la temàtica serà tren de línia secundària, per tant, les composicions i les estacions seran més curtes. Si vosaltres decidiu que la vostra temàtica permet trens més llargs i les estacions estan convenientment dimensionades, no hi veig cap problema.
Ara suposem una trobada internacional.
Si la trobada es fa a Catalunya, els vostres trens han de ser curts per qüestió logística. Si la trobada es fa a Itàlia, els nostres trens poden ser curts o llargs, ja que no hi ha problema.
També preguntaves per la decoració. Sempre intentem mantenir el gàlib, però si un vagó o màquina és molt llarg, cal provar si passa bé abans de començar l'exposició. Si passa, no hi ha problema. Si no passa, no podrà circular.
Crec que amb això he explicat prou bé els dubtes que teniu. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Ds Mar 09, 2019 8:34 am | |
| En Joan Mitjans ha contestat molt correctament. Només una petita puntualització: nosaltres tenim circulació només de material curt perquè utilitzem R1 tant en els bucles de retorn com en els canvis d'agulles d'alguns dels mòduls. - Maxx_Rivoli escrigué:
- Tinc preguntes sobre Mo.Mi.
Hem de fer mòduls de corbes. Utilitzem R5 PIKO que són similars a LGB i Line Train. Podem seguir la mateixa regla? Es permet utilitzar corbes de radi més altes com Piko R7 R = 1565 i LGB R5 R = 1240? Precisió: el R5 de LGB = 2320 Naturalment es pot utilitzar qualsevol radi. Només dues condicions: 1) el radi mínim és R=900 2) els mòduls en corba han de fer un angle de 22'5º (en el cas de R5 de LGB, com que surt molt gran, en lloc de un de 22'5º, s'en podrien fer de 11'25º) A la norma MOMI-Català hi ha una plantilla d'exemple per la major part dels radis comercials. Aquests no hi són perquè no varem pensar que algú volgués fer-los, però naturalment es poden utilitzar. Hi ha limitacions per als radis petits, però no pas per els grans. En aquest cas, us he preparat una plantilla per els dos radis que has mencionat: Per R7 de PIKO:
i per R5 de LGB: Per saber-ne més sobre els mòduls en corba, podeu veure aquest fil que és la narració del seu naixement: https://trenscat.forosactivos.net/t2504-moduls-momi-en-corba-moduls-la-corba - Maxx_Rivoli escrigué:
- Norma Catalana parla de cotxes curts. Fer un tram de 6 cotxes curts o 3 carruatges llargs. El límit màxim és de 2,1 Mt.
Es permet que la secció italiana tingui llargs trens? La nostra Glacera Express amb locomotora mesura 7 m. L'estació que estem construint té un encreuament per a trens de 8 metres. Podeu utilitzar el material que vulgueu a Itàlia, naturalment. Però als mòduls de MOMI-Català només material de dos eixos, curt, perquè tenim R1 - Maxx_Rivoli escrigué:
- Quan arribem a muntar els nostres mòduls juntament amb el nostre anem a portar trens curts.
Quan vens a muntar els mòduls junts amb els nostres, podem tenir trens més llargs perquè l'estació ho permet. És correcte el raonament? Podem provar-ho d'aquesta manera? És correcte. - Maxx_Rivoli escrigué:
- Kiss no corre a R1, així que no està permès.
Correcte - Maxx_Rivoli escrigué:
- LGB tot corre en R1. Si tenim un tren amb locomotores i 3 entrenadors de RhB, també podem circular al sistema català?
No, perquè tenim R1 en alguns mòduls. El MOMI Català només admet circulació de material curt de dos eixos, o de bogis molt curt. - Maxx_Rivoli escrigué:
- Els carruatges llargs toquen edificis o accessoris?
