| La instal.lació IIm de Cal Gavatx | |
|
+26MALLET73 Mitjans ignasibaga el terrat de margarit jordi48 Sonderzug FACTOR jordi josepmaria Maxx_Rivoli marcostrain KTK Shay peps bantren ostman jaume Sisu AdminTRENS.CAT ut800035 (†) TramBlau Denis66 tram47 QUIM E4lok Olot 30 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dc Abr 08, 2009 10:53 am | |
| | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dc Abr 08, 2009 11:05 am | |
| I ara el primer esborrany de circuit: He fet els bucles de retorn amb radi 2. Dins dels bucles es pot afegir més via, rotonda com els MOMI... A veure que en penseu. Apa fins aviat. Antoni | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dc Abr 08, 2009 5:30 pm | |
| | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dc Abr 08, 2009 9:47 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dj Abr 09, 2009 3:45 am | |
| | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dj Abr 09, 2009 10:46 am | |
| Nova versió amb corbes parabòliques, seguint la recomanació d'Amadeu. En el meu cataleg no surt el R5, així que ha calgut buscar per la xarxa, he vist que el radi es de 2320mm. No he pogut realitzar la corba exterior amb corbes, perque ens menjem massa espai. Ara he millorat la corba interior perque no sigui tan petita. Si, el espai no dona per més, com a minim tindrem trossos que es podran muntar amb el MOMI si tenim ocasió. S'admeten critiques constructives Salutacions, Antoni | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dj Abr 09, 2009 10:58 am | |
| [quote="tram47"] ....Quelle est cette cote "90" Quina és aquesta quota "90" ...Tu as les plans sur fond blanc Tens els plans|plànols sobre fons blanc quote] Jo he fet la infrastructura de 90 i la base a sobre de 10 , 90+10=100 com MOMI. Suposso que vosaltres teniu la base dins del marc. Aqui van unes vistes amb fons blanc: J'ai prevu la infrastructure de 90mm et une base de 10mm, 90+10=100 comme MOMI. J'imagine que vous avez la base dans l'interieur du cadre.Voilà les plans sur fond blanc:Salutacions, Antoni | |
|
| |
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dj Abr 09, 2009 11:27 am | |
| J'ai prevu la infrastructure de 90mm et une base de 10mm, 90+10=100 comme MOMI. J'imagine que vous avez la base dans l'interieur du cadre.
Oui ! graciès per als fons blancs ! Sí merci pour les fonds blancs ! | |
|
| |
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dj Abr 09, 2009 7:34 pm | |
| - E4lok escrigué:
- Nova versió amb corbes parabòliques, seguint la recomanació d'Amadeu....
S'admeten critiques constructives ... Vinga, dons : Ara sembla menys joguina, ja que la geometria de la via no és tan "dura". Encara em sobren els trams rectes de 550mm entre les dues corbes dels angles exteriors, marcades en vermell. Però veig que ja hi has posat R3, o sigui que poca cosa més s'hi podrà fer. El que m'agrada molt del teu disseny és que en tots els mòduls rectes la distància entre vies és la mateixa, el que permet de muntar els mòduls no importa en quin ordre. :bombeta: Això és una avantatja per què si un dia anem a una exposició podrem fer una estructura lineal, o amb una altre forma diferent. En aquest cas només caldria canviar la posició dels mòduls en angle o que intercaléssim alguns mòduls més, i la maqueta podria créixer. També tindríem la possibilitat de tenir altres mòduls emmagatzemats a Cal Gavatx, o a casa de cadascú i portar-los a muntar en un moment determinat, per a intercalar-los a on toqui.
Editat per darrera vegada per Olot el Dj Abr 09, 2009 7:41 pm, editat 5 cops en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| |
| |
| |
| |
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dv Abr 10, 2009 3:24 am | |
| | |
|
| |
QUIM Trenjardinaire
Ubicació : la garriga Edat : 75 Data d'inscripció : 24/01/2009 Nombre de missatges : 144
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dv Abr 10, 2009 11:45 am | |
| Caray Antoni com has treballat. Referent a ls corbes no seria millor fer-ho amb via flexible?
Ens permetra donar la corvatura exacta que nesesitem i evitar el que diu l'Amadeu, que no sembli tan de joguina.
Hi trovo a faltar una altre via apartadero oposada a la d la estació
Salut | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dv Abr 10, 2009 7:47 pm | |
| La via flexible té tendència a tornar a la seva posició recta. Per tant, un cop encorbada, per tensió fa un esforç constant que pot tendir a deformacions.
