El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: El desenganxador en la MOMI Ds Mar 16, 2024 3:09 am
Obro fil sobre els desenganxadors
Olot escrigué:
Amb un fix adjunt al que tu has muntat anirà de perles. Si vols te'n puc deixar un parell per a fer les proves.
En quant a lo de la lentitud en la maniobra, només es tracta d'agafar-hi la pràctica.
Francesc escrigué:
Si l'enganxall és doble..., el desenganxador ha de ser doble!!!
Si hi ha doble enganxall, s'han de fer funcionar alhora; amb un de sol no es desenganxa res. El desenganxador mòvil sempre va després de l'elèctric, segons el sentit de circulació. El mòvil es pot deixar sempre muntat -mantenint el sentit de circulació- car si no actua l'elèctric..., la composició pot passar-hi com si res. Cas d'emprar dos desenganxadors mòvils consecutius..., es desenganxarà sempre tot el que hi circuli. ______________________________________________ cordialment Francesc
Després de les proves he vist que és millor 2 desenganxadors, amb un no n'hi ha prou per desenganxar, li falta recorregut, com diu el Francesc, un de fix motoritzat i l'altre manual que espero que m'arribi aquesta setmana d'eBay. Espero ajuda per aïllar tota l'estació i que tingui funcionament autònom, quan tingui funcionament autònom haurien d'haver-hi més desenganxadors, un per via i potser algun desviament més entre vies.
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Ds Mar 16, 2024 6:10 pm
Efectivament, Pere, jo tinc previst aquest mateix sistema a la fàbrica.
Algun dia hi faré maniobres amb doble des-enganxador. El que no sé és si a cada doble, hi posaré un fixe i un elèctric, o bé si n'hi posaré dos de fixes. Tot dependrà de si puc adaptar-los a una corba, extraient-los del seu tram de via, és clar. Per altra banda els fixes, es poden posar i treure lliurement quan un vol, amb el que també s'hi pot graduar des-enganxar, o no, segons es vulgui (com amb els elèctrics).
A banda de lo explicat, també m'ha passat per el cap de convertir els fixes en automàtics, amb una petita corda de niló, i un cable de tipus Starter dels cotxes.
En fi, com ara per ara tot això de la fàbrica només és ciència ficció, tinc temps per anar coent-to tot plegat. Però donat que has titulat el fil fent referència al MOMI, he volgut explicar-t'ho.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Dl Mar 25, 2024 1:09 am
He posat el segon desenganxador i crec que està en la posició correcta, primer actuara l'electric i després el manual, he provat dos vagons i veig que va bé, encara que faré algun ajust a la via perquè estiguin més junts.
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Dl Mar 25, 2024 5:31 am
Jo no penso que li faci falta cap ajustament. És la distància de LGB la que mana...
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Dl Mar 25, 2024 6:03 am
La seva posició natural és aquesta, no sé poden apropar més si no és fent una rectificació de travesses, com per als vagons que tinc desenganxen bé ho deixaré
Pere
A Tonton li agrada aquesta publicació.
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Dc Abr 03, 2024 1:47 am
Ahir em va arribar la màquina de Playmobil 5258 de CR, he de fer algunes modificacions als enganxalls, toperes, i comandament a distància per evitar que sigui tan brusca, el control de velocitat és massa Li falta un cèrcol d'aderència, també retocs diversos i pintura per acomodar-lo més als meus gustos. Aquesta màquina serà per al meu nét quan tingui la LGB G 2090 D10 a CR
Pere
A AdminTRENS.CAT, TOG, mikado y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Dj Abr 04, 2024 6:59 pm
Caram!! so i tot!! Jo no sabia pas que existia amb so...
No pots graduar la velocitat amb el teu comandament? Com és el comandament, Pere? Una foto seria possible?
Assumpte: Re: El desenganxador en la MOMI Dj Abr 04, 2024 9:40 pm
La velocitat s'inicia molt brusca, a més he de treure l'enganxi i posar un topall de neoprè per esmorteir el cop
La velocitat s'inicia molt brusca, a més he de treure l'enganxador i posar un topall de neoprè per esmorteir el cop. Per a motors de 220v hi ha arrencadors de velocitat, que impedeixen el cop brusc a l'arrencada, però per a motors de 9V no sé si hi ha alguna cosa. Carles em va donar la idea dels controls remots de Piko, i estic buscant una màquina de maniobres de Piko que ja ho tingui posat a eBay, no tinc pressa ara, no obró pressupost ferroviari fins a Martotren, encara que si trobo una oportunitat