Exactament | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Ds Mar 09, 2019 11:49 pm | |
| | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 14, 2019 8:02 am | |
| Vaig llegir sobre el tema dels mòduls corbs que la norma inclou 4 potes sobre els mòduls rectes. És possible fer mòduls amb 3 potes o amb cames comunes si formen part d’un sol bloc? Poso un dibuix que explica millor. Cames vermelles. És admès per Mo.Mi aquest tipus de projectes? ---------------------------------------------- Ho letto su argomento dei moduli in curva che la norma prevede 4 gambe sui moduli dritti.
è possibile fare moduli con 3 gambe o con gambe in comune se questi fanno parte di un unico blocco?
Metto disegno che spiega meglio. In rosso le gambe. E' ammesso da Mo.Mi questo tipo di progetto? | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 14, 2019 10:47 am | |
| - Maxx_Rivoli escrigué:
- Vaig llegir sobre el tema dels mòduls corbs que la norma inclou 4 potes sobre els mòduls rectes.
És possible fer mòduls amb 3 potes o amb cames comunes si formen part d’un sol bloc? Poso un dibuix que explica millor. Cames vermelles. És admès per Mo.Mi aquest tipus de projectes?
Ho letto su argomento dei moduli in curva che la norma prevede 4 gambe sui moduli dritti. è possibile fare moduli con 3 gambe o con gambe in comune se questi fanno parte di un unico blocco? Metto disegno che spiega meglio. In rosso le gambe. E' ammesso da Mo.Mi questo tipo di progetto? La norma diu que cada mòdul ha de tenir quatre potes ( o tres els mòduls en corba ) perquè és molt més pràctic i sòlid. Ara be, dins d'un conjunt de mòduls, com podria ser una estació, podeu fer el que vulgueu, sempre que l'estabilitat i solidesa del circuit estigui garantida. La norma dice che ogni modulo deve avere quattro piedi, o tre nei moduli in curba, perché è molto màs pratico e solito. Orbene, dentro un insieme di modula, come potrebbe essere una stazione, potete fare quello che vogliate, purché la stabilità i solidità del circuit stiano garantiti. | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dt Mar 19, 2019 9:26 am | |
| Faig més preguntes. Necessitem i demanem la vostra ajuda per crear mòduls compatibles amb la resta del sistema Mo.Mi.
Les nostres cames són ajustables. des de 62 cm fins a 95 cm del sòl. Tenim aquesta solució perquè, quan no hi ha cap sistema de retorn, deixem el tren a les taules per anar a l’estació amagada i allà tornem al circuit.
Necessitem un sistema que ens permeti tenir l’altura de les taules que ens donen els qui organitzen esdeveniments.
Amb aquest sistema podem ser compatibles amb el Mo.Mi. però també per adaptar el sistema a altres usos i altres mesures. Quin és el grau d’ajust dels vostres mòduls? Quant es pot elevar i baixar?
Pregunto per què per a la nostra trobada a Milà haurem de sortir a les taules on muntarem l'estació oculta. Qui s’uneixi a nosaltres haurà de baixar ... o aixecarem i farem amagar un avió inclinat del públic.
Una altra pregunta. Hi ha admès un mòdul format per 3 seccions de 30 + 60 + 30 x90? Aquest es presentarà com l’únic bloc de 120x90. Però al seu interior es divideix en seccions. És admès?
Darrera pregunta. Us demano que no em mateu perquè segur que l’explicació s’escriu. Per què el símbol de Mo.Mi. és una mòmia ??
Massimiliano
-----------------------------------------------------
Sono a fare altre domande. Abbiamo bisogno e chiediamo vostro aiuto per realizzare moduli che siano compatibili con il resto del sistema Mo.Mi.
Nostre gambe sono regolabili. da 62cm fino a 95cm da terra. Abbiamo questa soluzione perchè dove non c'è il sistema di ritorno affiamo uscire il treno su tavoli per andare in stazione nascosta e da qui di nuovo sul circuito.
Abbiamo bisogno di un sistema che ci permette di avere l'altezza dei tavoli che ci vengono dati da chi organizza gli eventi.