Això pot ser s'accentuï encara més en un circuit que desmuntable i transportable.
De la via flexible, si no és per a radis molt grans, jo no en seria partidari. | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dv Abr 10, 2009 8:56 pm | |
| - Olot escrigué:
Però veig que ja hi has posat R3, o sigui que poca cosa més s'hi podrà fer.
...El que m'agrada molt del teu disseny és que en tots els mòduls rectes la distància entre vies és la mateixa, el que permet de muntar els mòduls no importa en quin ordre. Això és una avantatja per què si un dia anem a una exposició podrem fer una estructura lineal, o amb una altre forma diferent. En aquest cas només caldria canviar la posició dels mòduls en angle o que intercaléssim alguns mòduls més, i la maqueta podria créixer. També tindríem la possibilitat de tenir altres mòduls emmagatzemats a Cal Gavatx, o a casa de cadascú i portar-los a muntar en un moment determinat, per a intercalar-los a on toqui.
Si, m'hi vaig trencar el cap tot un de matí , hi si no fem servir via flexible és impossible fer acoblar els radis sense un tram recte. I com tu ben dius, no soc partidari de via flexible amb corba si no és un radi molt gran. També vaig pensar en aixó que dius, mantenir el eixos de via per poder fer altres configuracions. Salutacions, Antoni
Editat per darrera vegada per E4lok el Dv Abr 10, 2009 9:06 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dv Abr 10, 2009 9:00 pm | |
| - QUIM escrigué:
Hi trovo a faltar una altre via apartadero oposada a la d la estació
Quim, ja tinc pensat de fer un apartador a l'altre costat, per donar més joc, a veure si tinc una estona i el dibuixo. De moment el que volia era fer el circuit bàsic. Avui seré fora tot el dia. Salutacions, Antoni | |
|
| |
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Ds Abr 11, 2009 8:10 am | |
| :bombeta: information prématurée , mais utile !!!! :bombeta: informació prematura , però útil !!!! arrière du module "usine " du tractionnaire !!! darrera del mòdul "fàbrica" del camioner del cap de traccio !!! :begudes2: | |
|
| |
Denis66 Jardinaire
Ubicació : Perpinyà-Catalunya Nord (França) Edat : 61 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 70
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Ds Abr 11, 2009 9:33 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Ds Abr 11, 2009 9:45 am | |
| ¿Com us quedaria una estació oculta?, La baixada es podria realitzar a la via de retorn.
Si no entenc malament el mòdul que aneu a fer.
Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dg Abr 12, 2009 7:07 am | |
| ¿ Comme il|elle vous resterait une gare|station occulte ?, La descente pourrait être réalisée à la voie de retour. Si je ne comprends pas mal le module que vous allez faire. Ici , je ne comprend pas !!!!![b][i] :begudes2: | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12349
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dg Abr 12, 2009 7:33 am | |
| En H0, moltes maquetes tenen una estació oculta sota del taulell, permet que hagin més trens per circulació, la meva pregunta és si es pot fer en aquesta maqueta? En H0, de nombreux modèles ont caché sous le bureau, permettant aux trains d'avoir plus de mouvement, ma question est de savoir si vous pouvez faire dans ce modèle? Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dg Abr 12, 2009 8:04 am | |
| En H0 es poden fer diferents nivells en pocs metres. L'escala ho permet per que no es necessiten gaires metres de via per baixar a un nivell inferior. Però aquí és diferent. Per baixar 19 cms, que és l'alçada mínima segons el gàlib, amb un 40 per mil es precisarien quasi 5 metres. A demés si es tracta de fer mòduls desmuntables, es complicaria molt el disseny i construcció. Al meu entendre, no seria gaire factible. De totes maneres, gràcies per la idea. | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dg Abr 12, 2009 8:17 am | |
| Aqui us deixo una possibilitat per l'apartador, le col.locat al bucle de retorn, i quedaria amagat amb el decorat. Ens permetrà tenir dos trens circulant en sentit contrari. El tema de dos nivells, com bé diu l'Amadeu, queda descartat en insatal.lacions modulars. Bé, s'acaben les vacances i ara no tindré gaire temps per dibuixar. Ja em direu el que us sembla. Dissabte que vé tenim reunió mensual de la Junta de Via Oberta i m'agradaria presentar l'esborrany. Salutacions, Antoni | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx Dg Abr 12, 2009 8:28 am | |
| Mira, dons a mi m'agrada molt. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: La instal.lació IIm de Cal Gavatx | |
| |
|
| |
| La instal.lació IIm de Cal Gavatx | |
|