Con questo sistema possiamo essere compatibili al sistema Mo.Mi. ma anche adattare sistema ad altri usi ed altre misure. Qual'è il gradi di regolazione dei vostri moduli? Quanto riuscite ad alzare ed abbassare?
Chiedo perchè per il nostro raduno di Milano avremo bisogno di uscire su tavoli dove monteremo la stazione nascosta. Chi si unisce a noi dovrà abbassare... o noi alzare e fare piano inclinato nascosto dal pubblico.
Altra domanda. E' ammesso un modulo fatto da 3 sezioni di 30+60+30 x90? Questo montato si presenterà come unico blocco da 120x90. Però al suo interno è suddiviso in sezioni. E' ammesso?
Ultima domanda. Vi prego di non uccidermi perchè sicuramente la spiegazione è scritta. Perchè il simbolo del Mo.Mi. è una mummia?? | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dt Mar 19, 2019 8:01 pm | |
| - Maxx_Rivoli escrigué:
- ...
Les nostres cames són ajustables. des de 62 cm fins a 95 cm del sòl. Tenim aquesta solució perquè, quan no hi ha cap sistema de retorn, deixem el tren a les taules per anar a l’estació amagada i allà tornem al circuit. Necessitem un sistema que ens permeti tenir l’altura de les taules que ens donen els qui organitzen esdeveniments. Amb aquest sistema podem ser compatibles amb el Mo.Mi. però també per adaptar el sistema a altres usos i altres mesures. Quin és el grau d’ajust dels vostres mòduls? Quant es pot elevar i baixar? Pregunto per què per a la nostra trobada a Milà haurem de sortir a les taules on muntarem l'estació oculta. Qui s’uneixi a nosaltres haurà de baixar ... o aixecarem i farem amagar un avió inclinat del públic. No tenim marge. La nostra norma només contempla l'altura de 85 cm del cap del carril a terra. Tenim només un petit mecanisme al peu que permet ajustar 2/3 cms que només permet regular si el terra no és ben anivellat. En cas de fer el que vosaltres feu muntaríem els mòduls sense potes, directament a sobre de les taules que ens deixessin. Per això és important que el cos dels mòduls tingui sempre 10 cms d'altura!! Non abbiamo margine. La nostra norma contempla solo l'altezza di 85 cm dalla testa della rotaia al suolo. Abbiamo solamente un piccolo meccanismo che permette di stringere 2/3 cm per regolare se il suolo è male livellato. In caso di fare come voi, monteremmo i moduli senza zampe (piedi), direttamente sugli stessi tavoli che ci lascerebbero. Proprio per questo è importante rispettare i 10 cm di altezza del corpo dei moduli!! - Maxx_Rivoli escrigué:
- ...
Una altra pregunta. Hi ha admès un mòdul format per 3 seccions de 30 + 60 + 30 x90? Aquest es presentarà com l’únic bloc de 120x90. Però al seu interior es divideix en seccions. És admès?... No comprenc que vols dir amb que el seu interior està dividit en seccions. Un dibuix ajudaria a comprendre.
Non comprendo quello che vuoi dire con che il suo interno è diviso in sezioni. Un disegno aiuterebbe a comprendere - Maxx_Rivoli escrigué:
- ...
Us demano que no em mateu perquè segur que l’explicació s’escriu. Per què el símbol de Mo.Mi. és una mòmia ??
El nom MOMI ve del seu naixement a Miramas: circuit MOdular MIramas. En Francès MOMI sona igual que Momie (mòmia). Per això es va fer la broma del logo amb una mòmia. Però això és cosa dels francesos. Els catalans no tenim encara un logotip propi del MOMI i utilitzem el logo de TRENS.CAT. Il nome MOMI viene dalla sua nascita in Miramás: circuito MOdulare MIramas.
In Francese MOMI suona come Momie (mummia). Per quel motivo si impadronì lo scherzo del logo di una mummia. Ma quella è cosa dei francesi. Il catalano non abbiamo ancora nessun logotipo proprio del MOMI ed utilitzamos il logo di TRENS.CAT | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dc Mar 20, 2019 12:36 am | |
| | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dc Mar 20, 2019 3:07 am | |
| - tram47 escrigué:
-
+1jo ja vaig tallar un cop les potes del meu primer modul, ara no s'hem passa per el cap fer-ho..!! si no es segueix el Momi original prefereixo declinar l'oferta i no assitir-hi... salutacions mallet73 | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 1:34 am | |
| Volem seguir el MoMi original. Tenim la variant Calderi que s'utilitza per a l'ús italià. Necessitem preguntes per no equivocar-nos.
Segons les vostres respostes, adaptem la norma italiana.
Idea Amadeu és correcta i està en la norma. Si es munta a taules de diferents alçades, no n'hi ha prou de muntar les cames. Els mòduls tenen la mateixa alçada i el mateix ganxo.
Els acobladors provats sense canvis ni diferències és que tenim un circuit sense pista oculta. La part extra està oculta i no es veu. El sistema és compatible.
Si volem combinar els nostres mòduls amb vosaltres, cal afegir-ne la pista. Si us hi uniu, no hi ha res a canviar. No s’utilitza la pista oculta. Si tenim altures diferents, es posa sobre una base de taula i les cames no estan muntades.
Si aneu amb vosaltres, els trens són curts. Si es munten a Itàlia els trens es fan llargs perquè tenim una estació de 12 metres.
Em pregunto si aquest raonament és correcte per a Daniel i Amadeu.
Massimiliano
-------------------------------------------------
Noi vogliamo seguire il MoMi Originale. Abbiamo variante Calderi che serve per uso Italiano. Domande ci servono per non sbagliare.
In base alle vostre risposte noi adeguiamo lo standard Italiano.
Idea Amadeu è corretta ed è nello standard. Se si monta su tavoli di altezza diversa allora basta non montare le gambe. Moduli sono alti uguali e agganciano.
Testate agganciano senza modifiche e differenza è che da noi esiste un circuito senza il binario nascosto. Parte in più è nascosta e non si vede. Il sistema è compatibile.
Se noi vogliamo unire i nostri moduli con voi dobbiamo avere il binario dietro che si aggiunge. Se voi unite a noi non c'è da cambiare nulla. Non si usa il binario nascosto. Se abbiamo altezza diversa si posa su base di tavoli e non si montano le gambe.
Se si monta con voi allora i treni sono corti. Se si monta in Italia treni diventano lunghi perchè abbiamo stazione di 12 metri.
Chiedo se questo ragionamento è corretto a Daniel ed Amadeu. | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 3:26 am | |
| tavoli, piedi, trétaux, l'importante è la buona connessione dei moduli per garantire una circolazione senza problemi !!!
taules, peus, trétaux, l'important és la bona connexió dels mòduls per garantir una circulació sense problemes !!!
tables , pieds, trétaux, l'important c'est le bon raccordement des modules pour assurer une circulation sans problème !!!
L'accesso ai moduli non è obbligatorio (in caso di tabelle) ma molto comodo per qualsiasi intervento.
L’accés als mòduls no és obligatori (en cas de taules), però és molt convenient per a qualsevol intervenció.
l'accès au dessous des modules n'est pas obligatoire (en cas de tables)mais très pratique pour toute intervention.
il sistema italiano è un loop che non interferisce con altri sistemi "MOMI", l'unico inconveniente è uscire dal loop strisciando o saltando per gli espositori !!!
el sistema italià és un bucle que no interfereix amb altres sistemes "MOMI", l'únic inconvenient és sortir del bucle arrossegant-se o saltant per als expositors !!!
le système Italien est une boucle qui ne gène pas les autres systèmes "MOMI",le seul inconvénent est de sortir de la boucle en rampant ou sautant pour les exposants !!!
lo spirito "MOMI" è una ferrovia dipartimentale a binario unico. carrozze corte, carri a due assi, locomotive a vapore del tipo -030.040, Mallet (030 + 030) formano convogli che circolavano in campagna. naturalmente, gli espositori amatoriali possono diffondere il loro materiale di volta in volta a condizione che rispettino il modello e il raggio "R 1".
l'esperit "MOMI" és un ferrocarril departamental d'una sola via. Els cotxes curts, els vagons de dos eixos, les locomotores de vapor del tipus -030.040, Mallet (030 + 030) formen combois que circulaven al camp. per descomptat, els aficionats-expositors poden circular el material de tant en tant sempre que respectin la plantilla i el radi "R 1".
l'esprit "MOMI" est un chemin de fer départemental à voie unique. des voitures courtes, des wagons à deux essieux, des locomotives à vapeur de type -030,040,Mallet (030+030) forment des convois qui circulaient dans les campagnes. bien sur , les amateurs-exposants peuvent faire circuler de temps à autres leur matériel à condition que ceux-ci respectent le gabarit et le rayon "R 1".
Promemoria sulla sicurezza: interruttore automatico 30 m.A. Classe M1 (a prova di fuoco).
Recordatori de seguretat: disjuntor de circuit de 30 m.A. Classe M1 (a prova de foc).
rappel des sécurités : disjoncteur 30 m.A. jupponage classé M1.( anti-feu). | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 4:42 am | |
| TOT CLAREns adaptem. A Itàlia l’esperit de Mo.Mi. Per a Itàlia:Si combinem mòduls a continuació també a Itàlia, tindrem trens capaços de circular per R1 (tot el material PIKO i LGB ho fa). Amb els trens RhB comprovem si interfereix amb el paisatge de la línia principal. Si és així, utilitzarem combois més curts. Respectem l'altura 85 o el sistema que es recolza sobre les juntes. Problema de sortir del bucle el gestionem fora del Mo.Mi. A França - Catalunya i la resta d’Europa:Ens adaptem al 100%. Arribem amb la peça que cal afegir al plàstic per fer el retorn de la pista. El nostre sistema que té corbes amples i estacions llargues no interfereix amb trens curts i R1. Massimiliano ---------------------------------- TUTTO CHIARO
Ci adeguiamo. In Italia sarà rispettato lo spirito di Mo.Mi.
Per ITALIA: Se uniremo moduli allora anche in Italia avremo treni in grado di circolare su R1 (tutto materiale PIKO ed LGB lo fa).
Con treni RhB verifichiamo se interferisce con paesaggio sulla linea principale. Se è così usiamo convogli più corti.
Rispettiamo altezza 85 o sistema appoggiato su tavole. Problema di uscite dal loop lo gestiamo noi al di fuori dei moduli Mo.Mi.
In Francia - Catalonia e resto Europa: Noi ci adeguiamo al 100%. Arriviamo con il pezzo da aggiungere al plastico per fare il ritorno del binario. Nostro sistema che ha curve larghe e stazioni lunghe non interferisce con treni corti e R1. | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 4:46 am | |
| Com es regeixen els intercanvis ferroviaris a Mo.Mi. França i Catalunya?
Utilitzeu motors elèctrics? Com es controla el trànsit de trens?
Hi ha semàfors en línia per a la gestió de trens?
---------------------------------------------------
Come sono regolati gli scambi della ferrovia su Mo.Mi. Francia e Catalonia?
Usate motori elettrici? Come si comanda la circolazione dei treni?
Ci sono semafori in linea per la gestione dei treni?
| |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 5:15 am | |
| Res a afegir a la resposta d’en Daniel. Nosaltres no disposem de cap tipus de semàfor. El control de trens és automàtic. Funciona per una o més seccions aïllades a on el tren s’atura o engega per un sistema de control electromagnètic. La seva funció únicament és d’evitar que els tren s’atrapin. Les zones aïllades a on s’atura el tren es troben a la via oculta. Els contactes de via són la Ref 17100 de LGB. Això obliga a que totes les màquines que circulen per el nostre MOMI estiguin equipades d’un iman LGB Ref 17010. Les barreres del pas a nivell també funcionen així. Els motors dels canvis d’agulla són lliures. Com que cada sistema de mòduls és individual, cadascú fa servir els que vulgui. Normalment tots utilitzen el motor propi de LGB. En canvi a la meva Fabrica (que encara no funciona) hi posaré motors Fulgurex. | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 5:23 am | |
| attualmente il traffico è in corrente analogica: il buon vecchio "transfos" LGB !!!
actuellement la circulation est en courant analogique :les bons vieux " transfos " LGB !!! | |
| | | Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dj Mar 21, 2019 7:55 am | |
| Tenim un sistema mixt que permet el trànsit tant analògic com digital. Tot el sistema de motors d'intercanvi i sota el pla ferroviari. Aquest sistema millora l'estètica. La norma italiana preveu el sistema digital per tenir la gestió a través de RocRail. Els trens i els intercanvis es controlen mitjançant ordinadors, telèfons intel·ligents i tauletes. L’operació de les mans sempre és factible. La conversió a analògica és immediata i utilitza els mateixos cables amb un doble interruptor de separació. Centrale està construït a casa i fet per Riccardo Salvati. Els nostres amants digitals també com LGB Made in Nuremberg, perquè almenys hem mantingut l'estètica. 10 Amperi la potència de sortida. Per a la gestió dels mòduls i de les estacions ocultes, n'hi ha prou. Gairebé no hi ha més de 4 trens en moviment. En absència de la central DCC+Analog de Riccardo, el sistema funciona amb una antiga LGB JUMBO o amb un Dimax Massoth. Massimiliano ----------------------------------------------------------- Noi abbiamo sistema misto che permette sia traffico analogico che digitale.
Tutto il sistema dei motori degli scambi e sotto il piano di ferrovia. Questo sistema migliora l'estetica. Lo standard Italiano prevende il sistema digitale in modo da avere la gestione via RocRail. Treni e scambi sono comandati da computer, smartphone e tablet.
Il funzionamento a mano è sempre fattibile. Conversione in analogico è immediata e usa gli stessi cavi con un interruttore di doppia separazione.
Centrale è costruita in casa e fatta da Riccardo Salvati. Il nostro Digitale piace anche agli amanti di LGB Made in Norimberga perchè abbiamo mantenuto almeno l'estetica.
Potenza di uscita 10 Ampere. Per la gestione dei moduli e stazione nascosta basta. Difficlmente ci sono più di 4 treni in movimento simulanteo.
In mancanza della centrale di Riccardo il sistema funziona con un vecchio JUMBO LGB oppure con una Massoth Dimax.
| |
| | | bmrexperience Aspirant a jardinaire
Ubicació : Igualada Edat : 39 Data d'inscripció : 06/02/2021 Nombre de missatges : 8
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dt Des 28, 2021 4:34 am | |
| Bona tarda, després de temps buscant aquesta informació sobre moduls he anat a parar a aquest fil d'informació pero hi ha un parell de preguntes que necessito fer per si algú les pot respondre, ja que no ho he llegit enlloc...
Aquesta normativa MOMI es compatible amb la de França pel que entenc, pero amb la resta d'Espanya? i alguna zona més? per saber quins limits agafa.
Gracies per les aclaracions Salutacions | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dt Des 28, 2021 6:08 am | |
| Hola, El sistema "MOMI-INTERNATIONAL" és compatible amb qualsevol aficionat que vulgui construir un (o més) conjunts segons els estàndards inventats i definits per dos francesos. Per tant d'Espanya o del Pol Sud, qualsevol aficionat és benvingut !!! | |
| | | betulo237 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Badalona Edat : 72 Data d'inscripció : 29/11/2020 Nombre de missatges : 1514
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dt Des 28, 2021 7:45 am | |
| Bona tarda, Perdoneu una pregunta de profà en aquesta escala. Què vol dir o que significa MOMI? Salut i feina, Albert | |
| | | tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) Dt Des 28, 2021 9:30 am | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) | |
| |
| | | | Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI) | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |